Wass – akarat

Ma letették Wass Albert szobrának alapkövét. Sokan voltak. Sok a kérdés is.  

Szokott-e szobroknak alapkőletétele lenni?

Nem szokás, de van rá példa (Korányi FrigyesTeleki Pál).   

Miért most volt ez az ünnepség?

Mert tíz éve, 1998 februárjában lett öngyilkos Wass AlbertIgaz, inkább születési dátumokra szokás emlékezni, de korábban nagy gyakorlata volt halál kerek évfordulójának ünnepélyes felemlegetése is, például Lenin esetében, s ezt egykor örömmel tette a magyar nép.  

Kósa Lajos milyen minőségében tartott méltató beszédet?

Kósa Lajos Debrecen polgármestere, a Fidesz egyik országos alelnöke, a szobrot állító debreceni Polgári Casino Egyesület tagja. Politikusok esetében ritka dolog, hogy szerepeik szerint „széjjelosszuk” személyiségüket, de erre is volt már példa a közelmúlt magyarországi történéseiben („írói munkásságának része”). Mivel az alapkőletételi ünnepség díszleteként a polgármester mögött látható volt Debrecen város hivatalos zászlaja, így joggal tekinthető hivatalos városi eseménynek. (Az árpádsávos zászló a közönség soraiban tűnt fel.) Mivel politikus tartott beszédet, s nem például egy irodalomtörténész, arra lehet következtetni, hogy Wass Albertnek nem irodalmi munkássága okán állítanak szobrot debreceni hívei. 
Kósa Lajos ünnepi beszédében arról szólt, hogy érjen véget a „szekértáborok kora”. Megfogadják intelmét?
Bár Kósa Lajosnak nagy tekintélye van, nem valószínű, hogy ebben az ügyben bárki is hallgatna a szavára. Az eseményről szóló egyik tudósítás olvasói kommentárjai között például efféléket lehet olvasni: „inkább Száz Wass A. szobor, mint egy hollókoszt emlékmű”, „Magyar ember, nem zsidó? Ez a bajotok?”. Ezekből is úgy tűnhet, hogy a szobor felállítása például biztatást ad antiszemita nézeteket valló embereknek, s nem fékezi az indulatokat.

Hol lehet olvasni a szobor helye ellen tiltakozók levelét és névsorát?

Megtalálható az internetenEzen az oldalon nincs lehetőség kommentárokra, ellenben megtalálható az a mailcím, ahová támogató leveleket várnak a tiltakozók.

Miért nem számolt be az önkormányzati sajtó a tiltakozásról?

Az önkormányzati tulajdonú, tehát közpénzből működő média munkatársainak elmondása szerint Kovács Zoltán kommunikációs ügyekért felelős önkormányzati tanácsnok utasítására nem adhatott hírt a tiltakozásról a városi televízió és a mindenpostaládás városi kiadvány honlapja, így a debreceniek a saját sajtójukból nem szerezhettek tudomást olyan városukat érintő hírről, amiről az egész országos sajtó beszámolt az MTI tudósítása alapján, illetve saját forrásból. Gyakori gyakorlat ez Debrecenben. Az önkormányzati médiában dolgozó egyes munkatársak szerint szerkesztőségeik nem dolgozhatnak önállóan és függetlenül, mert kézi vezérléssel irányítják őket, a cenzúra eszközét is alkalmazva.

Bár a tiltakozásról nem ad(hat)tak hírt a köztulajdonú debreceni médiumok, a mai alapkőletételről már beszámolnak (A tisztánlátás érdekébenLerakták Wass Albert szobrának alapkövét).

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr76340773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cityhall 2008.02.15. 19:39:06

Egyszerűen pofátlanság a szekértáborok felszámolásáról beszélni egy megosztó személy szobra alkalmából. Vagy azt szeretné a polgármester úr, hogy csak egyetlen szekértábor maradjon?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.02.15. 19:47:31

Wass Albert egy remek író és nem értem miért kapnak még mindig sokan hidegrázást attól hogy szobra lessz... Mintha az antikrisztus szobrát akarnák felállítani...

Nállunk bezzeg volt pofájuk a főtérfelújítás után egy névtelen orosz katona szobrát vörös csilaggal megm indennel berakni a térre. Arról bezzeg senki sem írt, senki sem háborodott fel , + a kövér szoci polgármesterünk majd elélvezett hogy így a pofánkba tolhatja ezt a dolgot...

Sz.K. 2008.02.15. 20:00:51

A debreceni főtér megcsinálásakor is meghagyták a szovjet felszabadítókat köszöntő szobrot, csak a cirillbetűs feliratokat tüntették el. Ekkor már Kósa Lajos volt a polgármester. Na erre varrjál gombot!

gaborpesti 2008.02.15. 20:01:43

Wass albert mint iro? Jo vicc.

bewhat 2008.02.15. 20:17:55

Móricz Zsigmondnak is van szobra. Hol itt a probléma? nem kéne felcimkézni senkit, hogy így antiszemita meg úgy... ez is kirekesztés és gyűlöletkeltés... no meg hazugság is.

Leonard Zelig 2008.02.15. 20:18:28

Szokott-e szobroknak alapkőletétele lenni?

Nem. A szobroknak alapkőletételÜK szokott lenni. Ezt még Wass Albert is tudta, bizonyára.

Idiot bastard son 2008.02.15. 20:21:06

(The Idiot Bastard Son)

Az a zabi-barom!
(az apja fasiszta, az anyja lotyó
az ilyen pont a kongresszusba való)
Az a zabi-barom!
(a kocsiban hagyta a család bezárva
Kenny majd befõttes üvegbe zárja)
a hülye fiú!

(a rengeteg idõ
amit templomban tölt
- padot melegít...)

Majd Kenny eteti és Ronnie vigyáz
és a gyermek nõ és nõ
s elindul aztán
a kicsinyes, hazug világod felé.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.15. 20:23:53

Huha. Ez aztán sorsfordító kérdés. A tiltakozók névsorával a téma "komolysága" miatt nem kívánok viccelődni.

Kelemistg 2008.02.15. 20:25:40

Hüje debrecen.

