Tévés számháború önleleplezéssel

A városi televízió saját hirdetésében szúrta altesten magát a mindenpostaládásban.

 

Igazán egzakt módszer nem lévén a televíziók nézettségének vizsgálatára, a helyi műsorgyártók előszeretettel bíznak meg - számukra - megbízható cégeket, hogy a közvélemény-kutatás eszközeivel a lakosságot bírják rá: mondják meg őszintén az emberek, mit néznek és milyen intenzitással. Aztán ha a (rész)adatok kedvezőek, akkor jöhet a nyilvánosság, lehet nyomatni a PR-t, a marketinget, az önpromót, a saját reklámot.

A város nevét viselő ingyenes önkormányzati kiadvány egy héttel ezelőtti számában a magántulajdonlású Alföld Televízió hirdette magát, csak magát, műsorainak ismertségét és nézettségét. S hogy hiteles legyen az adatsor, ott a hivatkozás a felmérés készítőjére, a Szinapszis Kft-re. 


 

Ma az önkormányzati tulajdonban lévő Debreceni Városi Televízió lőtt, de ők már az Alföld Televízióra, ezzel is beismerve, hogy komoly konkurenciának tekintik azt. A DTV hirdetése előkelőbb helyen, tíz oldallal előrébb jelent meg, s nincs ebben semmi különös, hiszen a városi tévé és a városi mindenpostaládás testvérprodukciók. A DTV diagramjának forrása a Real-PR 93. Kft., üzenete pedig az, hogy a hosszabb ideje működő önkormányzati tévének több a nézője, mint az utóbbi egy-két évben látványos technikai fejlődésnek indult Alföld tévének. Ezen aztán nem csodálkozhatunk nagyot.


 

 

 

„Nézzük a valós számokat!” Ezzel a felszólítással nyit a DTV hirdetése. Ebből nyilvánvalóan arra következtethetünk, hogy az önkormányzati tévések szerint az Alföld tévé hirdetése valótlan számokat közölt. Vagy a Szinapszis Kft. felmérése nem felel meg a valóságnak, vagy az Alföld tévé munkatársai hamisították meg a Szinapszis adatait. Nagyon súlyos vádak! Kisebb ügyekből lettek már nagy-nagy perek.

Nézzük akkor a valós számokat a DTV tálalásában! Nem kell hozzá szemüveg, hogy azonnal feltűnjön számunkra: az önkormányzati televízió nézettsége jelentősen csökkent az utóbbi három esztendőben. 2005-ben a helyi lakosság 93,4 százaléka nézte legalább alkalmanként, 2006-ban 88,8 százaléka, 2007-ben pedig 80,6 százaléka, tehát ezidő alatt elveszítették nézőik közel 13 százalékát. Hihető? Hihető. De miért kell ezt fennen hirdetni?

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr33238248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása