Hullák a Modemben

Beteljesülés előtt a régi – perverz? – vágy.


Nem a művészeti szaksajtóból, nem a kultúrával foglalkozó médiából, hanem a bulvárból értesülhettünk arról, mire készül a ModemItt fog kiállítani Dr. Halál, azaz Günther von Hagens.

Bekövetkezni látszik az, amitől többen óvták a debreceni kortárs művészeti központot: feladva az eredetileg meghirdetett céljait, egyszerűen elkurvul. Igen, prostituálódik. Testeket bocsát áruba. Günther von Hagens hulláit.

A tervről hírt adó Blikk cikkében azt nyilatkozta Gulyás Gábor, a Modem igazgatója, hogy „Higgyék el, nem a botránykeltés a célunk, bár tudok róla, hogy Hagens alkotásairól mennyire szélsőségesen vélekednek. Holott nem provokálni akar, műveivel egy modern stílust teremtett. Manapság sokkal többet foglalkozunk a testünkkel, mint 15-20 évvel ezelőtt. A testkultusz, a wellness, a plasztikai sebészet korát éljük, ez ihlette Hagens munkáit.

Nehezen hisszük el ezt Gulyás Gábornak, aki már két és fél évvel ezelőtt azt tervezte, hogy Debrecenbe invitálja Dr. Halált és hulláit. Akkor még nem a Modem igazgatója volt, hanem a Debrecen 2010-es európai kulturális fővárosi címének eléréséért – végül sikertelenül – tevékenykedő programiroda vezetője. 2005. szeptemberi közleményében Gulyás még így érvelt:

„Ez a világ egyik legkülönösebb kiállítása, amelyen konzervált emberi testeket láthat a közönség. A több mint kétszáz plasztinátum között található húsz teljes emberi test, valamint számos egészséges és beteg szerv és testrész. Ezek kivételes látványt nyújtanak az emberi test szerkezetéről és működéséről, s felejthetetlen leckét adnak az egészséges életmód fontosságáról. A plasztinátumok hosszú sora mutatja be, hogy miképpen működik az emberi test, ha egészséges, s hogyan romlik el, ha nem egészséges. A kiállítás egyik csúcspontja az a plasztinátum, amely bemutatja, hogy az elhízás során torzuló szövetek hogyan teszik tönkre az olyan életfontosságú szerveket, mint amilyen például a szív, s ezáltal miképpen rövidítik meg az ember életét.”

Árulkodó a közleménynek az a momentuma, ami Dr. Halál produkciójának hatalmas japán (2,5 millió néző) és német (4millió néző) sikerét említi érvként. Úgy tűnik, Gulyás Gábor különös vonzalmat mutat a nagy tömegeket vonzó produkciók iránt, és Az igazi da Vinci látogatottságának felülmúlására készül bármi áron.

A művészeti vezetés nélkül maradt Modem igazgatója a jelek szerint teljesen kontroll hiányában ténykedik. Igaz lenne, hogy politikai támogatottsága pusztán annyit vár tőle, hogy rekordokkal fényezze a város nevét? Ez lenne a Modem feladata?

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr29335787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

riziB 2008.02.12. 08:55:48

Jó a fotó! Leonardo munkáján áll a kosárlabdázó hulla. Ez lenne a kontinuitás a MODEM-ben.

gyüttment 2008.02.12. 08:57:15

kedves basa, ált egyetértünk, de sztem ez nem ilyen felháborító. az, h dr günther munkái kortárs művészeti alkotások lennének, számomra sem egyértelmű, de ettől még saját testünk fizikai valóságának akárhogy is értelmezett újrafogalmazása nem eleve isten ellen való vétek. ne legyünk prűdek és álszemérmesek, a kultúra és a művészet nem az. az viszont lehet, h a főnix csarnokban jobb helye lenne, mint 1 kortárs kiállítóteremben, de lehet h ez is csak sznobéria.

hlktalan 2008.02.12. 08:58:05

Mit szól ehhez a szomszédból Bölcskei református püspök úr? Esztétikum vagy hullagyalázás?

niemand alfonz 2008.02.12. 09:00:50

ezt most nem értem. neked nem tetszik ez a kiállítás, rendben van. nekem tetszene, de Debrecen sajnos állati messze van ezért sajnos kihagyom. amúgy egy ilyen kortárs művészeti központnak szerinted mi lenne a feladata, ha nem ez? csak azért mert megosztja a közvéleményt? de hát a köz véleményét minden megosztja. pölö szerintem a Mona Lisa egy kifakult vacak kép. de emiatt még kiállíthatják akárhol, nem zavar. a neves kiállítótermek meg pont azért szereztek nevet maguknak mert nagy érdeklődésre számot tartó kiállításokat szerveznek. szerinted a japán és a német kiállítások szervezői is csak politikai megfelelési vágyból hívták meg ezt a kiállítást?
a cikkeidből kiderül, hogy cseppet sem szereted Debrecen politikai vezetését. oké. na de, hogy mint Mórickának, mindenről ugyanaz jusson az eszedbe az enyhén szólva is fura.
ahol én lakom ott is olyan párt adja a polgármestert és a többséget, akikkel nem szimpatizálok. az ötleteiket mégsem fogadom azonnal acsarkodva.

mizie 2008.02.12. 09:04:27

már bocs de mi köze van a püspöknek ahhoz hogy milyen kiállítások vannak bárhol? na nem mintha sok művészi érték lenne Hagens munkáiban, de azt meg kell érteni hogy erre vevő a nép.
A modemben lévő kiállítások annyi kulturális értéket képviselnek, mint amennyi tudományos információt a fókusz ad a tv-ben.

cityhall 2008.02.12. 09:04:44

Így van ez akkor, amikor a polgármester beszédírójából lesz galéria igazgató, a művészeti vezetőket meg elcsapják.

feron 2008.02.12. 09:11:18

Ez nem művészet, hanem vásári mutogatás, cirkusz. Erre is van igény, mint a nyálzenére és hamburgerre, de nyálzenei koncert sincs mindenütt, hamburgert sem adnak jobb éttermekben.
Egyetértek, kurvul a Modem. De ha ez kell Debrecennek, nincs mit beleszólnunk, ha ez egy ilyen város...

kovácsék 2008.02.12. 09:23:59

Azt írja itt az egyik behivatkozott cikk (ez napielet.hu/napi/rovat/kultluk/1984/tartson_sajat_hullat)
hogy már otthonra is lehet rendelni kikészített hullákat Dr. Haláltól. A feleségem nagynénjének hamvai ittvannak a garázsunkban, engem nagyon zavar. Nem érdekel valakit? Olcsóért adom!

rotting 2008.02.12. 09:24:44

Kedves basa!

Kíváűnok neked anatómiai tudástól és az emberi test lenyűgöző komplexitásának szépségétől mentes életet.

Bigott, prűd barom.

Neocon 2008.02.12. 09:25:16

Na, ezt biztos megnézem.

Sz,K, 2008.02.12. 09:26:45

Majd az Antal-Lusztig-család visszavonja a gyűjteményét, és akkor Kósa polgármester szabadabban motorozhat a MODEM termeiben a Playboy és a Blikk nagy örömére és a debreceni civis polgárság büszkeségére.

KungLao 2008.02.12. 09:28:00

ha ez egy ilyen város...

Ha Te egy ilyen ember vagy...

kosalander 2008.02.12. 09:30:39

segítenék a szövegértelmezésben.
a szerző nem azt írta, hogy ne legyen debrecenben hagens-kiállítás, hanem arról elmélkedik, hogy a modem erre való ez.
ugyanaz a kavarodás van, mint tegnap, amikor borbély szilárd nem azt mondta, hogy ne legyen wass albert szobor, hanem a helyét ellenzi.
olvasni tudás = hatalom.

rotting 2008.02.12. 09:34:59

basa,kosalander

Mégis hol kellene kiállítani?

A vasútállomás várótermében?
Vagy a nagytemplom tornyában?

proelium 2008.02.12. 09:36:30

Ha kultúrember vagy biztos jártál múzeumban. Esetleg az egyiptomi tárlaton,
ahol több ezer éves hullákon a művelt közönség szellemileg elélvez.

Szerintem csak az a bajod itt, hogy nem téged állítanak ki.

Informatikus-e vagy ?

LizardX 2008.02.12. 09:37:10

Ezt nem értem. Akkor most mindenki elhunyt rokonából lehet "művészi alkotás"? Akár a tiedből is, rotting?

ex7 2008.02.12. 09:37:57

Prágában láttam a kiállítást, többet tanultam az emberi anatómiáról 2 óra alatt, mint az összes iskolámban együttvéve. Még csak megbotránkoztatónak sem találtam, ez egy szép, igényes, informatív tárlat. El kellene már szakadni attól a szemlélettől, hogy az ember teste valami szent és érinthetetlen dolog. Kiment belőle az élet, onnantól kezdve az már nem több, mint egy kagylóhéj a tengerparton, vagy a kolbász a hentesnél.

rotting 2008.02.12. 09:39:00

kosalander

segítenék a helyes logika megtalálásában

Ha nem a MODEMben állítják ki akkor az már nem elkurvulás? Ha más a helyszín akkor az már nem számítana testek árúba bocsátásának? Vagy a helyszín határozza meg, hogy egy test az test vagy csak egy tárgy?

civiske 2008.02.12. 09:39:31

Új profilt talált a MODEM, a mai Nap Lánya képsorozatot már a MODEM-ben csinálta a haon-Napló.
Ha kupi lenne belőle, akkor még több lenne a látogató és nagyobb a bevétel, lehetne benne tanulmányozni a szexualitást élőben és inkább itt, mint a Nagytemplomban.

mizie 2008.02.12. 09:42:55

amelyik "művelt közönség" elélvez az egyiptomi tárlaton az inkább menjen kapálni.

mellesleg sosem értettem az ilyen egyiptomi tárlatokat.
ezek kit érdekelnek?

(mármint az iskolából elrángatott osztályokon kívül?)

cityhall 2008.02.12. 09:43:08

Miért távozott öt nemzetközi elismertségű képzőművészeti szakember a MODEM-ből az elmúlt egy év alatt?

rotting 2008.02.12. 09:46:22

cityhall

számtalan oka lehet.
magyarországon legtöbbször nem szakmai okokból történik ilyen.

cityhall 2008.02.12. 09:50:08

rotting - El lehet olvasni egybehangzó nyilatkozataikat. Szakmai okokból sajnos.

proelium 2008.02.12. 09:51:27

Mizie !

Csak azok nem értették mit írtam, akiknek az IQ-ja alacsonyabb mint az asystolés vérnyomásod alvás közben.

Ha meghalsz, téged nem kiállítani, hanem hamvasztani kell és mint mosóport hasznosítani.

Informatikus-e vagy

hlktalan 2008.02.12. 09:54:25

Támogatom civiske javaslatát, legyen kupi a MODEM-ből. Látogathassák diákok is kedvezményes belépőkkel, épüljön be az oktatási rendszerbe. Mindenki tanulmányozhassa pénzért a női testeket kivúlről és belülről is.
Ne legyünk prűdek!

Petike82 2008.02.12. 09:58:03

szerintem meg tök jó ötlet én megnézném, bár lehet hogy hamar kifordulnék, de mi van ha nem?!.

Szabóbé 2008.02.12. 09:59:19

Kérem, linkelje ide valaki egy ismertebb művészeti író vagy műveszettörténész írását, amiben méltatja Hagenst! Tájékozódni szeretnék!

remiz 2008.02.12. 10:08:31

arra várhatsz, Szabóbé!

riziB 2008.02.12. 10:15:05

"A kiállítás egyik csúcspontja bemutatja, hogy az elhízás során torzuló szövetek hogyan teszik tönkre az olyan életfontosságú szerveket, mint amilyen például a szív, s ezáltal miképpen rövidítik meg az ember életét."
Bruhaha!!!
Ki ez a Gulyás? Miről van papírja?

proelium 2008.02.12. 10:19:59

A helyzet az, hogy a blogra találva megkerestem Debrecent a térképen.
Végül is ráleltem. Nem mintha érdekelne amúgy a holléte. A MODEM már nehezebb ügy. Mi a fasz az?
Ha viszont lesz kiállítás, talán még el is megyek és elköltök pár ezer forintot ott afrikában vagy hol a francba.

Hát így álljatok hozzá!

Mz/X 2008.02.12. 10:20:11

Cityhall! Nem vagy te véletlenül egy "elcsapott nemzetközi elismertségű képzőművészeti szakember"?
Egyébként, látott már valaki a kommentelők közül valódi tetemet? Mert ha igen , akkor tudnia kell, hogy ezek már nem hullák, hanem képzőművészeti alkotások. Egy olyan városban, ahol orvosi egyetem működik, szerintem kifejezetten hasznos, hogy az anatómiát tanulók (és az ez iránt érdeklődők) ilyen gyönyörűen preparált emberi testeket lássanak. Egyébként pedig nem kötelező megnézni.

cityhall 2008.02.12. 10:23:11

Én egy kirúgással fenyegetett önkormányzati hivatalnok vagyok.
Egyébként meg jó ötlet, rendezzék meg a Debreceni Egyetemen ezt a kiállítást, ha annyira tudományos.
Kiváncsi vagyok Fésűs rektor úr beengedné-e az egyetem falai közé. Persze jó pénzért...

hiissaa 2008.02.12. 10:25:55

Igenis teret kell engedni a kiállításnak. Ha ezt valamelyik orvostudományi egyetemen tennék, azzal kizárnák az érdeklődő nagyérdeműt. Akinek meg nem tetszik, ne menjen a Modembe. Kiváncsi lennék, ki az, aki eddig MINDEN kiállítást megnézett. Na? Ugye, hogy senki?

enzé 2008.02.12. 10:33:22

Gulyás Gábor bármit megtehet. Megdolgozott ezért mint a polgármester politikai főtanácsadója.

Szabóbé 2008.02.12. 10:35:06

Legyünk már érdemlegesebbek!
Kérem, linkelje ide valaki egy ismertebb művészeti író vagy műveszettörténész írását, amiben méltatja Hagenst! Tájékozódni szeretnék!

proelium 2008.02.12. 10:38:22

cityhall

A kiállításon az is be lesz mutatva néhány torzult példányon, hogy az önkormányzati hivatalnokok úgy általában milyen károsodást okoznak az emberi szervezetben.

Legyél informatikus!

hiba 2008.02.12. 10:40:08

Jó ez a blog, mert kivállóan illusztrálja, hogyan műküdik a mai politikai hovatartozástól vezérelt véleményalkotás. Debrecen vezetése egyszerűen nem bír jót csinálni ebben a blogban. Most épp, a korábban baloldali-liberálisnak mutatkozó szerző a mélykeresztény jobboldal érveivel dorongol. A kibicnek meg egyre szimpatikusabb lesz Kósa. Lehet neki is blogot kéne vezetnie, hogy kiegyensúlyozottan írja lefelé magát mindkét oldal.

cityhall 2008.02.12. 10:40:51

Tényleg. Többen megüzenték már nekem a kommentjeim miatt, hogy kitapossák a belemet.
Csak eddig még nem jutottak nyomomra. :)

református 2008.02.12. 10:43:42

hiba! hol a picsában olvasol te itt "mélykeresztény jobboldal érveivel dorongolást"?
hol? én nem látom ezt a szövegben.

senki 2008.02.12. 10:44:32

hiba: teljesen egyetértünk. Ez a blog semmi mást nem bizonyít, csak a Magyarországon lévő középkori állapotokat. Nem is érdemes erre több szót vesztegetni. A legszarabb az egészben az, hogy ez nem egy egyedi, kirívó eset, hanem a közgondolkodás posványos, begyepesedett és maradi acsarkodása.

Szabóé: Google.

hadzsi 2008.02.12. 10:46:23

Jézusom ez az oldal. Mintha Szatmáli Kalcsi honlapját olvasná az ember. Ezért az átlátszó propaganda-gyűjteményért melyik ... fizet? Mellesleg ha a szar is keserű, így hogyan lehet élni? Illetve tudnám még idézni a "ha van rajta sapka akkor azért, ha nincs akkor meg azért..." mondatocskát.

Szabóbé 2008.02.12. 10:47:00

senki, azért fordultam hozzátok ezzel a kéréssel, mert a Google nem segített nekem.
Csak van köztetek egy hozzáértő!
Kérem, linkelje ide valaki egy ismertebb művészeti író vagy műveszettörténész írását, amiben méltatja Hagenst!

Obszi 2008.02.12. 10:56:19

Csoma Áron, a Magyarországi Református Egyház szóvivője leszögezte: egy ember életében és halálában is tiszteletet érdemel.

rotting 2008.02.12. 10:59:51

0bszi

és van itt valami tiszteletlenség?
miben állna ez?

k|M · http://reakcio.blog.hu 2008.02.12. 11:02:48

Basa,

"Akkor még nem a Modem igazgatója volt, hanem a Debrecen 2010-es európai kulturális fővárosi címének eléréséért – végül sikertelenül – tevékenykedő programiroda vezetője."

Ez egy kicsit igaztalan Gulyás felé, mert feltehetően nem munkásságának gyengesége miatt lett Pécs a kulturális főváros, hanem egyszerű pártpolitikai okok miatt - a szocik meg akarták mutatni, hogy nekik is menni fog grandiózusat építeni. Aztán persze ahogy mindig, most is belecsorbult a bicskájuk.

De ha már kulturális fővárosi összehasonlítás: Basa, milyen érzés lehet most pécsinek lenni? Milyen érzés lehet most péics értelmiséginek, ötletgazdának lenni, amikor mindenki azon rágódik, ebből a programból semmi nem fog megvalósulni?

És csak egy nagy égés lesz a térkép helyén?

hadzsi 2008.02.12. 11:04:31

Angel, Maria. "Physiology and Fabrication: The Art of Making Visible." In Klaver, Elizabeth, Editor, Images of the Corpse: From the Renaissance to Cyberspace (Madison, Wisc.: University of Wisconsin Press, 2004).

Arnold, Eugene A. "Autopsy: The Final Diagnosis." In Klaver, Elizabeth, Editor, Images of the Corpse: From the Renaissance to Cyberspace (Madison, Wisc.: University of Wisconsin Press, 2004).

Bauer, Axel W. "Plastinated Specimens and their Presentation in Museums: A Theoretical and Bioethical Retrospective on a Media Event." In von Hagens, Gunther and Angelina Whalley, Body Worlds: The Anatomical Exhibition of Real Human Bodies (Heidelberg, Germany: Institut für Plastination (2004).


Bohannon, John, Ding Yimin, and Xiong Lei. "Anatomy's Full Monty." Science 301: 5637. (Aug. 29, 2003).

Bradbury, Mary, Representations of Death: A Social Psychological Perspective (New York: Routledge, 1999).

Brock, Bazon. "The Educating Power of the Sciences." In von Hagens, Gunther and Angelina Whalley, Body Worlds: The Anatomical Exhibition of Real Human Bodies (Heidelberg, Germany: Institut für Plastination (2004).

Csikszentmihalyi, Mihalyi and Rick E. Robinson, The Art of Seeing: An Interpretation of the Aesthetic Experience, Malibu, Calif.: J. Paul Getty Trust Fund, 1990.

Douglas, Mary, "The Two Bodies." In Natural Symbols (London: Routledge, 1996).

Fischer, Ulrich. "When Death Goes on Display." In von Hagens, Gunther and Angelina Whalley, Body Worlds: The Anatomical Exhibition of Real Human Bodies (Heidelberg, Germany: Institut für Plastination (2004).

Gould, Stephen Jay and Rosamond Wolff Purcell, Crossing Over: Where Art and Science Meet, New York: Three Rivers Press, 2000.

Csak úgy megjegyezném, hogy használtam a Google-t. Esetleg az internet használatával többé kevésbé tisztába kéne jönni és aztán tenni okos megjegyzéseket... Nekem kb. 5 perc volt ezeket megtalálni. Egy olyan recenzióból vágtam ki ahol több oldalnyi bibliográfiát találsz a témáról és Dr. Halálról.

proelium 2008.02.12. 11:04:58

cityhall

Ha a kommentem váltott ki benned üldöztetési rohamot, roppantul sajnálom, hogy nem tanultál meg olvasni.

Nem a Te torzult testedre gondoltam, hanem a hivatalnokok által okozott torzulásokra.

Amúgy , ha az említett nem túl bonyolult mondatot sem érted meg, akkor megérdemled a kirúgást.