Ace 2008.02.15. 20:27:11

"Ezekből is úgy tűnhet, hogy a szobor felállítása például biztatást ad antiszemita nézeteket valló embereknek, s nem fékezi az indulatokat."
Balfék hány regényt olvastál el tőle? És azt tudod miért gyűlölte a komcsi rendszer? Ajánlom a Haza a magasban c. könyvet! Nekem nagyon tetszett. Szerintem olvasd el.

puliszka 2008.02.15. 20:31:24

hazaáruló, hitvány patkánybanda mind,aki ellenzi a szobor felállítását! el kellene húzni messzire, ahogy csótányotok ajánlotta a nem eléggé mobil fiataloknak, meg vállalkozóknak!

puliszka 2008.02.15. 20:34:40

Nem tetszik, hogy nem szerette a zsidókat meg a cigányokat és a négereket se nagyon? Színmagyar volt mint én vagy a rokonaim, Árpád vére!

remiz 2008.02.15. 20:35:35

Kösse már meg valaki ezt a puliszkát! Ebből csak a bűzös ugatás dől.

surányi andrás 2008.02.15. 20:35:35

jellemzi a magyar társadalom szomorú állapotát, hogy wass albert szoborra van szüksége, de az is fájdalmasan jellemzi, ahogy erre a helyi televizíó szervilis, cseléd tartásban reagákl... hajrá magyarország, hajrá perc-emberekék...

Ace 2008.02.15. 20:37:28

Adjátok vissza a hegyeimet! Erre gondoltam bocs

Ace 2008.02.15. 20:39:35

De ha itt tartunk akkor pár mű még tőle:1934 Farkasverem
1940 Csaba
1940 Mire a fák megnőnek
1940 Jönnek!
1941 A titokzatos őzbak (novellák)
1943 A kastély árnyékában
1943 Egyedül a világ ellen
1943 Vérben és viharban
1944 Tavaszi szél és más színművek
1945 Valaki tévedett (novellák 1945-49-ből)
1945 A költő és a macska (elbeszélések)
1947 A rézkígyó
1949 Zsoltár és trombitaszó – Örökösök (novellák, karcolatok, levelek – posztumusz kisregény 1949-ből)
1949 Adjátok vissza a hegyeimet!
1951 Ember az országút szélén
1952 Elvész a nyom [2]
1953 Tizenhárom almafa
1958 Az Antikrisztus és a pásztorok
1959 A funtineli boszorkány
1964 Átoksori kísértetek
1965 Elvásik a veres csillag
1967 Magukrahagyottak
1974 Kard és kasza
1975 Magyar örökségünk (Tanulmányok, hátrahagyott novellák, írások, interjúk)
1978 Halálos köd Holtember partján
1985 Hagyaték
1989 Te és a világ (novellák)
Eliza (angolul íródott)
Igazságot Erdélynek!
Józan magyar szemmel I-II. (publicisztikák)
Karácsonyi üzenetek – A temető megindul
Magyar pólus (Újabban fölkutatott versek, novellák, tárcák, közéleti írások, interjúk és levelek)
Népirtás Erdélyben
Hűség bilincsében
Hanky tanár úr
Se szentek, se hősök
A szikla alatti férfi
A sólyom hangja
Csillag az éjszakában
Black Hammock
Magyar Számadás
Nem nyugaton kel fel a nap
Voltam
Versek, mesék

1927 Virágtemetés (vers)
1942 Tavak könyve (mese)
Tókirály és szile (Tavak könyve mesesorozat 1.)
A bölcs bölömbika (Tavak könyve mesesorozat 2.)
Évszakok teremtése (Tavak könyve mesesorozat 2.)
Csupafej, a jégmadár (Tavak könyve sorozat 4.)
1947 A láthatatlan lobogó (vers)
1946 Erdők könyve (mese)
Mese az erdőről (Erdők könyve sorozat 1.)
Bulámbuk (Erdők könyve sorozat 2.)
A vén gombacsináló (Erdők könyve sorozat 3.)
Éjjeli pávaszem (Erdők könyve sorozat 4.)
1971 A hunok útra kelnek (Hun mondák könyve sorozat 1.)
1971 Isten kardja (Hun mondák könyve sorozat 2.)
1972 Szerencsés Pista (Válogatott magyar népmesék sorozat 1.)
1972 A repülő kastély (Válogatott magyar népmesék sorozat 2.)
A zenélő ezüst kecske

hlktalan 2008.02.15. 20:39:39

Itt a kommentekben szépen megmutatkozik, mennyit ér Kósa Lajos szava. Tényleg nem hallgatnak rá.
(Tényleg öngyilkos lett WA?)

Wass Albert 2008.02.15. 20:41:33

Nem voltam olyan nagy író, mint akiknek a szobrát a sétányon láthatjuk... nem is igen vennék részt egy ilyen zavaros szellemű jobboldaliságban.
De ez a szobor NEM nekem szólna, hanem nektek! A ti aljas érdeketeket szolgálja.
Kedves Polgármester Úr.
Hagyjon engem békében, és legyen szíves elhúzni a kénköves picsába.

Köszönettel: Néhai Wass Albert

Rá Dios 2008.02.15. 20:46:51

Lehet, hogy a Civis város mégis - kicsit - civilizálatlan?

Olvasmánynak ajánlom Ágoston Vilmos "A kisajátított tér" c. könyvét.
(A nemzeti képzelet Doru Munteanu és Wass Albert műveiben)

nyócker 2008.02.15. 20:50:41

nofene! kósalajos városában cenzúrázzák a sajtót? és ez akar miniszterelnök lenni?

Ace 2008.02.15. 20:56:09

De ez most olyan embereknek szól akik nem szeretnek olvasni? Aki elolvas néhány művet tőle vágja nincs szó fasizmusról, vagy nácizmusról.De tényleg? Most odamész egy emberhez aki olvasott az írótól és a pofájába hazudsz? Amúgy azért jó ez a blog, mert keveset beszélünk Wass Albertről, pedig nagyszerű író.

Marosvásárhelyi 2008.02.15. 20:56:48

Nagy szégyen lett a magyarhon. Éppoly buta, mint amily kiemelkedő volt néhány példamutató személyisége.

Polczer 2008.02.15. 20:58:36

Nem volt nagy író, tök butaság annak tartani azért, mert nem szerette a zsidókat.

cityhall 2008.02.15. 20:59:16

Egyetértek néhai WA fentebbi hozzászólásával. Ez az egész ügy nem WA-ról szól, hanem arról, hogy az erősebb kutya baszik. Politikai muszklimutogatás.

