Ezt a nőt már láttam…

Lopott-e a Fórum reklámarca? 

Az új pláza megnyitása politikai fegyvertény cívishonban. De ezzel inkább egy másik alkalommal foglalkozzunk! Most inkább igen furcsa, netalán megdöbbentő észrevételek következzenek a hatalmas kereskedelmi központ arculatáról.


A november közepén megnyílt Debrecen Fórum (nagyon másként: Fórum Debrecennevet viselő objektumnak a logójára pillantva az elégedetlenség vehet erőt rajtunk. Az egy dolog, hogy a szlogen (Közel hozzánk, közel a világhoz) úgy akar sokat mondani, hogy valójában nem szól semmiről, nem blikkfangos, nem tapad meg az emlékezetben, nincs benne játékosság, megbújó értelmezési szintek sem gazdagítják jelentését. Pusztán azért van, mert ilyesmi lenni szokott az efféle helyeknek. A logó „tipográfiája” azonban egyszerűen siralmas. Számítógépes programokkal ismerkedő alsó tagozatos elemista produkciója lehetne: bármelyik ingyenes szövegszerkesztő szoftver által kínált betűtípus, amit esetleg lehet így-úgy torzítani, aztán az Ó betű nyújtott karikájába belesüllyeszthető az ékezet negatívja egy apró törléssel. Ez nem egy puritánságával feltűnő alkotás, hanem egyszerűen igénytelen és ötlettelen munka. Elmegy egy kényszervállalkozásként tengődő családi bété védjegyeként, de igen kevés egy ekkora megaberuházás megkülönböztető jeleként.


Aztán itt van a Debrecen Fórum (lánykori nevén: Fórum Debrecen) „reklámarca”, amit piros, fehér és zöld színekben már igen sokat láthattunk óriásplakátokon, újsághirdetésekben. Esetleg máshol is? Apró nyomozás után kiderül, hogy nem véletlenül tűnik ismerősnek. Változatai megtalálhatók az iStockphoto.com oldalain. Számos ilyen hely van a neten, ahonnét mindenféle grafikákat, fotókat, vizuális elemeket vásárolhat a kispénzű cég, kiváltva így az egyedi tervezés költségeit. Nézzük csak az interneten kínált arcokat, a pillangós, vízi világos, hókristályos, virágos, tüzes és trópusi hajjal megkoronázat fejeket!   


Meglehet, ebből a sorozatból vásárolták a debreceni változatot, s a Fórum arca azért nem látható már a világhálón a többi hasonló között, mert jogait örökre megvette a bevásárlóközpont. Az azonban gyanús, hogy míg az eredetiek rendkívül részletgazdagon kidolgozottak, addig a debreceni egy lebutított változat, s míg az eredetiek virágokkal és hókristályokkal variálnak, addig a debreceni hajba cipők és táskák vannak illesztve. Kétséges tehát, hogy ugyanannak az alkotónak a munkái lennének, bármekkora is a hasonlóság. De meglehet. Alaposabban vizsgálódva azonban egy újabb furcsaságra lelhetünk.


Nézzük csak meg az egyik eredeti változat, a pillangós és a debreceni közti hasonlóságot! Bizony, ugyanazok a lepkék láthatók az arcba omló haj mellett. Ebből az egyezőségből arra következtethetünk, hogy a cipős-hajas debreceni változat nem különálló eredeti munka a sorozatban, hanem a pillangós fej „átdolgozata”. Meglehet, úgy vásárolták meg a jogait a netről, hogy hozzájárulást kaptak a grafika ilyen mértékű megváltoztatásához, bár ez nem szokás a világban.

Milyen is a debreceni reklámarc?


Magyarosch. Ezt sugallják azzal, hogy három színben szokták közreadni, s hogy a hirdetések sarkában háromszor szokták megismételni a fejet: pirosban, fehérben és zöldben. Hogy ennek mi lenne az üzenete egy olyan üzletközpontban, ahol a boltok bérlőinek csak töredéke árul magyar terméket?

