Biciklisbuktató

Alattomos kőtuskó, vér, agyrázkódás. Itt valaki nagyon nem szereti a kerékpározókat.

Valószínűleg a személygépkocsi behajtását megakadályozandó helyezték oda ezeket a „térelemeket”, ellenben nagyon alkalmasak a kerekezők megtizedelésére is. Ott, ahol a 4-es főút húz el hatalmas kamionos forgalmával. A híres-neves Főnix Csarnok előtti széles járdákat látták el ezekkel a nappal még látható, de sötétedés után – több helyen a közvilágítást elfedő fák árnyékában – felfedezhetetlen kőtuskókkal. Szürkék, hogy ne látszanak, szögletesek, hogy véletlenül se csússzon le szélükről a bicikli kereke, alacsonyak, hogy a gyalogosok is felbukhassanak benne, csúnyák, hogy mellettük még szebbnek tűnjön a Főnix. És veszélyesek! A minap egy orrcsont-töréses, agyrázkódásos, számos apróbb sérüléses baleset bizonyította a biciklisbuktató hatékonyságát. Jött a bringás, nem látta, hatalmasat esett, aztán megérkeztek a mentők is, akik előbb helyben látták el, aztán bevitték a kórházba. Miközben ápolták, több gyalogos is felbukott ugyanott, s állítólag nem először fordult elő efféle baleset, ezt bizonyítják a kőtuskók környéki fűben fellelhető bicikli-alkatrészek is.

Debrecen amúgy látszólag nagyon tüsténkedik, hogy az egészségesebb, a környezetet kímélő kerékpáros közlekedés híveinek kedvében járjon. Aki nem hiszi, nézze meg Holdrabló bejegyzését a legújabb sárgafestékes városbravúrról. Aki nem hiszi, pillantson bele az önkormányzati televízió anyagábaamiből kiderül, hogy a jelenlegi 10 kilométernyi kerékpárút hamarosan 48 kilométerrel bővül. Hát persze, ígért már ilyesmit a Fidesz választási programja 1998-ban, 2002-ben és 2006-ban is. Az önkormányzati tévé egyébként a helyi Critical Mass kapcsán készítette az örömhíres anyagot, bizonyságául annak, hogy a több ezer demonstráló biciklista nyitott kapukat dönget ebben a nagyszerű városban. Hát persze, meg a vérét folyatja a kőtuskók miatt.

Ez a biciklisbuktató „térelem” hűen szimbolizálja a kerekezőkhöz való officiális viszonyulást. Talán ki lehetne cserélni a kőtuskókat magasabb, láthatóra pingált, dizájnosabb akármikkel. Vagy esetleg teljesen eltűntetni onnét, s a nagyobb közönséget vonzó eseményekkor ideiglenes terelőkkel vagy néhány biztonsági őrrel távol tartani a járdára merészkedő lusta autósokat. Talán nem kellene megvárni, hogy valamelyik önkormányzati képviselő vagy magas beosztású hivatalnok hozzátartozója is összezúzza magát, mert akkor még valamiféle felelősségre vonás is következhetne azokkal a nagyeszű emberekkel szemben, akik ezeket kitalálták, engedélyezték, kihelyezték, eltűrik.

Vagy ha nem, hát nem, akkor politikusainknak ajánlom megtekintésre a debreceni Critical Massról készült fotókat és videótItt láthatják azokat az embereket, akik véletlenül sem fognak rájuk szavazni.

 

 




 


A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr62448844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kétkedô 2008.04.30. 16:47:22

Aha. És az ott kerékpárút? Vagy kerékpár- és gyalogút? Vagy esetleg járda?

User1 2008.04.30. 16:59:46

Ez nem kerékpárút, hanem egy járda, amin kerékpárosok is közlekedhetnek.

Talán nem kellene teljes gázzal menni éjjel, főleg, ha nincs kivilágítva.

Ugyanis a gyalogos sincs kivilágítva.

