Potom 16 millióért eladó az önkormányzat rádiója. Megalázó leszámolás.
Tavaly már egyszer nekifutottak a debreceni nagyhatalmú urak a Friss Rádió kicsinálásának, akkor többek között a város határain jóval túlról is érkező felháborodott tiltakozások némi önmérsékletre, s terveik időleges feladására késztették őket (Gáz lett a Friss). Most azonban itt a világméretű pénzügyi válság, amivel mindenféle csúcsgaládságot meg lehet indokolni országosan és helyben. A Debrecen közvagyonának legjavát markában tartó vagyonkezelő holding vezérlő tábornokai úgy döntöttek, hogy takarékossági célzattal dobra verik a városi médiaportfolió legkisebbik tagját, a Friss Rádiót. Már tavaly is lehetett tudni, hogy nem tesznek le szándékukról, s ami késik, nem múlik, alkalom adtán kiteljesítik bosszújukat – íme, már olvasható is a kótyavetye pályázati kiírása, friss és meleg, mai rajta a dátum.
Takarékoskodni kell, persze, ezért aztán a legkisebb költségvetésű médiummal kezdik, épp azokban a napokban, amikor a városi televízió forgatócsoportja Amerikát járja, mert hát az is Debrecen valahol, ugye. És arról sem lehet hallani, hogy az önkormányzati lapkiadónál fognák vissza annak a minden háztartásba kézbesített ingyenes kiadványnak a gyakoriságát, amelyik sok postaládából azonnal a szemétben landol – hetente. Landolhatna például kéthetente. Tény, mind az önkormányzati tévé, mind a város nevét viselő heti kiadvány sokkal jobban kivette és kiveszi részét a kendőzetlen pártpropagandából, mint a Friss Rádió. Ellenben az is tény, hogy a köztulajdonban lévő városi médiaportfolió produkciói közül egyedül a Friss Rádió teljesítményét tartják számon Debrecen határain túl: stílusával, zenei világával, egyes műsoraival a sikeresen átalakított Petőfi Rádió előképe volt. Dicsekedhet-e hasonló erényekkel és követésre méltó szakmai példával a vonalasan egypárthű DTV vagy a nyomtatott helyi sikoly?
A technikai eszközeit több millió forintos értékben nemrégiben megújító Frisst most meghirdették 16 millióért. A bevezetett név magában többet ér, nem is beszélve az újabb hét évre megkapott frekvenciáról. A Szoták-villa esete óta Debrecenben tudni vélik az emberek, ha ilyen olcsóért eladó a köztulajdon, akkor annak minden bizonnyal már a baráti vevője is megvan. Meglátjuk.
Különben pedig biztassuk Debrecen város vezetőinek privatizációs igyekezetét! A Friss Rádió eladásáról nyilván nem a vagyonkezelő holdingban született meg a döntés, médiumot vásárolni vagy eladni csak alapos politikai megfontolás után szokásos. (Egy biztos, a Frissről nem Debrecen legfőbb döntéshozó testülete, nem a város választott közgyűlése határozott, hanem jóval szűkebb körben bólintottak rá az urak. Hogy kik?) Ne tessenek megállni a leginkább értékteremtő és szerethető rádiócskánál! Következzen a városi tévé privatizációja, aztán a mindenpostaládás heti kiadvány és társult részeinek eladása! Kerüljön mindegyik magánkézbe, szüntesse meg mindegyik támogatását az önkormányzat és holdingja! Mérettessenek meg az igazi sajtópiacon! Ha lesz rájuk lakossági igény, akkor majd megállnak a saját lábukon. Ha nincs rájuk lakossági igény, akkor meg ne pumpáljanak beléjük több adóforintot, a város polgáraitól beszedett hő- és vízdíjat. Nosza, csak következetesen, szigorúan takarékoskodva!