A kérdések után sajnálkozással zárunk. Kár, hogy ez a hatalmas beruházás, ez a nagy költségvetésű óriáspláza a saját arculatának kidolgozásakor az igénytelenséget választotta ahelyett, hogy pezsdítőleg hatott volna, példát mutatott volna az országnak abban a szegletében, ahol összességében amúgy is rendkívül silány az üzleti szférához köthető képi világ. Kreatívok, meneküljetek!

 

BLOGSZEMLE

- és neked annyit mondhatok - Reklama

- Minden Pacal Ura - Holdrabló

- ÉS akkor mi van? - Médiablog

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr58799179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holdrabló · http://holdrablo.blog.hu 2008.12.02. 08:38:34

Basszus. Nem tudtam rájönni, honnan olyan ismerős a néni feje. Ott a pont.

Külföldi Viktor 2008.12.02. 08:55:13

szakértő reklámkritika, a www.kreativ.hu is megirigyelhetné. az arculat tényleg siralmas, 15 dolláros, free royality stock-grafika felhasználása pedig több, mint kínos egy ekkora kampányban.
a szakmában úgy hírlik, hogy a "logó" egy debreceni, amúgy képújságszerkesztéssel foglalatoskodó corelhuszár műve, a kampánykreatívot viszont az üzemeltető német cég németországi ügynöksége követte el.

pitbullhab2 2008.12.02. 09:11:58

Az oknyomozó újságírás csúcsa. Érdemes volt élni...

Szavichy 2008.12.02. 09:17:31

Ez botrány! Országos!

rosszmáj 2008.12.02. 09:27:01

Nem az a baj, hogy stock vektoros alapanyagot vettek, hanem, hogy valami oltári gyenge módon használták fel...
Lebutították, letöltöttek még egy táskát, mellétettek egy violinkulcsot, meg egy két csillagot, piros-fehér-zöldbe – mer Debrecen – oszt cső.
Ugyanebből - hozzáadott értékekkel - lehetett volna sokkal szebbet is csinálni.

koldus 2008.12.02. 09:29:10

Nekem tetszik a csajszi szájacskája, van benne perspektíva: "Nyisd ki rózsám kapudat..."
Marketing szempontból nem más a sugallata, mint a libidó megélése, egy orális orgazmus igéretével. Nagyszerű! Végre egy hely, ahol a sense of prosperity az ágyéki bizsergetést illantotta ki kavargó bendőjéből...:)
Micsoda ajkak!!!
Fórumot a tehetséges ajkaknak!:)

Carnivora (törölt) 2008.12.02. 09:31:03

Irigylem a debreceni kommereket ez a legnagyobb problémájuk ... bárcsak felénk is ezen kellene síránkozni a hivatal munkásságával kapcsolatban. -

Netremete 2008.12.02. 09:33:49

Ebben nincs semmi különös... Mi is ezt csináljuk... Kevés pénzért szűk határidőben kérnek arculatokaz. logokat... Nagy cégek 100-150 ezret akarnak fizetni egy logoért és másnapra kérik... nevetséges. Ezért az van, hogy gyorsan stock, letölt, trace, átdolgoz, átad. (Ez normálisan 300 000 Ft, kb 3 hét)

Ahogy az újságíroknak sincs idejük oknyomozni, csak MTI híreket átvenni, úgy a grafikusoknak sincs ideje és módja tervezni.

pont.

Külföldi Viktor 2008.12.02. 09:34:21

ja, persze, nem a stockos anyaggal van baj önmagában, az attól még lehetne jó. nade azér komoly kampányban nem annyira illik bárki által felhasználható (tehát megkülönböztetésre mérsékelten alkalmas) alapanyagot felhasználni. (ld a fidesz és a spanyol telefonkönyv esetét a kiabáló kisfiúval)
a logó viszont menthetetlen.

zsüber 2008.12.02. 09:36:56

Ahol ilyen rossz élni, nem is tudom Te hogyan bírtad eddig.
Költözz el! Most! Azonnal.