Perlaki 2008.02.15. 21:02:30

Szar "írót" én is tudok, aki jobbos, itt van pl. a Péntek Imre. Olvashatatlan, de jobboldali érzelmű, jókomenista elvtársatok lenne, csak kicsit szereti elcsórezni az önkormányzati pénzeket -, de a szobornak biztosan örülne.
Valamelyik dögkútnál állítsátok fel, ha lehet. Kósa mondhat beszédet ha akar.

w 2008.02.15. 21:02:40

A NÉP NEVÉBEN
Még kér a nép, most adjatok neki!
Vagy nem tudjátok, mily szörnyű a nép,
Ha fölkel és nem kér, de vesz, ragad?
Nem hallottátok Dózsa György hirét?
Izzó vastrónon őt elégetétek,
De szellemét a tűz nem égeté meg,
Mert az maga tűz; ugy vigyázzatok:
Ismét pusztíthat e láng rajtatok!

Csak fossatok egy szobor miatt is !

Sütemény1975 2008.02.15. 21:07:21

látom a liberalista pártkatonáknak szúrja a szemét a Wass szobor. helyes. először tegyenek annyit a magyar népért, mint amennyit ő tett, olvassanak tőle, aztán lehet hőzöngeni. Wass szobrának ott a helye a legnagyobb magyar irodalmárok körében. hajrá debrecen, hajrá magyarok!

remiz 2008.02.15. 21:09:06

A szobroktól nem fosunk.
Kik is csináltak szoborparkot az átkos politikai emlékeiből?
Fosni max. a műveletlen barmoktól kell, akik szétordítják az országot.
Imádom, amikor nagymamakorú nénik visítoznak köztereken, hogy "monnyonle!"

Wass Albert 2008.02.15. 21:10:57

Wass Albert

Poetica sacra

Köcsög libsi rohadj meg,
Ami vagy TE az egy szenny,
Fikázz minket mert szar a kedved,
Vagy húzd el innen szaros segged.

Többi zsidó köcsögarcnak,
Nem lesz vége eme harcnak,
Szóval tűnés haza sírni,
Nem fogjuk ezt soká bírni.

Megint fasz, ki beszól nekünk,
Ettől kezdve búúúsak leszünk,
Felvágjuk az ereinket,
összetörjük képeinket.

Rózsaszínhez csak feka dukál,
Titeket minden épeszű utál,
Kinek jó a Kitty-s kanál,
Annak legyen fasz és anál.

Na én mentem, tépek srácok,
tanult fiúk egyetemista lányok,
Kiktől mindig
Nagyot hányok.

w 2008.02.15. 21:12:38

FÖLTÁMADOTT A TENGER...
Jegyezd vele az égre
Örök tanúságúl:
Habár fölűl a gálya,
S alúl a víznek árja,
Azért a víz az úr!

Üzenem ezt a szadeszos 0.5%-nak:)

lápi lidérc 2008.02.15. 21:16:01

Prof. William 2008.02.15. 19:47:31
Lehet, hogy Wass Albert remek ember volt. Nem ismertem, nem tudhatom.
Írónak viszont meglehetősen középszerű. Néhány művét (nem) volt szerencsém olvasni (azaz adtam neki esélyt).
Hát, ezek alapján Karl May (figyelem, nem Marx!) hozzá képest a világirodalom kiemelkedő remekírója volt, csak nem annyira demagóg.

Sz.K. 2008.02.15. 21:17:47

Hogy jön most ide az SZDSZ?

Rá Dios 2008.02.15. 21:19:42

Néhai Gróf Wass Albert itteni reinkarnációja vagy viccel, vagy ....vagy nem viccel és az baj...

lápi lidérc 2008.02.15. 21:19:45

puliszka 2008.02.15. 20:34:40

Ilyen névvel te, mint színmagyar?
Pláne ilyen helyesírással?
Na ne röhögtess...

Kopper 2008.02.15. 21:20:43

A szobor figuralitása az a pillanat lesz, amikor a vadászpuskájával szájbalövi magát, mellette kinyitva a Kard és kasza című könyve - szóval azt a pillanatot mutatják meg, amikor beleolvasott a saját könyvébe.

kosuttér 2008.02.15. 21:24:12

Wass Albertet a román titkosszolgálat ölte meg. Wass Albert istenfélő szent ember volt, aki nem lehetett öngyilkos.

w 2008.02.15. 21:24:40

Na már rég röhögtem ennyi libsi emberen, aki bár az írótól semmit nem olvasott, de tudja, hogy rossz,és fasiszta.A szobor marad, én meg megyek filmet nézni:)

w 2008.02.15. 21:27:16

Vagyis csak mennék, mert a feleségem most okádik a fürdőszobába, hogy miért baszik be így minden nap? Sex meg semmi. Csak a kurva TV.

Ferkómerkó 2008.02.15. 21:30:01

A Vatikán is tud az ügyről, mert jövőre elindítják a boldoggá avatási procedúrát. Ez nem azt jelenti, hogy azzá is avatják!

moralisa 2008.02.15. 21:38:04

Bravó Rá Diós, te is terjeszted az igét.

csaba76 2008.02.15. 21:39:36

De miért félt az istentől? (vagy istenektől?)

Szabóbé 2008.02.15. 22:01:25

Ezt most nagyon elhibázta Kósa.
Miközben Orbán az évértékelő beszédével szépen kúszik a közép felé, aközben Lajosunk gesztusokat tesz a szélsőjobbnak.
Kovács Zoltán tanácsnoknak meg gőze sincs a médiáról, több kárt tesz, mint amennyi haszna van, el kéne csapni.

moralisa 2008.02.15. 22:01:26

Hogy Wass megosztó személyiség, azt a fenti bejegyzések is remekül demonstrálják, de írásainak az elfogulatlan olvasgatása sem hagy kétséget efelől (l. Rá Dios könyvajánlóját). Mivel Kósát már láttam többé-kevésbé civil minőségben is beszélni, meglepne, ha valóban odaadó híve volna a megszobort firkásznak, sokkal inkább a néppártjába beterelni kívánt, az agresszív nacionalizmusra és avítt nemzeti romantikázásra hajlamos rétegeknek tett gesztusnak tekinthető a föllépése.
Az ilyenfajta provokatív szoborállítgatások összeségében is a nagypolitika által generált megosztottság elmélyítésének az eszközei, klasszikus néphülyítések, színvonaluk hasonló Funar kolozsvári provokációihoz, meg a milosevityi bagázs szabadkai rablóvezér-szoborállításához.
Az eddigi legkirívóbb példa a Mitnyan-turul volt, amelyet egyrészt egy polgármester állíttatott föl engedély nélkül, másrészt meg a második világháború kerületi áldozataira hivatott emlékeztetni úgy, hogy a turul kisajátításához kapcsolódó eszme számos áldozat halálát okozta.

candy · http://globalszar.blog.hu 2008.02.15. 22:04:09

Wass Albert egy szabadkőműves páholyban volt Kósával. Innen jött a szobor ötlete. A nagy szélsőjobbosok pedig csak zsidóságuk akarják takarni nagy ordítozásukkal.

