Tanórai zavargások

Szülőknek megnézni tilos, ha még hisznek gyerekükben és az oktatás rendezett körülményeiben. 

Még friss az anyag, alig egy napja került fel a nagy videómegosztóra. (Azt nem lehet tudni, hogy a magára ismerő iskola mikor szedeti le ezt a rossz reklámot, ahogy az az eredeti verekedős videó esetében is történt.)

Egy tanórából láthatunk egy percet nagy zajjal és röhögésekkel, kakaskodó diákokkal, az osztálynak hátat fordító, a táblánál ténykedő tanárral. Állítólag ez az általános kép, állítólag igen ritka kivétel az az iskola, ahol nem így zajlanak a hétköznapok.

(Készítője ezen kívül több apró videóval is gazdagítja képünket arról, mit csinálhatnak gyermekeink az oktatási intézményekben.)

Lehet megdöbbenni, aztán nem csodálkozni azon, hogy a magyar diákok felkészültsége egyre inkább romlik a külföldi összehasonlító ranglisták tanúsága szerint, hogy egyre több pedagógus végzi pszichés betegségekkel.


A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr59290441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lepke 2008.01.09. 08:58:24

Van megoldás. El kell venni a gyerekektől a videós mobiljukat amikor bemennek az iskolába, és csak hazamenetelkor szabad visszaadni nekik. Ettől még a helyzet változatlan marad, de legalább nem kerülnek fel az ilyen videók az internetre.

Külföldi Viktor 2008.01.09. 09:33:35

megbízható beszámolók szerint a kis kossuthban a 7.-es fiúk nyíltan verik a farkukat óra alatt. pedig még nem is látták a megáll az időt...
lecsúszott, kontraszelektált, frusztrált, blikken és storyn élő pedagógusok és elkényeztetett proli és/vagy újgazdag hülyegyerekek. nem lesz jobb.

Remiz 2008.01.09. 09:47:47

A tanárokat kevésbé bántanám, mert gyakorlatilag semmiféle eszköz nincs a kezükben. Persze az is baj, hogy elnőiesedett a pálya, mert a férfiaktól azért jobban tartanak a kölykök.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.01.09. 09:49:27

ezek cigányok, bazeg. a brikettektől ne várj fehér ember kultúrát. kár beléjük a tanterv meg a tanerő.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.01.09. 09:57:35

ajánlom figyelmetekbe az ukrán viszonyokat: englishrussia.com/?p=1512

hlktalan 2008.01.09. 10:06:30

Na már megint a cigányozás. Nektek mindenről ez jut az eszetekbe?
Ez sajnos egyáltalán nem kisebbségi kérdés. Úgy hallottam, hogy a legvadabb viszonyok a nagy lakótelepi iskolákban vannak szerte az országban, és bizony a másik végletnél, az elkényeztetett bunkó újgazdag gyerekek által látogatott iskolákban. Falun van a legnagyobb fegyelem, akkor is, ha vegyesen járnak oda romák és magyarok.

Mike36 2008.01.09. 11:11:55

nem kell álszenteskedni, meg szörnyülködni
egyrlszt nem minden óra ilyen, másrészt nagyon soxor a diákok ubnják az órát, és bizony ha az óra unalmas, arról a tabnár tehet, nem a gyerek
inkább a hazai tanárképzéssel van probléma, nem a kölkökkel
nem kell visszasírni a nádpálcás fegyelmet
érdkes órát kell tartani, motiválni a diákokat

Álidegbeteg 2008.01.09. 11:15:55

Egyszerű: kiküldeni az óra egzavaróját, és beírni az igazolatlant. Ennyi.

Mike36 2008.01.09. 11:16:57

fel kéne már fogni, hogy egy iskola nem attól lesz jó, hogy fegyelem van-e és vasszigor. attól nem lesznek jobb PISA eredmények
felbőttként nem unjátok az unalmas értekezleteket, fejtágító, semmiről sem szóló előadásokat? melyik jobb a cégnek, melyik eredményesebb: ha haptákban ül mindeki az értekezleten, vagy ha bevonnak a témába?
kicsit kéne néha gondolkodni

Pipas 2008.01.09. 11:23:04

Amikor volt szerencsém oktatóként dolgozni én is sok fursa dolgot tapasztaltam. Nekem az volt az ötletem, hogy készüljenek felvételek az előadásokról/vizsgákról és bízzuk a hallgatók arcának letépését a szülőkre, akik eltartják a csemetéjüket amyg azok ,,tanulnak''. Tettem ezt a javaslatot azért, mert úgy láttam, hogy a diákok nagy része simán megvezeti a szülőket, akik aztán jönnek reklamálni.
Persze a javaslatomat azonnal elvetették, mondván, hogy személyiségi jogok, amivel persze nem nagyon tudtam egyetérteni.
Egyébként pedig a felvételt nem tartom jelentősnek, hiszen a diákok nem verekedtek össze, nem dobálták meg a tanárt, ki sem mentek a teremből és a tanár sem szaladt kis sírva mert mondjuk életveszélyesen megfenyegették vagy ilyenek.

Manyizga (törölt) 2008.01.09. 11:23:25

Nincs eszköz a fegyelmezésre. A diákok (és szüleik) minden jogukkal tisztában vannak, és visszaélnek vele.
Hogy ez miért jó nekik? Mert azt hiszik szívatásból kötelező a tanulás...

Őket tényleg ki kellene zavarni az óráról és igazolatlan óraként beírni.
Csak nem sokan merik ezt megtenni, mert bejön a szülő és megveri a fogadóórán a tanárt. Vagy a csemete hazafelé megerőszakolja a tanárt, a feszültséget levezetendő...

Sam8888 2008.01.09. 11:30:44

Cigányok... A probléma forrásai. Nemtudom minek kell egyáltalán védeni őket. Aki védi őket valszeg azis cigó...

Dezzie 2008.01.09. 11:34:03

Álidegbeteg: és mit érnek az igazolatlanokkal? Az iskolaköteles korú gyereket kénytelen egy másik intézmény átvenni (esetleg cserélnek), de a fejkvóta miatt sem szereti senki elküldeni a diákjait, akármennyi a baj velük... Az iskolák nagy része a csőd szélén egyensúlyoz, és még 1-2 gyerek után járó pénz is számít nekik... A tandíjasokról nem is beszélve, ott aztán tényleg a gyerekek számítanak, tanárt kaphat milliót az igazgató...