Feketedisznóvágás 2008.04.30. 17:10:07

Kész vicc ez a blog. Amig nálatok Debrecenben egy gyönyörü csarnok van és azon nyafogsz hogy 2 kőbunko van előtte, nálunk székesfehérváron egy rohadt normális sportcsarnok nem épült még. ígérgetik már jo sok éve.. Nemtudom te mit pofázol.. eléggé szoci szaga van a cikknek

Sütemény1975 2008.04.30. 17:16:19

persze, hogy szoci szaga van.
sőt, kötekedős szaga van. valami bele kell kötni, ha másba nem nagyon tudnak a libsik Debrecen szép városában.

yanchi345 2008.04.30. 17:16:31

Ha ez egy gyalogút, akkor kicsit óvatosabban kell rajta bringázni sötétben. És/vagy lehet kopogtatni a tekintetes Kósa úr hivatalában közvilágításért, hivatkozva a balesetre. Aztán valami vagy lesz, vagy nem. Mert kőbunkók nem csak az utakon vannak.

nyari mikulas (törölt) 2008.04.30. 17:24:25

Pillanatragasztoval egy olcso LED-es villogot ragasztani ra?

Beperelni aki odarakta?

Ejjel arrasetalni par csakannyal?

nyari mikulas (törölt) 2008.04.30. 17:25:50

Vagy legalabb fenyvisszavero festekkel elenk csikosra festeni...

A gyalogosok is elesnek benne a sotetben, mindegy, hogy gyalogut vagy bicikliut.

Reggie 2008.04.30. 17:30:13

Ugy tudtam h jardan max 10km/h-val mehet a biciklis. Annyival meg siman ki tudja kerulni.

nyari mikulas (törölt) 2008.04.30. 17:32:16

A blog azt irja a gyalogosok is hullanak...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.04.30. 17:50:20

a környéken fényszennyező kültéri padlóvilágítás van, ami az épület helyett az eget világítja meg remekül, és levakítja a parasztot, ha arra kerekezik/sétál.
az pedig, hogy székesfehérváron milyen a helyzet, senki sem szarja le. éppen úgy, ahogy - mint a posztban is olvasható - a debreceni helyzetet sem.

más: voltam a critical mass-en, de ettől függetlenül sem fogok egyik tolvajra sem szavazni. maximum a háztetőről, egy piros pöttyel.

bringáslány 2008.04.30. 17:53:26

fúj ebbe nem kéne politikát keverni.sem a blog írójának, sem a hozzászólóknak. a Critical Mass-t pedig végképp nem kéne egy lapon említeni politikával, mert az a bicajozásról szól.
bezzeg ha ti estetek volna el, nektek lenne a legnagyobb pofátok.
amúgy meg ennyit arról, hogy figyelnek a bringásokra.
amúgy meg sötétre van lámpa...

W 2008.04.30. 17:53:32

"Ugy tudtam h jardan max 10km/h-val mehet a biciklis. Annyival meg siman ki tudja kerulni."

Ha észre veszi. Ha meg nem, ekkora kavicsban tízzel is lehet szépet esni.

Reggie 2008.04.30. 18:00:56

Mert ne venne eszre? Bringazas kozben az utat kell nezni.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.30. 18:02:28

Ez nem politika! Járda közepére nem építünk akadályt! Azért, hogy sem bringás, sem gyalogos, sem a feleséged a babakocsival ne essen el benne!

ka-men (törölt) 2008.04.30. 18:05:11

ekkora tuskókba belemenni még éjszaka is nagy alkohol tartalomra vall..
ha valaki béna akkor miért ül biciklire?

amondó (törölt) 2008.04.30. 18:15:54

workoholic:

igaz. És ha mégis, fessük citromsárgára. Ha fényvisszaverő van rajta, és a bringás nem látja meg, akkor mondhatjuk, hogy legközelebb világítson rendesen. De a szürke betonon egy alig kiemelkedő szürke kocka, az megengedhetetlen. Ez látáskárosodással még gyalog is veszélyes, ráadásul éles, érdes élek, sarkok.

BASAHALOM 2008.04.30. 18:16:31

Összefoglalom szívesen a blogot: Debrecenben mindenkinek szar és minden szar. Jó csak akkor lesz, ha olyanok lesznek pozícióban, akikhez a szerző dörgölőzhet. Akkor majd jönnek a cikkek az előrelátó városvezetésről, akik gátat vetnek az autóforgalomnak, és a biciklisek lesznek a köcsögök, akik nem tudnak vigyázni.

oblomov 2008.04.30. 18:17:44

Olyan tomcicás feje van a yakuzának... és a fekete cucc az kevés rajta. :)

Dimebag Darrell (törölt) 2008.04.30. 18:20:26

Jó az debrecenben. Parasztnak tanyára belefér ....