Biztos van olyan város, amit nem gyűlölsz ennyire...

Eddigi írásaidból is lejött, hogy fizetett bérfikázó vagy.

Amúgy ha a szomszéd gyereke bűn ronda, néger kiskölyök,Te először kétoldalas újsághirdetésben számolsz be róla és csak utána kérdezed meg, hogy talán örökbe fogadták?

Amúgy én is jrátam hasonlóan, de nem kürtöltem világgá az észrevételemet, hanem először megkérdeztem a bolt tulaját: Tudta-e hogy a boltjának az arculata egy francia grafikusnak a Teremtésről készült grafikasorozata?
Ő azt mondta, hogy a másik város "grafikusa" ezt mutatta neki és tetszett...

rosszmáj 2008.12.02. 09:40:08

Ja, a "logó"-ról,meg ne is beszéljünk, az is tükrözi azt az igényességet ami ezen a téren az országnak ezen felére jellemző.
Egy két kivételtől eltekintve, szinte csak ilyen korelzsonglőrök vannak, meg egy pár szakember, aki ezeknek a 'munkáját' aztán nagy kínok közepette használhatóvá teszi, kifutót varázsol rá, stb.

2008.12.02. 09:41:16

hínnye mik vannak, mi lesz most, még a Föld is kidől a sarkából?

báró Csekonics 2008.12.02. 09:46:46

Kíváncsi lennék, mekkorát kaszáltak ezzel az 'eredeti' megoldással.
Magyarosch - na ja, csak sajnos nem jó értelemben... :-(

Heck Elek 2008.12.02. 09:51:49

A "korrekt" logotervezés menete:

1 Ft-os órabérért találjuk meg azt a mértani alakzatot, ábrát, ami az interneten fellelhető 456145214999451 x 10 a 27-diken ábrán még soha nem fordult elő. Az íly módon készült logo 985412 év múlva lesz kész, 8,6 milliárd Ft-ba kerül, és bűn ronda lesz.

Hanzo The Razor 2008.12.02. 09:53:33

Heh, nem azért kell Debrecenfaluban fizetni az embereknek, hogy fikázzák a dolgokat, hanem kifejezetten a dicsőítésért fizetik a bértollnokokat. zsüber (kisbetűvel) melléfogott nagyon, Carnivora pedig tévedett egy kapitálisat.

Egyébként ennyi erővel tőlem is megrendelhették volna a logót, én sem szoktam sokat szenvedni az ilyesmivel. De a zsíros szerződéseknél sosem a szakmai felkészültség a lényeg, hanem hogy kinek milyen barna a nyelve.

A logó egyébként nem igénytelenebb, mint a hely, amit reklámoz. Valahogy úgy, mint a háromszöget felfaló kört ábrázoló logójú hely, nem sokkal messzebb ettől.

Pékszakállú Henceg 2008.12.02. 10:18:14

Engem sokkal inkább érdekelne az a két alvilági figura, akik a Fórumot rekámozó újságban fényezik magukat... Bár lehet, hogy ezek az ürgék Basahalomnak is nagy falatok, végül is az embernek csak 1 élete van...

civiske 2008.12.02. 10:20:24

Imádom ezeket a pitiáner debreceni sztorikat.
Milliárdokból vasbeton szörnyűségeket építenek, aztán sajnálnak néhány százezret, egy-két milliót egy normális arculatra.
Falu vagyunk, nincs mese, úgy is bánnak velünk: a parasztnak ez is jó...