Gonoszfóka 2008.01.09. 11:44:10

Mike12 2008.01.09. 11:11:55
"érdekes órákat kell tartani, motiválni a diákokat"
Volt az egyetemen olyan előadásom, amire a 90+ % bejárt, pedig nem volt katalógus, sőt, péntek reggel volt. De az előadó stílusa annyira jó volt, hogy sajnáltam volna ellógni. És sokan ugyanígy gondolták.
A másik véglet az volt, amikor a tanár kivetítette az írásvetítővel a könyvét (figyelem, ábra nuku!) és gyakorlatilag onnan olvasta. Nekünk meg ugyanaz ugyebár megvolt, tehát hallgattunk másfél óra felolvasást...20 perc után tömény ásítozás, néhány ember ment csak előadásra.

brekk 2008.01.09. 11:58:53

1. Nincs a tanárok kezében eszköz a fegyelmezésre,-pl. nem lehet kiküldeni óráról- sérti a tanuláshoz való jogát.
2. Nemzetközi szinten folynak ktatások, hogy hogyan lehet a gyerekeket motiválni - ugyanis mindenhol probléma, nem csak nálunk. Valóban jó bevonni, munkáltatni a gyereket, de egy jól megtervezett óra sem garancia a sikerre.
3. Valóban elnőiesedett a pálya, de nincsen jelentősége a fegyelmezés szempontjából
4. Amíg az a sikeres, aki a kötelességei alól a legjobban ki tud bújni, legyen az szülő, haver, tanár, addig az ember a fején is pöröghet, akkor se fogja tudni tanulásra, munkára motiválni a kölköket. Ugyanis nem érték a munka, a megszerzett tudás. Akkor meg ki is akarna tanulni? (persze tisztelet a kivételnek.)
5. A tanárok 60%-a nem alkalmas a pályára.
6. A szülők 60%-a egyáltalán nem foglalkozik a gyerekével. Őt sem érdekli, hogy hgogy tanul.
7. ....
8. ....
9. stbstbstb... tovább is van, mondjam még?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 12:03:42

ez a tanár felelőssége. a diákok mindig ilyenek voltak, ne legyetek már álszentek!
az idegbeteg, tanítani abszolút nem tudó, dögunalmas órákat tartó tanárok óráin nálunk is ugyanez ment, néha.
a normális tanárok ótáin meg síri csend volt,és mindenki körmölt.

ertomerta 2008.01.09. 12:17:10

A helyzet egyértelmű.
Az igazgató a felelős!
Fejétől bűzlik a hal(l).

Johnny Web 2008.01.09. 12:22:11

Kis gyökerek.
Jók lesznek majd árupakolónak vmi lepukkant teszkóban. :))

civiske 2008.01.09. 12:25:16

Talán nemkéne ezeket az állepotokat normálisnak beállítani és azt mondani, hogy ez semmi, meg sem dobálták a tanárt...
Aztán egy egyetemi képzést és annak érdekességét párhuzamba állítani a közoktatással, az is egy hamis kép.

MaxaVadallat 2008.01.09. 12:30:07

Szerintem pedig tok egyszeru.
Ha nem tanul a gyerek, meg kell buktatni, ha valaki nem teljesiti a kovetelmenyeket kirugni. Aztan meg nem tamogatni esz nelkul elete vegeig. Aki hulye, haljon meg.

Thomas Magnum 2008.01.09. 12:30:25

Kb fél órája írok.. de most töröltem az egészet, és sokkal rövidebb leszek.

Mike.

"inkább a hazai tanárképzéssel van probléma, nem a kölkökkel"

Tanárképzés.
Ha abból indulsz ki, hogy ki megy ma tanárnak, való igaz, hogy általánosságban nem a legpengébb elmék tanítják a gyerekeket. Ennek mi az oka? Az erkölcsi és anyagi megbecsülés teljes hiánya. Amíg ez nem változik, addig az oktatók színvonala sem fog.
Anyagi megbecsülés = fizetés, ez gondolom tiszta sor.
Az erkölcsi megbecsülést kifejtem.
Nem az a lényeg, hogy kalapot emelj előtte, és nagyságos úrnak szólítsd, azok az idők elmúltak, nem azt várják vissza a pedagógusok.
De ott kezdődik az egész, hogy
1. Vegyék őket emberszámba.
Sokan gyerekmegőrzőnek tekintik az óvodát, iskolát. Pedig valamivel többet tesznek a gyerekekért, mint pusztán vigyáznak rájuk. Megtanítják, hogy kell fogni a villát, kanalat, a cipőt bekötni, viselkedésminták elsajátítása is megtörténik jó esetben. Iskolában meg épp csak annyi történik, hogy megtanítanak írni, olvasni, gondolkozni. Műveltséget adnak.
Pontosabban adnának, ha hajlandóak azt befogadni.

És akkor itt jön a másik fele, a gyerekek. Vagyis a szülők, mert a gyerek nem magától lesz órán verekedő, röhögő, ordibáló, telefonáló elmebeteg, a körülmények teszik azzá. Vagyis a nevelés. Ma az az általános, hogy hagyni kell a gyereket, hagy másszon, ha megüti magát, majd megtanulja, hogy nem szabad, stb stb
Ez még a jobbik eset. A rosszabb az, mikor gyerek bemegy valahova a szülőkkel, és nem köszön, a szülők pedig nem mondják, hogy köszönj a bácsinak, néninek. Na ez az a pont, ahol a rendszer megbukik, és ez nem sajátos nevelési módszer, hanem a gyerekkel való foglalkozás, nemtörődés teljes megvalósulása.

De ha valaki felvilágosít, hogy ebben az esetben mi lesz később a társadalom haszna, megemelem a kalapom és átformálom az elveimet.

Tehát. Ha a szülő nem foglalkozik a gyerekkel, az lesz belőle, mint ami a videón látszik. Ha mindent megad, ugyanaz az eredmény. A szülők rontják el a gyerekeket. Csak ezt nehéz beismerni.
Magyarországon a mobil a legagyobb státuszszimbólum. 20 milliós autót nehéz venni, de egy százezres mobil az "mindenkinek" elérhető álom. Az, hogy erre képes valaki hitelt felvenni, az a szép. Vagy nem vesz fel, de közben 2 hónapig koplal, hogy összejöjjön rá a pénz.
Ebben az országban, ilyen értékrend mellett sajnos tényleg nincs min csodálkozni ezen a felvételen.