W 2008.04.30. 18:21:57

"... a nappal még látható, de sötétedés után – több helyen a közvilágítást elfedő fák árnyékában – felfedezhetetlen kőtuskókkal."

szivacs 2008.04.30. 18:23:47

ilyen kockak helyett szep csikosra festett karókat szoktak alkalmazni. van egy tippem, hogy erre nincs is engedely.
a "biciklizzel mashol" hozzaszoloknak pedig ajanlom a negyedik képet ahol latszik, hogy negy savos ut van a jarda mellett. biztos jobb lenne ott kerekezni tényleg...

kalapos szuzukis 2008.04.30. 18:26:07

nem telik kocsira?

Donor 2008.04.30. 18:31:34

Mennyi okos és zseniális ember van aki sötétben is lát egy alacsony szürke követ a szürke térkőből kiemelkedve.
Van egy érzésem hogy sokan csak azért olvasnak bloggot hogy bármit le tudjanak fikázni akár jogosan akár nem.

Jelen esetben elég gyenge érveket tudtatok kitalálni amiből látszik hogy soha a büdös életben nem találkoztatok még a külvilággal és csak a sz.gép elött okoskodtok, de infartusban meghalnátok ha 10km-et önerőből kéne tekerni...igaz akkor legalább rájönnétek mekkora marhaságokat írkáltok.

Az értelmes hozzászólóknak:
Nyilván aki odatette az nem gondolkodott sokat egy alacsony kőtuskó veszélyein, de ennek mi köze a városvezetéshez vagy a politikához?? Szerintem semmi, ugyanis ez nem szabványos terelő oszlop. Vagy az épület gondnok, vagy egy "okos" művész/kivitelező rakta oda, ilyet még engedélyezni sem kell.

Mivel ez veszélyes (a számos példából kiderült), ezért lazán be kell perelni a tér fentartóját. Ha 8 napon túl gyógyul akkor egy ügyes ügyvéd ebből milla felett is be tud szedni, de az orrplasztikát, az új fullos bringa, és a kiesett munkaidőt garantáltan megkapod.

Ha jól láttam nincs lebetonozva, tehát nem értem hogy miért nem raktátok még odébb egy ilyen eset után? Jó nem a felbukott srácnak kell ezt megtenni, de aki fotózott és kenyérrel tunkolt a vérben, hogy aztán a fideszt fikázza, mellesleg odébb rakhatta volna néhány egyébb nézelődő segytségével, hogy más ne essen hasra benne.

Reggie 2008.04.30. 18:37:37

Aki nem latja meg a kovet, az hogy latja meg mondjuk a padkat? (Kivilagitatlan utcaban is van padka...)

sunrise 2008.04.30. 18:37:54

Kalapos: Biztos telne...de ki akar egy szuzukit pl?
(Nekem többet ér a bringám, minthogy legyen egy ócskavasam....)

rotten 2008.04.30. 18:39:12



Basahalom, neked még mindig

édes és illatos


a szoclib segg.


:)

civiske 2008.04.30. 18:44:34

Nem két tuskó van ott, hanem legalább nyolc, és nem lehet mozgatni, mert be van süllyesztve. Próbáltuk egy hete.
A Fidesznek meg az a köze hozzá, hogy 10 éve ígéri a debreceni lehetetlen biciklis állapotok rendbetételét, aztán a helyzet csak évről évre rosszabb.

indapasssucks 2008.04.30. 18:46:33

nem értem.
Ilyenkor természetszerűleg pereled az önkormányzatot a károdért (vagy a terület üzembentartóját), mert nem jelölte meg fényvisszaverő elemekkel/festéssel a tereptárgyat.
Mi ezen annyira bonyolult, hogy inkább postolsz róla, mint bejárod a törvény adta utat???

zsurnáltribűn 2008.04.30. 18:49:01

a fideszes biciglista vigyáz magára, nem rongálja a város tulajdonában lévő köveket, nem vérezi össze a szép tiszta járdát!
A nem fideszes biciglisták pedig megérdemlik!

cityhall 2008.04.30. 18:50:43

indap... Szerintem azért jó, hogy foglalkozik ezzel valaki, mert hátha a nyilvánosság hatására történik valami. Amúgy meg nem.
Ráadásul aki ezeket a fotókat látja, az biztosan vigyázni fog, amikor arra jár.