UV. 2008.02.15. 22:19:34

Wass Albert pont akkora ember, hogy a gyalázói a kisujjáig ha felérhetnek.
Áll már a szobra Udvarhely főterén, adja a Jóisten, hogy minél több városban álljon.

Revíziót kell tartani, mert rengeteg olyan írót cenzúráznak-elhallgatnak ma is, mint Herczeg Ferenc, Marscalkó Lajos, és sokan mások, akiket a kommunista diktatúra akar kitörölni az emberek emlékezetéből.

Wass Albert még egy szerencsés kivétel, mert legalább újra kiadták a műveit, amelyek remek olvasmányok, van mondanivalójuk, ezért visít minden senkiházi ellene.

Wass Albert műveiből nem a harmincas évek pesti kozmopolita romantikája sugárzik, hanem a székely-magyar őserő, amitől borsódzhat a háta a hazátlan buckalakóknak,
de
alapvetően elhibázott a felvetés, hogy antiszemita volt.

Mellesleg miért fontos az országban a zsidókhoz való hozzáállása bárkinek is?
Izraelben, ott legyen fontos.
Miért annyira fontos, hogy ekörül forog minden?
Kit érdekelnek a zsidók?
Felőlem éljenek-haljanak ahogy akarnak.
Sirassák a halottaikat, ünnepeljék a hőseiket, építsék a házaikat és neveljék a családjukat, ahogy bárki más.

De nekem ne akarják megmondani, az anyjuk úristenit, hogy mit mondhatok-csinálhatok a saját országomban, ahol az én kegyelmemből élhetnek!

moralisa 2008.02.15. 22:29:20

Szép gondolatok UV-éi, asszem elég jól alátámasztják a szoborállítást helytelenítők érveit

remiz 2008.02.15. 22:32:18

"székely-magyar őserő"
Ez mit jelent konkrétan?
Van ilyesmi a szlovákoknak vagy románoknak? "Román őserő"? És a zsidóknak van-e? Vagy a Föld népei közül egyedül a magyarnak?
De mi az az őserő?

candy · http://globalszar.blog.hu 2008.02.15. 23:10:22


Revíziót kell tartani, mert rengeteg olyan írót cenzúráznak-elhallgatnak ma is, mint Herczeg Ferenc, Marscalkó Lajos, és sokan mások, akiket a kommunista diktatúra akar kitörölni az emberek emlékezetéből.

Te se ma élsz...hol lácc kommunista diktatúrát? Esetleg kínán kivül? Itt maximum neoliberális diktatúra van. Te meg tucat konzumidióta. A székelyek meg hegylakók ezek szerint.

Rá Dios 2008.02.16. 07:38:24

UV-nak:

Az UV az irodalmi utóvizsgára utal, amire aztán nem mentél el, ugye?
Van már helye a Nagyerdőn Herczeg Ferencnek is? ha elfér, szobrotz neki!
Utóbb ki lehet dobni a régieket, hogy még több hely legyen...
Ehh, Hölgyeim és Uraim...Kínos lesz majd 20-30 év múlva mindazt olvasni, amit ma ide írogatunk...

Andris · http://abcug.hu/ 2008.02.16. 08:08:21

Aljas férgek vagytok hogy ezzel foglalkoztok, no persze az szdsz ezért fizet titeket....

Libsi patkányok vagytok, bezzeg a szovjet emlékművet hogy féltitek a néptől.

A szekértábor ti vagytok, libsi ízlésterroristák. Faji alapon szervezett magyarellenes szekértábor.

De itt NEM FOGTOK hont foglalni. Debrecen magyar város, Wass Albert magyar író volt, SEMMI KÖZÖTÖK HOZZÁ hány szobrot emelnek neki.

Ha nem tetszik a szobor, nem kell nézni. Ilyen kurva egyszerű a megoldás. Vagy akár el is lehet húzni innen izraelbe.

www.szentkoronaradio.com/node/24474

Rá Dios 2008.02.16. 08:16:43

"Andris", nem vagy normális. majd rájössz magad is.

Skoynay · http://www.szadesz.hu/ 2008.02.16. 08:27:58

Fordítva van ám ez : azért vannak antiszemita indulatok az ügy kapcsán, mert A liberális kozmopolita zsidók hisztériakampányt folytatnak Wass ellen, ennek része eme blog is, melyet valami újgén "konszomolista" társulat szerkeszt. Mindenki rájön, hogy zsidók, és általuk mozgatott, egzisztenciálisan tőlük függő emberkék támadják a jelen szoborállítást, kár erőlködni e nyilvánvaló tény tagadásán.

Egy megoldás van : nem tiltakozni a szobor állítása ellen.

Ja, és ezek amiket írtatok, különben nem antiszemitizmusok, csupán önvédelmi válaszreakciók.

Rá Dios 2008.02.16. 08:54:48

Skoynay:
1.
A "nyilvánvaló tények"-kel az a gondom, hogy képviselőjük szerint már nem lehet róluk vitatkozni.
2.
Ami Wass vagy mások antiszemitizmusát illeti, arról meg annyit: az antiszemiták jelentős
hányada nem is ismer zsidókat, akiket nem kell szeretni, lehet tőlük idegenkedni, ahogy a feketétől, a cigánytól, a vöröshajú szomszédtól és ahogy tőlünk a kínai. Ha ez a vélemény cselekvéssé válik, akkor jogos a megtorlás az érintett részéről. Mindig (mit mindig..Egyszer!) próbáld magad a másik fél helyébe képzelni.
3.
Jó írót is lehet nem szeretni, gyengébbet szeretni. Az itt felemlegetett Kertész nem ellenpárja Wassnak, hanem egy másik író, akinek egyik írása jó, a másik nem. Wassnak a nyelvvel voltak gondjai, de olvasható - lineáris - történeteket jól vetett papírra.