Minden más nézőpontból nézve: ez tragikus.

gyurbán 2008.01.09. 12:34:49

Ez amit láttok a felvételen mind csak következmény. Már amikos én jártam suliba akkor is az volt,h. a tanár csak azzal a 3-4 diákkal törődött akiknek volt türelemük odafigyelni a száraz feleslegesen tömény adatömlésre.A ma tanítók nagy része nincsen felkészülve a modern kihívásokra. Óriási a külömbség a mostani diákok és a 10-15 évvel ezelöttiek között. NEm csak a technológia fejlődött(mi időnkben hol volt ((kamerás)) mobil)hanem az emberi anyag is. Szegény 50év körüli rosszulfizetett,rosszulképzett tanárok azt sem tudják kik ezek aki ott tombolnak a padokban,nem hogy kezelni tudják őket. Azzal meg,hogy a cigányokat kiraknád a suliból nem oldod meg a problémát, mert akkor tarthatod el őket egész életükben TE. Egyszerűbb lenne olyan oktatást nyújtani, ahol a munkaerő és a körülmények is alkalmazkodnak a mai elvárásokhoz. Mikor a vasutat fejlesztenéd akkor sem azt mondod,h. húzzák össze magukat az utasok,h. többen elférjenek,hanem sűríted a járatot,modernizálsz.

cityhall 2008.01.09. 12:35:27

Végre valami értelmes eszmecsere kezd kibontakozni.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy ezekben az osztályokban az a diák sem tud fejlődni, aki tanulni szeretne. Aztán a szülő vagy keres egy magántanárt (esetleg épp az iskolai tanárát a gyereknek), ha tudja fizetni, vagy ha nincs pénze, a gyerekek óriási többsége menthetetlenül elsikkad.
Ez van akkor az oktatásban, ha a társadalom nem az értékeket becsüli és az előrehaladás nem tehetség-tudás alapon működik. Itt lopni kell és dicsekedni vele, az a menő.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.01.09. 12:38:56

A fenti kommentekben sok igazság van. Naponta tapasztalom pályakezdőként... A tanár nagyon ritkán tud versenyezni a Cosmopolitan-nel, a kamerás-mp3lejátszós mobillal, a magántanárát heti 2x emlegető személyiséghiányos tinédzserek flegma, "örüljéltanárkámhogybejöttemórára" hozzáállásával. Ez egyrészt a tanár sara (a módszertani rutin, motiválóképesség hiánya), másrészről a családé (ha a gyereket ignorálja orvos apu, jogász anyu, akkor ne csodálkozzon a tanár, ha teljesen kezelhetetlen a gyerek), harmadrészt az intézmény vezetőjéé (iskola bejáratánál nyílt dohányzó a tömegeknek, benn az iskolában órák között/helyett/után látogatható multifunkcionális szórakoztató helyiség), negyedrészt az intézmény fenntartójáé (arra kényszerítik az iskolát, hogy teljesen irreális osztály- és csoportlétszámokkal dolgozzanak a csökkenő tanulói létszámok ellenére, ami aztán semmi érdemi munkát nem tesz lehetővé). Ezek függvényében érdeme elgondolkodni azon a nézeten, mely szerint a tanár szerepe semmiben sem különbözik egy cirkuszi artistáétól...

kosuttér 2008.01.09. 12:40:00

ugye ez nem Debrecenben készült?
mert Debrecenben rend van az iskolák vonatkozásának a szintjén is, ugye.

Félművelt 2008.01.09. 12:45:43

Brekk 1-re: Tudomtudom jogászkodás, de azzal, hogy a tanórára vonatkozó szabályokat nem tartja be nem mond le erről a jogáról? :-)
A többi tanuló tanuláshoz való jogát nem csorbítja mindez?

Rövid távon csak a szabályok újra lefektetése és azok következetes betartatása lehetne megoldás.

Reggel kígyómérget mindegyikbe, aki nem viselkedik, az nem kap ellenanyagot estére.

Amikor kialakult a rend, akkor már nincs szükség erre, mert már újjászületett mindenki akit érintett a dolog. :-]

Vitába szállnék ezen tanárok felelősségéről. Az ilyen idős srácokat nem ők tették ilyenné. Szerintem is kivettek minden eszközt a kezükből. Ha tényleg igaz, hogy nem küldhetik ki az óráról, akkor itt valami nagyon nincs rendben.
Rövid távon csak a meglévő emberekkel és készségeiket figyelembe véve lehet tenni bármit is. Rövid távon az, hogy öt év múlva semmi sem lesz belőle, az nem old meg semmit. Ha harmadszor is másfél hétig az ágyat nyomja, az segít. Gondoljunk Darth Vaderre a nagy pedagógusra. :-) Ki látott már olyat, hogy a forró vasaló csak harmadszorra éget meg?

Thomas Magnum 2008.01.09. 12:47:56

Manyizga 2008.01.09. 11:23:25

Történt egy rendszerváltás, és a fene nagy szabadságban mindenki megköveteli a jogait, csak a kötelességeivel nem akar tisztában lenni senki.


brekk 2008.01.09. 11:58:53

korrekt.


Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 12:03:42

Brekk kolléga írta, hogy nincs semmilyen eszköz a tanárok kezében a fegyelmezésre.
Mert ugye itt a magatartással van probléma.
Az egyetlen eszköz, az osztályzás. De azzal meg a tudást, felkészülést kéne mérni.
Persze lehet azt is csinálni, hogy minden órán az idő háromnegyed része kollektív feleléssel zajlik, majd a fennmaradó idő alatt a tanár ledarálja a könyvet, plusz megtűzdeli még pár évszámmal, eseménnyel a dolgot, amit a következő órán előszeretettel fog kérdezni. Nem hiszem, hogy ez lenne a cél akár diák, és főleg nem tanár részről.

