Szesztilalom Debrecenben

A képviselők már öregek és gazdagok, otthon isznak, és kifogyhatatlan alkoholkészleteik vannak – múltidéző rendeleteket hoznak. Sikerült megint a szőnyeg alá söprés.
 
 

Este 10 és reggel 6 óra között nem lehet szeszes italt árusítani egyetlen boltban sem júliustól, legyen az garázsüzlet vagy szupermarket. A cívisváros tegnapi közgyűlésének rendeletmódosítása több zenés szórakozóhely nyitva tartását is korlátozza. Kivételt jelentenek a belvárosban, valamint a Nagyerdei körúton belül működő szórakozóhelyek és kocsmák, ahol továbbra is lehet szeszesitalt árusítani, és a nyitva tartásukat sem korlátozzák. (deol.hu

Az előterjesztői indoklás szerint a rendelkezés a lakosság érdekeit szolgálja.

A tapasztalatok szerint pusztán szemforgató látszatintézkedés, az érintettek ugyanúgy tesznek rá, mint például a kutyák köztéri szájkosarazását előíró rendeletre.

 

Hetvenöt esztendeje, 1933-ban ért véget az Egyesült Államokban az 1919-től érvényes szesztilalom, miután az USA nagyjai belátták, hogy az alkoholfogyasztás ugyan nem szűnt meg, nem is csökkent jelentősen, ellenben kialakult, megerősödött, hatalmas és máig felszámolhatatlan befolyásra tett szert a szervezett bűnözés, a maffia.

Oroszországban, illetve a Szovjetunióban eddig ketten vezettek be szesztilalmat, II. Miklós cár 1914-ben, Mihail Gorbacsov 1985-ben. Miklós három, Gorbacsov hat évvel később vesztette el hatalmát – emlékeztetnek a keletre tekintők, bár azt nem állítják, hogy a birodalmak összeomlásának ez lett volna a közvetlen kiváltó oka. A gorbacsovi rendelet magyarországi bevezetésének „hatékonyságára” emlékezhetnek azok, akik már éltek az átkosban, s elméjüket mára nem borította el a narancssárga vagy a piros köd.

 

A prohibícióról, annak hatékonyságáról vannak közvetlen, friss tapasztalatok is. A fideszes Debrecen ezzel a rendeletével szocialista irányítású fővárosi kerületek példáit követi. Rákospalota, Erzsébetváros és Terézváros hasonló intézkedéseire „a boltosok fele tesz”, s várhatóan nem lesz ez másként cívishonban sem.

Miért éppen ezt az új rendelkezést tartanák be az érintettek, amikor a már létezőkre is fütyülnek. Ha érvényt lehetne a szerezni annak, hogy közterületen tilos az alkoholfogyasztás, hogy 18 éven aluliaknak nem szolgálhatnak ki szeszt, hogy zajongani is tilos a késő órákban, akkor nem lenne szükség a mostani általános éjszakai szesztilalomra. Az arra illetékesek azonban képtelenek betartatni a tiltásokat, szankcionálni a kihágásokat, ezért most a hatósági impotenciát leplezendő születik egy újabb rendelet, amit ugyanúgy nem tudnak érvényesíteni, mint a korábbiakat. Miért tudnák? Változott valami?

A debreceni rendelet sajátossága, hogy nem az egész városra vonatkozik, a belvárosban szabadon folyhat a szesz, bár ott is élnek lakosságok, nekik is vannak érdekeik. Vagy mégsem? Diszkriminálunk? Aztán vannak ugye a nem belvárosi vendéglátók, akiket jelenleg is büntet az önkormányzat azzal, hogy nyáridőn a presszójuk elé kitett néhány asztalért és székért, a közterület használatáért sokszorosát kell fizetniük, mint a belvárosi kocsmáztatóknak. Mostantól a redőnyt is lehúzhatják 10 órakor. Nekik nincsenek érdekeik, ők hányadrangú debreceni polgárok?

Az egyik képviselő tegnap arra figyelmeztetett – hatástalanul –, hogy a szigorítások miatt a belvárosba koncentrálódik az italozók tömege. Meglehet. Viszonzásként más területen kellene csökkenteni a downtownban lakók terheit. Két napja azt javasolta az egyik debreceni kommentező – itt: Jobbszobrok –, hogy a belváros köztereit nyilvánítsa politikamentes övezetté a közgyűlés. Ebben is van legalább annyi ráció, mint a szesztilalmi szabadterületben. Itt iszunk, ott ugatunk, szívjon mindenki valami miatt! Egy a város, egy a hányás!


A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr67494440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fiel 2008.05.30. 07:59:31

Nagyon helyes. Ezt sok európai országban, sőt még az Usa egyes államaiban is használják.
Ez nem szesztilalom, hanem ésszerű korlátozás.
Nem elfedi a valóságot, hanem a többi ember érdekeinek megfelelően határokat szab.
Srácok (Basa) még mindig szánalmasan próbáljátok Kósát lejáratni. A pártban van néhány kommunikációs zseni. Debrecenbe a ballibek csak a selejtet küldték el??
:)

Rainbow 2008.05.30. 08:00:12

Hajrá Szeged!

Sparhelt 2008.05.30. 08:01:12

Debrecenben sem minden fenékig tejfel..

Elfi 2008.05.30. 08:06:43

"Srácok (Basa) még mindig szánalmasan próbáljátok Kósát lejáratni."

Ki beszélt itt Kósáról?

"Ez nem szesztilalom, hanem ésszerű korlátozás."
Minden korlátozás akkor ésszerű, ha be lehet tartatni. Erről szól a cikk, hogy a tapasztalatok szerint nem lehet.

mizie 2008.05.30. 08:06:47

miért érzem azt hogy a belvárosi helyek keze mélyen benne volt a döntésben?

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.30. 08:06:58

Zseniális poszt! Gratulálok!
.
Fiel 2008.05.30. 07:59:31:
Jaj, de nem tudod, miről beszélsz... De ezt betudom az életkorodnak. Ballib? Tudod kia a blogger?

mobo 2008.05.30. 08:07:50

Álszent, szemforgató, balfasz banda.
Idióták.

Fiel 2008.05.30. 08:08:43

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.30. 08:06:58
"Tudod kia a blogger?"
JAJA Népszabadságban anno volt egy cikk róla amikor rinyált ,hogy pol.okokból rúgták ki.

Secnir 2008.05.30. 08:09:27

felteszem a költői kérdést:
én, aki esetleg megtéve 300 km-t elmegyek Debrecenbe, megszállok ott, ugye én ihatok, hiszen nem debreceni vagyok!
hülye képviselőtestület hozta a debreceni népnek. nos én bizonyíthatóan nem tartozom közéjük. tehát ihatok?

Fiel 2008.05.30. 08:11:05

10-6-ig nem lehet boltban árulni. Kocsmában lehet ,előre meg lehet venni.
Nagyon betarthatatlan. Tényleg. Ekkora aljasságot!
:)

csigekert 2008.05.30. 08:16:08

Kocsmákban sem lehet.
Teljesen felesleges rendelet.

szemtanú 2008.05.30. 08:18:05

kín, izzadságszag, basa! gondoljál csak a null toleranciás közlekedési bírságrendszer azonnal érezhető hatásaira. a kutyarendelettel ne hasonlítgass már, annak az ellenőrzésére nincs apparátus. nem tudom voltál e már debrecenen kívül más városban, esetleg boldogabb országban? bizony ott is a belvárosra és ha van akkor a hagyományos vigalmi negyedekre korlátozódik az esti mulatság. tudom, az nagyon liberális népboldogító dolog, hogy minden gyökér részeg barom bárhol, bármeddig, bármennyit ihasson, a lakótelepen kurjongasson, de kedvesem, ezek a népboldogító liberális szabadosságok kimúltak, a rend korszaka jön. debrecenben is.

Fiel 2008.05.30. 08:24:06

szemtanú 2008.05.30. 08:18:05
Tök mindegy. Nem ezért írták a cikket.
Néhány egysejtű ,most ki lesz akadva, hogy korlátozzák a jogait. Pedig nem.
- Lesz nyitva kocsma, de nem az egész városban.
-Este nem lehet boltban piát kapni, Azért ,mert ezek a boltok este mintegy kocsmaként működtek.
-A piát ,ha annyira akarsz inni megveheted napközben is.