Persze még informatikus lehetsz.

Ps.: Amúgy a vita a kiállításról szánalmasan provinciális képet fest a városról.

PeZe 2008.02.12. 11:07:45

proelium:

Szerintem inkább a blog szerzőjéről fest provinciális képet

Szabóbé 2008.02.12. 11:09:13

Hadzsi, köszönöm, de sajnos nem tudok angolul, ezért tisztelettel és őszinte érdeklődéssel finomítom kérésemet:
Kérem, linkelje ide valaki egy ismertebb magyar művészeti író vagy műveszettörténész magyar nyelvű írását, amiben méltatja Hagenst!

Girhes macska 2008.02.12. 11:12:05

Mikor lesz a kiállítás? Feltétlenül elmegyek, sőt viszem a családomat is.

délibáb 2008.02.12. 11:12:55

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.12. 11:02:48

"Akkor még nem a Modem igazgatója volt, hanem a Debrecen 2010-es európai kulturális fővárosi címének eléréséért – végül sikertelenül – tevékenykedő programiroda vezetője."
Ebben nincs semmi igaztalanság, ez csak a tény.
Bár nem tőlem kérdezted, de éppenséggel tudom barátaimtól, hogy sok tekintetben nagyon rossz most pécsinek lenni.
Más tekintetben meg debreceninek.

hadzsi 2008.02.12. 11:13:02

Szabóbé: Szerinted tollas a hátam?

rotting 2008.02.12. 11:13:59


Szabóbé

unalmas a szarrágó provokálás
szoclib-e vagy?

Szabóbé 2008.02.12. 11:15:59

hadzsi, én nem akartalak bántani, meg is köszöntem. Csak az a bajom, hogy erről a Hagensről nem tudok olvasni valami mértékadót.
Nem akarok azokhoz társulni, akik háttérinformációk nélkül gyomorból és politikai alapon dumálnak itt.
Ezért kérem, linkelje ide valaki egy ismertebb magyar művészeti író vagy műveszettörténész magyar nyelvű írását, amiben méltatja Hagenst!

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.12. 11:17:45

Elég régi debreceni családból származom, ezer dologgal elégedetlen is vagyok, de ha ezt a blogot olvasgatom, kedvem lenne azonnal elköltözni.
Nem debreceniek: pár sértődött, érdekeiben sérült, netán egyszerűn túlságosan kritikus ember véleménye ellenére van rosszabb hely az országban Debrecennél. Irigylem azokat, akik elkötelezett emberként kutatják a konfliktusokat (na meg aki fenyegetett önkormányzati dolgozóként munkaidőben lelkesen kommentelget), de azért el kellene fogadni, egy-két ember mindezt másként látja.

rotting 2008.02.12. 11:18:45


Szabóbé

ha annyira kiváncsi vagy, tanulj meg angolul (már ha tényleg nem tudsz)

ócska kis provokátor

hadzsi 2008.02.12. 11:22:32

Mértékadót egy magyar művészettörténész vagy író tollából? Te külföldön élsz? Tudod, nézz rá erre a vitára és rájössz, hogy nincs mértékadó, nincs elfogulatlan. Ne haragudj, de szerintem nem ártana megtanulnod angolul. Szívesen írnék egy 10-15 mondatban arról amit olvastam, de lusta dög vagyok és nem fogok. Mindenesetre legyen elég annyi, hoy érdekes...

Szabóbé 2008.02.12. 11:23:44

rotting, téged is megbántottalak volna, hogy leszólsz? Miért vagytok idegesek?
Ha nincs ilyen írás, amit ide tudnátok linkelni Hagens méltatásáról, akkor nincs. Sajnálom.
Nyugi!!!

civistroll 2008.02.12. 11:24:41

Pro!
Nincs vita.
Lesz Hagens.
Basa meg ott fogja csorgatni a nyálát.

rotting 2008.02.12. 11:27:44



Szabóbé

nevezz meg számodra mértékadó magyar művtörténészt, szakírót

:)

szoclib provokátor-e vagy?