Nope 2008.01.09. 12:47:56

Ez a szülők és a társadalom felelősége leginkább.
A gyerekek , diákok minden korban veszegették a határokat.
Én is! De egy füles után olyan szépen tudtam ülni ,hogy csak na. Otthon kérdezgették ,hogy mi van az iskolában, megnézték a leckémet stb.
Most jó liberális elvek vannak, hangsúlyossak a DIÁK-ok jogai, a szülő köcsögtanározik a politika meg hozza a jó törvényeket, mint pl. : ne lehessen buktatni 1-2 ban. Ne legyen osztályozható a testnevelés stb.
Hurrá!
Gondoljunk bele mi van a gyerek fejében.
" ha nem csinálom amit az a szerencsétlen mond akkor mi is lesz?..."
Válasz: haha, semmi vazze!Majd faterom bejön fenyíteni, anyám ügyvéd nagybátyja meg kirakja innen ezt az idegesítő alakot.
Én mit kapok? Juj, lehet ,hogy happy meal menüt nagy kólával meg új kamerás telefont.
El kell fogadnunk,hogy az oktatás nem demokratikus tevékenység, csinálni kell amit mondanak és kész.
Ha én gyerekkoromban eldönthettem volna ,hogy mit akarok kezdeni magammal valószínüleg vattacukor folyna ki a fülemen és kurvára tudnék csúzlizni.
Köszönöm mindenkinek ,hogy nem így történt és a semmittevés helyett anyámék megiratták velem a házit, Zsuzs néni meg intőt adott mert verekedtem.
Most van értékrendem, nem drogozok, tudom ki vagyok és hol a helyem a társadalomban. A vonaton blicelek, de nem drogozom, nem cigizek, eszembe nem jut törni-zúzni,olvasok és sportolok, nem szemetelek, nyelveket beszélek van munkám és fizetésem és boldog vagyok ,hogy az adóm az ön (tisztelet a kivételnek) most serdülő diszkóban bódultan pőrgő, az iskolában kurvának öltöző gyerekét támogatja, miközben felszántják a sportpályákat és nem jut pénz a kúltúrára.
Köszönöm kedves szülő!

( a pedagógusokra még visszatérek.)

madz 2008.01.09. 12:49:59

a tanárnak nincs joga a gyereket a tanóráról kiküldeni, mwert ő érte a felelős, és ha a folyosón a gyerek bármit csinál vagy történik vele, a tanárt vonják felelősségre
mikel2, te tartottál már életedben órát? hidd el, ha a legizgalmasabb, interaktív, multimédiás, humoros, jófej stb,. óráról van szó, aqkkor is képesek néhány iskolában ilyenek lenni. sokszor a tanárral nincs is bajuk, csak már annyira megszokták, hogy mindig ilyenek
a tanárok ekézését abba kéne már hagyni. igen, itt is vannak bénák, mint a vízvezetékszerelőknél, meg az államtitkároknál is, de azért még vannak, akik nem blikket, hanem Proustot olvasnak. ja meg pedagógiai szakirodalmat. meg a tananyagot néha :)
és egyáltalán nem mindig a cigányok. sokszor épp ők azok akik kicsit figyelni szeretnének, mert van, amelyik felfogja, hogy csak így van esélye.
abból meg nagyon elegem van, hogy sok szülő azt hiszi, az iskola feladata, hogy őhelyette nevelje a gyerekét. hát nem.
ja, és kérek háromszor ennyi fizetést! :) tudjátok, napi 5-6 órát folyamatosan pofázni meg koncentrálni elég megerőltető. aztán jön az esti pár órás dolgozatjavítás, felkészülés.

Dr Kangörény 2008.01.09. 12:52:36

Basszus megnéztem és kinyílt a bicska a zsebemben.
1. Ezt a tanárt örökre eltiltani az oktatástól, mert alkalmatlan rá. Én nagyon sajnálom, hogy keveset keres, meg nincs megbecsülve, de ha pl. egy buszsofőr így végezné a munkáját már régen nem lenne jogosítványa. (bármilyen szakmát felhozhattam volna példának.)
2. Ha az én gyerekeim osztályában készült volna ez a felvétel, már nem járnának abba az iskolába.

Félművelt 2008.01.09. 12:53:00

Szkózi, nem akartam nagyon demagog lenni.
Nope sokkal szebben összefogalta nálam.

Louo 2008.01.09. 12:56:37

A tanárok nagy része nem alkalmas a pályára. Ma az megy tanárnak, akit sehova máshova nem vesznek föl. Igaz, hogy elnőiesedett a pálya, de ennek semmi köze a tekintélyhez. Az én legkeményebb tanárom egy enyhén mozgáskorlátozott, hatvan fölötti tanárnő volt, eleinte rettegtem tőle, de aztán nagyon megszerettem.
Az elhivatottság és főleg az emberi színvonal hiányzik ezekből a maiakból.

A második felelős társaság a szülőké. Egyáltalán nem nevelik a gyerekeket. Valami hülye kitalálta, hogy a "liberális" nevelés jegyében nem szabad fegyelmezni. Mintha a fegyelmezés és a verés ugyanazt jelentené...Minek szül gyereket valaki, ha képtelen rendensen fölnevelni?

Én a diákok felelősségét is fölvetném. Egy középiskolás korú embertől igenis elvárható, hogy legyen annyi igénye magával (ha már mással nem) szemben, hogy normálisan teljesíti a kötelességét (vagyis iskolába jár).
Én minden reggel látom őket, és többségükről az a véleményem, hogy mindenféle iskola fölösleges nekik.

Ki kell térnem a cigánykérdésre. Tegnap az ATV-n Mohácsi Viktória azon erősködött (tipikus szadeszes egyébként, csak neki lehet igaza, mert ő tanultsága révén eleve okosabb), hogy törvények és pénz kérdése az egész integráció. Nem, kedves Viktória, először a parlamentben és a kormányban ülő barátainak olyan életviszonyokaz kellene teremtenie, hogy a sok elszegényedett és fusztrált ember ne egymással acsarkodjon, most épp a rasszizmus zászlaja alatt. És főleg: nem kellene állandóan ekkora cirkuszt rendezni a cigányok szörnyű helyzetéből, mert az ő problémájuk a mi problémánk is. Annyit megtehetne azért, hogy elmagyarázhatná a népének, hogy a mai gyenge tanerőt segíteni kell a jó viselkedéssel, és akkor ő sem lesz besz*rva, ha egy cigánygyerek kerül az osztályba.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.09. 12:58:42

Mindenkinek rohadt sok joga van, és azt nagyon ismeri. Volt szerencsém végigkövetni az elmúlt 20 év változásait a gyerekek körében. Ugyanis a tanár ugyanaz.
Általános iskola alsó tagozatában azt mondani a tanárnak szemtől szembe, hogy úgyse tehet semmit, meg hogy behívom apukámat, stb. És az a durva, hogy tényleg.
Nem lehet "megalázni" a gyereket. Ezzel még egyet is értenék, de ebbe bele tartozik az is, hogy nem lehet a rosszalkodó gyereket külön padba ültetni, mert a kis szentem meg van akkor alázva. Ha kiküldöd a teremből és baja esik, te mész a sittre. Minden felelősség a tied, minden jog a gyereké.