De korlátozzák a jogainkat!!MUHAHHAAA

zsurnáltribűn 2008.05.30. 08:25:22

ne merészelje senki se bírálni debrecen isten áldotta vezetőit!
majd a magyar gárda ellenőrzi a betartást!

Nagyda 2008.05.30. 08:25:22

Ekkora baromságot... Kíváncsói leszek pölö a Tescoban befogják e tartani?

civiske 2008.05.30. 08:27:54

Debrecen miért vesz át olyan rendeleteket, amiket fővárosi szoci önkormányzatok hoztak meg egy-fél éve?
Mindenki hülye.

Fiel 2008.05.30. 08:30:46

civiske,majd ha a te lakásod mellé járnak az alkoholisták 3-órakor piát venni ,akkor legyen nagy a szád!
Igen jogod van este szétvágni magad, nekem meg jogom van este pihenni.
No a kettőt hangoljuk össze! Ez a demokrácia!

xenu 2008.05.30. 08:30:54

"10-6-ig nem lehet boltban árulni. Kocsmában lehet ,előre meg lehet venni.
Nagyon betarthatatlan. Tényleg. Ekkora aljasságot!
:)"

akkor végül is mi a CÉLJA a rendeletnek? a nem belvárosi üzletek forgalmának csökkentése?

lavoár 2008.05.30. 08:34:27

xenu jól beszél!
debrecenben nem a szesztilalom hatására alakul ki a maffia, hanem a maffia hatására vezetik be a szesztilalmat.

Fiel 2008.05.30. 08:35:20

lavoár 2008.05.30. 08:34:27 nézzél bele
szemtanú 2008.05.30. 08:18:05 hozzászólásába

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.05.30. 08:37:04

én is összefonódást és/vagy súlyos összegeket érzek zsebbe csúsztatva. a helyi vállalkozó kiskirályoknak állhat érdekében, hogy csak a nagyerdő (pálma, volt szoták villa) és a belváros (belga, csokonai) legyen kiemelten kiemelt.
boros, gondola, pocsai, hogy csak néhány nevet említsek.

civiske 2008.05.30. 08:37:07

Úgy van, ahogy le van írva.
Ha be tudnák tartatni az érvényes törvényeket és rendeleteket, akkor nem kellene ez a szesztilalom.
Béna önkormányzat, kevés rendőr, a közterületfelügyelők meg csak nappal mernek intézkedni.

lavoár 2008.05.30. 08:38:57

nem érdekel szemtanú, az egy tahó, már bocs, megírtam neki. nem tárgyalóképes.

támogatom a belváros politikamentesítését!!!

virál 2008.05.30. 08:41:22

Hajaj! Az országot is így fogják kormányozni?
Szobrot Gorbacsovnak, elfér Wass Albert mellett, van ott elég hely!

Fiel 2008.05.30. 08:42:26

lavoár 2008.05.30. 08:38:57
Szerinted ezt rólad hányan gondolják?:)
Léptem is innen, én az ilyen hsz-eket nem szeretem. Tudod kicsit mucsai. No pá!

Muad'Dib 2008.05.30. 08:43:22

Nemrég volt itt Mo.-n pár srác Belgiumból, akikkel dumáltam (egy tanfolyamon voltunk). Full meg voltak lepődve, hogy itt lehet a boltokban éjjel piát kapni. Mondta, hogy náluk éjszaka még a boltoknak is be kell zárni (van kb. 1 éjjel-nappali az egész városban). Kérdeztem nem zavarja e őket. Hülyén néztek... Kérdezték, hogy miért itt csupa retardált lakik aki nem képes eldönteni, hogy éjjel inni akar és elötte megvenni a piát?
Írországban pedig haver volt nemrég. Rá is hülyén néztek mikor piát akart venni a boltban éjjjel.
De ezekkel az országokkal inkább nem jövök, mert tudom, hogy sokat kell még a társadalmuknak fejlődnie mire olyan jó lesz, mintr a mienk....

civistroli 2008.05.30. 08:43:32

A rendelet lehet, hogy jó de lehetetlen betartatni.
Néhány példa:
Tilosban parkoló autók tömege.
Szemetes az egész város.
Kutyasz@r a játszótereken.
25 kutya egy telken.
Italozás az utcán.
stb...

SZK 2008.05.30. 08:45:01

Tényleg megöregedtek a képviselők és zugívóvá váltak. Mindig tudtam, hogy a hivatásos politizálás nincs jó hatással a jellemre.
Tudnék mesélni egyikőjük-másikójuk kukaborogatós ifjú éjszakáiról...

Hanzo The Razor 2008.05.30. 08:48:10

"Szesztilalom! Ez a fogalom gyökér!" ahogy Ganxsta énekli.
Ez a rendelet csak arra jó, hogy a lobbizókon kívüli kocsmatulajok orrát még mélyebben nyomják a cívisszarba. Minél több betarthatatlan rendeletet hoznak, annál nagyobb az esélye, hogy akire rászállnak, azzal eljátsszák a "van kalapja - nincs kalapja" nevű népi szívatós játékot.

ötker 2008.05.30. 08:48:43

haha, Debrecent is utolérte a hülyeség!
igaz, a fingást is tiltsa be a tekintetes városi közgyűlés. hangos is, büdös is. legyenek kijelölt helyek a városotokban, fingás türelmi zónák, valahol a tanácsháza környékén.

Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.30. 08:48:55

Fiel 2008.05.30. 08:08:43
.
Azt nem olvastam, hál' istennek. De nem amiatt, azt biztos.
.
Secnir 2008.05.30. 08:09:27
.
Gyere, iszunk egyet együtt!
.
Bachterman · coruscus.hu 2008.05.30. 08:37:04
.
Asszem van benne valami... :(
.
hillaby · huhubalazs.blog.hu/ 2008.05.30. 08:43:41
.
Azt kötelező!

pekseg 2008.05.30. 08:49:33

Pesten a XV kerben meg az osszes ejjel-nappalit bezarattak 22-06 kozott...

szemtanú 2008.05.30. 08:54:13

lavoár, neked hányszor kell leírni, hogy nem én írtam amit joggal kifogásoltál? egyre nagyobb a gyanúm, hogy te jelentkeztél be a szemtanú néven. bár miért csodálkozom? ez a módszeretek.
hazudtok és addig hajtogatjátok amíg ráragad az emberre...
ej, ti komcsik, megéritek a pénzetek! :)

Muad\'Dib 2008.05.30. 08:56:02

ötker 2008.05.30. 08:48:43
Figyu, nekem meondjuk itt Pesten sem hiányzik, hogy 9 óra körül nem lehet lemenni a boltba ,mert az összes pudvás gyökér csöves ott vedel elötte. Lehet neked ez jó, mert mikor mama elenged otthonról végre ledönthetsz két sört, hogy kússzál-másszál, de nem mindenkinek nyerő ez. Elég végigmenni a városon, hogy lássad minden rohadt boltot kiskocsmaként használ a sok fasz.

