Miszter Tíz Százalék

„A polgármester márpedig olyan, hogy az nem lop. Nem hazudik, nem csal. Sem helyből, sem nekifutásból!” – ennek a kijelentésének a súlyát azonnal megértette mindenki, mert a hangadónak két szabadrúgása sem jött össze a mérkőzésen. Sem helyből, sem nekifutásból, pedig ő városházi ember, politikusféle, nemrégiben könyörögte be magát a csapatba.

 A kispályás meccs utáni sörözés régen bevett szokás, politikamentes megkönnyebbülése volt korábban, eddig a férfiembernek, ahol a sporton kívül maximum a nők kerültek szóba, például a legközelebbi, a pincérhölgy.

„A polgármesterről azt mondják, hogy minden egyes önkormányzati beruházás után kap tíz százalékot saját zsebbe, és ezért van annyi piramidépítés a városban, mert kell neki a zseton. De ez nem igaz! Hiába nevezik a városban miszter tíz százaléknak, nem igaz” – és amikor ezt mondja zajos emberünk, akkor jobb kezének mutatóujját kossuthi magaslatokba emeli, amiből a pincérnő azt gondolja, hogy ismét rendelés következik, azonnal ott terem, és a hangoskodó tényleg kér magának egy újabb pálinkát, a többiek meg épp csak belekóstoltak az imént megkapott sörükbe, és belefeledkeznek a pincérnő dekoltázsába. Mert a futball olyan, ha kispályás is, hogy végeztével férfigerjedelmek támadnak, a kocsmaasztal mellett lassan lehervadó nekibuzdulások. De most már itt van a politika is, a lankadatlanul ágaskodó.

„Mert azt mondja valaki, ismétlem: valaki, mindegy, ki, hogy te csak akkor kapod meg az építési engedélyt, ha a polgármesternek fizetsz ennyit meg ennyit. És tartja a markát, és kápét kell neki adni. De tudjuk-e, hogy az az ember tényleg a polgármester a küldöttje, vagy nem tudjuk? Hát nem tudjuk.”

A pohár megbillen, csak néhány csepp ital csurran a műmárvány asztalra, egy lendületes alsókar mozdulattal letörölhető. Volt, nincs. Ki látta? Aztán ismét felemelt ujj, újabb pálinka érkezik.

„Hinnétek, hogy bárki kérhet tíz százalékot a polgármester nevében, és senki nem kérdez rá a hivatalban vagy a polginál, hogy tényleg ő kapja-e meg, vagyis a polgi? Hát senki nem mer rákérdezni. Mert ilyet nem lehet firtatni! Érted? Érted! Hát ki mondaná meg, hogy az a lóvé tényleg a polgármester zsebébe megy? Vagy azt, hogy nem oda?”

A kis presszó összetolt műmárvány körasztalkáinak végéről már elszivárognak az ajtóközeli szerencsésebbek. Csak annyit mondanak nagy gyorsasággal, hogy „az asszony”, s a maradók együttérzéssel biccentenek, ennyi, tudjuk, szevasz, baktass haza.

„És meglehet, hogy hazudnak. Merthogy nem is a polgármesternek kérik a tíz százalékot, hanem maguknak, csak maguknak. Vagy a tíz százalékból pusztán nyolc a polgármesteré. Hoppá! Ez már nagy átverés, ugye. De ki mer rákérdezni? Senki! És az egész a polgin szárad, mind a tíz százalék. Mondjuk, saját zsebre eddig egy fickó próbálkozott az utóbbi tíz évben, egy amatőr, de amikor lebukott, nem volt maradása a városban, höhö.”

Újabb kör, újabb belerévedés a dekoltázsba. Azt mindenki tudja, hogy a helyi politika hogyan mutat pőrén, de ezeket a dudákat közülük még senki nem látta a melltartóból kiszabadítva. Figyelni kell!

„Na, akkor meg mi van, ha mind a tíz százalék a polgármesteré? Mert nem megérdemli? De igen! Mert volt itt ekkora nagy szökőkút korábban? Hát nem! Mert ez a mi kutunk úgy szökik, mint a fél karom, olyan sugárban, erő van benne, fel az égbe, és ez bátorítást ad a lakosságnak” – folytatódik a nagy monológ.

A fogyatkozó asztaltársaságban lassacskán csak azok maradnak, akik mindenre bólogatnak. Már akkor is bólogatnak, amikor nincs mire, csak úgy, a lendületből kifolyólag, meg egzisztenciálisan, mert a focicsapat minden tagja önkormányzati alkalmazott, hivatalnok, tanárember, efféle, és kell az állás, bólogatnak, és még az alkohol is húzza a fejüket, mert józanul nehéz itt az élet.

„Hogy ki ugatna? Hát senki. Az ellenzék vezérének a kukoricaföldjét bevontuk belterületbe, aztán most harmincszoros áron adja el négyzetméterét. Az alvezérük meg biztosítási ügynök, a cégével kötöttünk szerződést minden intézményünkre, övé lett a jutalék. A kiskakasok száját meg be lehetett fogni egy-egy ingyen mobiltelefonnal. Ez az ellenzék? Menjenek az anyjukba!”

A lendületes érvelésnek áldozatul esik néhány asztalról lepördülő pohár. Jön a pincérnő, sepreget, lehajol, fokozódik a dekoltázs, bamba férfiszemek áldoznak a gravitáció oltárán.  

„A sajtó? Na hülyéskedsz? Van mindenpostaládás újságunk, tévénk, rádiónk. Aki pattog, azt kirúgjuk, a nevelhetőket meg megvesszük gagyiért. Kap kétezret egy cikkért általában, ugye. Tőlünk meg kap plusz húszezret a hurkatöltő fesztivál beszámolójáért. Hát mind beájul, aztán még hurkát is visz haza. Az országos médiáknak meg nincs pénzük arra, hogy kinyomozzák, miből van a polgi háromszáz négyzetméteres háza. Hogy nem a keresetéből? Hát nem. Örökölte. Vagy kapta hozományba a csúnyácska feleségével együtt. És van, aki utána jár, hogy igazából mit örökölt, hogy mennyi jövedelem után adózott a bőkezű apósa? Hát nincs.”

Elhal a lélegzet, de csak arra a röpke időre, amíg a pincérnő az asztalokon áthajolva kiüríti a hamutartókat.

„Tudjátok, mit? Kapja be mindenki, aki nem kapja be. Mert ha amazok jönnének, nem ez lenne? De ez, de még hogy!”

És a férfifejek lecsuklanak. Mind megannyi bólintás. Kifillérezik a fogyasztásukat, egyszer utoljára még belepillantanak a dekoltázsba. Fáradt álluk a mellüket veri, mint végső igenlés. Hajrá, Magyarország! Igen, igen! Hajrá, Miszter Tíz Százalék!

Holnapra kijózanodnak, és erről nem beszélnek egyetlen szót sem. Legfeljebb a keblekről, és akkor összekacsintanak.

 (A fenti írás a képzelet szüleménye, a benne szereplők esetleges hasonlatossága létező személyekhez pusztán a véletlen műve.)

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr361285876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pistola 2009.08.03. 14:28:43

nem kell cserélni demszkyt kósára! csak azt is el kellene zavarni a ...csába. nem értem miért akarnátok az egyik kupac sz@rból átlépni a másikba??

diktatorikus kleptokrácia 2009.08.03. 14:29:17

@Art Mooney: az utolsó sor:
(A fenti írás a képzelet szüleménye, a benne szereplők esetleges hasonlatossága létező személyekhez pusztán a véletlen műve.)
ez itt abszurdisztán, kies kis fuckisztán. agyarhon. ahol nem 10, ott több. ennyi. mindegy is, hogy sárga, kék, piros vagy zöld, a háttérben mindenkit ugyanaz az isten ($) vezérel.

Matróz Kommandó 2009.08.03. 14:37:50

10% simán belefér, még a közvetítői jutalék is több lenne.

Steppenwolf 2009.08.03. 14:37:59

Csak én nem látok semmi konkrétumot, bizonyítékot az írásban azzal a 10%-kal kapcsolatban? Se helyből, se nekifutásból. Hogy is mondta Feri a maga és pártja fénykorában? Elő a farbával!
Ha nem tudsz konkrét bizonyítékokat, akkor ez rágalmazás, ha igen, csak elhallgatod, az mégrosszabb, mert akkor bűnrészes vagy.

Egyébként meg milyen szép világ lenne, ha nálunk a szocik csak 10%-ot fölöznének le... :)

Zsola777 2009.08.03. 14:38:27

Kifillérezik a fogyasztásukat, egyszer utoljára még belepillantanak a dekoltázsba. Fáradt álluk a mellüket veri, mint végső igenlés. Hajrá, Magyarország! Igen, igen! Hajrá, Miszter Tíz Százalék!
--
Hazamennek, elkapják az asszonyt egy-két körre, csak úgy, vígasztalódásul.
--
Holnapra kijózanodnak, és erről nem beszélnek egyetlen szót sem. Legfeljebb a keblekről, és akkor összekacsintanak.

mbaye (törölt) 2009.08.03. 14:39:38

Én nem tudom, Kósa mennyit lop, de Debrecen valamennyire azért fejlődik, az ország legújabb buszparkja végzi a városi tömegközlekedést, lassan már jó lesz ott élni. Kósa nekem nem szimpatikus, de amit csinál, arra nehéz rosszat mondani, legalábbis, amit én látok belőle. Csak el ne menjen az esze, ha a Fidesz kerül hatalomra.

Budapest viszi el a források nagy részét, Demszkynek olyan hátszele volt, hogy bármit elérhetett volna, ha akarna. Kósa meg szemben a kormánnyal, ellenzékiként is jobban csinálta a dolgát. Híd és útfelújítás, metróépítés drágábban és rosszabb minőségben folyik, mint bárhol a világon.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.08.03. 14:43:25

Én Kósa 10% Lajost ismertem, nem a címben szerplő nevet.
De bizotsan a liberálbolsevista mákony hatására történt.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.03. 14:45:46

10% szerintem nagyon baráti tarifa.

nézem a bruttómat meg a nettómat, ha csak 10% lenne a különbség, valósággal cipruson érezném magam.

érdektelen 2009.08.03. 14:46:01

Kedves blog ez, de mitől index címlap ez az írás?

Villy 2009.08.03. 14:47:12

Hmm még Meggyesnél is drágább. Egomban csak a fele.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2009.08.03. 14:49:54

Bal, jobb, bal, jobb, mennek a majmok!

lkjpoi 2009.08.03. 14:51:16

Ez a basahalmi mszp nagyon felpörgött most az index címlapon... nem tudom, milyen választás lesz most, hogy ilyen aktívak. Remélem az előrehozott, és ők már tudják, azért nyomják! :)

Steppenwolf 2009.08.03. 14:51:22

@leila iron: Valamiért újabban minden nap címlapos, és azóta futószalagon gyártja a Kósa-fóbiás írásokat. A szobros történet is fél napig volt vezető hír az indexen. Valakinek nagyon csípi a szemét Kósa... :)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.03. 14:52:15

@Villy:

kizárt dolog, hogy egom ennyire olcsó hely lenne. onnan nem messze lakom, másik városban -- ami önkormányzati beruházásban 10 millió, az magánmegbízásból 3 millió.

gitáros 2009.08.03. 14:54:17

@Art Mooney:

Ez tetszik:))

"- a cikked undorito, mocskos ragalmazas, a zugujsagiras legalja"

Merugye Kósát szeretjük.

"hon szeretett mszp-szdsz-ed olyan 20-60%-ot lop, osszertekben meg vagy tizszereset, ha nem tobbet"

Ezek tények, merugye ezeket utáljuk...

Vicces vagy.

bridgeman 2009.08.03. 14:56:57

Nem értem, a Kósa-fikázásra miért mindig MSZP-SZDSZ-ezés a válasz. Az orbánozás ugyanígy adekvát lenne, mert ők is ellenfelek, csak a párton belül.

szemtanú 2009.08.03. 14:57:54

A posztíró nagyon provokálós hangulatban van. Nemsokára jön, hogy lehet tükörbe nézni, mert ő nem írta le Kósa nevét és tessék a sok elvakult jobbos hívő meg egyből rákattant. Pedig ő Botkára vagy Kálira esetleg egy ukrán kisvárosi polgira gondolt.
Nyugi uraim!

zoncolan 2009.08.03. 15:10:22

@lkjpoi: A végefelé mindíg rányomják a turbót - ebből egyszer remélhetően nagy bukás lesz. Most kell lakatgyárat alapítani, mert jövőre sok kell majd, ha az összes gazember rács mögé kerül.

carman 2009.08.03. 15:16:54

Miért van ez a blog egyáltalán az index címlapján??? Mocskolódáson kívül semmi sem olvasható rajta. Valamit nagyon keresztbe tehetett egykoron a tisztelt posztolónak Kósa, hogy ilyen fóbiában él még ma is.
Vagy esetleg neki fizet valaki 10%-ot minden ilyen fikázó poszt után? Ej-ej

varasd 2009.08.03. 15:17:03

@bridgeman: Multkor az volt a baj, hogy a blogger nem tette világossá egyértelműen, hogy nem Kósáról ír. Most odaírta a végére. Az se volt jó, ez se volt jó.
Nektek tök mindegy, hogy mi van írva egy blogba vagy postba, ha midenáron Kósát akarjátok felfedezni az összes korrupt politikusról írt akármiben.
Így tisztelik a fideszhívők a politikusaikat?

