Ütik-e az újságírókat?

A fideszes városi tévés levelet írt a szocialista múoszosnak, aki válaszolt neki. Kéretik nem röhögni! 

A levél kiváltó oka Eötvös Pál március 13-án megjelent cikkeamiben súlyos megállapításokat tesz a Magyar Újságírók Országos Szövetségének elnöke a szabad sajtó napja előtt. Például ilyeneket:

Az országban sok száz helyi lap, rádió- és televízióállomás működik, döntő többségükben közpénzen. A nyilvánosság hatalmi manipulálása ebben a szférában a közszolgálati rádiót és televíziót érintő kísérleteknél lényegesen durvább és gátlástalanabb, mert míg azok ellenállásba is ütköző kísérletek, a helyi lapok, rádiók, televíziók és újabban internetes portálok - ma már tudomásul vett gyakorlatként - többnyire az önkormányzati testületek túlsúlyos oldalának, jellemzően a polgármesternek rendelt propagandaeszközök.

Ennek demonstratív megnyilvánulása az is, hogy az önkormányzati választások után az új színezetű testületek, a párthovatartozásukat tekintve új polgármesterek egyik első dolga a helyi szerkesztőség, illetve szerkesztőségek feldúlása, lefejezése, a nekik nem tetsző munkatársi gárda szélnek eresztése vagy "átprogramozása". A rendszerváltás óta minden helyi választás után több száz újságírót, szerkesztőt bocsátanak el tisztán politikainak tekinthető okokból.

Erre a cikkre reagált a Népszabadság tegnapi számában Széles Tamás, a Helyi Televíziók Országos Egyesületének elnöke, nem mellesleg az önkormányzati tulajdonban lévő Debreceni Városi Televízió ügyvezető-főszerkesztője. Széles – kollégáival együtt – megdöbbenésének és értetlenkedésének ad hangot az Eötvös által leírtakkal kapcsolatban, és bizonyítékokat kér számon a MÚOSZ elnökétől. Széles visszautasítja azt a megállapítást, hogy „a helyi televíziósok a mindenkori helyi hatalom bábjai lennének”, s azt is írja, hogy „a helyi televíziókban nem rendeli meg az esti tévéhíradót a reggeli kávéja mellől a polgármester”. Széles szerint ha elenyésző számban voltak is „politikai okból történő elbocsátások” az önkormányzati választások után, ezekkel szemben mint a helyi tévék egyesülete „próbáltunk a helyi hatalomnál protestálni”. Stb, stb. Ugyanitt válaszol is Eötvös Pál Szélesnek, tessenek elolvasni mindkét levelet.

Miért is íratott a mai bejegyzésem elejére, hogy kéretik nem röhögni? A debreceniek tudják, a Basahalmán túliaknak röviden felvillantom. Az ugye közismert, hogy a 2006-os önkormányzati választásokon elsöprő győzelmet ért el a Fidesz, így az ország számos településén és majd’ mindegyik megyei önkormányzatában fideszes politikusok vették át a hatalmat, akiknek egyik első ténykedése az volt, hogy „átkonfigurálták” az önkormányzati médiát. A leglátványosabb változások a nyomtatott sajtóban történtek (egész szerkesztőségeket csaptak el, még a kiadványok címeit, tipográfiáját is megváltoztatták több helyen), de a váltás érzékelhető volt a helyi tévékben, rádiókban és internetes portálok esetében is. Nincs ebben semmi újdonság, s így lesz ez mindaddig, amíg van önkormányzati tulajdonú média Magyarországon. Ha a választások eredményeként kurzusváltás történik, akkor a polgármesteri titkárnőtől a helyi lap szerkesztőjéig lapátra kerül a korábbi „adminisztráció”. Ennek tényét vitatni finoman szólva is dőreség.