Fiel 2008.05.30. 08:58:10

Amúgy lehet nem ide vág ,de tényleg kéne valamit kezdeni az alkoholizmussal.
MO-n ez tényleg baromi nagy probléma, és egy párt sem foglalkozik vele!

szemtanú 2008.05.30. 09:00:17

az azért érdekes, hogy egy okoskodónak sincs ellenérve, csak az, hogy beterthatatlan. akkor ne legyenek rendelkezések!
ó a fenébe, a btk-t is el kell törölni, betarthatatlan! lopnak, csalnak, ölnek az emberek.
ha a kósa a kezetekbe nyomna 20 milliót fejenként, akkor beírnátok ide, hogy az a szemét biztos lopta, meg majd biztos 40-et kér vissza.
ez annyira szánalmas! :)

Szabóbé 2008.05.30. 09:01:57

Nem a boltokat és a szórakozóhelyeket kell bezárni, hanem elérni, hogy betartsák a létező törvényeket!
És mi van a belvárosi és nagyerdei lakosokkal? Tényleg nagyon sántít ez a rendelet a kivételei miatt. Bűzlik a korrupciótól.

varga béles 2008.05.30. 09:04:55

ne kósázzál már te szemtanú, ide van írva, hogy a szocik kezdték pesten a hülyeséget. megvakultál?
nem érted, hogy a létező törvények betartatását mondják itt többen?!
annyira világos

binko 2008.05.30. 09:09:20

A skandinávoknál fegyelmezetebb alkoholelosztás nincs a világon, ennek ellenére vedelnek.
Közértben csak max. 4,8%-os cuccot lehet kapni. Sört meg cidert. Reggel 9töl este 9ig. Az erösebb szeszeket ALKO-ban árulják. Állami alkohol üzletlánc. Hétköznap 9-20 óráig, Szombaton 9-18 óráig, Vasárnap és ünnepnapokon MINDIG zárva van. De az alko akkor is mindig zárva van, ha pl van egy 4 napos ünnep, amelyböl egy nap mondjuk normális szombat,pl a húsvét ilyen, az ALKO akkor is zárva, hiába van szombat, az ünnep felülírja a szabályt.
Szerintem jó ez a rendszer, átlátható és betartható. Egyetlen baja van, hogy drága a pia. Egy 0,33-as sör több mint egy euro. Egy normáli bor 7-8nál kezdödik.

krizantém 2008.05.30. 09:09:58

Ezt ne hasonlítsuk már a szesztilalomhoz, ennyire hülye nem lehet senki. Ez megint egy lejáratni próbáló szirszar fos bejegyzés.

szemtanú 2008.05.30. 09:10:00

kedves jó szabóbéla a jerikó utcából! kifejtené nekem a gyengeeszűnek, hogy a kivételek miért ártasztanak korrupciós, bűzmocsárszagot? a különféle rendeletek egy jó része pontosan azzal foglalkozik, hogy a jogok egy részét térben és időben korlátozza, vagy kiterjessze. pl. a btk is egy ilyen korrupciós táptalaj, hiszen, a bolondok nem büntethetők szerinte. ergo ezt azért találták ki, hogy kenőpénzhez juttassa a hatalom az elmeorvosokat. gyanús és korrupciótól bűzlő minden...
muhaha...

lojzi 2008.05.30. 09:10:14

A középkorban levágták azoknak a fél kezét, akiket lopáson kaptak.
A rendelet szerint kivétel nélkül mindenkinek le kell vágni a fél kezét, hogy ne legyen kedve lopni esetleg.
21. század!

L.L. 2008.05.30. 09:11:00

Elhangzottak itt olyan vélemények, hogy ez milyen jó, meg sok a részeg, meg üvöltözik, meg joga van mindenkinek pihenni...

Én a belvárosban lakom. Lássuk csak: Ha csak ott lesz szesz, speciel péntek este, szombat este pihenés kizárva. Itt egymást érik a kocsmák és szórakozóhelyük, az emberek már így sem férnek be teszem azt a Bakelitbe, ezek után meg ez megsokszorozódik. A belvárosiaknak nincs joga pihenni?

Más: 24 évig laktam lakótelepen, volt persze, hogy részegek gajdoltak, de ez egy-két múló perc, azért szeszelő tömegek sosem fordultak meg arra. Nem volt zavaró.

Egy ilyen rendelet baromság. Egyértelmű, hogy nem részegek kordában tartására született, ez azért nem Dublin...Ezt komolyan elhiszitek? Üzlet,és nem is kicsi, aki dolgozott akár egy ki kocsmában is ki tudja számolni mekkora...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2008.05.30. 09:11:56

binko: a jóléti társadalmuk így kompenzálja a szürkegazdaságukból származó bevételkiesést. államosított, központosított jövedéki termékekkel.

szenyor ganyié 2008.05.30. 09:13:24

az olyan egyből beugró szavakat hanyagoljuk is, hogy korrupció meg lobbi, mert annyira nyilvánvaló. de mitől fogja ez a rendelet elérni, hogy az arra fogékonyak ne a nonstopnál, vagy a lakótelepen vedeljenek? ha megveszi tíz előtt, nem állhat a boltnál a haverjaival? vagy az egy méterre lévő parkban, vagy a lakótelepi játszón stb. megugye a szórakozóhelyekről hazatántorgók sem lesznek halkabbak ettől...

Csucsu 2008.05.30. 09:14:09

Pár éve Angliában arról folyt a vita a nyilvánosság előtt, hogy megváltoztassák-e azt az évszázados tradíciót, hogy a pubok csak 11ig vannak nyitva. Az ok az volt, hogy rengeteg ember nagy tömegben árasztja el az utcákat 11 után és ott zavarja a lakók nyugalmát. Ott az merült fel, mint megoldási lehetőség, hogy tovább(!) maradjanak nyitva a pubok, és így folyamatosabban mennének haza az emberek, nem egyszerre. Végülis maradt a 11 óra.

Egyébként az szerintem sem gáz, ha a lakók nyugalmát figyelembe veszik, bízom benne, hogy a főtéri rendezvények szervezésekor is felmerül ez a szempont.

Ha pl. a Lovardában van egy koncert, ami este 10-kor el sem kezdődik, egyszercsak azt fogják mondani a csaposok, hogy nem szolgálnak ki tovább? A Lovi nem is Nagyerdei körút, nem is belváros.
Vagy nem is szórakozóhely?

Lakótelepeken meg az lesz, hogy záróra előtt feltankolnak, és az utcán fognak inni. Mert inni fognak. A mentalitás nem fog megváltozni július 1-én.

szemtanú 2008.05.30. 09:15:39

a meglévőt kell betartani a meglévőt kell betartani a meglévőt kell betartani.....
mit, melyiket, melyik jelenlegi rendelet szabályozza az üzletek szeszárusítási tilalmát?

egyébként tök aranyos, ahogy basa veres megbízói már a város alkoholista tömegeit próbálják harcra vezetni kósa ellen!
kácsor, hisztériás rohamot kapva kivonul...
mi van elvtársak, annyira kétségbeesettnek, idegesnek, kapkodónak tűntök!

Fiel 2008.05.30. 09:18:24

Amúgy ez egy vihar a biliben. Szerintem a többség pont leszarja, hogy 3 -kor nem vehet piát a sarki boltban. Idáig sem vett. Az a néhány retardált ,aki meg igen ,hát beszopta. Ennyi.

szemtanú 2008.05.30. 09:19:20

LI! a világ minden nagyvárosában tudják a belvárosiak, hogy az ott élésük azzal jár, hogy alattuk teraszok, kocsmák, zajoló emberek vannak. ilyen értelemben hátrányt "élveznek" a belvárosiak mindenhol. el kell költözni, ahogy bp-i jókai térről is elköltözött akit zavart a városi élet.

L.L. 2008.05.30. 09:21:47

Muad\'Dib 2008.05.30. 08:56:02
-ra válasz

A boltok előtti vedelés megtiltását könynebb betartani. Megy a rendőrautó, gurul szépen, járőrözik. Kiszáll a rendőrbácsi és elküldi az italozóközönséget. Kicsit később arra fordul és ha még mindig ott vannak megbünteti őket, másnap megint arra fordul egy járőr mondjuk szotyizás helyett...annyira sok éjjel-nappali nincsen Debrecenben, hogy ezt ne lehessen megtenni.

De egyébként legyen. Tiltsák be a boltokban az árusítást. De kocsmákban miért? Nálunk nincs éjszakai busz és ha nincs kedve valakinek a belvárosba menni, henm teszem azt egy olcsóbb kertvárosi hangulatkocsmában sörözni, azt miért kényszerítjük rá gyakorlatilag, hogy húzzon be a városba a tömegbe ha jól akarja érezni magát?

Szemtanúnak meg üzenném, hogy uncsi az a lemez, hogyha vki nem ért egyet a jobboldaliak által vezetett települések intézkedéseivel az rögötn ballib, komcsi...ez amolyan szűklátókörűség, de akár azt is mondhatnám, hogy korlátoltság.

lojzi 2008.05.30. 09:26:22

Ez a szemtanú tényleg nem tud olvasni vagy szövegértésből gyenge.
A betartandó jogszabályok:
köztéren tilos piálni,
fiatalkorúaknak alkoholt eladni,
+ csendrendelet.
Hapsikám, ide van írva, bukj már fel a narancsléből!

zi 2008.05.30. 09:26:48

Ez a rendelkezés kizárólag a belvárosi kocsmák gazdasági érdekeit szolgálja.
Még a teljes tiltás sem járt eredménnyel az USA-ban. A nyolcvanas években szesz tilalom idején tudott gazdaságilag helyre vergődni a településünkön az addig szeszmentes cukrászda. Szóval jártam hajnalban nyárigyakorlatra, s reggel (amikor még tartott a tilalom), a melósok ott álltak sorban a hátsó bejáratnál. Szerintetek az első adag fagyiért?

Fiel 2008.05.30. 09:29:15

Világ alkoholistái egyesüljetek!:):):)

Fiel 2008.05.30. 09:30:42

Fú vannak olyan települések ,ahol dohányozni sem lehet egyes tereken , parkokban. Nácik!

Muad\\\'Dib 2008.05.30. 09:30:50

L.L. 2008.05.30. 09:21:47
Alapvetően természetesen valóban a rendőrök dolga lenne ezt megtenni, de nyilván nem mászkálhatnak egész éjjel körbe-körnbe a boltok körül, mert annyi zsaru nincs. Aztán meg, ha megbüntetnék, már másnap jönnének a jogvédők, hogy jajj a jogai...
A kocsmák valóban neccesebb kérdés, ott én is hajlok arra, hogy más megoldást kéne találni.

baszki 2008.05.30. 09:35:38

Mikor vezetik be a dugástilalmat? Javaslom, hogy este 10 és reggel 6 között legyen tilos a nemi élet! Viszont napközben az utcán is lehessen baszni akár szesz fogysztásával egybekötve is.

szemtanú 2008.05.30. 09:36:13

Lojzikám!

nem fogsz este 10 után ledülöngélni a kinyúlt térdű susogósban a telepi kisboltba, mert nem kapsz piát és kész. legalább nyugton alszik a család! :)

Mirrmurr 2008.05.30. 09:41:22

Jó ez az írás. El kéne küldeni Kósának is.
Ez a döntés egyébként nyilván nem politikai indíttatású, hanem a tipikus álszent, dzsentriattitűdökkel átitatott, idióta szűklátókörűség újabb megnyilvánulása.

lojzi 2008.05.30. 09:41:22

Susogód van neked, agyban is!
Piti provokátor.

paranoir 2008.05.30. 09:41:28

Ennek a rendeletnek semmi értelme, azonkívül, hogy hatalmas előnyhöz juttatja a kiemelt zónás szórakozóhely- és kocsmatulajokat. Nálunk a Király utcában van ilyen rendelet, senki nem tartja be, mert nincs is értelme. Ha betartanák, akkor annyi torténne, hogy aki piálni akar, az 11 előtt megveszi, és ugyanúgy bebaszik és üvöltözik, ha éppen üvöltözhetnékje van. Egyébként meg a belváros, ahogy a nevében is benne van, a város központja, a közösségi élet, a szórakozás, az aktív élet helyszíne. Nem muszáj ott lakni, akinek ez zavaró, az kiköltözhet agglomerációba, zöldbe. Én pont azért lakom ott, mert pezseg, mert parkok, kocsmák, bulihelyek vannak, és nem zavar, ha péntek este látok pár részeget az utcán. Pitiáner szarság, ha valakinek, vagy akár az önkormányzatnak ez a legnagyobb problémája. Se Debrecen, se Budapest, se semelyik nagyváros központjából nem lesz soha csöndes nyugdíjas, pihenő-övezet, ezt fel kell fogni, ezen semmilyen rendelet nem változtat.

zsurnáltribűn 2008.05.30. 09:43:22

mondom, hogy a magyar gárdát kell bevetni.
ők majd megmutatják, hogy nemcsak harmincasával tudnak menetelni, hanem kettesével is bátrak.
megmutatják, hogy nemcsak a cigányok ellen tudnak vicsorogni, hanem a renitens magyarokat is megszabályozzák.

L.L. 2008.05.30. 09:46:35

Muad\\\'Dib 2008.05.30. 09:30:50

Nincs itt annyi non-stop. Jogvédők meg ne jöjjenek, mert közterületen tilos alkoholt fogyasztani! Szabálysértés.

Fiel: mondasz egy ilyen települést? A dohányzás egyébként is más tészta...

szemtanú: nem, hanem 21:58-kor fog lemenni a telepi kisboltba.

Lelki szemeim előtt látom, ahogy 21:58-kor meg a kocsmákban mindenki 4-5 kört rendel...

Szerintem továbbra sincs semmi értelme. Az intézkedés nem náci, csak gyanús...és értelmetlen.

Fiel 2008.05.30. 09:55:14

L.L.
Szekszárd, Dombóvár és Hódmezővásárhely példáját követve Kaposvár is hadat üzent a dohányzóknak. Az elfogadott rendelet szerint a belvárosban és a város más területein a "dohányzásra kijelölt hely" jelzésű tábla három méteres körzetén kívül tilos a dohányzás.

cityhall 2008.05.30. 09:56:44

Kósa polgármester úr azt mondta a tegnapi közgyűlésen, hogy nem jelenthet gondot a boltok és kocsmák bezárása, mert van olyan italdiszkont, ahol éjjel is van házhoz szállítás.
Tényleg van. Debrecenben egy. Jó drága.
Ez nem számít reklámnak?

Fiel 2008.05.30. 09:57:58

Szerintem ez nem gáz. Legyen szabad, de ne mindenhol. Az alkohollal is így vagyok.
Aki nem tudja betartani ,az gondolkozzon el ,hogy nagy gáz van nála.

euAgWzgmmtq7K 2008.05.30. 10:05:38

cikkhez nem tudok hozzászólni, de a képek kurvajók :D

szg 2008.05.30. 10:10:47

akkor ezentul majd nem megyunk tankcsapda koncert elott kocsmaba, mert nem igazan lesz hova menni.

a rendelet szanalmas.

cityhall 2008.05.30. 10:10:50

Fiel: tehát az említett helyek belvárosaiban is vannak dohányzásra kijelölt helyek. Gondolom, nem korlátozzák időben a működésüket
Az alkohol fogyasztására kijelölt helyek pedig a presszók és kocsmák. Ezeknek miért kellene korlátozni a nyitva tartását?
Rossz analógiát hoztál.

Secnir 2008.05.30. 10:14:45

"hillaby · huhubalazs.blog.hu/ 2008.05.30. 08:43:41
és fingani lehet?"

egyelőre. aztán a képviselők hoznak egy határozatot hogy nem, és majd ők személyesen ellenőrzik, hogy kifingott.
e vagy sem.
magyarán az apeh után még az orrukat is a seggembe dugják, ha a zsebembe nem tudnak.

amúgy a fingáselleni határozat esetén ÉN szellenteni fogok. azt lehet.

jelen esetben én sem fogok vásárolni este 10 és reggel 6 között szeszesitalt.
csak és kizárólag romlott-megerjedt cukros gyümölcslevet :)

kósalander 2008.05.30. 10:18:33

ez a rendelet egy népjólétinek tűnő bolsevista trükk.
debrecen totálisan el van adósodva, most vesz fel 3 milliárd forintnyi svájci frank hitelt, a reptér-biznisz a várt pénznek a harmadával sem kecsegtet, aztán ott van a reptéri ingatlanok egy részének 60 évre történt átadása egy közeli vállalkozónak, amit titokban akartak tartani.
recseg-ropog a város, de a szesztilalommal elvonható az emberek figyelme, jó gumicsont.

capsula 2008.05.30. 10:24:20

"Minden korlátozás akkor ésszerű, ha be lehet tartatni. Erről szól a cikk, hogy a tapasztalatok szerint nem lehet."

van még egy pár ilyen korlátozás:
- könnyű drogok
- 50 km/h városon belül
stb.

Akkor ezeket a korlátozásokat is oldjuk föl, mert egyesek úgy sem tartják be ? ?