Feketedisznóvágás 2008.01.09. 13:00:37

Másodéves hallgató lennék az egyik nagy itthoni egyetem tanárképző karán. Már most azt mondják nekünk az oktatóink hogyha lehet a diploma után probáljunk továbbtanulni -phd stb.. mert akinek nem sikerül, és még van olyan szerencséje hogy felveszek valahova tanítani, az biztos hogy nem a gimnáziumok lesznek, ahol még úgyahogy folyik a normális fegyelmezett képzés. Tehát a szakmunkásképzőben lévő leendő és mostani tanároknak bármilyen jo is az előadóképességük ezt nem tudják kamatoztatni, mert az ottani diákok többségét nem nagyon érdekli a tananyag és magasról tesz az egészre...

Thomas Magnum 2008.01.09. 13:00:47

gyurbán 2008.01.09. 12:34:49

"Óriási a külömbség a mostani diákok és a 10-15 évvel ezelöttiek között"

Szerintem az elsős ugyanúgy nem tud olvasni, írni, számolni.

A lelkével elsősorban a szülőnek kell törődni. Más kérdés, hogy néha a tanártól több odafigyelést és törődést kapnak, mint otthon..


"Egyszerűbb lenne olyan oktatást nyújtani, ahol a munkaerő és a körülmények is alkalmazkodnak a mai elvárásokhoz."

Fejtsd már ki bővebben légyszíves.
Egy 13 éves gyereknek milyen elvárása van egy 40 éves felnőtt irányában?
Ja, hogy ne legyen számonkérés. Meg csak a felét kelljen megtanulni.
Meg kolbászból legyen a kerítés.

Ébredj fel. Aztán játszd ezt el holnap a főnöködnél. "Főnök úr, meghallgattalak, akkor most mondanám az én kéréseimet, mert hát ugye eltelt a rendszerváltás óta jó pár év, és hát ugye megváltoztak a körülmények.. lehet külföldre menni, tehát először is kéne egy autó. Cégautó. Céges benzinszámla. Meg ugye telefon. Eddig ikervonal volt. Most jó lenne egy mobil. Szintén számára. Meg nyaralni is jó lenne.."
Hagy ne folytassam.

Hierarchia, tisztelet, lehetőség, önértékelés.
Szavak, melyek remélem fejben összeállnak, és a fentiek alapján mondatokká formálódnak.

madz 2008.01.09. 13:03:19

kedves Louo, nem, én nem azért mentem tanárnak, mert máshová nem vettek fel.az elhivatottság és az emberi színvonal hiányának emlegetése miatt is szeretném a fentieket kikérni magamnak. lehetne ne mennyire általánosságban fogalmazni? mert ez így csak színtiszta demagógia és tudatlanság
a liberális neveléssel egyébként semmi gond. a nemneveléssel van gond.

Thomas Magnum 2008.01.09. 13:03:44

"Kangörény_ 2008.01.09. 12:52:36

2. Ha az én gyerekeim osztályában készült volna ez a felvétel, már nem járnának abba az iskolába."

Valószínűleg aki tehette, elvitte, aki nem, annak a gyerekei maradtak, azok ülnek elöl és figyelnek.

John Beehive 2008.01.09. 13:04:47

nézzétek meg, hogy milyen a közlekedési morálunk, milyen szemetesek az utcák (és most nem az fkf munka nem végzéséről van szó van szó)és hogy hogy néznek nálunk ki a tüntetések. ugyanaz, csak kicsiben. kontrollt vesztett emberek, 0 morál. az egész ország ilyen, nem csak az iskolák!
szomorú

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.09. 13:06:58

Ja, egy barátom mesélte, hogy ez a jogaival tisztában lévő generáció elkezdett munkát keresni.
Beállított állásinterjúra a srác (egyébként a jelentkezők közül a legtöbb nyelvet beszélő, kvlaifikált arc) farmerban, tornacipőben, és a harmadik mondata az volt, hogy "hagyjuk már ezt a magázódást, ez olyan hülyeség".
Nos, felvettek egy "gyengébb" alkalmazottat, mert egy antiszociális Einstein nem hoz profitot.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 13:09:57

nincs szükség korbácsra, kizavarásra meg semmilyen eszközre, amit annyira sirattok, ha egy tanár értelmes, legalább egy kicsit karizmatikus, felkészült, képes és akar is tanítani. a legmegátalkodottabb diák is felnéz valakire, meg kell találni a megfelelő hangnemet. valahogy. ez pedig meglepően egyszerű tud lenni sok esetben. normális órát kell tartani! nem azon vakarózni a táblának háttal órákon keresztül, elviselhetetlen stílusban, hogy hány pattanás volt Petőfi seggén.

artinton prof · http://blogart.blog.hu 2008.01.09. 13:10:34

Több mint egy évtizede, hogy az Egyesült Államokban megszülettek az első az oktatási rendszer csődjéről szóló kommersz filmalkotások, népszerű szórakoztató dráma, vagy vígjátéki feldolgozásban. Hát a valóság is itt van nálunk. Eljön majd - vagy már be is köszöntött? - a beléptetőkapuk kora, a felfegyverkezett és vérontó kamaszok világa, amikor a dolog túlmegy a playstation és a mobilkamera által nyújtott virtuális lehetőségek határain. Erre még a fiatalabb tanárok sincsenek felkészülve, nemhogy a Kincskereső kisködmön morális üzenetén nevelkedett idősebb pedagógusok. Egy kicsit szomorú a helyzet, de nagyon...

Valaki 2008.01.09. 13:16:08

Hát nem tudom... van itt mindenről szó
tanárok kötelessége, tanulók jogai...
minden az szabadságról szól, meg arról hogy kinek mit lehet és szabad, pedig van ezen kívül még egy dolog..

jómagam is képviseltem ezt a "mindent a diákoknak" nézőpontot nem annyira túl rég, bár azóta én kerültem a másik oldalra. ezzel nem is lenne semmi gond, csak arról nem esik egyetlen gondolat sem ami a másik oldalon van:
- a tanuló kötelességei
- a tanuló erkölcsi, emberi normái (tiszteltadás a tanároknak, iskolának)

és ez vonatkozik minden diákra, és szülőre (és itt nem védek senkit, akinek nem inge...)