Nem meglepő, hogy a baloldali beállítottságú MÚOSZ-nak és elnökének fáj, hogy a jobboldali új polgármesterek és megyei közgyűlési elnökök erőteljesen belenyúltak a helyi sajtóba. Az sem meglepő, hogy a jobboldali médiamunkások cáfolják bármiféle atrocitás megtörténtét. A móka tárgya esetünkben a cáfoló személye. Széles Tamás egykoron a Fidesz helyi irodájának vezetője voltaz 1998-as választások után pedig úgy került a városi tévé élére, hogy a Fidesz önkormányzati győzelme következményeként kitakarították onnét a korábbi balos gárdát. Széles Tamásnak bizony oda-oda szokott telefonálni a város polgármestere és a megyei közgyűlés új elnöke, a DTV nézői pedig nem nagyon szoktak töprengeni azon, hogy a helyi hatalom bábja-e a városi televízió, merthogy látják. Mondom ismét: nincs ebben semmi újdonság, semmi egyediség, még egyetlen konkrét párthoz sem köthető a módi, itt a fideszék, amott a szocik dúlnak, most a fideszék inkább, mert ők vannak helyzetben. Kacajra is pusztán annyi okunk van, hogy nem akadt hitelesebb ember annak cáfolatára, amit a cáfoló saját személye igazol karrierjével és ténykedésével.

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr31393078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puliszka 2008.03.23. 08:59:45

Én tudok olyan újságírót, akit a cocik rúgtak ki, mert az önkormányzati sajtóban szembeszállt a multik kezében lévő szemétszállítás egekig érő árával. Akkor is lehetett volna tiltakozni, nemcsak most Eötvös elvtársnak! Már csak az egyenlő mérce látszata miatt is...

volt dtv-s 2008.03.23. 10:05:31

Kb nyolc éve történt. Híradóanyag, Somogyi Béla fideszes alpolgármester narancsot osztogat egy óvodában. Arra kért Széles hogy szóljon valami ódodai helyzetképről a híradós 1.40 de legyen benne a narancsosztogatás és a fidesz

akkoriban így ment. Nem hiszem hogy változott

Teller Ede 2008.03.23. 10:08:00

Ez az az Eötvös Pál, aki a Népszabadság főszerkesztője volt? Azé a Népszabadságé, amelynek 26 százalékát az MSZP érdekeltségébe tartozó Szabad Sajtó Alapítvány birtokolja?

Ez az az Eötvös Pál, akinek azért kellett távoznia a Népszabadság éléről, mert hamisított Teller-levelet közölt a lapjában a fizikus halála után?

Ez az az Eötvös Pál, aki a MÚOSZ elnökévé bukott a gyalázatos tette után?
Ja ,ha ő mondja ,akkor tuti így van!

mikulás 2008.03.23. 10:08:17

széles tamás? de mit vársz egy politikustól, tudjuk, hogy hazudik. így szüetett

regi 2008.03.23. 10:33:25

Ez a Széles nem először röhögteti ki magát. Attól tartok, nem is utoljára.

délvidék 2008.03.23. 11:08:44

Mindig megdöbbent, hogyan tudnak emberek csuklóból valótlanságok sorozatát leírni. Méghogy nem szól bele a polgármester?!

TT 2008.03.23. 11:27:32

És még olyanra is van példa, hogy kiprivatizálják a helyi médiát, aztán nem kötnek vele szerződést, inkább létrehoznak egy "másik"-at, és azzal szerződnek le!

:(

///inkább varrjunk gombot///

no mail, no problem 2008.03.23. 11:42:52

T. Ede, 1) a cikk nem szól E. Pálról, 2) E. Pál a témára vonatkozó állításai még akkor is a te E.P-ról tett kérdőmondatnak álcázott állításaidtól függetlenül méretnek meg, ha minimum 3 kérdésedben igazad van. Általában véve senki állítását nem cáfolja, hogy az illető szar ember, de nem is igazolja, ha netán az illető az erkölcs mintaképe lenne.

