Alulöltözött, pontosabban felülvetkőzött hölggyel reklámozza magát a nagy videómegosztón a vidéki kisvállalkozó.
Szanyi Sándor árnyékolástechnikai vállalkozó nem ódzkodik az új dolgoktól, és ez dicséretes. A YouTube sokmilliónyi videója között hirdeti szolgáltatásait, s bár eddig a pillanatig csak nyolcan tekintették meg filmecskéjét, nem rég kezdte, lesz az még több is. Aztán hoz-e ez neki munkát?
Lehetnek kétségeink az itteni reklámozás hatékonyságával kapcsolatban, bár ha jól belegondolunk, az egész YouTube – és minden ehhez hasonlatos megosztó – valójában egy nagy-nagy hirdetési felület. Itt reklámozzuk (vagy antireklámozzuk) magunkat, haverjainkat, kedvenc bandánkat, szeretett filmjeink trélereit, nyaralásaink helyszíneit, futballistáinkat, mittudomén. Mind-mind reklám, késztetés arra, hogy mások is nézzék, menjenek oda, szurkoljanak neki stb.
A videómegosztón történő reklámozásnak van egy nagy előnye: nem kell óriási összegekért hasábokat venni az újságokban, perceket a helyi tévében vagy rádióban, mert ez valójában nem kerül semmibe, így a legkisebb vállalkozó számára is elérhető. Az már más kérdés, hogy hatékony-e ez a mód, megtalálja-e a reklám a célközönségét. Nekem eddig például nem jutott eszembe, hogy reluxáink lecserélése előtt a videómegosztón böngészgessek. Eddig.
Szanyi Sándor reklámfilmje nyilvánvalóan nem egy profi produkció, aki ilyen remekműveket akar nézegetni, az máshol talál gazdag kínálatot. Szanyi úr videója mintha egy régen valahol futott reklám „átvétele” és kiegészítése lenne, de ez sem gond. Mert Szanyi Sándor innovatív, nem szemeteli tele postaládánkat szórólapokkal, nem csúfítja a lépcsőházak bejáratait matricáival. Ha többen is követik példáját, lassan átalakulhat a magyar kkv szektor reklámstratégiája, ami talán jelenleg nincs is. Hajrá!