Lehet jönni az egyetmi óraszerkezettel meg oktatási módszerekkel, de csak hogy tiszta legyen mindenkinek 16 éves korig kötelező az iskola/középiskola. És akkor most tegye fel a kezét aki egyszer sem unta magát egyetlen középsulis óráján sem..... mennyi is? 0..... persze, lehet találni mindig mindenkiben hibát tanárban diákban szülőben, pedig ha mindenki csak tenné a dolgát és megtartaná amit meg kell tartani akkor mindenki csodálkozna, hogy a jogok sem csorbulnak és a kötelességek is teljesítve vannak.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 13:20:50

kb egy évtizeddel ezelőtt jártam egy évig a sokat szidott Egyesült Államokban középiskolába, végzős osztályba.
Sima mezei állami iskola volt. Az órákon fegyelem volt. Amikor nagy ritkán mégsem, azt komoly büntetés követte, akár egész nap ülhetett a delikvens egy külön erre a célra fenntartott büntető teremben, ahol kussban tanulhatott, és ezen kívül semmi mást nem csinálhatott. És ott kuss volt! Átgondolt, következetes fegyelmezés és büntetés volt. A legnagyobb büntetés az volt, ha valakit kizártak bizonyos időre az iskolából. Ez akkora megaláztatás, hogy tényleg csak a legkezelhetetlenebb egy-két hülyegyerek esetében került rá sor. Összességében mindig rend és fegyelem volt. A folyosókon csak különengedéllyel lehetett mászkálni az órák idején. Lógás elképzelhetetlen volt, és az is, hogy valaki ne csinálja meg a házi feladatokat, ami akár minden nap több oldalas házidolgozatot jelentett.
Aki akart tanulni, annak milliószor több lehetőséget biztosítottak rá, mint itthon a legjobbnak tartott szarfészek iskolákban. Milliószor! És ez a legritkább esetben pénz kérdése! Aki meg nem akart tanulni, nos, az is megkapta a végén (majdnem) ugyanazt a papírt.
Nem igazán tűnt fel nekem akkor ott, hogy bármi baj lenne az amerikai oktatási rendszerrel!

Valaki 2008.01.09. 13:24:23

A tankötelezettség ma már 18 éves korig tart, úgy tudom.

gyurbán 2008.01.09. 13:26:03

Thomas Magnum 2008.01.09. 13:00:47
"Szerintem az elsős ugyanúgy nem tud olvasni, írni, számolni."
Te is tudod,h. nem erre gondoltam. Más ingerek értek minket mint anyánkat-apánkat,más emberek vagyunk,máshogy álltak hozzánk a tanárok. Az elmúlt 15 évben sokkal nagyobb változások voltak mint azelőtt,ugye nem kell elmagyaráznom miért? és a változások a gyerekra is hatnak. Ahogy te sem az a fajta munkaváló vagy mint a szüleid voltak, a diákok is "más anyagból vannak gyúrva"
"Fejtsd már ki bővebben légyszíves.
Egy 13 éves gyereknek milyen elvárása van egy 40 éves felnőtt irányában?
Ja, hogy ne legyen számonkérés. Meg csak a felét kelljen megtanulni.
Meg kolbászból legyen a kerítés."
Bővebben: a gyereknek személyes elvárása nincsen,bár simán lehet neki. Egyszerűen a módszereknek kell változniuk. Nem lehet a 21.században 19-20. századi pedagógiai eszközökkel megfogni a srácokat. Félreértettél,nem azt mondom,h. azt adják meg a gyereknek amit akar,henem azt amire szüksége van. Csakhogy,éppen ezt próbálom mondani, a tanárok nem tudják,h. ezeknek a srácoknak ma mire van szükségük. Ahogy neked sem arra,h. 40évig ugyanazon az esztergapadon dolgozz,ugyanz legyen a szekrényed és midnen kétévben kapj munkásbakancsot meg beutalót zamárdiba.Mert ezen már túlléptünk.
"Hierarchia, tisztelet, lehetőség, önértékelés."
Ebben egyetértek veled,csak még hozzátenném,hogy ezt a tanároknak nem elég követelni,el kell érniük. Nem pálcával meg ordibálással, fenyítéssel.Más kérdés(túl hosszú) hogy mivel.

ui: én ébren vagyok és nem te ébresztettél fel a kioktató stílusoddal
uui: neked biztos nagyon tetszett az iskola a határon

0xFFFF 2008.01.09. 13:27:44

A sok marha ! Méghogy a tanár hibája ! De ha tökös a tanár és lezavar egy sallert a szülőre hasonlító kisköcsögnek, aki nem tud ülni 45 percet, akkor meg jogaim vannak és személyiségi és külömben is mi ?! Nem kell itt szörnyülködni kedves szülők, a gyerek viselkedése mutatja, milyen emberpáros alkotta.

Thomas Magnum 2008.01.09. 13:39:57

Néhány viperás ütés - és csend lenne hamar. Kár volt erről többet írnom.

gyurbán 2008.01.09. 13:46:13

Magánvéleményem szerint, az ilyen gyerekeket szegregálni kellene, vagy verni. Nincs harmadik út.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.09. 13:52:36

Volt olyan tanárom, akinek nagyon nagyon jó órái voltak. Jó volt a humora, a stílusa, minden. És ennek a tanárnak az óráin nem volt halál kuss, meg vigyázzülés. Még poént is be lehetett büffenteni, ha az témába vágott és jó volt. Nem rettegtünk óra előtt. De ha nem tudtuk volna biztosan, hogy megtorolja kegyetlen szopatással a rendbontást, akkor ott is elszabadult volna a pokol. Ma egy ilyen büntető dolgozat után megjelennek a szülők, és számonkérik, hogy nem lehet a jegyekkel fegyelmezni.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.09. 13:55:26

Szegregáció:
Megszűntek a kisegítő iskolák, mert az szegregáció. Hoppácska. Beraknak az osztályba egy 70-es IQ-jú gyereket? Az egész óra azzal megy el, hogy kiimádkozd a szekrényből, vagy az asztal alól (valós esemény). Ilynekor a tanár nem tanít, hanem egy szem gyerekkel foglalkozik. Ugye kirakni a teremből nem lehet, mert baja esik, külön "szamárpadba" nem ültetheti, mert az megalázás.

Ahmet 2008.01.09. 13:57:40

...esetleg le kellene lőni az ilyen gyereket? Talán igen. Akkor taníthatna a tanár.

Thomas Magnum 2008.01.09. 14:01:46

gyurbán 2008.01.09. 13:26:03

Köszönöm a választ, ez így már sokkal kerekebb.
Kioktató stílus. Bocs, ha így érezted, csak nyomatékosítani akartam, hogy részleteiben különböző, de alapjaiban hasonló helyzetekben másképp látunk, mikor nem biztos, hogy feltétlenül úgy kéne.
(itt nem arra gondolok, hogy mi ketten másképp látjuk, hanem általában)

Egyébként azzal egyetértek, hogy nem verni kell a gyereket, és ahogy írtam is, az osztályzás sem a fegyelmezés eszköze (kellene, hogy legyen).
Egyetértünk, hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodni kell mindenkinek, tanárnak diáknak egyaránt.