Kácsor Zs 2008.02.16. 09:36:26


Egy idézet Wass Alberttől:

"A magyar nemzet eredetét Krisztus előtt 3000 évvel létező hatlmas sumér birodalomban kell keresnünk".
Wass Albert: Történelmünk. Megjelent: Magyar örökségünk. Kráter kiadó, Pomáz, 2001. 11. oldal

Ott kell keresni? Tényleg?

Ace 2008.02.16. 09:41:28

Wass Albert nem volt antiszemita.Aki szereti Wass Albertet (pl én) az sem antiszemita.Antiszemita pl Gyurcsány Ferenc aki 23 millió románnal riogatott december 5-én. Ja és próbálj meg kimenni az utcára és arról beszélni ,hogy aki nemzetben gondolkozik antiszemita, és a magyarság, haza elavult fogalmak.Szerintem agyon fognak verni téged ezért.De azért próbáld meg:)

lavoár 2008.02.16. 09:44:29

mondjátok már meg nekem, hogy az önkormányzati média miért nem számolhatott be a tiltakozásról?

Ace 2008.02.16. 09:48:01

Ezt csak a blog állítja, tehát még nem tények. "egyes munkatársak szerint " -ez neked bizonyíték???:)

Kácsor Zs 2008.02.16. 09:48:28


Hát persze, Wass Albert nem volt antiszemita, szerintem sem.

Igaz, főmunkatársa volt az Új Hídfő című lapnak.

Találós kérdés: ki volt az Új Hídfő szerkesztője?

Megmondom:

Fiala Ferenc, a nyilasok sajtófőnöke.

Szül: Kolozsvár, 1904. dec. 19. – meghalt: Saarbrücken, NSZK, 1988. szept. 14. Politikus, újságíró, kardvívó. A bp.-i műszaki egyetemen építészmérnöki oklevelet szerzett; tanulmányait Münchenben és Párizsban folytatta. 1932-től 1934-ig a Magyarság politikai cikkírója és belső munkatársa, 1934-től az Új Magyarság belső munkatársa. A magyarországi nemzetiszocialista mozgalom kezdeményezője, a Nyilaskeresztes Párt sajtóügyeinek irányítója. 1944-ben a Nyilaskeresztes Párt sajtófőnöke, az Összetartás c. lap szerk.-je, a Pesti Újság és a Magyarság politikai főmunkatársa és vezércikkírója. 1946-ban a Népbíróság előbb halálra ítélte, majd büntetését életfogytiglani fegyházra változtatták. 1956. okt.-ben az NSZK-ban telepedett le ahol a Magyar Egység, az Összefogás, a Hídfő, ill. az Új Hídfő szerk.-jeként tevékenykedett.

mek.oszk.hu/00300/00355/html/ABC03975/04443.htm

Ace 2008.02.16. 09:58:16

Igen, összefoglalta néhányszor a zsidók szerepét a kommunista rendszerben. És hozzá is tette mindig, hogy sajnálja,hogy az ország nem tud kilábalni a fasizmusból és akommunizmusból.

giftpilz 2008.02.16. 09:59:39

szerintetek, ady mit szólna ahhoz, hogy valamikor a politika azt mondta, hogy márpedig ady is kell arra a sétányra, s lőn, pedig szegény jó bandi, egy darab szarnak nézte -joggal- debrecent.

Rá Dios 2008.02.16. 10:00:16

ACE:

Értelek én..:-)
Az, hogy a helyi médiamunkások egyike másika mondja, hogy nem adhatták le, meg, hogy ugye, nem is adták le, amin nem érdemes súlyosan vitatkozni, mindez nem bizonyíték. Az, hogy a bizonytalan ...khmmm...kulturális hátterű Polgári Casino szobrot állíttat egy vitatott minőségű és foltos multú úrnak és akad, aki ezért nem lelkesedik, tehát szadesz-ribanc és fizetett zsidóbarát, az viszont magától értetődik. Szépen vagyunk, mondhatom...

Ace 2008.02.16. 10:01:51

Sosem zsidózok! Szadeszet meg nem kell annyira bántani igazad van! Miért rugnék bele egy agonizáló pártba:)

giftpilz 2008.02.16. 10:01:57

Kácsorkám,miért gondolja, hogy a népszabóban frecsegni jobb, mint fialánál, annak idejyén?

Ace 2008.02.16. 10:04:51

Ez egy régi trükkötök.Aki nem szadeszos vagy vér maszopos az fasiszta. De srácok ez már nem müxik:)

lavoár 2008.02.16. 10:16:06

az egyszerűen tény, hogy nem adhatott le a tiltakozókról tudósítást az önkormányzati média. szerintem ez nagyon súlyos tény a demokráciában, és sok mindenre rávilágíthat.

Rá Dios 2008.02.16. 10:16:25

ACE:
... és az MDF hol marad? Hát a Kisgazdák? SANéppártiak? A szocdemek? A Vállakozók? :-)

Ace 2008.02.16. 10:17:49

Ezt nem értem, de nem is az én gondom:)

Ace 2008.02.16. 10:20:42

Csodállak titeket. Mind a 2 párt felzabáta a saját szavazóit (szdsz, mszp). De ti nem inogtok meg! Ez annyira szép.Annyira hősies.Talán én elbuknék, vagy a véksőkig tartanám magam? :)

giftpilz 2008.02.16. 10:22:26

„inkább Száz Wass A. szobor, mint egy hollókoszt emlékmű”, „Magyar ember, nem zsidó? Ez a bajotok?”. Ezekből is úgy tűnhet, hogy a szobor felállítása például biztatást ad antiszemita nézeteket valló embereknek, s nem fékezi az indulatokat"

de kérem, ez az ötvenes évek hangja! :)
milyen szellemi nívóra süllyesztette azt az embert a kósafrusztráció, aki ilyet le tud írni?

Ace 2008.02.16. 10:28:58

Amúgy elnézést kell kérnem, hogy bepofátlankodtam egy kormánypárti blogra. Nem volt szép tőlem. Nem szabad az embereket felébreszteni az álomvilágukból.Nehéz szembesülni azzal, hogy az emberek nem fasiszták, vagy szdsz-esek, vagy maszoposak.Csak a tökük tele van a hazugságokkal, a kifordított szavakkal, Gyurcsány Ferenccel ,aki megvéd minket a fasiszta hordáktól.Elegük van a majd egyszer jobb lesz szlogenből,az elkurtuk, de most megint megpróbáljukból.A lehúzásból, a korrupcióból, az olyan miniszterekből ,akik mindenhez értenek és megbukni nem tudnak csak átbukni.És abból, hogy egy szobor a legnagyobb probléma ma kicsi hazánkban.

kosalander 2008.02.16. 10:29:59

emberek! miért zsidóztok? ezt involválja wa?