proelium 2008.02.12. 11:29:49

Árulja el már valaki mi a faszom az a MODEM, hogy egy szimpla kiállításból ekkora vita keletkezik.
Vajon egy kiállítás lehet mélymagyar, mélyzsidó,mélycigány, mélykomcsi, mélynáci?
Arra való, hogy mélyhülyék meghatározzák, milyen kiállítást nézhetnek meg az emberek és milyet nem?
Sokan egyéni, szánalmas viszonyukat a környezetükkel és frusztrált politikai dühüket kivetítik egy hétköznapi semmiségre ami egy kiállítás.
Ideológiát gyártanak ott ahol az nincs is.
Ahelyett, hogy örülnének , hogy így vagy úgy de felkerülnek a térképre.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2008.02.12. 11:31:30

délibáb 2008.02.12. 11:12:55
k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.12. 11:02:48

"Akkor még nem a Modem igazgatója volt, hanem a Debrecen 2010-es európai kulturális fővárosi címének eléréséért – végül sikertelenül – tevékenykedő programiroda vezetője."

Ebben nincs semmi igaztalanság, ez csak a tény.

A fenti mondatban annyi igaztalanság van, hogy Gulyás személyét összehozza a sikertelen pályázattal.

Ami lehetett akár így is, de a debreceni projektek megvalósulásai azért mégis mást mutatnak: azt, hogy a program rendben volt, ki volt találva, satöbbi.

hadzsi 2008.02.12. 11:31:53

proelium: Ott a pont.

Lőrincz Katalin 2008.02.12. 11:35:52

Ízlésről nem szokás vitatkozni.
Van, akinek tetszik, van, akinek nem.
Egyesek szerint kétséges, hogy van-e művészeti értéke, mások szerint van.
A felvetett kérdés fontos lehet a debreceniek számára, hogy végülis mire építették fel a Modemet. Abloghoz fűzött kommentárok sajnos nem erről szólnak nagy többségben.
Azt javaslom, hogy a városuk értelmisége és érdeklődő közönsége folytasson erről higgadt és nyílt eszmecserét.

lektűrlikőr 2008.02.12. 11:41:19

ez a kiállítás szerte a világon hatalmas viharokat kavart, ahol megrendezték, ezt gulyás úr is elismerte.
miért ne lehetne erről magyarországon és debrecenben is vitatkozni?
miért ne lehetne véleménye egy bloggernek? bár ő inkább a helyszínt vitatja.

az összes indexes blog ilyen, hogy jönnek mindenfélék és vita helyett bekenik szarral a bloggert. uncsi.

civistroll 2008.02.12. 11:43:23

Pro!A Modem épült a Régi Kölcsey müvház helyén.Az egy szocreál förmedvény volt, amiért a Basa féle ballerek még fáklyás felvonulást is szerveztek.(Muha!)
Bármi ami a helyén van , vagy ott bemutatásra kerül csak rossz lehet nekik.
Zsigerből gyülölik.
Egyébbként van a komplexumban egy hotel, meg egy pár kamara terem.
Nem a legszebb, de a mienk.
A térképre meg a neutron-gyosítóval szeretnénk felkerülni.

sárga ház 2008.02.12. 11:46:25

ha Kósának ismét motorozni van kedve a Modemben a festmények között, akkor megteheti.
ha Gulyás zsibvásári mutatványokat visz oda, lelke rajta.
Debrecen választóinak nagy többsége akarta így, ez a demokrácia.

proelium 2008.02.12. 11:53:59

civistroll

Na végre!

A neutron-gyorsító nagyon jó ötlet bármi legyen is az. De van egy gyanúm, hogy nem fér be a MODEM-be. Így aztán egyenlőre marad Dr Halál.

kutyaüt 2008.02.12. 11:54:10

Basa, ez beírás nagyon gáz! Ez má' nagyon izzadtságszagú, ennél te okosabb vagy.

epécske 2008.02.12. 12:00:34

Nekem az első, ami furcsa volt ebben a történetben, az volt, hogy amikor én Debrecenben jártam egyetemre, még azt is kinyírták, aki teaházat akart működtetni az egyetemi klubban.
Igaz, ez nem mostanában volt. De nekem mindig az volt az érzésem, hogy Csokonai óta itt mindenkit elüldöztek, aki egy kicsit is kilógott a sorból. Ennyire váltona a város?