Peppone Botazzi 2008.04.30. 18:52:45

Nem volt rajta bukó!!!!Ettől függetlenül aki azt odatette annyit kéne neki mondani mint az amerikai históriában: harapj rá...

PeZe 2008.04.30. 18:53:20

Basahalom úr ismét verhette a nyálát

firefly 2008.04.30. 18:56:31

Járdán egyáltalán nem szabad bringázni, a 10km/h a járdán csak a kivétel esetén jön be a képbe, amikor az úttest fizikai állapota miatt alkalmatlan a biciklis közlekedésre (például jég borítja). Szóval a bringás tilosban járt. Persze attól még gáz az a két kőkocka, sajnálom a srácot.

Aki pedig ebbe is képes politikát keverni, az szimplán agyalágyult.

zsurnáltribűn 2008.04.30. 18:56:46

Nagyon fontos, hogy a kedves kommentelők még sokat gyalázzák a blogírót, ha olyasmit mer írni a magyar (szélső) jobb fellegvárosáról, ami nem ima és hálálkodás!
Debrecen nevét csak térdenállva vehetitek a szátokra nagy alázatossággal!

saq 2008.04.30. 18:59:10

a lámpa nem azért van buzik, hogy látni lehessen vele, hanem hogy a biciklis látszódjon.


vigyék el a faszba azt a kőbunkót, ezen mit nem lehet akceptálni?

nemo 2008.04.30. 19:00:16

Ismét csak:
szemét fideszes önkormányzat, nem épít bicikliutat, csak szar kiállítótermeket, piacot, csarnokot stb.!
Na ha ennyire szar, tessék Pestre költözni, ott is igérnek bicajutat, de nincs (vagy ami van, azt nem nevezném annak, de ha így tekernétek rajta, akkor naponta lenne haláleset), de más se nagyon.
Szóval ha az elefánt faszán keressük a bolhát, és mindennek az a vége, hogy itt szar és minden mucsa, akkor irány Bp.!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.04.30. 19:01:01

Öregem!
Vegyél 500 Ft.-ért egy fényvisszaverős festékflakont, vagy sima sárga festéket, és fújd le.
Vagy, olcsó megoldás, nem kerül semmibe: Uszítsd rá a graffitiseket a kőbunkókra! Jó kis meccs lenne, ha-ha, nemtom ki kerülne ki győztesen? :-)

P.s.
Debrecen rulez, Kósa rulez.

megmondÓ 2008.04.30. 19:05:57

saq 2008.04.30. 18:59:10

Buzi az anyád.

megmondÓ 2008.04.30. 19:08:00

zsurnáltribűn 2008.04.30. 18:56:46

blogíró egy teljesítménybéres

végtelenített vécépapírtekercs

köztársaságtéri használatra.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.04.30. 19:09:03

A Kölcsey oldalában, a Bethlen utcai buszmegállóban, a járda peremén elhelyezett kockát is kéretik qrvagyorsan eltávolítani, mert a sötétben a buszok érkezését vizslató polgárok az úttest felé fordulva könnyen átbucskázhatnak rajta, be a jármű alá.
Figyelni kell, amikor közlekedünk és kész.

lavoár 2008.04.30. 19:12:05

szeretem, amikor a jobbosok trágárkodnak, akkor mutatkoznak meg igazi valójukban. hajrá fiúk, okádjatok!

-putyin- 2008.04.30. 19:14:25

Jááááá, de rossz! :(((

Andras 2008.04.30. 19:14:56

Baszkikám...ha zavar, pajszer, flex és kidob onnan.
Ne legyetek már ilyen kurva birkák, hogy mindent lenyomnak a torkotokon, ti meg belehaltok.
Ha meg törvényesen akartok csak tevékenykedni, ott vannak a fogadóórák, helyi újságok, emailcímek és hivatkozva az hatályos jogszabályokra közveszélyokozásért feljelenteni a kihelyezőket.

megmondÓ 2008.04.30. 19:16:47

lavoár 2008.04.30. 19:12:05


Ezek szerint akkor a baloldalon ugyanez

teljesen elfogadható és normális.


Hát nagy szégyen ez, de valóban

egyáltalán nem meglepő.


Tellerlevél, Kurvázókósa igazi baoldali

gyöngyszemek.


Miért nem mentek Szibériába, ha az ottani

szisztyema tetszik?


Utolsó senkiházi banda.

lavoár 2008.04.30. 19:21:53

megmondÓ, a te klaviatúrád csak kettes sortávval tud írni? Ez a számítógépesdi nem ám olyan, mint az írógép!
ne hergeld fel magad ennyire, mert még megüt a guta, a kórházi ellátásod meg sokba kerül az államnak.

Szabóbé 2008.04.30. 19:27:47

Én megértem a fideszesek idegességét, mert az tényleg nagyon kínos, hogy a kerékpár utak megépítéséről szóló választási ígéreteiket már tíz éve képtelenek betartani.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.04.30. 19:29:47

Szerintem személygépkocsik közlekédését megakadályozó tereptárgynak szánták ezeket. Ahogy a képekből látszik, van ott közvilágítás is, így tényleg csak az utat kellett volna rendesen figyelnie.

Kőbunkó 2008.04.30. 19:31:59

Remek lámpákat kapni mindenféle bicajra. Olyat is, amitől mások látnak, de még olyan is akad minden bicajboltban, amitől lehet előrefele látni a sötétben, mivel szépen megvilágítja a dolgokat.
Most - természetesen - kockaformájú debreceni rokonom, a város vezetősége, az ország állapota, világpolitika, és a fejlődő ufótevékenység a hunyó egy betört orrban. Amikor majd egy kósza macska, békésen heverésző részeg, leeső ág, békés csatornafedél lesz az akadály, akkor majd mindezt tiltsák be? Csak azért, mert valami félhülye cikinak tart kiadni majdnem ezer forintot azért, hogy ne dögöljön meg?

SzK 2008.04.30. 19:37:22

Debrecen elöljárói egyszerűen utálják a kerékpárosokat, ez köztudott a városban.
Három éve a Critical Masst is be akarták tiltani.

nemo 2008.04.30. 19:42:28

Demszkyék meg szeretik a bicajosokat. Ki is mennek a CM-ra. Meg Kóka Jani biztost is kinevezett nekik.
Aztán nagy ívben szartak a fejükre.
Ez kéne?

Nádasi Balázs 2008.04.30. 19:44:32

Kőbunkó -- köszönjük, nomen est omen.

Aki ehhez a poszthoz hozzá akar szólni, NE TEGYE!!! Eddig 2 dolog derült ki számopmra:

1) Aki Orbán-ellenes, az egyetért a cikkel, aki Gyurcsány-ellenes, az nem ért egyet a cikkel.

2) A hozzászólók 99%-a nem biciglizett még soha az életben, főleg nem éjszaka. Akkor meg mégis, hogy merészel hozzászólni egy biciglis témához?

Azt is látom, hogy mindkétféle hozzászóló csoport (politikát belekeverő ill. nem-bicigliző) biciglis szemmel nézve hülyeséget írt, a biciglisek ugyanis NEM szoktak politiálni.

üdv: NB

Lőrincz Katalin 2008.04.30. 19:49:31

Minden állampolgárnak joga van számonkérni a választási ígéreteket, legyen szó akár a szocialista kormányról, akár a fideszes önkormányzatról. Emiatt nem kellene senkinek sem felháborodni. Sajnálatos, hogy pártszimpátia lapján ítélnek meg sokan mindent, az meg szomorú, hogy indulataikat trágárkodással fejezik ki.
Jobbulást kívánok a balesetet szenvedőnek!

megmondÓ 2008.04.30. 19:56:49

Lőrincz Katalin 2008.04.30. 19:49:31


Sajnálatos, hogy ez a blog

tendenciózusan segget nyal.

lavoár 2008.04.30. 19:59:57

ja, most például a biciklistákét.
mogmendÓkám, vége van a gárdagyűlésnek, unatkozol?

VNHM 2008.04.30. 20:05:51

Nagyon örülök ennek a cikknek.
Én már ezeket az akadályokat szóvátettem a Főnix-csarnok portáján de elég durván elzavartak, hogy nem tartozik rám.
Egy debreceni gyalogos

egy olvasó 2008.04.30. 20:07:20

Nádasdi Balázs:
Először is, ahogy látom, te sem űzöd ezt a sportot, ugyanis, akkor biciKliznél. Szóval semmi képpen sem Gerékpár. Biztosan lényegtelen ez, lapozzunk is.

Én egy kerós csapatban vagyok, mint versenyző, így napi szinten kerózok edzésből. Elég sűrűn járok arra (amikor nem rongyolok ki a Kassaira és levágok Baksay felé a Sámsonira) és bizony, azok a beton kockák nagyon is észrevehetőek (igazából ez az első eset, amikro arról hallok, hogy valaki perecelt ott emiatt). Arról nem beszélve, hogy ha éjszaka kerózunk és nem látunk, azért ne egy beton tuskó legyen már a hibás.
A 24 órás versenyen elég sokat edzünk totál sötét erdőben és nem kell nagy zseninek lenni, hogy kitalálja az ember, hogy mi a megoldás arra, hogy ne menjen neki egy fának, kivágott fatuskónak, ehhez a kockához hasonló méretű kőnek, stb. Igen, a lámpa. Ha éjszaka kerózol ezt fel kell vállalni, különben jobb, ha ezt a sportot abbahagyod, mielőtt még több kárt tennél magadban. Lehet okolni sok mindent és sok mindenkit, de ez a baleset is olyan, ami megelőzhető lett volna pár ezer forint ráfordítással.

saq 2008.04.30. 20:08:12

megmondó köcsög, akkor hely és idő, és ezt meg is beszélhetjük személyesen!

saq 2008.04.30. 20:16:32

ilyenkor persze kussvan......

ennyit rólad csicska megmondó

Netuddki. 2008.04.30. 20:24:20

Emléxem mindegy, hogy hol, építettek egy aluljárót. Szép márvány lépcsők vezettek le és föl. Örült mindenki, micsoda szép is lett. Rendőrök is szépen büntettek, ha valaki a közelében próbált átmenni az úttesten. Szóval mindenki elégedett volt. Vezetőség egymás vállát veregette.

Aztán amikor leesett az elő eső, és a szép, tükörsima, vizes márvány úgy csúszott, mint a jég, és már az ötödik ember törte ki a kezét-lábát, gyorsan a szép márvány kapott valami randa, rücskös gumiszerű bevonatot.

Na ezt csak azért írtam le, hogy néha nem árt előre gondolkodni, vagy csak egyszerűen gondolkodni.

megmondÓ 2008.04.30. 20:46:15

saq 2008.04.30. 20:16:32

Gyere te S.O.B. itt várlak

a tévétoronynál.

saq 2008.04.30. 20:55:56

milyen tévétoronynál? nemismerem a cigányok tolvajnyelvét!

saq 2008.04.30. 20:58:39

és honnan foglak megismerni?azt már tudom, hogy egy rosszul öltözött, alultáplált cigányt kell keresnem, de mivan ha több lesz ott a fajtádból?

megmondÓ 2008.04.30. 21:01:20

saq 2008.04.30. 20:58:39

Csak nem egy

rasszista

szoclib vagy?

:)

Csak nem összeszartad magad?

:)

saq 2008.04.30. 21:12:54

nyilván nemvagyok "szoclib" bármit értsél ez alatt.

nem szeretem a hozzád hasonló nagypofájú csicskákat akik a monitor mögül ugatnak! hova menjek pontosan , mikorra?

parancsoljál kérlek, első az udvariasság! aztán majd te is megtanulsz kérni. kegyelmet.

teknőc 2008.04.30. 21:17:27

teljesen értelmetlen volt a betontuskók odatétele, mert a négy helyből háromnál simán kitudják kerülni az autósok.
de biztosan jó pénzt kapott értük a baráti alvállalkozó.

KL 2008.04.30. 21:49:35

Fidesz-szavazó vagyok, nem hülye.
Azokat a beton vackokat gyorsan el kell onnan takarítani és kész.