varasd 2009.08.03. 15:23:44

@szemtanú: És én mit mondtam! (Meg kérdeztem is. Az a görbe izé a mondat végén az egy kérdőjel. Aki nem ismerné.)

xboxer 2009.08.03. 15:26:01

Tisztelt hölgyeim és uraim, kedves barátaim!
Nem volt taggyűlés.

fvipera 2009.08.03. 15:26:59

néhány beszélő név

gerendai nullszaldós károly

húszszázalék valenta

tízszázalék rogán

szemtanú 2009.08.03. 15:42:57

@varasd: Ez egy ősi fogás.
Nevében és tematikájában is Debrecenről szóló blogban írnak egy meg nem nevezett korrupt polgármesterről. Aztán ,(ismerve a posztoló Kósához való viszonyát) sokan úgy vélik (nem alaptalanul) megint K.-át járatják le. Erre műcsodálkozással próbáltok rákoppintani a kommentelők fejére, ha ha csak teszt volt.
Ugyan kiről írhat Basahalom, légy szíves adjál tippet.

johevi 2009.08.03. 15:43:07

Napokon belül több tucat polgármester fog jelentkezni, mert magára veszi és fog perrel fenyegetőzni :-))))

gyul 2009.08.03. 15:47:09

A siófoki 20%-os.

Julianus 2009.08.03. 15:48:10

Sosem fogom megérteni az "egyik/másik" oldal híveit! Tényleg elhiszik, hogy az övéik nem hülyék, nem korruptak, nem gátlástalanok...nem politikusok, csak a másik??? Fel kéne már fogni, hogy az ember ilyen fajta. Van köztünk tisztességes, kicsit csalós, meg nagyon csalós. Mi kicsiben vagyunk ilyenek (nem kérünk áfás számlát...stb.), a hatalomhoz közel kerültek meg nagyban űzik ugyanezt. Minden közösség olyanokat kap politikusnak, amilyet megérdemel. Akkor változnak meg, ha mi változunk. Az hogy ez pártfüggő lenne, ugyan már! Konkrétan tudok mindegyik oldalról jó és rossz példát... Csak a személyes gátlástalanság számít! A korrupció egyetemes.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.08.03. 15:48:15

milyen szépen elbeszélnek egymás mellett az ignorens elvtársak. ez az igazi abszurdisztán. a kocsma- és fotelpolitika.

.szali 2009.08.03. 15:57:43

Höhö. Azt azért ne felejtsük el, hogy ha nem is Kósáról szól a poszt, akkor is a legtöbb ember rögtön rá asszociál, tehát végeredményben már megint csak Kósát járattuk le, igaz, kedves blogíró?

Új Nick 2009.08.03. 15:58:38

Mindenesetre, akkor már toronydaruval rakják az ágymatracra esténként, nem? Vagy vajh' hová megy az a 10%?

Megmondom: a költségek levonása után a pártkasszába... Innentől fogva - bármennyire is zokogtok érte - bármilyen színű polgármesteretek lenne, ugyanez lenne a helyzet, már a %-ot tekintve.

Egy marha nagy különbség azért van: Debrecenben ez-az el is készül. Míg Pesten már azon dolgoznak a spindoktorok 20 éve, hogyan lehet olyan munkát megrendelni, amiért nem kell dolgozni. Volt olyan év, ahol az útfelújításokhoz kapcsolódó PR és Marketing költségvetés megközelítette az útfelújítások költségé. Na annak az elköltését ellenőrizd le... Ráadásul, a legjobb modell, a hogy kell 4x-5x elvégeztetni egy munkát (lásd mostani sínfelszedés a Nagykörúton), vagy ha nem is ugyanazt a munkát, de ugyanazon a területen... Ennek az az előnye, hogy a korábbi dolgozónak sem kell attól félnie, hogy 5 év múlva valami garanciális kötelezettség visszanyal...

retroflexus 2009.08.03. 15:59:17

Én azt hallottam, hogy 110 %-ot nyúl le. A teljes beruházási összeget, + 10 %-ot azoktól, akik nem nyertek a pályázaton. Ez is bizonyítja a bolsevik mentalitását, a "határ a csillagos ég" szemléletet. Ezért van romokban Debrecen. Ezért van gazdasági válság.

szemtanú 2009.08.03. 15:59:27

@Julianus: Pont erről van szó. Ez a blog arra épül, hogy csak a Kósa korrupt, idióta, kiskirály stb. Jó oldala nincs. És ezt nehezen hiszem el. Vagyis kiegyensúlyozatlan, egyoldalú, ezért van a sok ingerült reakció.

varasd 2009.08.03. 16:01:36

@szemtanú: Olvasd el Julianus véleményét, hogy a te szemedről is lehulljon a narancsszínű hályog.
Mostmár értem én is világosan, ez a post nem az egyik vagy másik pártról szól, hanem a magyar állapotokról.
Mostmár értem miért van az írva a vége felé, hogy "Hajrá, Magyarország! Igen, igen!" Érted?!

Ennyi lenne még a véleményem a blogíró és a többi hozzászóló legyalázásához. Nem kéne csinálni!

kvadrillio 2009.08.03. 16:23:11

"A róka nem képes magát szabályozni, ha beengedik a csirkeólba !" ..mondta a Viktor és ő csak ösmeri a dörgést ! :O)))

szemtanú 2009.08.03. 16:24:23

@varasd: A hályog a te szemeden volt, nem az enyémen. Hol gyaláztam a blogírót? Sosem mondtam, hogy Kósa szent lenne, de ez az egyoldalúság szúrja a szememet.
Amíg a pártfinanszírozást nem oldják meg, addig arra hivatkozva mindig beépítik a 10%-okat, ha arra megy el, ha nem. Én azt mondom, támogatnám a pártokat 10% erejéig, ha élhető és fejlődő országot kaponék cserébe, szerintem annyit megérne.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.08.03. 16:27:12

kurva jó kis szociotrip, minden elismerésem!

varasd 2009.08.03. 16:30:55

@szemtanú: Látásjavításul mondom neked udvariasan: a hozzád írt mondatok és a másokhoz írt mondatok között van egy üres sor. Ezzel van elválasztva.
Aztán a "Hajrá, Magyarország!" az szerintem a fideszes polgármestereknek szól, az "Igen, igen!" meg a szocialista pogármestereknek. Szerintem. Ez meg így nem egyoldalú.
Felejtsétek már el Kósát!

kvadrillio 2009.08.03. 16:39:20

@szemtanú: Épül, szépül, fejlődik, gyarapszik az ország, Debrecen és a Kósa is. Én is támogatnám a pártokat mégpedig azzal, hogy tartsák el magukat a tagdíjaikból. Iszonyú milliárdokba kerül a működésük.

szemtanú 2009.08.03. 16:42:51

@varasd: Ha megnyugtat, elfogadom, mert igaz, hogy a mai poszt egy általános jelenséget ír le. Ám azt tartom (és leellenőrizhető), hogy a blog igen intenzíven foglalkozik Debrecen polgármesterével és nem sok pozitívumot ír róla.
Ha és amennyiben általános politikai stikliket, lopásokat, politikusi baromságokat, stb akar leleplezni, akkor azt nem ilyen egyoldalúan kellene csinálnia (talán az ottani ellenzék sem csupa grál lovag) és akkor talán én is más szemmel néznék rá.