Mellesleg lehet, hogy ez egy sok embert vonzó érdekes kiállítás, de nem tudom, hogy művészet-e.
Én nem vagyok református, de szerintem egy halott ember teste azért nem azonos fél kiló kolbásszal. Fogadjuk el, hogy ez sok ember lelkét sérti vagy legalábbis borzolja az idegeit. Ehhez nem kell prűdnek lenni, nem kell a testiséget taszítani, nem kell őskonzervatívnak lenni.
Az Orvosi Egyetem viszont tényleg jó hely lenne a kiállításnak. A Modem meg maradhatna a művészetnél. És felvehetne egy művészeti igazgatót, talán politikai pártállásától függetlenül is.

Amúgy a magyar múzeológia általában is kicsit nehezen találja meg az egyensúlyt a szakmai színvonal, az oktatás és a szórakoztatás között. Mióta Bán László és filozófiája teret nyert a Szépművészetiben és általában a múzeológiában, és mióta a politikusok rájöttek, hogy a művészetet a saját malmukra hajthatják, azóta sorra nyítják a sztár-kiállításokat, miközben a szakma a haját tépi.
A Leonardo ugyan érdekes volt, de Leonardo-ról szuper-kiállítást összerakni Leonardo mű nélkül, az nem semmi.

Ajánlom megnézésre a "Hiller nem törli beléd a kezét" c. videót az Indexen

civistroll 2008.02.12. 12:02:02

Olyasmi, mint a Cern.
Meghatározhatja a város jövőjét.
2 másik eu-i várossal versenyzünk, van is esély rá, hogy a mienk legyen.
Mo-on még nem volt ekkora beruházás, 1 milliárd Euro, csak a kivitelezés.

piaczutca 2008.02.12. 12:20:35

Epécske, respect.
A politika sajnos rákapott ezekre a sztárkiállításokra. Ott tartunk lassan, mint az átkos korszak legvadabb éveiben.
Csak most az ideológiai síkról a popularitás és a bulvár terepére nyomultak át.

sárga ház 2008.02.12. 12:28:47

talán ha a képzőművészetben elismert szakember irányítaná a Modemet, akkor a vitatható döntésekről is folyhatna normális vita.
mi hitelesítené a mostani igazgatót?
szaktudása nincs, korábban politika főtanácsadó és beszédíró volt.
ha vak tyúk is talál szemet alapon valami jót csinálna, azt is vitatnák sokan biztosan.
jobb és baloldali politikusokat ki a galériákból!

kosuttér 2008.02.12. 13:15:28

Mit szólna ehhez Wass Albert?

Razide · http://razide.freeblog.hu 2008.02.12. 13:44:12

A MODEM-ben igenis vannak képzett művészeti szakemberek! Csak rossz helyen vannak, mert nincs irodájuk, hanem teremőrként műszakolnak a több diplomájukkal. Őszinte véleményekért őket kell kérdezni, nem az igazgatót, aki szarik a fejükre!

méhészborz 2008.02.12. 16:10:06

Razide,
hiszek neked.Komolyan kérlek, hogy oldd meg,hogy ezek a teremőrök itt, vagy máshol (de itt olvasható formában) elmondják a véleményüket a helyzetről.

radicsány 2008.02.12. 16:39:06

Városházi verébcsiripelés szerint Kósa most tudta meg, hogy Gulyás milyen kiállítást akar Debrecenbe hozni, és nagyon kiakadt, bazmegolt is.
Szerintem ez nem igaz.

Razide · http://razide.freeblog.hu 2008.02.13. 08:15:06

Méhészborz, erről még névtelenül sem lehet úgy nyilatkozni, hogy ne hullanának fejek.

giftpilz 2008.02.16. 09:54:10

Érdekes ez a debreceni intellektuális provincializmus, aminek egyetlen motorja a kósa ellenesség. mikor a baltahó az európai fősodornak képzeli magát, mert eszdéeszest böffent ha wassról van szó, de szembe megy az európai trendekkel,ha kósáról és az ő modemjéről. nagyon viccesek ezek a vidéki értelmiségi ellenállók! ha ehetnétek, kósa kezéből, akkor is jammerolnátok? :)
süti beállítások módosítása