aki ott volt 2008.04.30. 22:34:39

Én ott voltam az esésnél, én készítettem a "vérzős" fotót.
A hozzászólásokra reagálva:
- nem ittunk
- a két beton kocka árnyékban van este
- nem mentünk gyorsan, már csak azért sem, mert a környék tele volt kíváncsiskodó emberekkel, így a járda is.
A CM-ről mentünk a Főnix-hez megnézni a csuda autókat (Közép EU Rallye), mert bicikli ide vagy oda, a technika érdekel.
Az a két kocka tényleg nem feltűnő, sikerült is "szépen levenni" a cimborának. Kb. fél percig eszméletlenül feküdt, és erősen vérzett. Majd magához tért és leültünk a fűbe, ahogy a képeken is látszik. Úgy látszott nincs nagyobb baj, ezért én visszamentem az út szélére fotózni a beérkező autókat. Kb. fél óra múlva visszamentem, és láttam, hogy nagyon zavaros a szeme. Mondta, hogy nem érzi jól magát. Ekkor szóltunk a Főnix előtt parkoló mentőautó soförjének, aki a Főnix ambulanciájára küldött bennünket (négyen voltunk). Ők kijöttek és mentőt hívtak. Eközben több rendőr is odajött, de miután rájöttek, hogy nem vagyunk részegek, nem verekszünk, és a földön űlő vérző srác "csak" elesett, el is mentek. Kérdésünkre, hogy ilyenkor mi a teendőjük, azt válaszolták, hogy ez nem tartozik rájuk. Elgondolkodtató...
Közben kijöttek valami okos Főnixesek is, akik közül a "szóvivő" azt mondta, hogy ha nem bicikliznénk a járdán, nem lenne baj. A beszélgetés közben a Főnixesek, a mentősök, és a mi szemünk láttára esett át a kövön egy kb. 4 éves gyerek (papa-mama, 3 gyerek, szintén nézők) úgy, hogy azt hittük kitört a nyaka. Erre a Főnixes: a szülő a hülye, mert nem fogja a kezét a gyereknek. Ezt meg hallva visszajött az apa is, itt már kisebb szóváltás alakult ki, majd az azt firtató kérdésünkre, hogy akkor is ezt mondaná ha az ő unokájáról lenne szó, azt válaszolta, hogy most már tünjünk el innen, mert baj lesz. Érdekes fordulat, nem?
Még annyit, a "vérző" srác két gyermekes családapa, aki egy hülye megoldás (észrevehetetlen betonkocka)miatt akár két árvát is hagyhatott volna maga után.
A CM előtti napon egy cimborám szintén neki ment este valamelyik kockának, és a kormány beleállt a bordáiba. Azóta sincs jól. Erre vannak tanúk, mert bement a régi sportcsarnok büféjébe segítséget kérni. De rengeteg mindenki tudott példát mondani a kockakövekkel való találkozásáról. Pl. egy, a Főnixben dolgozó ismerősöm is összetörte magát, szerencsére nem ennyire. De azóta is egyre több infóm van pórul járt emberekről (gyalogos, kerékpáros egyaránt) és biciklikről. Úgy gondolom ez nem politikai ügy, és nem kívánom senkinek, hogy fia, lánya, bárkije így járjon. Ha ott lett volna néhány nagyon "okos" hozzászóló, azt hiszem áldaná a szerencséjét, hogy nem hozzá kellett mentőt hívni. Ha már felvetették többen a kártérítés lehetőségét, van esetleg itt egy jó ügyvéd? Ne debreceni legyen, mert az soha nem kapna itt megbízást, ha elvállalná az ügyet...

Bezuhov. 2008.05.01. 13:38:22

szinte mindennap arra járok, általában nappal és gyalog.
S csak annyit tennék hozzá, hogy láttam már egy-két faszkalapot aki a lezárt sorompó mellett a járdát használta autóútnak.... szóval őmiattuk tették ki ezt gondolom...ergó a balesetek is őmiattuk vannak. Ez súlyos probléma, az emberi egészséget veszélyeztető. Amit hamar meg kellene oldalni. Felfordul a gyomrom attól, aki ebbe is politikát tud keverni. (ezen idióták miatt tart itt ez az ország)

A kockákat el kell takarítani onnan, a bunkó autóst meg min 100 rugóra megböntetni...ENNYI.

Bobek 2008.05.01. 20:27:38

Sziasztok!
Először is, tényleg kellemetlen ami történt a sráccal, jobbulást neki! De úgy gondolom, hogy ez nem politikai ügy, bár ez a blog nyilván politikai témájú. Javaslom, hogy az illetékeseket értesítsétek, gondolom vagy a közterületfelügyelet, vagy a közlekedési hatóság lehet a szabályozó szerv, nem tudom.
Egyébként nem hiszem, hogy a Kassain pont a Főnix környéke a legrosszabb, hiszen az egyetemi épület előtti, egyenetlen járdafelületre még csak árnyék sem vetülhet, hiszen külön járdavilágítás sincs.
De vitatkoznék azzal, "aki ott volt". Hát, persze, hogy nem hibás a srác, tekintve, hogy lassan ment, hiszen kerülgetnie kellett a gyalogosokat, olyan nagyot esett, hogy elájult, és "erősen vérzett". Ennek ellenére még azért csináltál pár képet a rallysokról. Na ne meséljétek már, hogy nincs ez az ügy felfújva! A gyerekek egyébként is folyamatosan elesnek, de neki a kis kocka is nagy kocka, nem? Az olyan városi legendákat meg szeretem, hogy az ismerősöm ismerősének az ismerősével történt...
Röviden: ha valamivel bajotok van, forduljatok a hatóságokhoz, hiszen legyen az jobbos vagy balos, követhet el hibákat, amelyeket lehet orvosolni.
Biciklisként járdán közlekedve óvatosan kell menni, pláne, ha sem a közvilágítás nem megfelelő, sem a kerékpár kivilágítása.
Fair play, gyerekek!