VI. láma őszentsége · http://asztalraba52as.blog.hu/ 2008.12.02. 10:21:39

Az, hogy valaki még Corel-lal dolgozik (én is), nincsen semmi baj! Az, hogy valaki ennyire ba52ottul null-kreatív, az viszont gáz! (Kis ötletekkel el lehetett volna lopni úgy is az alapokat, hogy utána nem ismernek rá...)

ratchet 2008.12.02. 10:33:31

Mennyit fizettek a logóért?
Mert lehet, hogy sajnálták a pénzt egyedi logóra. Ami azért itthon nagyon jellemző.

II. Lajossal egyetértek.
Attól, hogy valaki Corelt használ, attól még lehet ügyes és kreatív.
Vagy csak az lehet "designer" aki Illustratort használ?
Vagy talán még az sem? :D
Csak az aki Mac-es verziót használ?
Szerintem csak a végeredmény a fontos.

gabo 2008.12.02. 10:35:43

"Az, hogy valaki még Corel-lal dolgozik..."
AZ NAGYON NAGY GÁZ!!!
Boldogok a lelki szegények!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.12.02. 10:35:59

pistikedizájn. ócsóért, tegnapra. így megy ez. a tehetség, meg a kreativitás pedig a szőnyeg alá söpörve, vagy a mekkdonácban (dögkúton) adhatomnagyobbadaggal-t árul.
így van ez mindenhol a világon.
akinek magas a kapcsolati kvóciense, az érvényesül.

gonoszka · http://gonoszka.nolblog.hu 2008.12.02. 10:40:05

iStockphoto.com?! Hogy ti milyen helyekre nem mentek? :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.12.02. 10:46:12

a Fórum logó sztem korrekt

nem egy nagy etvasz, de korrekt

a 'rekláémarc' is csak akkor gáz, ha nyúlás

ha megvették, ok

sztem


pedig én is biztos kommer vagyok Carnivora szerint:p

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.02. 11:02:26

szá-nal-mas. azt hittem, ezt a fajta grafikai igénytelenséget már kinőtte az ország.. jaj, dehogy.. mekkorát tévedtem. csak tudnám, hogy a kis senki nulla 20 éves grafikusok mégis mi a szarra veszik fel a több tíz/százezres tiszteletdíjakat a NULLA értékű, tíz perces, LOPOTT munkáik után.. hányinger. az ilyeneket a világ segglyukába kellene zavarni.. vagy máris ott vannak? .. ez a fajta vizuális környezetszennyezés nálam emberiség elleni bűn. tömegpusztító fegyver, méreg ilyen szemetet kitenni több százezer ember látását rongálva vele.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.12.02. 11:03:21

Tippelhetek?
A Kaméleon dizájn csinálta?
Nem lennék túlzottan meglepve.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.02. 11:04:45

na de meglep a dolog? dehogy lep meg! hát mégis mi mást várhatok abban a városban, ahol még egy takarítói álláshoz is ismeretség, szívességek, személyi összefonódások kellenek? (ezt ők úgy hívják "kapcsolati tőke".. hányinger)..

talán ha nem mindig mindenhol a főnök unokaöccse meg ivócimborájának kutyája kapná a megbízásokat, nem fulladna inkompetens, idióta dilettantizmusba az ország.

El Camino 2008.12.02. 11:19:42

Gabonak
Egyszer egy 25km-es gyalogtúrán vettünk részt. Mindenkin csuda bakancs, csuda ruha, itatós hátizsák, szóval "full hi-tech". Az egyik túrázón acélbetétes munkásbaki és munkásruha. Nagyon gyalázott mindenkit.
Másik szitu:
Biciklis maraton (hegyre fel-le), "sokszázezres" biciklik, energia zselék-italok... A konkurencia: Tesco gazdaságos bicikli csomagtartóval. Azon gumipókkal rögzítve 2db 1,5L-es víz. Úgyment a pali fölfelé, mint akit zsinóron húznak :)
Akkor ők lelki szegények?