Pepin bácsi 2009.08.03. 16:43:53

10 % ? Szerintem korrekt

szemtanú 2009.08.03. 16:45:31

@kvadrillio: Azért jársz néha a földön is, ugye?:)

varasd 2009.08.03. 16:52:05

@szemtanú: Respektállak.
Ajánlom még figyelmedbe ezt a postot, amin nagyon jót röhögtem:
basahalom.blog.hu/2009/06/18/miniszoknya_kitiltva (No Kósa!)

Káposztakukac 2009.08.03. 16:53:42

lol:D azért a hozzászólókon nagyon tudok röhögni. dögöljön meg a korrupt szadesz-maszop-zsidó banda, de ha lacika korrupt(amit igazából senki sem vont kétségbe), akkor az azért elfogadható, mert ő jó arc:D:D:D
emberek, voltatok már debrecenben, vagy csak a kósa féle propagandát olvassátok? egy porfészek a semmi közepén egy félig-meddig rendbe tett belvárossal. ilyen helyből van 1001 magyarországon, függetlenül attól, hogy fideszes vagy mszp-s vagy szdsz-es a polgármester.

Übermayer 2009.08.03. 16:55:03

miszter nulla százalék tényanyag :)

Sájgec 2009.08.03. 17:02:43

Remek kis írás volt, gennyesre röhögtem magam. Sajnos én ismerem Lajosunkat egy kicsit, és nem nehéz elhinnem a pletykákat, sőt... De hát ebbe a pörköltszagú tunya "büszkülüj-bunkuluj" magyar valóságban egy ilyen ügyes fiú könnyedén megcsinálhatta a szerencséjét. Viszont a neje nem csúnyácska, in concreto rém kedves asszony, bár csakúgy mint Orbánnénál, nála se értem meg, hogy miért tűri a megalázást/megaláztatásokat.

Bit Rot 2009.08.03. 17:04:47

Nem hiszem, hogy a jobboldaliak elvakultak lennének, legalábbis a többségük nem az.

Ami tény: most az MSZP van hatalmon, SZDSZ támogatással.

Ami tény: ők vannak kormányon, tudják irányítani a rendőrséget (szokták is), stb.

Ami tény: ennek ellenére nem hoztak bizonyítékot Kósa állítólagos 10%-ára.

Kérdés: miért nem? Azért mert bénák, vagy azért, mert nem akarnak?

Ha bénák, akkor azért kell menniük, ha nem akarnak, akkor azért.

Avvocatessa 2009.08.03. 17:06:02

A cím alapján vártam valami jó kis leleplezést. Ehelyett ez csak egy sejttetés. Hol vannak a tények? Hol az a vállalkozó, akitől lenyúlták a jutalékot? Hol a vizsgálat? Miért csak más városokban buknak le a polgármesterek? Ezért szerintem nincs emögött semmi, csak pletyka. Ha valaki tud valamiről, ami nem pletyka, az tegyen feljelentést. Persze nem akarom védeni sem Lajost.

Bit Rot 2009.08.03. 17:06:11

@Káposztakukac:
"ha lacika korrupt(amit igazából senki sem vont kétségbe),"

Ha Lacika korrupt, akkor kérünk rá bizonyítékot.
Egy kormánypártnak csak nem gond felderíteni egy ilyen ügyet? Ugye?

szemtanú 2009.08.03. 17:10:17

@Káposztakukac: "amit igazából senki sem vont kétségbe" De nem is bizonyította!
Ja, igen, vidéki porfészek, mondja ezt egy felsőbbrendű pesti polgár.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 17:19:06

Nekem a legjobban az a kommentáló tetszett, aki a nettó-bruttója közötti különbségnél örülne, ha csak 10% lenne.. Közben meg nem veszi észre, hogy, ha nem lenne 10-15-20% a feketepolitikának, még az is lehet, hogy a bruttó-nettó dolog is közelíthetne egy elfogadható szinthez.

A politika drága játék, valamiből finanszírozni kell. Lehetne fehéren, számonkérhetően is, és lehet így feketén, a feketegazdaságból - nem egyszer az ország egyes részeit ellenőrzésük alatt tartó szervezett bűnszövetkezetekkel együttműködve.

Valamiért valakiknek ez a fekete módszer jobban bejön.

Alfredd 2009.08.03. 17:22:58

Sokan azon rugóztok most, hogy Kósáról szól-e a cikk vagy sem, ill. Demszkáj mennyivel többet lop...

Szerintem meg lófaszt! Bármelyik 100 főnél nagyobb település polgiját és képviselő testületét be lehetne helyettesíteni és igaz volna. Százalékot meg 10-50 között variálni. Annyi a különbség, hogy a Fityfaszparasznyán 5 évente van egy 10 milliós beruházás, a nagyobb helyeken meg gyakrabban. Ennyi...

Kalmár 2009.08.03. 17:41:45

@Káposztakukac: "egy porfészek a semmi közepén egy félig-meddig rendbe tett belvárossal. ilyen helyből van 1001 magyarországon"
Te nem tudod mit beszélsz.

A poszthoz annyit, hogy ez az "újságírás" alja.
Tanulj kicsit a Hír Tv-től.
A tényfeltáró újságírás a demokrácia egyik legfontosabb ellenőrző eszköze.
Nem véletlen, hogy Amerikában például komoly védelem illeti őket.
Putyinéknál meg ugye...
Csakhogy az egy szakma (a szó nemes értelmében) ahol dolgozni kell!
Vért izzadni, ügyeskedni, rejtett kamerák, mikrofonok, utánnajárás, cégkivonatok, földhivatal stb.
Amikor összeáll egy tényanyag(messze vagyunk ettől!)akkor ügyesen részekre szedni, és úgy csöpögtetni, hogy a hülye leleplezett korrupt politikusok az első rész után mindent tagadjanak(hátha nem jöttek rá mindenre)
azután részenként szétrombolni a hazugságokat, rámutatva a célszemély erkölcsi hulla mivoltára.
Na szóval, te egy szakadt, büdös fotelben ülve begépeled a sok hülyeséget és azt hiszed ez munka??
Persze ha fizetnek érte akkor, végül is....