Ha meg a feletted levő hozzászólást is olvastad volna...

no mail, no problem 2008.03.23. 11:46:43

Basahalom, a debreceni szól a rádió miért szűnt meg? abba is politikusok kavartak bele? Mint a szombathelyi közösségi rádióba?

yanchi 2008.03.23. 11:47:38

Szerintem itt nem Széles, vagy Eötvös személye az érdekes, hanem az, hogy igazat írnak-e. Nem biztos, hogy Kósának szólnia kell, lehet, hogy Széles amúgy is jól tudja, mi a "dolga". És ugyanez, ugyanígy nyilván gyakran megtörténik a másik oldalon is. Ahelyett, hogy a megszólalók személyes, témába nem vágó dolgait taglalnánk, beszélgessünk arról, hogy miért éltetjük az egypártrendszert több párttal tovább. Mert a fidesz pont ugyanúgy használja a pártállami módszereket, mint a maszop. Más meg ugye nem rúg labdába, mert nem rájuk szavaz(t)unk.

nemecsekerno_007 2008.03.23. 11:53:08

Bájos történet.
Helyi média (gyakorlatilag versenyszféra :), dél-alföldi régió.
Előzmény, országos botrány:
- A képviselők bemondás alapján számolják el a költségeiket. A legmagasabb költséget H város polgármestere és önkor. képviselője számolja el.
Szerkesztőségi megbeszélés: No akkor írjunk erről. Meg arról is, hogy Sz város polgármestere mennyit számol el. Oké.
Nem oké, H város elhirdet egy évben 60 milliót és Sz város meg 80-at. Hát erről nem írunk. (Pont) :)
Ez van. Nemtom mit is csodálkozunk bármin is. Ez ilyen megélhetési újságírás ill. nyílván sokan nem akarják az egzisztenciájukat elveszíteni. Emberileg megérthető, nagyon sokan vannak ilyen helyzetben kis hazánkban. Nem emlékeztet ez a típusú rendszer (szervezet) valamire bennünket? Igazságos-e rendszer?
Mutyiland? Banánköztársaság-e vagyunk?
Miről beszélünk? Mit akarunk?

jodalit · http://www.srbija.blog.hu 2008.03.23. 11:53:39

Ez sajnos így megy. Én egy vidéki nagyváros tévéjénél vagyok, és bár a polgármester gyakran hetekig meg sem jelenik a képernyőn, nemhogy mondana is valamit, jól tudjuk, hogy, ha változik a helyi hatalom mennünk kell. Nem azért mert pártos lenne a tévé, egy kérdésben, vagy vitában nem megy le anyag az ellenzék álláspontja nélkül. Láttam több helyi tévét is, és a miénk az egyik legpártatlanabb ez tuti. Mégis mennünk kell majd, ha más lesz a vezetés, mégpedig azért, mert az újaknak KELL MAJD A HELYÜNK.

Ez egyébként szánalmas. Mint ahogy az is szánalmas, amikor egy vezetés nem ismeri fel, hogy a folytonos tévészereplés csak ront a megítélésükön, ahogy azt sem, hogy ha lecserélik a garnitúrát, azt mindenki észreveszi, és az sem egy jó belépő. De nem csak tévében, a politikától független területeken is így csinálják. Kell az állás a saját kádereknek.

Würfli Egon 2008.03.23. 11:55:15

Hát nézzetek körül Sopronban. A közszolgálati média (helyi, regiós) megnyilvánulásait csak a pomes engedélyével lehet közzéadni.

nemecsekerno_007 2008.03.23. 12:01:46

yanchi

Teljesen egyetértek. Szinte ugyanazok a reflexek működnek mindenütt. Mindenütt!!! A régi rendszerben többet élt újságírók (emberek, bárki) egyszerűen nem tudják sarokba szorítani a politikusainkat. Állami pénzből élnek. :) Az államnak dolgoznak. :) És az államot kéne kritizálniuk. Nagyon keményen. :) Ettől a struktúrától mit várhatunk? A megyei bíróságok ugyanez. Az index is írt erről. Ez borzasztó.
XY újságíró egzisztenciája azoktól függ akiknek a tökét kéne szorongatnia. Mire hasonlít ez. Aczél György TTT. Csak most nem egy hanem több. Kevés a kaja, hosszabb a lánc, de lehet ugatni. Csak épp semmi nem történik. :)

nemecsekerno_007 2008.03.23. 12:13:31

jodalit.