Kácsor Zs 2008.02.16. 10:30:10


Giftpilzkém, miért gondolja, hogy személyeskedéssel elősegíti egy hasznos vita lefolytatását?

Ace 2008.02.16. 10:30:10

Aztán az is lehet, hogy az olyan iskolázatlan ökrök a probléma, mint én magam.

Ace 2008.02.16. 10:31:46

Ace 2008.02.16. 10:23:55 ezt nem én írtam, jó példa volt a primitív hazug maszop megoldásokra-ÉN ITT SZÁLLTAM KI

Kácsor Zs 2008.02.16. 10:32:55


Miután a Wass-hívőktől még nem kaptam választ, megismétlem:

Egy idézet Wass Alberttől:

"A magyar nemzet eredetét Krisztus előtt 3000 évvel létező hatalmas sumér birodalomban kell keresnünk".
Wass Albert: Történelmünk. Megjelent: Magyar örökségünk. Kráter kiadó, Pomáz, 2001. 11. oldal

Ott kell keresni? Tényleg?

giftpilz 2008.02.16. 10:36:13

kácsorkám, ha egy firkász felrója egy másik firkásznak, hogy szélsőségesnek nevezhető lapba publikált, akkor miért személyeskedés megkérdezni azt, hogy kegyed mennyivel jobb a népszabójával?

e 2008.02.16. 10:40:23

Már most, a népszavazás előtt zajlik a kormányalakítás – jelentette ki Orbán Viktor, a Fidesz Magyar Polgári Szövetség elnöke a hírTV-nek adott interjújában. A legnagyobb ellenzéki párt első embere elmondta azt is: a demokrácia nem állhat abból, hogy a politika kizárólag négyévenként tart igényt az emberekre.


Videók:
Orbán: Már zajlik a kormány átalakítása


Döntő lehet, hogy az emberek mire támaszkodnak: arra, amit maguk megtapasztaltak, vagy arra, amit olvasnak az újságokban – mondta Orbán Viktor a hírTV Péntek8 című műsorában arra vonatkozólag, hogy legutóbbi évértékelő beszédét sokféleképpen kommentálták. A legnagyobb ellenzéki párt elnöke úgy látja: előbbi azért szerencsésebb, mert például Nyugat-Európában a választópolgárok több mindent tapasztaltak meg, és így előbb ismerik fel azokat a mondatokat, amely alapján egyértelműen felismerik az igazságot és a hazugságot.

Arra a felvetésre, hogy vajon az ország többsége egy ilyen viszonylag nyugodt, derűs beszédre vágyott-e, a polgári kormány miniszterelnöke elmondta: „sok a düh, a harag ma az emberekben”, rengeteg kudarcélményben volt része az utóbbi évek kormányzási gyakorlatának köszönhetően Magyarországnak. Ám Orbán Viktor úgy látja, hogy egy ellenzéki politikusnak az is kötelezettsége, hogy lelkesítsen, amellett, hogy nevén nevezze a nemzetnek ártó jelenségeket.

A beszélgetés során a Fidesz elnöke kitért Demján Sándor a napokban adott nyilatkozatára is. A polgári szövetség vezetője felidézte: hogy korábban Demjánban a „jövőben bízó, optimista vállalkozó prototípusát” látta, akire maga is szerette volna építeni az országot és annak gazdaságát. „Ezzel szemben lehangoló a szóban forgó üzletember azon sebészi pontosságú kijelentése amelyben azt mondja: 10 éven belül Európa legszegényebb országa lehet a miénk”. A Fidesz első embere úgy látja: szélsőségesnek tűnő kijelentés ez, de mindenképp figyelni kell rá.

A március 9-én esedékes népszavazás kapcsán megjegyezte: a demokrácia nem állhat abból, hogy a politika kizárólag négyévenként tart igényt az emberekre és rámutatott: Európában számos eszközt ismer a politika, hogy bevonja az embereket a közügyek alakításába. A szociális népszavazás sikerében pedig többek között azért bízik az egykori miniszterelnök, mert – szemben a rendszerváltás óta kiírt referendumokkal –, a márciusi voksolás nem elvont politikai kérdéseket feszeget, hanem nagyon is konkrét, „húsbavágó” kérdésekről dönt. Az esemény esetleges politikai következményeiről pedig azt jegyezte meg Orbán: már most, a népszavazás előtt beindult a kormány átalakítása. Kiemelte: nem mindegy, hogy 40 vagy 60 százalékos lesz-e a részvétel március 9-én.

Magyarország jelenlegi helyzetéről szólva pedig kijelentette: „megbénítja országunkat ha a kormány elutasítja azt, amit az emberek akarnak, az emberek pedig azt utasítják el, amit a kormány akar. Egy másik jövőre van szükségünk.” Meglátása szerint a népszavazás következményeit a kormányzatnak tudomásul kell venni, vagyis azt, hogy „azért a víz az úr”.

(hírTV)

Kácsor Zs 2008.02.16. 10:43:41


Giftplizkém, igaza van! Az Új Hídfő ezek szerint nem különbözik a Népszabadságtól, és én sem különbözöm Wass Alberttől, a "másik firkásztól".

Ujjé!!!

Szobrom lesz!!!

Ace 2008.02.16. 10:48:46

Csak a jobb és csak a jobb, megismétlem, csak a jobboldal hoz vígaszt!

giftpilz 2008.02.16. 10:53:02

jajj, kácsorkám, mi ez a talmudista szófacsarás? :)
Egyébként, különbözik természetesen, a kegyed lapjához, komoly áttételeken eresztül, de mégis, mintegy 120 millió ember vére tapad!
természtesen, kegyed is különbözik wasstól. wass szintén gyengécske író volt, csakúgy mint kegyed, de legalább helyesen gondolkodó, rendes emer, ami kegyedről nem feltétlenül mondható el! :)

Kácsor Zs 2008.02.16. 10:58:31



jajj, giftplizkém, hiszen az előbb még firkász voltam, most pedig írónak tetszett engem nevezni, még ha gyengécskének is?