Pilgram (törölt) 2009.08.03. 17:50:16

szerintem is jóírás és konzervatív ismerőseim is röhögve emlegetik mindig Mr. 10%-ot, egyébként még talán a legvállalhatóbb politikus a jobboldalon. a sok kis jóóól bevakított jobboson (egyébként ehhez a fidesz nagyon ért, nemtom hogy a szocik miért nem tudják ennyire fanatizálni a (már nemlétező) tömegeiket) meg csak jókat derülök, hogy védik kis homokozós óvodásként pártjuk vezetőit, tényleg vickes:)
azokat meg viszont már kúúúúúúúrváááára nem értem, akik arra csodálkoznak rá, hogy miért pont Kósa van mindig napirenden, hát könyörgöm BALFASZKÁIM egy olyan blog kivel vagy mivel foglalkozzon, ami úgy definiálja magát, hogy "Basahalom boulevard - az első Debrecen blog"? Weinek Leonárddal? Észhuszárok, gondolkodjatok már!

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 17:55:10

@Kalmár:

"Nem véletlen, hogy Amerikában például komoly védelem illeti őket."

A New York Times szabályra gondolsz? Na igen, itt jön be a precedens alapú jogrendszer hatalmas előnye.

Mi Esztergomban egy éve belekezdtünk abba, amit mondasz - tényfeltárás, utánajárás. Négy sajtóperen vagyok túl Meggyes miatt, mindegyiket megnyertük, ő illetve a városháza mindegyiket elvesztette. Most még azt hiszem gyanúsított vagyok rágalmazásért egy olyan ügy folytán ami sajtóperként már ítélőtáblailag fellebbezhetetlenül a mi javunkra dőlt el - Meggyes még most sem vonja vissza a vádat, pedig ugyebár hamis vád bűntette is van a Btk.-ban, nem gond. A város újságjának főszerkesztőhelyettesét jogerősen elítélték rágalmazásért egy rólam szóló cikke miatt, a városi fidesz elnököt egy nagyon hasonló kijelentés miatt ugyancsak feljelentettem, az a per szeptemberben folytatódik.

Ha jól hallom Meggyes megint be fog perelni, mert riportot csináltunk a válófélben lévő feleségével, aki ugyebár azt mesélte el nekünk, hogy hogyan verte szoptatás közben a fejét egy szék támlájába a férje.

Mégis mi a fenét tanuljak még a Hír TV-től? Őket pl. miért nem motiválja, hogy egy jobboldali igen kétes dolgokat művelő alak dolgainak felszínre hozásában segítsenek? Még mindig ott tartunk, mint Mohács óta mindig, hogy van jó magyar, meg rossz magyar, és a jó magyar nem lehet rossz, mert jó?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.03. 17:58:01

Kósa 10 %? :-) Ez vicces.
Az MSZP is 10 %-os, de másképp, ugye. (valószínűleg azért mert a post értelmében évekig 40-50%-os volt) :-) vajon miért is? És persze a korrupció szót még csak nem is ismerik.
Az SZDSZ (szinte láthatatlan, mérhetetlen), meg mint az oszló hulla, sorra hagyják el a paraziták a gazdaszervezetet, és ilyen blogokon zsezsegnek.
És tényleg csak ilyen szánalmas 'azt beszélikre' telik tőlük, meg gerinctelen susmorgásra.

kM 2009.08.03. 18:07:00

Érdekes, a Mr. 10%-ot először nagypályás ingatlanosoktól hallottam Budapesten. Demszkyt becézték így.

kM 2009.08.03. 18:08:56

Az a baj Basahalom, hogy ez így nem más, mint suttogó propaganda. Pont mint anno a kurvás szopatás.

Nash vs. Keynes 2009.08.03. 18:10:16

aszittem demszkiről van szó :)

Kalmár 2009.08.03. 18:11:06

@cserepj: Ó ne légy naiv, ugye nem gondolod, hogy Amerikában nincs felosztva a média?? Ne várd, hogy a Hír Tv Kósa után fusson, az nem az ő dolga.
Bármilyen szép lenne, az ideális független újságíró szuperhős nem létezik. Nem is kell.
Természetesen a ballib szemetet a Hír Tv, és a jobbos bloggerek dolga felhozni, bárki bármit mond ebben zsenik.
A jobboldalét pedig az ATV-nek és a ballib tollnokoknak kellene, de ez a fércmű amihez kommentelünk, ez nulla.

Bármit is gonndolsz, a precedens jog nélkül is nyered a pereket, ha jól értem. Én hoznék még szigorúbb védelmi törvényeket ami segíti az ilyen munkát, persze ez nem egyszerű, senki nem akar céltáblát akasztani a saját hátára.

Jelenleg ennek e műfajnak a csúcsa a Hír Tv. Persze nyilván anyagi, szakmai, kapcsolati erejük is elsőosztályú.
Ez a példa, és ha Kósa korrupt ügyeket intézne azt így kell lebuktatni, szemben ezzel a cikkel, ami felháborítóan alacsony szinvonalú köpködés. Nincs jó és rossz Magyar. De van jó és rossz újságíró.

varasd 2009.08.03. 18:17:21

@Kalmár: Nem voltam itt néhány órát, és visszatérve megdöbbenve látom, hogy az újonnan érkeztek közül sem sokan olvasták végig ezt a hosszú postot.
Legalább az utolsó sort olvassák el, mielőtt nagyon megvédik Kósát, akit nem támad ez a post.
Vagy rovásírással kellett volna odaírni a szerzőnek? (Ez vicc volt, mielőtt a véremet vennétek drága magyar testvéreim!)

gitáros 2009.08.03. 18:27:14

@Bit Rot: Akkor a törpe kisebbség kommentel netszerte... :)

cincinnatus 2009.08.03. 18:31:07

Polgármestereknek is maximum két ciklus, aztán kalap, kabát.

Meggyes a hibás · http://meggyesahibas.blog.hu 2009.08.03. 18:36:48

Hatoslajos? ;)
Elsőre azért elgondolkodtam melyik város lehet ez az elképzelt város!

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 18:51:27

@Kalmár:

"A jobboldalét pedig az ATV-nek és a ballib tollnokoknak kellene"

A tollnok az tollnok. Fából lehet gerendát faragni, bélsárból nem.

A Szeretgom viszont deklaráltan oldalfüggetlenül és lokálpatriótizmusból indult, bár ez a lelkesedés mára - nyugodtan kijelenthetem - bennem elfogyott, megcsömörlött. Ha nem kapnék hónapok óta egyértelmű jelzéseket a Fidesz vezérkar közvetlen környezetéből, már valószinűleg még ennyit sem foglalkoznék vele.

"Bármit is gonndolsz, a precedens jog nélkül is nyered a pereket, ha jól értem."

Arra gondolok, hogy a New York Times szabály egy akkora védettséget ad odakint az újságíróknak, amiről itt a Lajtán túl csak álmodunk (de még Nyugat Európában is). Nem feltétlenül kell ennyire szélesre tárni az ajtót, de a jelenlegi szabályozás és a bírói gyakorlat alapján nem csodálkozom azon, hogy a tényfeltárás itthon nem működik.