"Azt hiszed, hogy adnak
Amikor éppen elveszik
Nem neked adják el a dolgokat
Hanem téged adnak el nekik"

E.K.: Itt kísértünk

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.02. 11:20:56

arra meg már nem is mondok inkább semmit, hogy miért kellett pont vörös csillagra cserélni az eredeti kép pillangóit..

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.02. 11:29:24

én is indultam réges régen bicajversenyen, igényem ugyan lett volna fullos sokszázezres gépre, de csak egy elég alap drótszamár jutott.. mit mondjak, tettem a dolgom, becsülettel álltam a sarat, és első helyről estem ki az utolsó körben, mert elszakadt a láncom.. szóval igen, lehetséges, elvileg. aztán valahogy a gyakorlatban mégsem. és még ha be is értem volna.. két hétig fájt minden porcikám a nem ergonómikusan megtervezett gép okozta megerőltetés, teleszkóp, stb hiánya miatt. megérte? egyszer talán igen. de ez fenntarthatatlan. ha maradtam volna a sportágnál, a következő évben csak és kizárólag sokszázezres csúcsgéppel indultam volna. fizikai okokból. talán nem véletlen, hogy más vizek felé eveztem.

manapság, teljesen mindegy miről beszélünk, a teljesítményhez igenis technika is szükséges. csak ideig-óráig lehet a technika hiányát emberi erővel, kitartással, leleményességgel pótolni. a jó cucc meg sokba kerül. ez van.
természetesen önmagában a jó technika meg semmit sem ér. dehát ezt mindenki nagyon jól tudja évszázadok óta.

az igénytelenség meg igénytelenség.

hatja 2008.12.02. 11:40:36

El Camino 2008.12.02. 11:19:42

Igen, csak más a technikai eszköz-felszerelés hiánya és más az, hogy nem jut eszembe semmi, lopok valamit inkább.

Lásd nem ugyanaz, hogy ha nincs tornaórán spéci edzőcipőm, mintha lemásolom a másik magyardolgozatát, mert én nem tudok olyat írni.

Muhagii 2008.12.02. 11:49:42

Szerintem a hiba nem a tervezőben keresendő. Általában az ügyfél dönti el mit választ. Ha az ember lerak 15 variációt egy logóra, kb 99%, hogy a legrondábbat választja. Rengetegszer találkozom olyannal, hogy "jaaaaj, nincs semmi ötletem, csinálj valamit". Mikor kész az első terv, hirtelen elindul a "marketing manager" fantáziája és ilyenkor a jó mélyen szunnyadó tervezői képességek a felszínre buggyanak, majd hasonló undormányok kerekednek ki az egészből. Minden nap meg kell harcolni az ügyféllel, hogy ne akarjon már többet érteni hozzá, mint akinek ez a munkája.

Az imagestockok használata teljesen bevett szokás. Ha valaki naponta 10-15 anyagot készít el, nem hiszem, hogy van ideje kreativkodni.
Az árakról annyit, ha vidéken, ha 20e forintot mersz kérni egy logó tervezésért, már vacilálnak rajta.

"bármelyik ingyenes szövegszerkesztő szoftver által kínált betűtípus"
Helvetica is alap betű, mégis szép, pl. a DAX fizetős és ocsmány.
Azért, mert valami egyszerű, még nem biztos, hogy csúnya, bár ez a logó valóban nem egy gyöngyszem, max egy újsághoz arculatához illene.

draw 2008.12.02. 12:09:25

A nôi fejet nem vették meg.
Amit ti lebutításnak néztek, az nem más, mint egy rossz újrarajzolás. Felment az illető a stock site-ra lementette a minta képet és átrajzolta egy vektoros programban. Az is lehet, hogy egy trace programmal kezdte (vonalakká alakítja a képet). Az ívek nem úgy követik egymást, egy hajtincs nem úgy vékonyodik el, ahogy egy grafikus megcsinálná vagy, ahogy az eredetin van. Ha megvette volna, akkor igen nagy munka lett volna ilyenné csinálni. Tehát lopás!
Ha a posztírónak van annyi vér a ...., akkor ír a stockoldalnak, hogy adtak e el magyar cégnek ilyen illusztrációt.
Szóval, lehet oknyomozni tovább!