Amikor a helyi médiáról írtam akkor újságra gondoltam. Megyei napilap és külföldi tulajdonban van. :) Tehát elméletileg versenyszféra. De szerinted van-e másik külföldi tulajdonú tőkeerős megyei napilap? Akkor hogy lehet VERSENYszféra? Úgyvan.
De mondok mást. Példa.
Az újságot a hirdetők tartják el nem az olvasók. A helyi vállalkzók valamilyen formában (nagy tisztelet a kevés kivételnek) a helyi politikai erőkhöz kötődnek. Írni akarnánk valamiről, de ha egy v. két hirdetőnek ez nem tetszik v. nem tetszene, akkor lemondja a hirdetését. És ez már megelőző jelleggel működik, tehát nem kell a cikknek megjelennie hozzá. Hanem van aki mondja, hogy: hát erről nem nagyon kéne írni. Mert....
Így "képződnek" olyan emberek akik védve vannak. Ők az egyenlőbbek kategória. És ez nyílván így megy országos szinten is.
Ez borzasztó, nem volt itt rendes rendszerváltás. Főleg a fejekben.
Ja és ez a hétköznapi életben is ugyanígy megy. Pl. Te érzed magad kellemetlen helyzetben ha rá mersz szólni valakire, hogy ne álljon a mozgássérült parkolóba. Mert az nem járja. Persze ha a politikusaink is hasonlókat csinálnak, ez a mentalitás kell az érvényesüléshez. Most mondjátok, hogy idealista vagyok. Köszi. :)

lófasza 2008.03.23. 12:17:32

Hadd jegyezzem meg. Hosszú hetek után ez az első bejegyzés, ahol értelmes hozzászólásokat lehet olvasni. Sőt, talán az egyedüli a közéleti blogok hosszú sorában. Igaz, ezekkel a beírásokkal sem megyünk semmire, hiába van igazunk. A kutya ugat, a karaván halad. Sokra jutottunk demokráciailag 18 év alatt.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.23. 12:24:27

Megyei napilap és külföldi tulajdonban van, és a Délmagyar az. :DDD

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.23. 12:27:07

A hirdetőkről nem írunk rosszat. Ez egy érdekes kérdés. Ilyen esetekben az öncenzúra is remekül működik. Mennek a témák a szőnyeg alá.

nemecsekerno_007 2008.03.23. 12:33:46

jodalit33 :)
Bingó. De egyébként mindegy mert a napilapok piaca fel van osztva megyénkként (!) Bármelyikről írhattam volna. "Verseny" van. :) Nem a DM-et akarom sárral dobálni, csak megpróbáltam kimondani valamit ami kib*szott kínos téma. (Mo a kib*szott kínos témák országa, egyébként)
Igen öncenzúra működik, de ez így kínos. Meg eltelt 18 év. Csak amíg a vállalkozói réteg és a politika ilyen (maffia-szerű) viszonyban van nálunk addig dupla annyi téma lesz kihagyva a médiából. :(

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.23. 12:43:03

Nincs is mit dobálni a DM-re, mindenki pénzből él. A médián pedig ez (mindegyiken sajnos) nagyon meglátszik.
Még azok a tévék, vagy lapok sem cincálják szét a közélet csótányait, amelyek megtehetnék. Elpörögnek inkább azon, hogy valaki illegálisan rak le szemetet, vagy egyéb ilyen kis anyagsűrűségű témákon.