Bővebben a témáról:

www.tankonyvtar.hu/szociologia/mediaetika-new-york-080905

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.08.03. 20:05:03

Gyáva poszt.
Gyáva, mert csak rágalmaz, bizonyítani nem tud. Nulla tényszerűség, képzelt riport egy idiótával... Ilyet bárkiről lehetne írni, bárkiről.
Na persze név nélkül, különben leperelik még a gatyát is a rágalmazóról.
Más város örülne, ha annyit fejlődött volna az elmúlt 10 évben, mint Debrecen, és akkor piszkosul nem érdekelne senkit, h amit leír itt a szerző, annak igaz-e fele, vagy sem, vagy csak negyede...

Vadinho 2009.08.03. 20:09:52

Kedves blogger! Tudod vagy sem, hogy eltesz Kósa 10 %-ot? Ha tudod, miért nem tettél már feljelentést, tényekkel alátámasztva? (Egy komplett kormány és rendőrség segít ebben benneteket jelenleg.) Ha nem tudod, miért nem fejezed be ezt az aljas lejárató suttogó propagandát?

Kedves index! Mit csinált Kósa ellenetek, hogy újabban állandóan a címlapon van ez a blog is? Vagy ti már tudtok valamit (előrehozott választás, miniszterelnök-jelölt), amit mi még nem?

Kedves budapestiek! Maradjon csak meg nektek Mr. "biztosan kevesebb, mint 10 %, és Budapest épül,szépül" Demszky Gábor! Mi meg itt Debrecenben valahogy csak kibírunk még 10-20 évet Kósával. :D

És még egyszer Kedves Blogger! Emlékeztetnélek, hogy volt idő, amikor a te szíved választottjai vezették Debrecent, konkrétan 1998-ig. Megvolt a lehetőségetek, és mi is épült ez alatt a 8 év alatt Debrecenben? Mert én konkrétan semmire sem emlékszek. És mi is épült 1998 óta, Kósa idején? Sétatér, Főnix csarnok, Kölcsey Központ, sportuszoda stb. Nekem már ennyi elég, hogy ismét Kósára szavazzak majd, és nem érdekel, hogy ebből a pénzből le lehetett volna aszfaltozni az x utcát. Mert az x utca a ti időtökben sem lett leaszfaltozva 1998-ig, csak akkor nem épült itt semmi. És szerencsére még sok tízezer ember is ugyanígy gondolja, mint én. Te pedig a suttogó propagandáddal mehetsz, ahova akarsz. Javasolom Budapestet, elvégre ott Demszky biztosan nem tesz el egyetlen fillért sem, és Budapest az elmúlt 19 évben egyre csak épült, szépült! :D

Legközelebb mi lesz egyébként a hír? Hogy a virágkarneváli menet azért táncol mindig pont a régi városháza előtt, mert akkor Kósa a városháza erkélyéről tudja nézni a felvonulást, mert sajnál 1000 forintot a jegyre, és ezzel is megrövidíti a várost? :D

kokoro 2009.08.03. 20:15:21

télleg miért pörög ez a blog ennyire előrehozott lesz vagy mi a tök ? valamit biztos tud a basahalmi mszp :-)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.03. 20:23:47

JOBBOLDALI szavazóként nagyon szeretném börtönben látni záros határidőn belül a debreceni fidesz-maffiát.

varasd 2009.08.03. 20:24:38

@Vadinho: Mint lóval imádkozni, annyit ér veletek eszmecserét próbálni.
Hol olvastad, hogy Kósa a Mr. 10 százalék?
Melyik sor a bizonyíték? Hová van írva, hogy ez Debrecen?
Vagy miről hisztériáztok itt egész nap?
Miért orditoztok mindenféle durvaságokat?
Féltek?
Nyugi, gyerekek, nyugi!

Káposztakukac 2009.08.03. 20:26:14

@szemtanú: mint ahogy még demszkyt, gyurcsányt, meg bajnait sem sikerült ilyen dologgal összehozni. csak a duma megy... (egyébként nem hiszem, hogy nálunk van olyan politikus, aki valamilyen szinten nem lopott volna ilyen-olyan módon a közösből)

@Kalmár: te nem tudod szerintem. elég gyakran vagyok debrecenben. a szép belvároson kívül semmi, de tényleg semmi emlékezetes nincs. piszkos, gazos paneltenger, kritikán aluli útminőség, csövesek és deviáns alakok mindenfelé... nem veszem észre azt a minőségbeli különbséget, amit a debreceniek állandóan hangoztatnak, ha budapesttel hasonlítják magukat össze.
na jó, a tömegközlekedésben a buszok meg lettek újítva. mint ahogy sok más vidéki városban is. ezen a téren tényleg lenne mit csinálnia budapestnek.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 20:27:44

Az a frenetikus ebben a bejegyzésben, hogy az olvasók 10% sem veszi talán észre, hogy az írás nem egy polgármester 10%-ról szól, hanem a "csapatról", aki lehetővé teszi, hogy egyesek tízszázalékozzanak... És meg sem szólalnak, félrenéznek vagy éppen összekacsintanak. Nekem Mikszáth novellái jutottak az eszembe, elő is szedem a polcról...

Kivlov 2009.08.03. 20:33:39

Nemrég hasonló téma volt reggel a Bumerángban. Betelefonált egy építőipari vállalkozó, azt mondta nem 10% megy vissza, hanem 25-30!
ejjj, de sok kötél vár potenciális nyakra ebben sz országban. kötélgyárat nyitok lassan, ha így folytatja ez a rablóbanda.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.03. 20:34:24

az én pofámat is befoghatta volna kósa és kis csapata, mondjuk megelégedtem volna egy tisztességes, korrekt, emberhez méltó állással a városban.. hm...

Basahalom boulevard · http://www.basahalom.hu 2009.08.03. 20:38:54

@cserepj: Köszönöm! Igen.
Hálás vagyok mindenkinek, aki meg is akar érteni egy szöveget, amit nem kötelező elolvasni, amivel nem kell egyetérteni, ami nem azért született, hogy alpári szidalmak szakadjanak ki névtelen bekiabálókból.
Akit persze ez tesz boldoggá, ám tegye.

Vadinho 2009.08.03. 20:43:19

@varasd: Basahalom boulevard - az első DEBRECEN blog... Nincs leírva, hogy Kósáról szól, valóban. Csak adva van egy blog, amely debreceni dolgokról szól (nézd csak meg a blog alján és tetején a képeket, hol látod ezek között a Lánchidat vagy a diósgyőri várat, esetleg a szegedi dómot?), és most ír "egy" polgármesterről. És adva van továbbá egy blog (ugyanez), melynek szerzője eddigi írásaiban lényegében mást sem csinált, mint Kósát fikázta, olvass csak vissza az archívumban. Szégyen, gyalázat, de én ebből arra következtettem, hogy az írás Kósáról szól.