gabo 2008.12.02. 12:18:47

El Camino!
A hasonlatod szép, de kicsit döcögős e témához.
Tudod vannak a világon olyan grafikai gyűjtemények, amire mindenki benevezheti saját grafikáit többféle kategóriában is (logo, print, billboard, foto stb.), majd ezekből a munkákból egy zsűri kiválasztja azokat a műveket, amiket megjelenétet egy szép albumban. Itt láthatod a beválogatott művet, alatta kisbetűvel a megbízót, az art director nevét, a mű elkészítéséhez használt programokat, a nyomdatechnikát stb.
A lista végén pedig a használt számítógépes platformot.
És most kapaszkodj meg: 100 nyertes grafika közül 99 MACINTOSH platformon készült...
Ez azt jelenti, hogy a képzett tervező-grafikusok, art directorok az egész világon a Mac platformot választják...
Én különbséget tennék az otthoni "pc-kuckós" hobbisták, és a nemzetközi szinten képzett reklámszakemberek között!

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2008.12.02. 12:25:13

Hát igen. Sajnos Debrecen kívül esik az agglomeráción...

Pásztortáska 2008.12.02. 13:01:44

Mindenki arról ír, hogy a hitvány, OLCSÓ megoldást választották. Honnan veszitek, hogy ez olcsó volt? Azért, mert szar és amúgyis lopták, még megkérték/adták az árát, efelől nincs kétségem.

zeneigéniusz 2008.12.02. 13:04:47

Nekem tetszik mindkét munka és megértem a grafikusát ezeknek a melóknak.

Egyébként mi bajotok a Corellel? Én dolgozok mindkét platformon (PC-MAC), Corel, Indi, Illus, CorelXara, stb... Soroljam a vektoros programokat? A kreativitás úgyse abban nyilvánul meg, hogy milyen programot használjuk, hanem hogy tudjuk mire való, mi miben a legjobb, vagy melyikben esik jobban kézre egy-egy funkció. Pl. hiába jó a photoshop képmanipulálásra, sose csinálnék benne újságot, DE LÁTTAM OLYAT, AKI ABBAN CSINÁLT!!! Corelben pl nagyon szeretem az alapvető rajzfunkciókat és a kilövésszerkesztőjét. Az Indiben pl. még mindig falra mászok a SPACE-ALT spanningtól... Nem tudjátok miért nem lehet CSAK a bal-ALT folyamatos nyomásával mozogni? Ezt egész egyszerűen nem tudom megszokni Quark után... Egyszerű újságokat inkább Quarkban 4.11a-ban szerkesztek (sebesség rulz a mai 4 magos procikon), de ha már nagyon színes és sok effektet kér a megrendelő, akkor Indesign. Webes munkához meg Xara... viszton egyre több az olyan kérés, hogy legyen vmi 3D-s cucc is... Nos akkor 3dStudio és társai... Hihetetlen mennyi programot meg kell ismerni és akkor még nem beszéltünk arról, hogy néha még programozni is le kéne az effekteket...)

De sokszor érzem magam gyárban, ahol időre le kell adnom X munkát és nem kapok több fizetést érte. Akkor minek törjem magam? Ha magánvállalkozást csinálnék, akkor meg elvinne mindent az adó.

A szakbarbárok miatt meg nem aggódok, hiszen emiatt a megrendelő is belátja, hogy inkább dolgoztasson profival (aki pl. tudja mi az a kifutó, overprint). Meg legalább akad olyan munkám is, ahol lehet az ilyeneket helyrehozni :)

Carnivora (törölt) 2008.12.02. 13:08:00

2010-ben bukik Darklord Demsky hívjátok el, majd ő megmutatja a tutit ! :D

o 2008.12.02. 13:20:26

Egyetértek Muhagiival: ahol én dolgozom, ott is az "inkább legyen olcsó, mint minőségi" elv érvényesül... inkább megcsinálja egy ismerős favágó grafikus bagóért, aki egyébként alanyi jogon folyamatosan számlázhat, és vonatkozik ez a pr és szakértői cikkekre is egyébként.