Ha más nem, hát összecsődítik a "sztárjaikat" aztán főznek. Ez sokkal olcsóbb, mint egy újságírót, neaggyisten többet oknyomozásért hónapokig fizetni. Gyártás van a médiában, a híreket is ugyanúgy gyártják, mint a főzőcskeműsort. Országosan az is előfordul, hogy nem veszi át az anyagot a felelős szerkesztő, ha nem arról szól, amit ő reggel megálmodott. Az igazság annyira nem fontos. Gyakran még azt is megmondják a regionális stáboknak, hogy mit mondjon az interjúalany. Nem feltétlenül politikai, vagy gazdasági okokból, hanem mondjuk azért, mert szerinte izgibb úgy, ahogy ő akarja. Az ember meg elhiszi, ami "benne van a tévében", meg mert "megírta az újság". Magyarország nem olyan, mint amilyennek a tévében látszik. Nincs oknyomozó, tényfeltáró újságírás, és ahogy látom, nem is nagyon lesz, mert nincs rá igény. Nem a nézők, hallgatók, olvasók részéről nincs, hanem az üzemeltetők, hírdetők részéről.

keletiszél 2008.03.23. 12:52:46

A megyei lapok külföldi tulajdonosait, egyedül csak a bevétel érdekli, nem foglalkoznak az újságíró szakma feladataival, a magyar hagyományokkal.
Az önkormányzati média felett a politikusok trónolnak, őket csak a pártérdekeik és a bizniszeik foglalkoztatják.
Soha nem volt ilyen siralmasan alacsony színvonalú a magyar sajtó, és remény sincs a változásra.

nemecsekerno_007 2008.03.23. 13:08:42

jodalit33, keletiszél
Langyos pocsolyában dagonyázás. Talán így tudnám jellemezni a mai Mo-i állapotokat. S nyílván a médiában fennálló viszonyok is ilyenek. :(
Miért nem jut eszébe senkinek, hogy rejtettkamerás felvételeket csináljon pl borsod megyei cigány putrikban? Mondjuk arról, hogy gazdag cigány maffiózók lehúzzák a segélyek egy részét védelmi pénz címén. De nagyon sok ilyen téma lenne. :(
Ezek némelyike veszélyes téma. Nyílván. De meddig megy még ez a kádári megalkuvás. Sokáig már nem, mert nem lehet finanszírozni. :) Remélem.

nemecsekerno_007 2008.03.23. 13:12:16

jodalit 33, keletiszél.

Amúgy teljesen egyetértek. Mindenki egyénileg alkalmazkodott ahogy tudott. És ez benne a szomorú, hogy majdnem önként. Nem akarok senkit megbántani de ez tényleg a kádári elvtelen megalkuvások továbbélése. Persze nagyon sok esetben teljesen érthető az egyén szempontjából. Ettől függetlenül meg kéne már ezektől szabadulnunk végre, minden szinten. Ez az egyik legnagyobb kihívás ennek az országnak azt hiszem. :(

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.23. 13:14:42

Ó. Eszébe jut. Nagyon is. Csak nem fizeti ki senki, hogy a vásárra viszi a bőrét. Egy rejtett kamerás csempész sztorit hónapok óta halogatok, mert nem éri meg megcsinálni, sajnos a boltban pénzért adnak mindent. Az idő alatt, amit eltöltök a történettel gyárthatnám a hírt tonnaszám. A keretből sajnos nem tudják finanszírozni a munkám. Ezt elhivatottságból lehet csak csinálni. Ha egy hónapban rámegyek egy hosszabb témára, kevesebbet keresek. Több időbe telik, de többet fizetni nem tudnak\akarnak érte.