aki ott volt 2008.05.01. 21:16:08

bobeknek
- mint írtam, négyen voltunk, és amíg fotóztam a többiek ott maradtak a sráccal
- két konkrét példát említettem, ők olyan ismerőseim, akikkel gyakorlatilag napi kapcsolatban vagyok (nem valiki valakijének a valakijei)
- a többi esetet pórul járt vásárlók említették és említik folyamatosan, miután mindenki figyelmét felhívjuk a kőkockákra (kerékpárboltban dolgozom)
- a gyerekek nagyon sok mindent megúsznak (kis test, kisebb esés) Gyakorló apaként ezt bizton merem állítani.
Ha figyelmesen olvastad a hozzászólásom, biztos feltünt, hogy mit írtam a rendőrökről és a megjelent Főnixes emberekről. Akkor most kihez fordulnál?
Egy pici politika: ha egy képviselő fia esett volna el, szerinted még ott lennének a kockák?

szemtanú 2008.05.03. 16:42:43

a bloggernek igaza van.

láttam, mikor a velejéig romlott kósa, a debreceni nép esküdt ellensége békaembernek álcázva, persze, hogy titokban, hisz gazember, szóval kósa odakúszott és odabetonozta a tuskókat!

bíróság elé, kósa lajossal!
:)

kósalander 2008.05.03. 19:06:12

szemtanú! ha egy posztban nincs benne kósalajos, már hiányérzetetek van, aztán beleprovokáljátok a kommentárokba?
különben meg hol volt a polgi a critical mass idején? igazolatlan hiányzás!
(na örülsz, szemtanú? itt van a hiányolt kósázás neked.)

szemtanú 2008.05.04. 08:31:29

már hogyne lenne benne? szerinted a kőtuskó kinek az allegóriája a szerző szándéka szerint?
kitől élhetetlen a város? ami jó lenne, ott is buktatók. szörnyű, szörnyű. :lol:

kósalander 2008.05.04. 12:37:37

ez gyenge poén, szemtanú, izmozz még egy kicsit

biciklis 2008.05.04. 12:49:33

Egyre rosszabbak a hozzászólások. Ilyen marhaságok miatt még bárki kitörheti a nyakát... Mindenben politikát kell látni?
Bár ha maradunk "szemtanú" értelmezésénél: mondjuk a Bem téren Kósa, motorral beleesik egy munkagödörbe, akkor azt magának ásta? :) Tele van a város hülyeséggel, de sajnos az egész világ is. Nézzétek tovább a TV2-őt és az RTL Klub-ot. (és ne biciklizzetek egy métert se)

Perillustris 2008.05.04. 23:09:02

"Emléxem mindegy, hogy hol, építettek egy aluljárót. Szép márvány lépcsők vezettek le és föl. Örült mindenki, micsoda szép is lett. Rendőrök is szépen büntettek, ha valaki a közelében próbált átmenni az úttesten. Szóval mindenki elégedett volt. Vezetőség egymás vállát veregette.

Aztán amikor leesett az elő eső, és a szép, tükörsima, vizes márvány úgy csúszott, mint a jég, és már az ötödik ember törte ki a kezét-lábát, gyorsan a szép márvány kapott valami randa, rücskös gumiszerű bevonatot.

Na ezt csak azért írtam le, hogy néha nem árt előre gondolkodni, vagy csak egyszerűen gondolkodni."

Igen, pl. az autókat vezetni le aluljáróba, s nem a gyalogosokat.

Szakály György · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2008.05.30. 08:24:28

Valakik befestették nagyonsárgára az említett összes betontuskót, bár arról nem vagyok meggyőződve, hogy éjszaka fluoreszkálnak.
süti beállítások módosítása