Kokas 2008.12.02. 14:11:16

draw, ugye csak viccelsz? Ha megvette volna, azt csinál vele amit akar, lévén ez egy vector ábra.

Muhagii 2008.12.02. 14:17:47

zeneigéniusz: gondolom teljesen legálisan használod az összes felsorolt programot :) Nálunk "corelmágus" az az ember, aki megveszi "jó olcsón" a programot és mindent abban akar csinálni, miközben nincs rendes szinkezelése, nem tud rendesen elválasztani, a pdf generátora hibás, stb stb. Tévedés lenne azt a látszatot kelteni, hogy minden "corel" használó, béna vagy amatőr, de átlagot nézve a stúdiók több mint négyötöde a "reklámirodát csinálok, mert láttam már korelt" típusú mintát követi, miközben azt sem tudják mi a cmyk és az rgb között a különbség (néha még sejtésük sincs, hogy egyátalán mi is az), nyomdagépet is csak fotón láttak.
Sztem a blog írója az ilyen felhasználóra utal.
A mac vs pc vita teljesen felesleges. Ha 100-ból 99 ember macet használ, ez csak azt mutatja milyen jól megfizetik azokat a grafikusokat, hogy telik nekik mac-re :)

draw 2008.12.02. 14:53:06

Kokas, ha megvette volna, akkor azt csinálhat vele, ami a felhasználói szerződésében benne van és nem akármit. Nem vicceltem. Itt nem az átdolgozáson van a lényeg, hanem azon, hogy a netről is jogsértő lopni.
Ha érted?

El Camino 2008.12.02. 15:15:54

Gabo, Hatja.
Csak arra akartam utalni, ha egy logó megjelenik valahol (kiadvány, vagy akár a "Fórum" homlokzatán) sztem a kutyát nem érdekli, hogy "Mekken" vagy PC-n készült (pláne az nem, hogy Corel-el vagy valami Adobe termékkel).
Ugyanígy bármilyen túrán vagy versenyen lényegtelen (nekem legalább is), hogy a végén egymás mellet állva sárosan, stb. ki miben vagy mivel érte el a célt.
Egyébként ha Magyaro.-on gyakorlatilag mindenki alkudozik (számla nélkül mennyi?, stb.), akkor mi a meglepő abban, hogy a megrendelő sem akar több százezret fizetni valamiért? Az meg végképp nem érdekli, hogy mivel készül :) Akkor ő is lelki szegény? Makett ország, kirakat emberekkel, sajna ez van. Nem szeretnék politikát belekeverni, de még így is megvagyunk osztva ezek szerint...

döm 2008.12.02. 16:46:28

Volt, hogy kellett kitalálnom egy szöveget és abba ágyazva egy logót, mint összefüggő két elemét a reklámnak. Előrajzoltam, aztán kerestem hozzá valakit aki tud karikatúrát kézzel rajzolni és digitális formában is szerkeszteni és kész lett. Volt idő, és szerintem lényegesen jobb lett mint a nagy átlag. Sokszor a nagy cégek meglepően igénytelenek, főleg az ilyen térüljön már meg gyorsan a többi csak nyűg a hatalmas profit mellet típusú dolgok sikerülnek ilyen "átgondoltra".