nemecsekerno_007 2008.03.23. 13:49:21

jodalit33

Sejtettem, hogy eszébe jut egyébként. :)
És a legundorítóbb, hogy a rendszer jellegéből adódóan az egyén nem tud mást tenni, csak alkalmazkodni. Senki nem akar magányos hős lenni. Ez az egyik kulcseleme, alapelve a rendszernek. Az egyén egyoldalú függés a renszertő. Aztán a lelkiismeretét megnyugtatja valahogy. És mondom ez teljesen természetes ("immun") reakció. Senki nem vetheti senki szemére. Mivel nagyon sokan kénytelenek ílyen módon alkalmazkodni. De ez az ördögi kör, ezért írtam, hogy ez a legnagyobb kihívásunk. Sajnos. (Ja és a többi se sokkal kisebb :) Olasz filmekben sok hasonló szituációt boncolgatnak. :)
Igen, ha rámégy egy hosszabb témára kevesebbet keresel. :) Bájos. Egzisztenciális függés, ha jól csinálnád nem tudnád kifizetni a gázszámlát. Szimpatikus ország ez. :)
Egyébként lehet, hogy megérné egy-két ilyen témát megdobni az országos médiákban, interneten. Abból lenne botrány, csak egy-kettő nem lenne elég a változáshoz. Hú, b*sszus! Benne vagyunk nyakig.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.03.23. 19:57:06

nemecsek, jodalit, keletiszél: írjatok már még, öröm (és sajnos keserűség is) titeket olvasni.

nemecsekerno_007 2008.03.24. 10:59:13

Bachtermann
Én már csak a fióknak írok. :)
Viccen kívül, jók a blogok, nagyon hasznosak de valamit tenni is kellene. Szerintem mindenképp meg kellene próbálni. Én amúgy grafikus, tipográfus vónék, abban a szakmában is felvetődnek ugyanezek a problémák. Ott még nem blogolok, de majd szerintem muszály lesz. Meg vannak ötleteim amivel a magam módján hozzá tudok járulni ahhoz, hogy változtassunk. Ha mindenki hozzáteszi azt amit tud, ami belefér a hétköznapjaiba annak már elégnek kellene lenni. Így működne a civil szféra, meg az önszerveződés. Bár már ezeket a szavakat is kilúgozták erősen itt nálunk. :( Az internet nagy segítség.
Egyébként nemcsak az újságírással kapcsolatban merülnek fel bennem ilyen kérdések. (a kínos témákról)
Nem vagyok benne a színházi világban, de nem nagyon dolgozza fel senki az elmúlt 18 évet. Például. De nem felszínes, közhelyes dolgokra gondolok. Nagyon jó kis színdarabokat lehetne írni az eddig eltel időről, mondjuk egy család életébe belesűrítve. Elég abszurd darab lenne. :) Volt párttag papa, liberális mama, cigicsempész gyerek, egyetemista nővére. Ilyenek. Mindez belehelyezve a gulyáskapitalizmus világába. :) Szerintem lenne itt aki megírja. Na mindegy ez például egy izgalmas dolog lenne szerintem.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.03.24. 11:11:22

írj blogot, mert az jó. viszont a muszájt inkább pontos j-vel írd. :)
a színdarab okés lenne, csak nem engednék eljátszani a csokonaiban...

sejk 2008.03.24. 11:22:25

Nem tudom, Bachterman, minek örólsz annyira, egyáltalán nem jó ezeket a postokat olvasni. Mindenki tudja miről van szó, és akkor nemecsekerno azt írja, hogy országos botrányt kéne ebből csinálni? MIből? a helyi média kiszolgáltatottságából? És az miért baj? Ki nem tudott erről? Ti itt úgy viselkedtek, mintha valami eddig nem tudott dologról folytatnátok egy földalatti diskurzust, de ahogy olvasom, mindenki csak megalkuvással tud életbenmaradni. A gumigerincű szabadkűmúvesek, akik, ha álnév mügé bújva rettentú kemények. Megérdemlitek...

