Az Északkelet-Magyarország sajtóját uraló Inform Média „hírportáljainak” év végi hosszan kint tartott vezetőanyaga egy videó volt, aminek ifjú amerikai főhőse a mezítelen ülepéből igyekezett az égre villantani egy tűzijáték-rakétát. Ez a videó nem új, nem helyi érdekeltségű, csak alantasabb videómegosztókon tud megmaradni, de az Inform Média szerkesztői szerint a lehető legalkalmasabb volt arra, hogy feldobja a szilveszteréj előtti órákat. Jó lesz ez a regionális hírek iránt érdeklődő parasztoknak Debrecenben, Miskolcon és Nyíregyházán, illetve vonzáskörzetükben!
A helyi megyei napilapok internetes megjelenéseként (is) funkcionáló portálok már korábban elindultak a totális bulvárosodás meredek lejtőjén – voltak itt már 13-14 éves kislányokról erotikusnak szán fotósorozatok –, de úgy tűnik, még több kattintásra van szükségük, ezért még alább merítkeznek a mocsárban.
Ha például a kedves publikum akar egy jót zsidózni vagy cigányozni, akkor otthonra talál az Inform Média portáljainak fórumán. Számos topik ad tág teret az efféle népi játéknak, közülük kettő kiemelten is: Zsidók bűnei, Cigánykérdés megoldása. Ezekből megtudhatjuk, hogy „a zsidó gyilkosok ivadékai köztünk élnek” és „a cigányoknál fajgyűlölőbb népséget még nem hordott hátán a Föld”. Nem citálnám hosszan a fórumozókat, olvasgassa, akinek ez örömöt szerez. Bár itt-ott fellelhető a halovány moderáció nyoma ezekben a topikokban, azonban igen nagy lukú rostával dolgozhatnak – a kurucinfósok örömére.
És ha videóval kezdtük e röpke figyelemfelhívást, fejezzük is be azzal. Egyik ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet, hogy a karácsonyi készülődések időszakában miféle videó tűnt fel informéknál boncolás címmel, mindenféle előzetes figyelmeztetés nélkül. (Nem azért linkeltem ide, hogy megtekintésére biztassak bárkit is, pusztán bizonyságként azok számára, akiknek szokása megkérdőjelezni a Basahalomba leírtak valóságtartalmát.)
Nem tudom, hogy az Inform Média mennyire képes növelni portáljainak látogatottságát ezekkel a módszerekkel, eszközökkel. Biztosan hozhatnak új látogatókat, ahogyan biztosan visznek is régieket. Ahhoz nem férhet kétség, hogy az olvasóik köre erőteljesen átrendeződik, aztán a hirdetőik majd eldöntik, hogy az új profilú publikumnak tudnak-e, akarnak-e valamit eladni. Számít-e más is, vagy csak a kattintások száma?