Köszönöm!

giftpilz 2008.02.16. 11:01:01

Eme régies nyelvezetem öröme még akkoron kapott el, mikoron pesti mulatókban szájjal szórakoztattam a koreai vendégmunkások szerszámait. Írj te is a számba verset Kácsor!

giftpilz 2008.02.16. 11:02:24

kácsorkám! tudtam, hogy hízelegni fog a kis túlzásom! :)

Kácsor Zs 2008.02.16. 11:03:50


Ó, nem vagyok én arra méltó, Giftpliz. De azért köszönöm, hogy felajánlkoztál. Igazán kedves tőled.

giftpilz 2008.02.16. 11:05:13

giftpilz 2008.02.16. 11:01:01
Eme régies nyelvezetem öröme még akkoron kapott el, mikoron pesti mulatókban szájjal szórakoztattam a koreai vendégmunkások szerszámait. Írj te is a számba verset Kácsor!


Nahát, egy duplikátum! :)

giftpilz 2008.02.16. 11:07:16

egyébként. nincs ezen az oldalon technikai védelem az ellen, hogy más is írhasson valaki más nickjét használva?

Ahhhh 2008.02.16. 11:08:00

Buzi jobbos csőcselék...

civiske 2008.02.16. 11:15:49

Ez az egész ügy, hogy hol legyen a Wass-szobor, csak arra volt jó, hogy az antiszemiták megint zsidózhassanak. Kérem a blog íróját, ne foglalkozzon többet ezzel a témával, hogy ezek ne terjeszthessék nézeteiket itt.

giftpilz 2008.02.16. 11:30:04

nem civiske, fordítva ülsz a lovon! ez arra volt jó, hogy a vitát provokáló szerencsétlenek antiszemitázhassanak, és úgy egyáltalán üthessék a magyart, bikacsökként használt tóramutatójukkal! :)

giftpilz 2008.02.16. 11:36:53

Hajrá Magyarország, rohanjuk le Izraelt, Hajrá, hajrá! Tóramutatóujjatokat dugjátok az orromba!

giftpilz 2008.02.16. 11:42:40

Igazából persze az a baj, hogy elvakultak és buták vagyunk - Magyarok, egy elég szar nemzet, és azzal kérkedünk ami a múltban volt, mert a jelenben csak gyűlölködni tudunk.

giftpilz 2008.02.16. 11:54:39

nahát, itt tényleg lehet más nickjével írni! ilyet még nem láttam!

egyébként milyen jellemre vall az, hogy valaki ezt megteszi, mint kácsor?

civiske 2008.02.16. 12:46:50

Szerinted egyesek antiszemitáznak, erre a többiek elkezdenek zsidózni?
Én pont fordítva látom itt is. Előbb jön a zsidózás, aztán az antiszemitázás. Nagyon nem mindegy!
Ennyit Kósa Lajos szekértábor-oszlatásáról.

w 2008.02.16. 13:04:08

Lemondást, és idő előtti elnökválasztás kiírását várják el név nélkül nyilatkozó SZDSZ-es politikusok Kóka János szabad demokrata elnöktől, miután bizonyítékok kerültek nyilvánosságra arról, hogy Kóka János javára manipulálták az SZDSZ tavalyi elnökválasztását, írja a Magyar Hírlap.

remiz 2008.02.16. 13:05:41

és ennek mi a fene semmi köze van WA szobrának helyéhez?

w 2008.02.16. 13:12:23

Megtört és előre menekül az SZDSZ elnöke három nappal a bizonyítékok nyilvánosságra hozatala után. Kóka János délben kezdődött sajtótájékoztatóján elismerte, a Hír Televízióban és a Magyar Nemzetben bemutatott dokumentumok alapján erős a gyanú arra, hogy voltak szabálytalanságok a tavalyi elnökválasztáson

remiz 2008.02.16. 13:19:16

és ennek mi a fene semmi köze van WA szobrának helyéhez?

nuel · http://www.hazankert.com 2008.02.16. 13:21:01

Az, hogy mind az aláírók mind eme blog szerzői szdsz-esek. Semmi alapjuk tehát vádaskodni...

Sumérügyben pedig a válasz : talán el kéne olvasni amit az ezt valló történészek írtak... MTA-sok nyavalygása fingot sem ér ezügyben, akár ezen aláíróké, ők uyganis nómenklatúra. Ja, és zsidósak is.

Mo. népessége 1914 című térkép szerint amúgy 2 helyen élt a zsidók zöme : Budapest, és Debrecen. Látom, maradtak még a civis városban is. Civis=Polgári, akár csak a szoborállítók egyletének neve.

Továbbá nem létezik már jobb és baloldal, e helyett a globálcionisták és helyi érdekeket képviselők vannak. Lásd szdsz népszavazás elleni kampánya ahol a szociallizmus szitokszó. Az, hogy velük vannak koalícióban, és az ő hátukon ülve verhetik szét a nemzeti kockázatközösségre épülő egészségbiztosítót, viszont tény.

remiz 2008.02.16. 13:25:21

remek. még egy antiszemita. sose érünk Európába.

w 2008.02.16. 13:26:25

majd kóka elintézi

nuel 2008.02.16. 13:26:36

Mint a példám is mutatja, magyarnak lenni egy kezelhetetlen elmebetegség.

w 2008.02.16. 13:28:25

Csaló Kóka mennyire európai?

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.16. 13:30:15

Wass Albert írói munkássága elismerésre méltó (akárcsak Mihail Solohové, Szilvási Lajosé, József Attiláé, sőt a maga korában Arany Jánosé vagy Jókai Móré; sorolhatnánk). A tehetség nem a politikától függ.

aranyhaj.blogspot.com

Lőrincz Katalin 2008.02.16. 13:30:25

Ezt akarta, polgármester úr? Hogy kiszabaduljanak a zsidógyűlölő indulatok?
Nem hiszem, hogy ez tetszik Kósa Lajosnak, akit még a cigányok is kitűntettek toleranciadíjjal.

w 2008.02.16. 13:31:43

Kérem alássan csak szadesz gyűlölet szabadult el.

SF · http://reakcio.blogspot.com/ 2008.02.16. 13:35:37

EZ CSAK A REAKCIÓ!

Mi volt előbb? Az óbégatás, a fasisztázás.