zsurnáltribün 2008.03.24. 11:31:54

"A gumigerincű szabadkűmúvesek, akik, ha álnév mügé bújva rettentú kemények. Megérdemlitek..."
Mondja ezt SVEJK a saját becsületes nevén.
Hogy jönnek ide a szabadkőművesek? Ilyen asszociációval azt hiszem te érdemled meg a mai magyar alacsony színvonalúra nyomott sajtót, különösen a fideszes városit, annyi neked elég lehet.

nemecsekerno_007 2008.03.24. 17:30:17

Sejk.
Nem a helyi média helyzetéből kellene országos botrány csinálni, hanem abból, hogy rejtettkamerával meg titkosszolgálati módszerekkel bemutatjuk, hogyan élne a borsodi putrikban. Hogy telnek ott a napok. Meg mondjuk a kéregető hajléktalanok tényleg bérkoldulnak? Vagy mondjuk a BKV működésének bemutatása ilyen módon.
Így nem nagyon tudom értelmezni amit írtál. Bocs.

Bachterman :)
Sokat írok? :) Muszáj. :)
Jó lehet, hogy majd írok blogot. Majd ahogy lesz időm. Egyébként elég sokat olvasom a blogokat és már nagyon sokan leírták ugyanazokat. Már van aki össze is szedte például, hogy mire kellene aláírást gyűjteni a népszavazáshoz. De ez csak egy példa. Egyébként nem lehet csak a médiát kiemelni. Szerintem.
Valahogy úgy néz ez itt ki nálunk, hogy a gazdaság, politika, médiumok, közéleti emberek, szervezett bűnözés etc... szépen kapaszkodnak egymásba, meg össze is vannak gabalyodva és játszanak egy ilyen szirupos, operettes valamit. Ami a magyar közélet, élet, valóság kinek mi tetszik. Van egy két szigetszerű csoport vagy egy-két magányos ember akik próbálnak véleményüknek, meggyőződésüknek hangot adni, de ez nem sokat jelent a "Nagy" ellen. Olyasmi ez mintha a Kádár rendszer élne tovább, kicsitt nagyobb méretben, több szereplővel és mondjuk nem a központi cenzúra működik, hanem az anyagi fenyegetettségen alapuló öncenzúra. Mennyivel jobb ez, mint ami volt? Hova értünk ezzel? Hova fogunk jutni? Meddig hazudunk magunknak? Na mindegy, vannak elképzeléseim, majd megpróbálom őket megvalósítani. Alkalmazott grafikával meg tervezéssel foglalkozok, tehát nem vagyok újságíró, csak újságnál dolgoztam. Ott is tapasztaltam dolgokat amiből ilyen kép alakult ki bennem. Ennyi nagyjából. Ha nem ér véget a Kádár rendszer gazdasági, politikai, morális meg mindenféle téren akkor eláshatjuk magunkat.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.24. 18:45:49

Köpködjük le az építészt is, aki csak ocsmány társasházakat tervez, pedig tudna csodát tenni, a festőt, aki csak portrét fest meg tájképet, mert azt veszik meg, köpködjük le a szobrászt, mert évek óta csak Szent Istánt formáz mindenféle falvak főterére, köpködjük le mert megalkuvó a rohadék. Mindenkit, aki nem azt teszi, amit tudna, köpködjünk le. Tiszta dzsuva lenne itt mindenki..