De ettől a kettő meg kettő még négy marad, ha krétával írják a táblára, ha projektorral vetítik ki.

Szerintem az iskolában a tanár feladata a tudás átadása. Sarkítva. Fent már kitértem a gondoskodásra, nevelésre, lelki dolgokra.
Bár én sem szerettem különösebben a kémiát, legalábbis azt a részét, mikor vegyületek oldalnyi képleteit kérték számon, de mégis tanulni kellett. A kísérletek jók voltak, érdekesek, izgalmasak. Jók voltak, de annyira nem, hogy elvigyenek ebbe az irányba, és mondjuk kutató vegyészmérnök legyek.
Ugyanakkor körülöttünk élnek vegyészek, gondolom, őket jobban megragadta ez a világ. Na pont ezért kell a kémiatanítás. Hogy rájöjjön a gyerek: Igen! Én ezt akarom csinálni!

Szóval nem tudom, ki tehetné meg, ki mondhatná meg felelősséggel, hogy márpedig erre van szükségetek, ezt tanuljátok. Kb 8 éve hallottam először a CNC-s munkáról, illetve arról, hogy mekkora a szakemberhiány nálunk. Nem olyan rég újból hallottam erről. Pedig 8 év telt el. Megmondták, hogy mire van szükség, mégse lett szakember. A 8 évvel ezelőtti kezdőfizetés, amiről konkrétan tudok 150.000 Ft volt. Sok vagy kevés, eldöntheti mindenki, az átlagfizetés azt hiszem e körül van most.

Egyébként az, hogy mit tanít egy tanár, nem tőle függ. Ez oktatáspolitikai kérdés.

Tehát számonkérni a tanárokon ezt nem igazán lehet.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 14:03:25

oxffff látom itt is osztod az észt. télleg csak sallert osztogató terminátor tanárt ismersz, meg olyat, amelyiknek folyik a nyál a szájából és persze, hogy rámászik 30-40 fiatal? ahova te jártál iskolába, nem volt egyetlen tanár sem, aki értelmes órákat tartott, értelmesen, emberi hangnemben, és akire - milyen egyszerű - mindenki odafigyelt? őszintén sajnálom, ha nem.

Thomas Magnum 2008.01.09. 14:03:47

Thomas Magnum 2008.01.09. 13:39:57

Remélem senki nem gondolja komolyan, hogy a "viperás" jópofa gyerek egyezik velem.

itt nem érvényes a blog.hu-s regisztráció?

benceboc 2008.01.09. 14:03:58

Nem értem, hogy miért kell ezt a kérdést elintézni egyszerű cigányozással. Nem kell az órai balhézáshoz cigánynak lenni! Elég annyi, hogy a szülő magasról szarik arra, hogy mi történik a gyerekkel. Anyuka-apuka megcsinálja a gyereket, lehet vele társaságban villogni, hogy milyen szép kisfiam/kislányom van, utána meg nem foglalkoznak a gyerekkel, és csodálkoznak, ha utána egy kis bunkó paraszt lesz a gyerekből... Elsős(!) általános iskolás diákoknak már akkora szájuk van, mint néhány nyolcadikosnak se! De legalább a szókincsük bő, tisztában vannak a geci, recskázás, kefélés, kurvvanyádmocsokoscigány és egyéb kifejezésekkel, és ezek használatának mikéntjével. És használják is, elég sűrűn. Gondolom nem az óvónénitől hallották. Az igaz, hogy a tanárnak már semmi eszköz nincs a kezében a diákok ellen, ezt én is tapasztaltam, ugyanis az osztálytársaim csak röhögnek azon, ha a tanár intővel fenyegetőzik, mert "úgysem ér vele szart se". Mással meg nagyon nem tud, tekintélye nincs, kiküldeni meg nem lehet a diákot, mert a diáknak joga van bent lenni az órán, és zavarni azokat, akik esetleg arra szeretnék eltölteni az idejüket az iskolában, amire való, tehát tanulni szeretnének. De annak sincs értelme amiket mostanában az iskolákban előadnak nevelés címén. Pont ma történt, hogy az egyik osztálytársam hangosan (nem kiabálva, normál hangerőn) beszélt a folyosón óra alatt. Nem illik, ez igaz. De az sem illik, amit a tanár csinált: Kirontott a teremből, habzó szájjal, és nekirontott a lánynak hogy: "figyeltelek már te csitri, hogy mindig ilyen hangosan pofázol - már elnézést a kifejezésért -, jó lenne ha befognád, és fél percen belül kitakarodnál az iskolából!" Szerinte ez példamutató viselkedés volt? Így kell csinálni? Utána meg csodálkozik, ha bunkók a gyerekek... Talán ugyan ez a tanár multkor azért ugrott a torkomnak, mert reggel be mertem jönni az iskolába! Elmaradt ugyanis az első órám, ezért nem 7:45-re mentem be a suliba, gondoltam elég lesz csak nyolcra is. Rosszul tettem. A portás eleve csak 3 perc várakozás után kegyeskedett beengedni, mert ő telefonált, és telefonálás közben nem lehet megnyomni a gombot, mert még a végén meghúzódik a mutatóujja. Miután beengedett, a tanárnő az ajtó mellől köszönés nélkül azzal nyitott hogy "Hogy merészeltem késni? Mit képzelek magamról? Mi a nevem?" Miután tisztáztam, hogy az első órám elmaradt, továbbra is pattogva felküldött a terembe. Semmi elnézést hogy nekedugrottam, semmi köszönés. Szerinte ez így jó volt. Hát nem tudom... Talán a tanároknak, a diákoknak és a szülőknek együtt kéne tenni valamit azért, hogy normálisan viselkedjenek a tanulók... De mivel mindenkinek olyan hatalmas egója van mostanában, ezért valószínűleg jó pár évig hasonló színvonalon fognak működni az oktatási intézmények. Legalább a nemzetközi felméréseken elsők leszünk oktatás terén... Hátulról.