A bloggernek sem kell félnie, mert gondosan ügyel arra, hogy csak sejtessen, a jól bevált szoci suttogó propaganda módszereivel, hiszen, kedves Varasd, igazad van, sehol nem írta le a blogger, hogy Kósa lenne a Mr. 10 %.

Persze, ebből a logikából az is következik, hogy nem antiszemita pl. azt kiabálni a focimeccsen, hogy "Auschwitzba indul a vonat", hiszen sehol nem mondják, hogy ez a vonat zsidókat vinne és pláne nem hogy a gázkamrába, igaz? (Elnézést a példáért, nem akartam senki érzékenységét megbántani.)

varasd 2009.08.03. 20:50:16

@Vadinho: Szerinted Debrecenben van hurkatöltő fesztivál?
"A fenti írás a képzelet szüleménye, a benne szereplők esetleges hasonlatossága létező személyekhez pusztán a véletlen műve."

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 20:53:05

@Vadinho:

"Auschwitzba indul a vonat""

És meg is jött az első Reductio Ad Hitlerum...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.08.03. 21:00:09

@Basahalom boulevard:

"Akit persze ez tesz boldoggá, ám tegye."

Jó, de akkor nem kimoderálni ám, mert úgyis mentem, és megposztollak, bitang.

Rádkattintottam, s hát mit látok:

ismerősei "Holdrabló" és "Meggyes a hibás"

Ti egy csapat vagytok?
Írtál már a városodról szépet s jót is?
Linkelnéd?

fvipera 2009.08.03. 21:04:14

elképzelek egy nyomozást szoros ügyészi felügyelet mellett pl. Poltpeti idején. annyit mondok csak: Joszip Tot és Kaja Ibrahim tényleg megvette az Ezüsthajó kft. üzletrészeit, mert joguk van hülyének lenni. Vagy elképzelek nyomoztati anyagokat, amelyek az ügyészség szerint vádképtelenek. vicceltek?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.08.03. 21:04:20

@cserepj:

Gondold végig jobban!
Vadinho egy példával élt, ami üt, és érthetővé teszi a blogger - gyávaságból adódó - stílusát, köze sincs a zsidózáshoz

@Basahalom boulevard:

Azért vicces, h a névtelenséget kéred számon, miközben ez a fikciós tematikájú rágalmazás is a névtelenségen alapul.

varasd 2009.08.03. 21:14:07

@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
Ha már belekezdtem, az olvasástanításra szánom az estémet. Akkor, gyerekek, kezdjül elölről. "A fenti írás a képzelet szüleménye, a benne szereplők esetleges hasonlatossága létező személyekhez pusztán a véletlen műve." Ennek a képzelt szereplőnek (polgármester) a szerző nem adott nevet. Ráadásul fel sem tűnik személyesen, csak egyetlen valaki beszél róla, akinek szintén nincs neve, és a többi szereplőnek sincs. Mert nem ez a lényeg! Értitek, gyerekek, nem ez a lényeg.
Kedves sünizé, te meg odamész más blogjába kommentározni, hogy aztán megfenyegesd és bitangnak nevezd? Biztosan nem erre tanítottak a szüleid. Modor, gyerekek, jó modor!

szemtanú 2009.08.03. 21:18:42

@Káposztakukac: Nos, Gyurcsányról konkrétan bebizonyították, csak elévült. Demszky sem tudta tisztázni hogy a horvát nyaralójai miből épültek azt pedig tudjuk, hogy a BKV neki vette a terepjárót.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 21:28:30

@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

A Reductio ad Hitlerumnak nem is az a lényege, hogy köze legyen, hanem - ahogy írod - az a lényege, hogy üssön.

Egy fő igazság van, azt is Villon fogalmazta meg:

"A sok préda mind mire megy?
Bizony, csak borra meg leányra!"

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.08.03. 21:42:53

@varasd:

Ugyan már! A bitang az csak egy kacsintós beszólás volt, nem komoly, csak én nem teszem ki mindig a szmájlit, tutooooood?

Deviszontellenben, mind szép és jó, amit leírsz, de ez a blog "az első Debrecen blog", a fejléc és az alsó kép is debreceni.

Mármost a szerző azért választja ezt az írói stílust, mert így is mindenki Kósára veszi le, de nem perelhető, ergo a szerző gyáva.
Csak úgy tesz, mintha bátor lenne, merthogy képet közöl magáról(???), de az írás kimeríti a szemérmetlen mocskolódás kategóriáját.

Fiktív szereplő szájába ad fiktív, polgármestert toszogató szöveget.... Debrecen blogban, na még egyszer:
"az első Debrecen blog"-ban!

Laska 2009.08.03. 21:44:21

Vajon honnan ez a gyűlölet Kósa ellen?

varasd 2009.08.03. 21:50:16

@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
Sajnálom, sünfiam, aki nem akar megtanulni olvasni, azt nem lehet megtanítani olvasni. Megbuktál. Üdvözlöm a szüleidet.

Basa! Te mazochista vagy, hogy minden téged ócsároló szövegnek szabad utat engedsz a blogodban?

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.03. 21:55:47

Na, kiváncsi lennék mit kapnék ezért a novelláért:

www.szeretgom.hu/content/53093-a-kovetkezo-perekhez?comment=43824#comment43824

Pedig 1996 nyarán írtam, 17 évesen...

Basahalom boulevard · http://www.basahalom.hu 2009.08.03. 21:58:05

@varasd: Mindnek nem. A túl trágárak bennragadnak. Nyelvművelési célzattal.

Zzoorroo 2009.08.03. 22:22:12

@varasd:

Bocs, de nem igazán vagy tisztában sem az infláció, sem a százalék szavak jelentésével.

Ha infláció van, az alapösszeg is inflálódik. Tudod, az infláció nem azt jelenti, hogy ami eddig 10 % volt, az holnapra 15 lesz...

Káposztakukac 2009.08.03. 23:38:16

@szemtanú: így terjednek a hamis infók. olvass utána szerintem... de ne a kuruc.info-n.

StopSzmog 2009.08.04. 04:04:02

@Before:
2009.08.03. 16:27:12
"kurva jó kis szociotrip, minden elismerésem!"

koncentráltam én is nagyon az irodalmi értékekre, de aztán a monológ túlírása + a lábvizes alföldi hímsovinizmus elvette a kedvem

StopSzmog 2009.08.04. 04:15:33

@Kalmár 2009.08.03. 18:11:06

"Természetesen a ballib szemetet a Hír Tv, és a jobbos bloggerek dolga felhozni"

Fogadjuk el egy pillanatra, hogy a poszt egy fideszes polgármesterről szól, akkor az ellenzék szükségképpen mszp/szdsz színekben lop. Eddig egyetértünk? Mit kezdesz akkor ezzel:

"Az ellenzék vezérének a kukoricaföldjét bevontuk belterületbe, aztán most harmincszoros áron adja el négyzetméterét. Az alvezérük meg biztosítási ügynök, a cégével kötöttünk szerződést minden intézményünkre, övé lett a jutalék. A kiskakasok száját meg be lehetett fogni egy-egy ingyen mobiltelefonnal."