sejk 2008.03.24. 19:32:05

Bocs, akkor most érthetőbben és általánosítva. Csak arról van szó szerintem, hogy évek, évtizedek óta nem vesz senki tudomást a helyi média kiszolgáltatottságáról. Azok sem, akik valami nagyobb, országos médiában dolgoznak, és itt annyira borzasztó a helyzet, hogy ők nemhogy rácsodálkoznak néha mi van lent a végeken, hanem igen gyakran értetlenségüknek adnak kifejezést. Nem ritkán lehet olvasni olyan megnyilatkozásokat az országos lapokban, akár a nyomtatottban, akár az on-lineon, ami a vidéki médiamunkások szar színvonalú munkájáról szól, amit igen gyakran összefüggésbe hoznak a kiszolgáltatottsággal. Valahogy úgy, hogy azért vannak kiszolgáltatott helyzetben, mert nem járnak körül tisztességesen egy-egy témát. Holott ugyebár azért másról van szó (éppen ellenkezőjéről), csak ez a budapesti elefántcsonttoronyból nem látszódik.
De nem vesznek tudomást erről a helyi médiában dolgozók sem, és persze, zúgolódnak, zúgolódnak, leginkább egymás között, vagy az ilyen postokban, de azért valahol természetesnek veszik, hogy ez így van. Talán azért, mert az egzisztenciájukat épp ennek a rendszernek a fennmaradása biztosítja, hiszen az önkormányzati, megyei támogatásokból élnek. Ha jön egy kurzusváltás, akkor az újak is. Tehát a rendszer működésében azok is érdekeltek, akik látják a visszásságokat. Igazából ezért tartom egy kicsit értelmetlennek az ilyen "beszélgetéseket", mert itt már régen nem esetleírásokra lenne szükség, biztos mindannyiótoknak van erről storyja, nem tudom, hanem ennek a működési struktúrának a leírására és megváltoztatására. Ez jelen pillanatban elég eszement dolognak tűnhet, de pl. mi lenne akkor, ha a törvények úgy változnának, hogy önkormányzatok, megyei önkormányzatok ne adhassanak ki lapot még bújtatott kiszervezéssel sem? Vagy ne jelenhessenek meg önkormányzati közlönyök újságnak álcázva, amivel nyilvánvalóan, mint objektív hírforrás legitimálják magukat a helyi politikusok. Szóval valami ilyesmin kellene szerintem gondolkodni.
Nézzétek meg egy-egy település - de lehet, hogy Debrecen is ilyen - önkormányzati médiáját. Sikersztori mindenütt, évtizedek óta, közben a települések többsége a szarban fetreng.

zsurnáltribün 2008.03.24. 19:56:44

Sejk, így már minden soroddal egyet értek.
Szerintem sem szabadna önkormányzatoknak médiumokat működtetni, a világ nálunk civilizáltabb részén nincs is ilyen.
Én nagy jövőt látok a kis költségekkel is működtethető online produkciókban, s azokban a blogokban is, amelyekben működik az úgynevezett civil újságírás, amitől egyre inkább tartanak a helyi "hivatalos" sajtóra rátelepedő, azt kihasználó politikusok. Mert nem tudják cenzúrázni, mert nem tudják érvényesíteni akaratukat. Tapasztalatból mondom, országszerte egyre több ilyen internetes nyilvánosságnak egyre több olvasója van.
Van remény, ha az most kicsi, akkor is. :)

neutral 2008.03.25. 09:30:23

Az igazi takarítás - végre - a gyurcsányi rémkorszak után jön, a Negyedik Köztársaságban.

regi 2008.03.25. 09:39:41

Feltűntek itt is a magyardárdisták, már nemcsak a romákat igyekeznek megfélemlíteni, hanem a sajtót is.
Jó, ha tudjuk, hogy mi vár az újságírásra neutraléktól.

neutral 2008.03.25. 10:17:45

az újságírókra semmi.

a telleredés levelekkel hazudozókra az igazságszolgáltatás ítélete. akinek bűntelen, annak nincs semmitől se tartanivalója. sőt!

Szabóbé 2008.03.25. 10:38:45

Ne vicceljünk!
Névtelen kis fenyegetőzők handabandáznak az interneten és az utcákon, csak ennyi.
A nagy többségük katona sem volt, azt sem tudja, melyik a jobb és a bal lába. Láttátok már őket menetelni össze-vissza, inkább mulatságos, mint félelmetes.
Csak csoportosan mernek megjelenni egyenruhában, egyenként már nincs bennük bátorság.
Sajnálom ezeket a szegény zavaros gondolatú emberkéket.
süti beállítások módosítása