sprenczl 2008.01.09. 14:09:33

Rend és fegyelmezés igenis kell!!! A tanulni, továbbtanulni akarók jogainak érdekében. Mi sem voltunk szentek, de azért notoriusan nem is voltunk ekkora tahók. Büntetni igenis kell, következményeknek lennie kell, még akkor is, ha hátrányos helyzetű a jogokkal felruházott kis bogaram.
Nekem ez a nézetem, ennek ellenére engem kedveltek a gimnazista diákjaim a földrajz óráimon!

pefki · http://basahalom.blog.hu/2008/01/09/tanorai_zavargasok 2008.01.09. 14:14:47

Sajnos a mai világban se az iskola se a szülő nem nevel,ezeket a kölköket az utca neveli!

sprenczl 2008.01.09. 14:15:23

Ja, és a kőbányai Szt. László Gimn.-ba 90%-ban sokkal normálisabb-kellemesebb fiú és lány tanulók jártak, mint a belvárosi Apáczai vagy Trefi versenyistállójába.

vajk 2008.01.09. 14:23:26

A csajom tanárnő egy buda(pest)i gimnáziumban. Tegnap este is dolgozatot javított. Az osztály szakirányának megfelelő tantárgyból 90% lett egyes, pedig ő tényleg nem túlzottan szigorú, lelkes, sokat készül az óráira, és a dolgozat is baromi egyszerű volt. Egyszerűen az érdeklődés teljes hiánya jellemzi a nagy átlagot, amiért főleg a szülőket terheli a felelősség, ahogy ezt már itt is többen megjegyezték. Persze sok tanár van aki nem áll a helyzet magaslatán, de a dolog érezhetően nem ezen múlik.

Thomas Magnum 2008.01.09. 14:26:05

Bocs, hogy ennyire megtöltöm az oldalt.

gyurbán

"Félreértettél,nem azt mondom,h. azt adják meg a gyereknek amit akar,henem azt amire szüksége van. Csakhogy,éppen ezt próbálom mondani, a tanárok nem tudják,h. ezeknek a srácoknak ma mire van szükségük"

Elolvastam vagy százszor, de akkor sem tudom értelmezni. Illetve tudom, de te biztos nem úgy szántad :)

Fent írtam, hogy oktatáspolitikai kérdés, hogy ma mit tanítanak az iskolában.

Vissza kell kanyarodjak a munkahelyi példához, legyen, ahogy mondtad asztalosműhely.
Átállhatsz az asztal másik oldalára, kaphatsz új szerszámokat, zöld helyett a piros fúrót is foghatod, tölgyfa helyett pedig dolgozhatsz fenyőfával is, de akkor is könyvespolcot kell csinálnod. Mert ez a feladatod.

Tanulni kell, ha másért nem hát azért, mert az a feladat. Persze az lenne az ideális, ha lenne magasabb cél.

Megint írtam, de nem jutottam előrébb..
Lehet ezzel a kérdéssel kellett volna kezdeni :)
gyurbán, mit értesz a szükségen?
Mire van ma szüksége az iskolában egy tanulónak, gyereknek?

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.01.09. 14:44:11

"ezek cigányok, bazeg. a brikettektől ne várj fehér ember kultúrát. kár beléjük a tanterv meg a tanerő."
Vao, megszületett a válasz! :(

Egyébként ez csak egy egyszerű hangoskodás. Felel a gyerek - mintha a tábláson kívül lett volna kint valaki - és a többi beszélget.
Egy kicsit túl hangosan.
Ez lenne a szenzáció?! :)
Mindenhol vannak gyengébb kezű és szigorúbb tanárok egyaránt.

volver 2008.01.09. 14:48:37

Nem, Bakura, ez nem szenzáció. Éppen arról van szó, hogy ez sajna már átlagos és hétköznapi. Érted? Ez a baj.

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.01.09. 17:20:53

volver: Már mértne értenélek?
Ám szerintem ez túl van reagálva.

Sokkal durvább videók is vannak a megosztókon, ráadásul Magyarországról!

Ebben meg, nincs feladatuk, beszélgetnek.

volver 2008.01.09. 17:47:57

Csak tán nem te is pedagógus vagy, hogy szerinted itt csak "beszélgetnek"?

mildi 2008.01.09. 18:50:21

sajna általános, és régen nem voltak ilyenek a diákok...mi is hangosak voltunk, meg szemtelenek, de ha ránk szóltak, kussoltunk, nem pedig visszapofáztunk...
de a tanárok is alkalmatlanok, mi még tiszteltük a tanárainkat, de nagyobbrészt volt is őket miért..most? az akarással nincs hiba, de az kevés. miért nincs a tanár- és tanítóképzőkön pszichológia alkalmassági felvételi? a rendőröknél, katonáknál, de még a vasútnál (tleg! nemröhög!)is van. pedagógusnak meg kell szépen beszélni, énekelni, helyesen írni, de ennyivel kifújt. ja, bocs, első két évben van pedagógia mint tantárgy, de egy ötös pedagógia szigorlattól még nem fog tudni vki egy rakat gyerekkel bánni.

volver 2008.01.10. 00:31:02

Úgy látom a gyerek legfrissebb videóján, hogy ezek a szegény feladatnélküli diákok már a tanárokat is viccelik a régi ajtóleakasztós trükkel:
www.youtube.com/watch?v=z8erkWu2DhM

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.11. 12:41:32

Két dolgot vettem észre:
Az egyik, hogy alighanem nyakon verem a fiamat, ha hazajön. Vagy lehet, hogy még sem, csak leteremtem, mert nem sok mindent csinált, de már megint nem húzta ki magát rendesen.
A másik, hogy a kép és a hang abszolút nincs szinkronban. Az elején valami narrátor-szöveg is van, ami nem túl életszerű egy vágatlan felvételen. Bugyuta Edömérnek a tanárnő türelmesen magyaráz a táblánál, amit a többiek - az integrált oktatás nagyobb dicsőségére - unnak, és forgolódnak, esetleg halkan beszélgetnek, különben a tanárnő és a táblánál álló gyerek sem hallaná egymást.
Na jó, az én falusi kisgimnáziumomban ilyenkor rendre az történt, hogy a tanár a leghangosabbaknak időnként feltett halkan egy-egy kérdést, és ha nem vágta a választ, behúzott neki egy karót. Ha ez kevés volt, íratott egy olyan röppentyűt, amire csak 5-öst vagy 1-est lehetett kapni. Ötösre meg csak a tanár tudta...

sóhaj 2008.01.11. 17:14:35

Nem tudom, hogy valaki átélt-e (átéle) már ilyen helyzetet, én igen....
Megalázó


Semmi több hozzáfűzni valóm nincs!
süti beállítások módosítása