koldus 2008.12.02. 18:33:14

Nos kérem,van itt képzavar bőven!
Egyrészt a fórum, mint hely, fogalom, egészen mást takar, mint, ami itt épült. Ha nagyon megerőltetem férfiagyam, akkor a logó és a fórum között érzékelek némi kapcsolatot, amennyiben a római urak is meglehetősen sokat áldoztak egy-egy csábos női ajak kihívásainak. Ha az épület valódi funkcióját vizsgáljuk, akkor meg kell állapítsuk, hogy egy fedett zsibogó,kifejezetten sznobok vásárlói ösztöneinek, és iskolából lógó diákok tartalmatlan időelverésének építve. Ja, hogy fenn lesz egy színház is? Ez a tény okozza az egésznek a kuriózumát: a piac, azaz cirkusz fölött Thália szentélye? Temető közepén vurstli, vagy fordítva?
Ez van! A lényeg, hogy fedett, nem ázik, nem fázik, aki mindennapi leépültségünket koncentráltan, töményen kívánja megélni. Erre a élra ez a logó, ha lopott, ha nem, pontosan megfelel. A csajszinak viszont tényleg kihívó ajkai vannak, és már ez is valami, legalábbis több, mint az egész szörnyű betonszarkofág.

bástyaelvtárs 2008.12.02. 20:40:58

Nembiztos az, hogy az alkotó tehet a végeredményről sokszor a megrendelő a legjobb dolgokat is totál igénytelen hulladék f*ssá alakíttatja, csak mert neki úgy tetszik. Tapasztalt grafikus ilyenkor már meg se próbál ellenkezni, a megrendelő fizet, olyat kap amilyet akar. Más kérdés, hogy ha valaki normális és nem egy öntelt állat, akkor ad annak a véleményére aki jártas például a logó tervezésben és nem a saját hülye fejéből akarja megmondani mi a frankó. A fórum arculata ha ezt lehet annak nevezni elég gáz, a plázáénál azért fél fokkal jobb de ez nem dicséret. Röhej volt, hogy a honlapjuk a nyitás után több nappal sem működött, a fórum újság kiviteli szinvonala pedig wc papírnak se jó.

Pogány Gábor 2008.12.03. 01:03:40

A Fórum épülete, léte, építésének körülménye a szörnyű, a logoját, (vagy lógóját) bánja a fene, honnan vette. Ettől még nem megyek be, vagy bemegyek - szóval mindegy.
De maga a ház, az tényleg bűn. Agyon csapja teljesen a környéket.

DrKotász 2008.12.04. 10:53:28

Marketingből ez is nulla. Sajnos jó PÁRTEMBEREK irányitják a város marketingját....

cyber panka 2008.12.04. 13:22:38

a szánalmas logó pedig az Árkádéra hasonlít.
fekete színű bold vagy black vastagságú név alatta pedig vörös vonal...kreatív

2008.12.05. 19:59:51

szarni lehet benn?

koldus 2008.12.08. 07:15:54

baz+g! A minap szartam benn! Zenére!

cardealer 2008.12.10. 09:57:29

A csúcsérzés a Saturnban ért utól, amikor a hangosbeszélőn bemondták, hogy az akciós termékekből csak 1 azaz egy darabot szabad vásárolni. Van engedélyezve. Hirtelen eszembe jutott a nem is olyan késő Kádár-korba illő jelenet, amikor az egész család sorba állt, mert fejenként csak 1 azaz egy kiló banántot lehetett venni. Annyi volt engedélyezve. A marketinges elvtárs szocializációját tehát értjük. Ennél már csak a biztonsági erők számbeli fölénye volt meggyőzőbb, magas rangú elvtársak látogatásakor nem volt annyi munkásőr, mint ahányan itt feltételezték, hogy lopni készülök. Azt meg hagyjuk, hogy e jeles cég és a Médiamarkt tulajdonosa egy és ugyanaz, még a szlogent is sikerült egyformán taplóra faragni; hülye azért nem vagyok, viszont kurvára fukar vagy mi. Rövid kétperces vizit alatt nagyjából csak ennyi jutott eszembe, mégeccer nemigen kerülök arra. Hülye azért még nem vagyok.
süti beállítások módosítása