ötker 2008.05.30. 10:25:02

pr: micsoda előterjesztés ez?!
a debreceni városházán nem tudják, hogy a "nyitva tartás" az két szó?

pr 2008.05.30. 10:27:13

:)
de azért annyira nem súlyos, ha megnézitek a rendelet tervezetet. pl. se a hipermarketekre, se a Lovardára nem vonatkozik. ettől függetlenül fölösleges. nem égető porbléma ez

cityhall 2008.05.30. 10:27:14

capsula - Ez a cikk arról szól, hogy a létező törvényeket kellene betartatni, és nem álságos rendeleteket hozni.

cityhall 2008.05.30. 10:28:21

pr - Az előterjesztést több pontját módosította a tegnapi közgyűlés, pl. bevette a szupermarketeket is a tiltásba.

pr 2008.05.30. 10:31:33

az elég nagy butaság volt

cornfake 2008.05.30. 10:33:46

pont nyárra
gratulálok
mondjuk aztis kurvara ellenorzik hogy a kisboltok elott ki nyomja be a lepcsoforduloban a felest.es ez nem 10-6-ig fordul elo mert akkor a kisbolt NINCS NYITVA.
a varosvezetok meg szedjek fel a szemetet es azt is dobjak ki szeletiven,mega kutyaszart is.ha hogy fogtok muszak utan beulni a jegerbe akkor ?:(:(

HAJRÁ SZEGED! 2008.05.30. 10:40:50

HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!
HAJRÁ SZEGED!HAJRÁ SZEGED!

capsula 2008.05.30. 10:50:30

cityhall 2008.05.30. 10:27:14 Ja lehet, a létező törvényeket tényleg be kéne tartatni, de mindenekelőtt be kéne tartani. Másrészről nem látom a problémát. aki akarja ezután is meg tudja venni az "adagját".

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.30. 10:52:15

Sok értelme ennek sincs. Max. kevesebb adó fog befolyni.

Roadrunner83 2008.05.30. 10:59:12

Szerintem: Adott Debrecen belvárosában és a Nagyerdőn X mennyisegű szorakozohely. Ezek bevételének a jó része a piábol van, igy jó drágán is mérik a szeszt... Mit csinal az ember: elmegy a 300 méterre lévő kisboltba és féláron megveszi a piát. Megisssza, majd irány vissza a szórakozóhelyre. Ez a bevételkiesés vkinek nem tetszett, megkent néhány embert, es született egy rendelet.

Ku-Klux-Klan 2008.05.30. 11:00:14

Rend legyen, tisztaság legyen, érces tekintet legyen, enyhe mosoly legyen! :) Bassza meg a Náncsi néni!

Kabala 2008.05.30. 11:00:22

hm, nagyon imádom az ilyen "akinek nem tetszik az költözzön ki kertvárosba" kommenteket. mert az úgy megy. drágám, nyílt egy új kocsma mellettünk, lesz sok részeg meg hangoskodás, inkább költözzünk el jó? majd veszünk fel még egy hitelt.
jelzem ez így engem nem érint csak eszembe jutott.

L.L. 2008.05.30. 11:14:16

Teljesen igaza van Kabalának. Elköltözni nem olyan könnyű...van aki azért költözik a belvárosba mert szereti a nyüzsgést, van aki ezt egy idő után megunja és van aki nem azért költözik oda, hanem mert oda tud. ennyi erővel nyitni lehetne kocsma negyedet ahonnan kitiltják a lakókat, mert zavarják a szórakozóközönséget. :)

Njoc 2008.05.30. 11:23:58

Debreceniként csak röhögök ezen a rendeleten. Kíváncsi vagyok, a főként cigányoklakta Nagysándor-telepen hogy fogják betartani ezt (sehogy és soha senki nem fogja őket megbüntetni ezért).

Njoc 2008.05.30. 11:30:31

Roadrunner, teljesen igazad van. A belvárosi helyek rájöttek arra, hogy egy ilyen lépéssel tovább növelhető a forgalom. A sok hülye meg majd megideolgizálja, megmagyarázza, miért jó, ha drágábban veheted meg ugyanazt.

Dr Kangörény 2008.05.30. 11:46:16

Hogy ez mekkora hülyeség?! És még van, aki egyetért vele? Teljesen egyértelmű, hogy ez egy sikeres lobbitevékenység eredménye. Akik árulhatnak piát azok elérték, hogy este 10 után MINDENKI csak tőlük vehet.
Gratulálok azoknak, akik szerint ez teljesen rendben van.

Pötyy 2008.05.30. 11:49:26

Ez azért van, mert aki egyetért vele, az csak annyit képes felfogni, hogy dejó nem zajonganak este az ablakom alatt (elárulom, dehogynem). Ja hogy ez az egész egy hatalmas korrupciós/lobbis (igen, a kettő pont ugyanaz) eset? Kérem, miközöm van nekem ahhoz? Nem zajonganak! ELVESZIK A MUNKÁT!

Naja 2008.05.30. 11:51:44

Amikor Budapest körül még mindig nem tudták megépíteni az M0-ást miért nem lehet elővenni a közérdeket? Vagy csak ilyen pitiáner esetben lehet?
Lakjon egy napot a Hungária körúton egyik nagy"környezetvédő", másnap ő építi fel az M0-ást. Budapesten is van ilyen rendelet a körúton lehet inni, 5m -re töle a kisutcába már nem lehet. Mondjuk ha a rendőr kimenne, amikor kiabál a részeg az utcán, másnap nem kiabálna. Szeritem ha a fiatal egy kocsmába fogja leinni magát, ugyanugy kiabálni fog az utcán, csak több pénzt költött a bárban.

Njoc 2008.05.30. 11:51:49

Egybéként én Debrecenben egyetlen olyan diszkontról sem tudok, akik éjszaka kiszállítanának piát.

Njoc 2008.05.30. 11:54:37

18 éven aluliaknak nem lehet hivatalosan piát eladni. Ehhez képest meg lehet nézni péntek este a belvárost, az ember azt hiszi, itt 18 éven FELÜLIEKET nem szolgának ki.

Roadrunner83 2008.05.30. 11:58:38

Bár kétségtelen tény az is hogy az éjszaka illuminált állapotban pisálók, hőbörgők randalírozók fucking idegesítőek, de egy ilyen rendelet ennek nem tudja elejét venni. Szerintem ennél hatásosabb lenne ha ilyenkor több rendőr lenne a városban, es intézkednének a randalírozókkal szemben. Ill. már vízionálom is a kocsival részegen piáért elmenő suhancokat, mert a környéki kisbolt nem árulhat 10 után szeszt.

nemodavalósi pártfüggetlen, kisebb alkoholproblémával 2008.05.30. 12:14:34

értem én bazmeg hogy a gettóba szar az élet, loitumáznak az alkeszok a kisbót előtt,
www.youtube.com/watch?v=nWkRC6sjXyI&eurl=http://hangorienidiocc.blog.hu/tags/nemmagyar?tags=nemmagyar
nehéz így liblelárisnak lenni, de a cigányozás meg hajléktalanok gyújtogatása helyett, nem kéne inkább mindent megtenni, hogy kimássz onnan?
lesssz itten összefüggés, majd civiske kiklikkeli, azis lehet hogy a Veres-gyerekek vannak mögötte, nekik már volt ilyen büféügyük arrafelé

Nagyda 2008.05.30. 12:31:47

Most, hogy elolvastam a rendeletet nem is olyan vészes ez. Alig érint pár helyet.

gift 2008.05.30. 12:39:56

nagyda, szerintem nagyjából te vagy az első aki ezt meg is tette, a sok kmomcsi csak rutinból hőzöng és reszket a náci városvezetés kegyetlen intézkedései miatt!

basa! nem mered azt leírni, hogy vörös köd? szerintem ezért még nem róna meg a pártközpont! :)

Pötyy 2008.05.30. 13:05:57

Nagyda:

Ezt mondd a pár hely tulajának légyszi. Miért van az, hogy komcsi vagyok, ha egy idióta szabályt megkérdőjelezek? Ez a rendelet nem megoldás a problémára és betartatni sem lehet. Nehogymár akkor tapsoljak neki...

Kabala 2008.05.30. 13:22:18

igen annak a pár helynek elég nagy érvágás lehet ez a szabály. és ez pártállástól függetlenül rossz megoldás szerintem.

szemtanú 2008.05.30. 13:24:35

bizony! igaza van kabalának!
ahogy nagy érvágás a btk a drogdílereknek, a kresz a mercisbéemvés barmoknak...