Tehát miért is nem plankolja fel _ezt_ a HírTv (meg a jobbos bloggerek)? Mert akkor kiderülne, hogy kéz kezet mos?

redjohn 2009.08.04. 11:48:20

A hozzászólásokat olvasgatva úgy vettem észre, hogy pártállástól függően mindenki azt ragadta ki az írásból ami neki "tetszett" ill. "nem tetszett"! Figyelembe se vettétek az alábbi mondatokat, pedig szerintem nagyon is lényegesek:

„Mert azt mondja valaki, ismétlem: valaki, mindegy, ki, hogy te csak akkor kapod meg az építési engedélyt, ha a polgármesternek fizetsz ennyit meg ennyit. És tartja a markát, és kápét kell neki adni. De tudjuk-e, hogy az az ember tényleg a polgármester a küldöttje, vagy nem tudjuk? Hát nem tudjuk.”

„És meglehet, hogy hazudnak. Merthogy nem is a polgármesternek kérik a tíz százalékot, hanem maguknak, csak maguknak. Vagy a tíz százalékból pusztán nyolc a polgármesteré. Hoppá! Ez már nagy átverés, ugye. De ki mer rákérdezni? Senki! És az egész a polgin szárad, mind a tíz százalék."

Tévedések elkerülése végett szeretném leszögezni, hogy nem az adott polgármestert védem!!
Terjengenek a szóbeszédek, de valaki fel tud mutatni valami konkrétumot, rá merünk-e kérdezni nyíltan, hogy ugyan mondja már meg, hogy igaz-e???? Ha válaszolna rá, válasza őszinte és a valóságnak megfelelő lenne-e, miszerint kéri é az x%-t, és azt ő teszi zsebre??

De van egy idevágó mondás: "Fejétől büdösödik a hal!"


Miért nem derülnek ki a stiklik az is benne van a szövegben és StopSzmog előttem már idézte és megállapításával teljes mértékben egyetértek:

""Az ellenzék vezérének a kukoricaföldjét bevontuk belterületbe, aztán most harmincszoros áron adja el négyzetméterét. Az alvezérük meg biztosítási ügynök, a cégével kötöttünk szerződést minden intézményünkre, övé lett a jutalék. A kiskakasok száját meg be lehetett fogni egy-egy ingyen mobiltelefonnal."

Tehát miért is nem plankolja fel _ezt_ a HírTv (meg a jobbos bloggerek)? Mert akkor kiderülne, hogy kéz kezet mos?"


Igen előttünk szidják egymást, megy színjáték, de azt már nem látjuk, hogy a hátunk mögött hogy egyezkednek!!

Mindegyik pártnak van szennyese és nekem ne jöjjenek a fidesz elfogultak, hogy de a fidesz kevesebbet lop!!!
Ne lopjon egyik se!!!!

Visszatérve a debreceni helyzetre: Kósa be tudta volna bizonyítani itt helyi szinten, hogy lehet másképp is irányítani, de ő csak mutogat és ha olyan döntést hoznak, ami a városlakóknak nem tetszik egyből visszautalnak a kormányra, hogy ők a hibásak!!
Egy-egy döntésük nevetséges magyarázata pedig azt bizonyítja, hogy mennyire hülyének nézik a debrecenieket!!! Csak ezt nem mindenki vette még észre, sajnos!!
Azokat, akik már valamilyen formában megtrapasztalták a városvezetés problémakezelését, már nehezebben tudja félrevezetni!!!

Art Mooney 2009.08.04. 19:10:25

@gitáros: leszarom h kit szeretsz es kit nem, es semmi kozod nincs hozza h en kit es kit nem (megjegyzem, nem talalnad ki). az emlitett szamok pedig jozan becslesek, de nem ezen van a hangsuly. ha meg kijozanodsz ebben az eletben, fuss neki meg egyszer a kommentnek, hatha akkor felfogod.

Pacsapapa 2009.08.04. 22:24:14

Kedves elvtársak!
Az senkiben fel sem merül, hogy a törvények és szabályok betartásával elejét lehet venni a 10%-nak építési engedély kérelem esetén is?
Működik a dolog, nem hivatkozhat az önkormányzati századik senki a "polgi"-ra a baksisért.Ez saját tapasztalat!
Mindenki önmagából indul ki és tartja fent a korrupt rendszert. Ugyanis a 10%-hoz kell azon kívül aki kéri, valaki aki adja.
Persze ha minden tiszta lenne, nem lenne szükség az ilyen erkölcsi "magasságokban" járó bloggerekre sem, mert gazdái nem fizetnének neki sározásért, mert a polgár nem hinné el neki amit fröcsög. A békának kell a mocsár.

Lehet kenőpénz nélkül is boldogulni ebben az országban! Sőt, lehet a politika kiszolgálása nélkül is boldogulni ebben az országban még újságíróként is! Persze az előzőekkel könnyebb, és mindjárt van téma is amiről lehet írni.

Új Nick 2009.08.05. 17:29:46

@redjohn:
"Mindegyik pártnak van szennyese és nekem ne jöjjenek a fidesz elfogultak, hogy de a fidesz kevesebbet lop!!!
Ne lopjon egyik se!!!!"

---Pedig az arányosság alapelv. Mindenféle eljárásban. Aki 5-tel lépi túl a sebességhatárt, nem annyira büntetik, mint azt, aki 105-tel. Szóval engem IGENIS érdekel, ki, mennyit lopott, ki milyen mértékben felelős dolgok elkúródásáért.
Méghozzá azért, mert ez a nagy hippi "ne lopjon senki, és legyen világbéke" hozzáállás PONT a nagyobb gazemberek felelősségét csökkenti, miközben a kisebb gazemberekét növeli azzal, hogy "mindenki egyformán lop". És nem hiszem, hogy a nagyobb gazemberek rászolgáltak arra a szívességre, hogy így elmaszatolják a felelősségüket.

pinkerton 2009.08.08. 12:08:26

@Bukowszky: abszolút egyetértek. Sásdival az élen. Mert ő a Don...

.szali 2009.08.15. 01:08:37

@redjohn: Mutass a Fidesszel kapcsolatban egy olyan súlyú ügyet, mint pl. Őszöd, Zuschlag, Hunvald, Sukoró, BKV, Draskovics hamisítása, stb.

A közelmúltban a legbotrányosabb Fidesz-ügy a fóti idegbeteg polgármester volt. Nahát ez azt hiszem egy kicsit más nagyságrend. :)
süti beállítások módosítása