Kabala 2008.05.30. 13:36:07

szemtanú, szerintem ez nem egy lapra tartozik.
ne keverd már bele bűnözőket meg a nagypofájú idiótákat az üzletbe. ez egy vendéglátóipari ügy és igenis szar lesz pár embernek. meg annak aki oda jár, ott a társasága és most mehet egy olyan helyre ahol nem szeret lenni, mert nem akar mondjuk szombat este otthon ülni és nézni a szarabbnál szarabb műsorokat a tévében.

szemtanú 2008.05.30. 13:46:59

hát, kabala, a jog és a jogrend már csak ilyen. egyéni, vagy kisebbségi érdekeket sérthet a többség érdekében.

Kabala 2008.05.30. 14:00:21

ezt értem csak ne keverjünk ide össze nem illő példákat. és értem hogy kisebbségi érdeket sérthet a töbség érdekében de akkor sem tartom jó megoldásnak.

Roadrunner83 2008.05.30. 14:09:00

Lesznek akik tonkremennek, es lesznek akik meggazdagszanak... no comment!

Fiel 2008.05.30. 14:11:46

Van nálunk egy kocsma, ami 5-kor nyit és 21-kor zár.
Baromira pörög, nem tilalom miatt nem nyit ki este, hanem mert így éri meg neki.
Tönkremenni nem fog itthon, aki szeszt mér! Sajnos:(

Roadrunner83 2008.05.30. 14:17:03

Fiel

Valóban, rossz volt a megfogalmazás: sokan bukni fognak a dolgon, es néhányan nagyot kaszálni

lavoár 2008.05.30. 14:20:17

van itt néhány visszatérő mulatságos ember.
ezeknek nincs saját véleményük, csak istenítik a városvezetést, bármit is csinál az.
ha tehát holnap hoz egy olyan rendeletet az önkormányzat, hogy minden debreceninek naponta meg kell ennie egy kutyaszart, és erre valaki azt írná, hogy ez egy megátalkodott hülyeség, akkor a mi vélemény nélküli embereink amellett érvelnének, hogy dejó, végre kutyaszar mentesek lesznek az utcák, és valami ősi sámán szerint a kutyaszar különben is jót tesz az emberi emésztésnek.
ilyenek vagytok, és hiába a sok érv, ellenvélemény, mint itt, ti csak gondolkodás nélkül benyeltek mindent.
sajnálom, rossz lehet.

Fiel 2008.05.30. 14:29:09

lavoár 2008.05.30. 14:20:17
Ez nem volt szép tőled! Azért ,mert nem ért veled egyet valaki ,nem kéne "kutyaszarevőnek " hívni!

szemtanú 2008.05.30. 14:37:55

lavór, baszki.... :) :) :)

lavoár 2008.05.30. 14:40:17

örülök, hogy magatokra ismertetek. nem véletlen, hogy kik reagáltak egyből.
na csá, megyek, iszok egy sört, amíg nem vezetik be a tilalmat, ti meg csak komcsizzatok bátran.

Fiel 2008.05.30. 14:43:25

lavoár én nem komcsizlak!
Egyszerű lélek vagy te.Valóban a lavór találóbb név lenne.
És igen ,neked van jogod megsértődni, hiszen a kifinomult "kutyaszarevős "érvelésed feljogosít rá....

szemtanú 2008.05.30. 14:51:31

lavór! iszom. így mondjuk... :)

sásdi 2008.05.30. 16:02:47

Miért kapott mentességet a tilalom alól a Nagyerdei körút határolta terület?
Az előterjesztés szerint ide járnak szórakozni az egyetemisták, azért.
Legfeljebb az orvostanhallgatók. Azon az alapon, hogy hol isznak az egyetemisták, a város háromnegyedét fel kellene szabadítani a tilalom alól.
A Nagyerdei krt.-n belüli területen azért nincs tilalom, mert itt működik az a szórakozóhely, ami az egykori Szoták-villa helyén található, és amit a fideszes városvezetés pusztán 14 millió forintért passzolt el meghirdetés és licitálás nélkül. Mai napig ez a debreceni Fidesz legemlékezetesebb ingatlan-panamája, bár azóta sokkal nagyobb önkormányzati telkeket és házakat is elpasszoltak már olcsóért a haveri körnek.
Az egyetemisták kedvéért... Hát, persze... Annyira átlátszó a hantázás, hogy ez tényleg kutyaszarnak tekinthető, amit vigyorogva nyomnak le a debreceniek torkán.

szaszo 2008.05.30. 16:17:00

hoppá!

Akkor a Pikoló is zárva lesz?
Áh nem hiszem el.
Főiskolásként elkeserít a döntés. Nem alpári a baráti társaságunk, de azért néha
megvesszük mi is a kisboltban a sörünket, majd az a parkban megisszuk.
Volt hangulata a dolognak!
Idáig lojális voltam az önkormányzat felé (nem pártszimpátia miatt), de ezt most nagyon rossz rendelet.

Szakály György · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2008.05.30. 19:11:39

Ha a lakótelepi korcsmárosoknak nagyobb lenne a lobbyerejük, mint a belvárosi csehóké, akkor úgy szólna a rendelet, hogy a belváros a szeszmentes övezet, és erre is rá lehetne húzni valami magasröptű államérdeket.
A politikásoknak nem az a lényeg, hogy milyen tartalmú rendeleteket hoznak, hanem az, hogy mennyi "dokumentum"-ot nyomnak érte a zsebükbe. Tehát a rendeletekben fölösleges értelmet keresni, azokban csak érdekeket lehet találni.

Nagyon megható, ahogy egyes hozzászólók aggódnak a külvárosi kocsmárosok megapadó bevételéért. Hát, én nem tudok egyetlen ilyen patkánymérgező, idegméreg dealerért sem könnyeket ejteni, még akkor sem, ha tönkremegy (sőt...), amit egyébként kétlek.

Az arab országokban tilos mindenféle alkohol fogyasztása. Nem hiszem, hogy ne lenne komoly oka, hogy évezredek óta ez náluk a hagyomány. Érdekes, ott nem alakult ki maffia a szeszcsempészetre, Viszont ott még megtalálható a hagyományos családmodell, ami nálunk már csak nyomokban. Az európai típusú emberek többségének meg úgy kell az idegméreg, mint csecsemőnek az anyatej.

Roadrunner83 2008.05.30. 21:42:01

Arab országokban hagyományos családmodell? ?? LOL

liberálisváros · http://liberalisvaros.blogter.hu 2008.05.30. 23:01:37

Ez egy "nesze, semmi fogd meg jól" rendelet, átböngésztem (srvcom.debrecen.hu/testulet_tartalom/testuletianyagok/K%c3%b6zgy%c5%b1l%c3%a9s/2008.05.29/5/1518.doc) senki nem fogja betartani, akit esetleg érint, egyébként, rengeteg a kivétel.

Azonban felhívnám a figyelmet, ekkor bukkantam ugyanis, az alábbi gyöngyszemre:
"Ezúton szeretnénk kérni a lakosságot, hogy a Városüzemeltetési Osztályra jelezze, ha valahol patkányt észlelnek, hiszen a patkányállomány visszaszorítása közös érdekünk.
Interjút a témában dr. Gábor Zsombor osztályvezető ad. Erre vonatkozó igényüket kérem, nekem jelezzék az 511-456-os számon.
Lövei Tünde
sajtóreferens"

Itt: portal.debrecen.hu/varoshaza/kozerdeku/patkanyirtas_kozerdeku.html

ez debrecen 2008.05.31. 12:15:45

Én rendszeresen látok nagy, zsíros patkányokat... Ha megnevezem (bejelentem) akkor tényleg "visszaszorítják" őket?

DRED 2008.06.01. 15:04:43

Szesztilalom Debrecenben
Független Hírügynökség - ugyelet@mail.index..hu
| 2008. június 1., vasárnap 13:29
Nem árusíthatnak alkoholt július 1-jétől az éjszaka is nyitva tartó üzletek Debrecenben este 10 órától reggel 6-ig. Egyebek mellett ezt tartalmazza az a rendelet, amelyet a héten fogadott el a debreceni közgyűlés. A tilalom körülbelül 20-25 boltot érint, ezek üzemeltetői dönthetnek: ha vállalják, hogy éjjel nem adnak el alkoholt, akkor nem kell bezárniuk 10 óra után. A korlátozás bizonyos vendéglátóhelyekre is vonatkozik majd. Az új rendelkezéssel a környéken élők nyugalmát akarják védeni.

A rendelettel bizonyos boltok és vendéglátóhelyek éjszakai nyitva tartását szabályozzák, a kereskedelmi törvény alapján. Az éjjeli szeszárusítási tilalom nagyrészt non-stop élelmiszerboltokat érint - az 5500 debreceni kereskedelmi egységből 20-25-öt. Ezeknek az üzleteknek be kell zárniuk, ha nem vállalják, hogy este 10 órától reggel 6 óráig után nem adnak el alkoholos italokat.

Körülbelül 300 vendéglátóhelyen éjszaka is fogyaszthat alkoholt az, aki akar, szesztilalomról tehát nincs szó - mondta a Független Hírügynökségnek Vizeli Sándor, a debreceni polgármesteri hivatal hatósági főosztályvezetője.

Az éttermek hajnali 2 óráig lehetnek nyitva Debrecenben, de a város központjában, a kijelölt övezetben akár egész éjszaka. A júliustól érvényes korlátozás olyan vendéglátóhelyekre vonatkozik, amelyek lakások közvetlen közelében vagy olyan épületekben működnek, amelyekben lakások vannak - például egy panelház aljában. Ezeket este 10-kor szintén be kell zárni, hogy ne zavarhassák a lakókat. A 850 debreceni vendéglátóhely közül ez 50-60-at érint.


A rendelékezés vonatkozik az éjjel-nappal nyitva tartó hipermarketekre is, a városban most egy ilyen van, a Kishegyesi úton lévő Tesco.

Debrecenben először fogadott el az önkormányzat rendeletet az éjszakai szeszárusítással kapcsolatban. A boltokat és vendéglátóhelyeket most is ellenőrzik jegyzői jogkörben, kifejezetten a szigorítás miatt nem lesz az eddiginél több ellenőrzés. Ahol megsértik a szabályokat, 50-60 ezer forint bírságra számíthatnak az üzemeltetők. Ha többször is megszegik a rendeletet, a jegyző végső esetben bevonhatja a kereskedő működési engedélyét.

oblomov 2008.06.01. 15:39:16

Hoppá, Független Hírügynökség - ugyelet@mail.index..hu!

Ugyanaz a cím, de ezt valami újságíró írhatta.:)))

szemtanú 2008.06.01. 19:34:50

hogyne lenne értelme? a rend. és annak szellemének felkeltése. uraim, lehet készülni, 20 év rend jön! :)

saca 2008.06.01. 20:50:40

a korruptak rendje

külvárosi 2008.06.02. 14:35:15

Törvény a belvárosi csehók védelmében, talán ezzel a címmel illetném a törvényt.

Az előterjesztő indokai átlátszók és hamisak. A „zajártalom” kordában tartására léteznek törvények, a közterületen tilos alkohol fogyasztani, a garázdaság is büntetendő.

Nézzük kiket korlátoznak, a valóságban kiket érint ez szabályozás?

Az illetékes szerint 50-60 üzletről lehet szó, becslése szerint. Ezt úgy sikerült kiszámolnia, hogy az 5-600 üzletet (akik az alkoholizmust védő területen kívül működnek) elosztotta tízzel, mint mondja ez becslés.
Miért becsülgetünk? Pontos adataik vannak a nyitvatartási rendről, minden üzlet köteles azt leadni, ők pontosan tudják az érintett üzletek számát. Tényleg 10% tart 22h után nyitva?
Elképzelhetőnek tartom, hogy azok az üzletek, talponállók, akik valóban az alkoholisták kiszolgálásra épültek, 6 és 22-között bonyolítják forgalmuk jelentős részét, ugyanezen üzletek nem is konkurenciái a belvárosi kocsmáknak.

Akiket korlátozni kívántak azok nem mások, mint a talponállóktól igényesebben kialakított, de nem belvárosi, nem nagyvállakózók tulajdonában álló szórakozóhelyek. Ezek valóban konkurálnak a fent említett kocsmákkal, és ezeket valóban megöli a rendelet, mert az ő forgalmuk zárás előtt (22h) egy órával kezdődik.

Még egy észrevételem lenne, az előterjesztés indoka a több mint 100 panasz egy év alatt.
Egyrészről a több mint 100 panasz 800 működő üzletre szerintem nem sok, másrészről ezen panaszok egy része egészen biztosan a belvárosi kocsmákat érintette, harmadszor ebből a százból rögtön tízet elvállalok. Megjegyzem mind a tíz panaszt kivizsgálták, mind a tíznél megállapították nem történt szabálysértés, tehát a megalapozatlan. (egy esetben a hangos zenére panaszkodtak, holott a hangosító berendezés üzemképtelen volt, olyan csend volt mint egy múzeumban.)

Összességében elmondható, a korlátozni kívánt jelenségek a meglévő törvények batártatásával kiválóan kezelhető, ugyanakkor nem biztosít többlet jövedelmet a debreceni nagyvállakozóknak. Ezért kellett ez a szabályozás.

odin 2008.06.03. 09:56:35

Hm elképzelem ahogyan a Trófeában a pultos kiszól, hogy elmúlt tíz óra ezentúl csak üdítőt kérhettek.Hehe vicces lesz. Amúgy egyetértek azzal hogy a boltokban ne lehessen alkoholt árusítani.Ám a kocsmákban ezt megtiltani igencsak BÖSZME dolog.Mivel ezek a helyek ugye fizetnek a városnak mindenféle jutattást/adót stb hogy működhessenek.így viszont maga a városvezetés fog ezekről lemondani. Meg a legtöbb talponálló ahová télleg csak az alkeszek járnak le este tízkor bezár így az alkoholizmus visszaszorításáért végül is semmit sem tett ez a rendelet.Egyetértek azokkal akik bizonyos lobbit látnak e mögött mert ha már télleg az a szándékuk hogy visszaszorítsák az alkoholfogyasztást akkor tegyék azt az egész város területén. Ne legyenek kivételek (belváros és a nagyerdő).Így viszont ennek a gazdasági körnek tesznek szívességet akik ezeket a helyeket tartják a kezükben.

Péterésafarkas 2008.06.03. 10:02:09

Korrekt. 100 panasz egy év alatt? Az semmi, 3 naponta 1, szerintem ez nagyon jó arány, pláne, hogy tudom (mert panaszolós helyen dolgozom), hogy mindenhol vannak olyan notórikus panaszkodók (Őrültek) akik minden héten, mindenkire, mindent rázúdítanak. 100 panasz egy több mint 200ezres városban nem indok.

Más:
Aki komcsizik, zsidózik mert érvet nem tud mondani..(persze felteszem fogalma sincs, miért mondja és mit is jelent)
Az gondolkodjon már el...kiváncsi lennék, hogy ha a kormány hozna egy ilyen törvényt amely az egész országra igaz akkor felállva tapsolna mondjuk fiel és szemtanú???
kétlem...Kádár-rendszert emlegetnének...
(és igazuk is lenne, mert ilyen tilalmak és korlátozások arra a rendszerre jellemzőek kedves vörösöző birkaszellemben élők...)

Egyébként meg én se baloldali, se jobboldali nem vagyok, se MSZP-s se FIDESZES, se Jobbikos, se SZDSZ-es, se zsidó se Gedeon bácsi, mégis ellene vagyok az ilyen szabályozásoknak...

szemtanú 2008.06.03. 13:04:11

farkas! aki azt írja, hogy notórikus, annak a véleménye nem számít. dühítő lehet, de így van. :)

csigekert 2008.06.03. 13:46:06

Megszólaltak ebben az ügyben a tényleg érintettek, én nekik hiszek, nem a mindenbe politikai alapon beledumáló szemtelenkedőknek.
Szagos a korrupciós kivételezés itt is.

Különben meg hamarosan bevezetik a belvárosban a dohányzási tilalmat is, és akkor az lesz, hogy a belvárosban lehet piálni, de dohányozni nem, a külvárosban meg lehet dohányozni, piálni pedig nem.
Nagyon életszerű.

Péterésafarkas 2008.06.03. 14:28:28

Szemtanú!
Úgy látom megradagtad a lényeget...

Ezer bocsánat, notórius. De más elgépelést is elkövettem: Az őrülteket sem szándékoztam nagybetűvel írni mert nem tulajdonnév és nem is mondatot kezdtem vele. A 200 és az ezres közé nem tettem szóközt, több kis-nagybetűvel elkövetett mondatszerkesztési hibám is volt, és több helyre tehettem volna felkiáltó jelet, vagy egyéb megfelelő írásjelet.
Kicsinyes is vagyok, úgyhogy levezetem, hogy fentiek miatt neked sem számít a véleményed...dühítő lehet, de így van, úgyhogy mennyél szépen haza és kérjél anyukádtól pénzt molotov koktélra:

szemtanú 2008.06.01. 19:34:50
a rend után nem kell a pont, mondatokat nagy betűvel kezdünk...
szemtanú 2008.05.30. 13:24:35
a btk az Btk., a kresz meg KRESZ
szemtanú 2008.05.30. 09:00:17
nem a kósa, hanem Kósa. Így helyes.
szemtanú 2008.05.30. 09:10:00
ártasztanak? aki ezt írja annak nem számít...
bűzmocsárszag - olyan földrajzi jelenség, hogy bűzmocsár nem ismert, ezért szaga sincs (egyébiránt Jókai Mór használta ezt a szóősszetételt, bár kétlem, hogy neked innen jött bűzmocsárszagot pedig ő sem említ)

Most, hogy ezt tisztáztuk vagy normálisan reagálunk egymás érveire, vagy folytatjuk ezt az 5 éves szintű kommunikációt...

Van egy tippem, hogy milyen szintű válaszra számíthatok.

Méla Béla 2008.06.03. 14:38:56

:)

Amúgy a 22 óra után otthon házibulizó fiatalok jobban zavarják a lakótelepen élőket, mint a kocsmában italozó közönség. Szerintem.

SF · http://reakcio.blogspot.com/ 2008.06.03. 15:51:43

Hahó értetlenek, rég jártam erre xD

Nem a szesz a lényeg! Rosszul látjátok a problémát.

Azért kell ez, mert a fiatalok nem bírnak magukkal, este és éjjel amikor más aludna, az utcán kurjongatnak és randalíroznak mások ablakai alatt.

Ennyi. Lehet hogy hatékonyabb volna egy, a randalírozás-zaj által érintett által szervezett kis csapat, amely izomagyúakból állna, akik elmagyaráznák a hangoskodóknak, miért nem szabad ilyent csinálni.

A szabadság is csak addig terjed, míg más szféráját nem sértik vele.

Köszönjétek meg ezt az elbaszott, de főleg tiszteletlen, és elvadult tizenéves generációt magyarbálintnak és hillerpistának. Mind a kettő liberális és zsidó, aki nem tudná.

XL 2008.06.03. 16:09:26

És azért rossz emberek ők szerinted mert zsidók?

De most komolyan, a zsidóknak van egy titkos nyilvántartásuk egymásról ugye? Ez alapján amikor vki valamilyen pozícióba kerül akkor kap egy példányt a "Világméretű, a világ összes nemzete ellen való nagy zsidó összeesküvés, mely a világot hivatott tönkretenni" című dokumentumból, melyben felszólítják, hogy zsákányoljon ki mindenkit akit tud, és akkor a mennyországban is lesz Kóser kaja???

Annyira kézzelfoghatatlan ez a zsidózás...értelmetlen...buta.

XL 2008.06.03. 16:11:49

Meg egyébként meg ti honnan tudjátok ilyen biztosan mindenkiről, hogy zsidó? Mert nekem úgy tűnik, hogy aki nem szimpatikus nektek az mind zsidó...okos dolog ez...

SF · http://reakcio.blogspot.com/ 2008.06.03. 16:34:58

A "politikai elit" bizony összejár, találkozgat, és bizony vannak dokumentumaik egymásról, pl. mikor kinek a pályázatát kell kedvezően elbírálnmi és a többi...

www.google.hu/search?hl=hu&q=p2+p%C3%A1holy&btnG=Keres%C3%A9s&meta=

Ilyen létezik, bizony, sajnos.

Azért rossz emberek mert a fiatalok iskoláinak libertinus és laissez faire működését megalapozták.

NEM titkos, mellesleg családfakutató lapokat is nézek, de ehhez a kettő emberkéhez elég csak rájuk nézni, és arra, milyen körökben vannak kapcsolataik. A Magyar vezetéknév 99%-ban csak zsidóké. (A Brody is, ami amúgy egy galíciai kisváros neve, és onnan ered.)

A liberálisok ált. mindenféle tekintély ellen uszítanak, kivéve a sajátjuk ellen, természetesen. :-D

Rossz a liberalizmus, és az alapvetően zsidós eszme.

9mmPara 2008.06.03. 16:44:25

Nagyon tanulságos téged olvasni.

XL 2008.06.03. 17:24:05

SF!

Ez nem meggyőző. Ránézésre akárki lehet bármi, attól függ ki nézi.
Kapcsolatok? Egy szar gengszter 100% magyarnak is lehetnek ilyen kapcsolatai. A Magyar 99%-ban zsidó vezetéknév? Ezt honnan tudjuk?
A liberálisok...pf...ezek az általánosítások szintén nem állják meg a helyüket. Ez alapján a mondat alapján az egész Jobbik meg az egész Fidesz lehetne liberális, meg a világ bármelyik politikai csoprtja...ez emberi betegség...ebben az országban mindenki uszít vki ellen...Sajátmaga ellen meg ugyan ki uszít a világon? Így a mondatodnak nem sok alja van...

Nem kötekedni akarok, meg sok mindenben akár egyet is értenék, csak ezek az általánosítások, meg bemondásra gyűlölködés áll távol tőlem.

XL 2008.06.03. 17:26:57

Az előzőhöz hozzátartozik, hogy a szar gengszter 100% magyar nem általánosítás, pusztán azt jelenti, hogy egy 100% magyar is lehet szar is, gengszter is. SZVSZ pedig a "100% magyarok" nyomoztassák le a családfájukat. különben is mit számít a származás ha az ember becsületesen próbál élni és szereti a hazáját? Az én dédszüleim egyik ágról sem magyarok én mégis annak tartom magam és szeretném ha a hazám tiszta, szép, békés hely lenne. A legnagyobb baja viszont ez a rengeteg düh, keseredettség, értelmetlen gyűlölet és agresszió.

XL 2008.06.03. 17:33:19

"A "politikai elit" bizony összejár, találkozgat, és bizony vannak dokumentumaik egymásról, pl. mikor kinek a pályázatát kell kedvezően elbírálnmi és a többi..."

Ezt meg mindenki így csinálja és így is fogja míg világ a világ...így csinálná Mari néni, a Fidesz, a Munkáspárt, a Jobbik, a Pápa és még Teréz anya is...

Az oktatásos dologgal különben egyet értek, rohad gyenge a rendszer és újratermeli a szart, lásd tanárképzés.
Nem mondom, hogy el kell fogadni de ezt vkiknek a sajátjává tenni naív dolog.

S.F. · http://tinyurl.com/6o2cb3a 2008.06.03. 20:32:55

Tényleg elcsesztem, a Fodrot kihagytam. Ő is ott kontárkodott a tárca körül egy időben. Dehát ő lúzer, lám még a nyilasok sem jegyezték meg, mit csinált eddig xD

reakcio.blogspot.com/2007/12/oktats-politika.html

lavoár 2008.06.03. 22:47:06

mennyire brutálisan szűklátókörű, elfogultságokkal terhes, diszkriminatív és korlátolt elmének kell lenni ahhoz, hogy egy végiggondolatlan debreceni önkormányzati rendeletből valaki eljusson a zsigeri zsidózásig.
nem ez a magyar.
ez beteg.

S.F. · http://tinyurl.com/6o2cb3a 2008.06.04. 08:35:37

Asszociációra épül minden, hiszen minden mindennel összefügg. Az asszociáció az analizáló elme működésének alapja.

Mondtam azt is, hogy huligánok hangoskodnak, és ezért, ha nem tűnt volna fel. Csak ugye tovább is folytatódott az asszociációs lánc. :-)

cityhall 2008.06.04. 11:23:02

SF, menjél zsidózni a Reakció-blogba, ott biztosan örülnek az ilyen antiszemita provokátoroknak.
süti beállítások módosítása