Ha Európa alatt a szabadkőműves és diktatórikus EU cionista falanszterét érted, nagyot tévedsz. Mi vagyunk Európa.

Lőrincz Katalin : 1 nincs Kósán sapka
2 van Kósán sapka

Nem ő tiltakozik a szobor ellen hanem ez a hazátlan libernyák csürhe.

cityhall 2008.02.16. 13:37:07

Kósa Lajos nagyon jó és bensőséges kapcsolatot ápol a debreceni zsidó hitközséggel. Csak hogy tudjátok.

w 2008.02.16. 13:39:40

Itt Kósát akarja fúrni néhány szadeszos töketlen.De ettől még nem nyertek választásokat.Sőt az ilyen propagandával már a parlamentbe sem kerültök be. Tehát így tovább, előre az úton, cél legyen a 0% szdsz!

Szabóbé 2008.02.16. 13:40:34

Emberek, ti nem voltatok istentiszteleten 10-től (vagy misén)? Nem ebédeltek a családotokkal rendes polgár módjára?

w 2008.02.16. 13:42:11

szombaton?mise?

Szabóbé 2008.02.16. 13:43:10

Debrecenben minden nap van istentisztelet.

w 2008.02.16. 13:44:45

szombaton nincs mise, ebben még merülj el picit

w 2008.02.16. 13:46:14

sőt istentisztelet sincs minden nap, te ezt a blikkben olvastad?

SF 2008.02.16. 13:48:16

Kósa Lajos nagyon jó és bensőséges kapcsolatot ápol a debreceni zsidó hitközséggel. Ezen kívül Fideszes is. A Magyar Horda is szereti, ő is viszont. Mi lehet itt a baj?

w 2008.02.16. 13:49:24

Mert én nem emlékszem, hogy a blikkben lett volna ilyen. Ugyanis azt mindig elolvasom.

Pásztortáska 2008.02.16. 13:49:41

Elolvastam élveteg fasisztáink fentebbi hozzászólásait, meg hogy ne nézze a wassalbert-szobrot, akinek nem teccik. Hát én nem nézem. De ajándékba ezekért a szép hozzászólásokért, amikből látszik, hogy egy kurva szót se akarnak megérteni semmiből, mától minden nap odahordom a kutyámat szarni a szobrotok elé. És szokásomtól eltérően ezeket a kulákat nem fogom felszedni. Tapicskoljatok a saját közegetekben, ez való nektek! (Remélem felfogtátok, mit írtam, igyekeztem a ti szinteteken megszólalni.)

cityhall 2008.02.16. 13:51:51

Kósa egy sunyi állat - ezt akarod mondani? Hát. Ha belegondolok van benne valami. A Magyar Gárda-ügyben betöltött szerepe egy hányinger, ahogyan barátkozik és védi őket, az nem európai - Kósa viszont nem európai, hanem magyar.

Pell 2008.02.16. 13:53:12

cityhall!

Ez ült, ott van - kösz.

cityhall 2008.02.16. 13:53:59

Most meg az én nickemmel írkál ide valami mókás kedvű provokátor.

w 2008.02.16. 13:54:31

A régi-új liberális SZDSZ-es tagsága ellenére állítja, pártja Drávapiskiben egy voksot sem fog begyűjteni a népszavazáson: a Fidesz álláspontját fogják képviselni az ormánsági település lakói. Bezárták a kórházunkat, megszüntetik a vasútvonalakat, az emberek nem tudják majd orvoshoz vinni a gyerekeiket. Kérdem: ha lesz tandíj, a havi huszonnégyezer forintból épphogy megélő szülők hogyan taníttatják csemetéiket? A pártommal szemben mindenkit arra bíztatok, menjen el és voksoljon igennel - magyarázta.

SF · http://reakcio.blogspot.com/ 2008.02.16. 13:55:34

Pásztortáska : akkor most mi meg hugyozzuk le a jeruzsálemi siratófalat? (igyekeztem a ti szinteteken megszólalni)

Mondom, a goj eleve nem szalonképes, legalábbis a szabadkőműves páholyok szalonjaiban nem az... XD

Kezdem megérteni a legvadabb zsidógyűlölőket is...

w 2008.02.16. 13:57:38

Siker és jövő kéz a kézben járnak, a jövő pedig igennel kezdődik - szögezi le a Fidesz szóvivője. Szijjártó Péter kifejti: a kormány a vizitdíj és a kórházi napidíj bevezetésével arra kényszeríti az embereket, hogy immár másodszor fizessenek azért, amiért egyszer már - járulék formájában - megfizettek. A tandíjjal pedig a kormány azt üzeni a fiataloknak, hogy nem a tudás és nem a szorgalom számít, hanem a szülők pénztárcájának vastagsága - fogalmaz közleményében a politikus.

cityhall 2008.02.16. 13:58:48

Kis tolvaj, nagyon mókás vagy a nevemmel, na én lepihenek szunyálni, ti csak fröcsögjetek tovább! Igazi cityhall kiszállt.

w 2008.02.16. 14:00:07

Szijjártó Péter a példaképem, mert nagyon okos embernek tartom. Olyan kreatív és úgy tetszik nekem, ha nő lennék biztosan lefeküdnék neki.

giftpilz 2008.02.16. 15:15:16

" civiske 2008.02.16. 12:46:50
Szerinted egyesek antiszemitáznak, erre a többiek elkezdenek zsidózni?
Én pont fordítva látom itt is. Előbb jön a zsidózás, aztán az antiszemitázás. Nagyon nem mindegy!
Ennyit Kósa Lajos szekértábor-oszlatásáról"

nem. egyesek, beteg lelkű molekulahalmazok, elkezdenek olyan ügyet feszegetni és olyan módon persze, hogy kinyíljon a jobb érzésű emberek zsebében a bicska. ilyenkor teljes biztonsággal megjelenik a jogos antiszemita hang is. ezek erre várnak, inentől, már ők írják a táncrendet. ezzel már az indexre is lehet kerülni.

giftpilz 2008.02.16. 15:18:25

nahát, az ilyen pásztortáskákat azért jobb helyeken pofán szokták ám vágni! :)

az ilyenek miatt kicsit megengedöen gondol az ember a táborokra!

giftpilz 2008.02.16. 15:40:00

ja, és kósát, ha még áttételesen is, de antiszemitázni, azért röhejes ám! vajon kire gondolt pásztor tibor mszp, v.ker. frakcióvezető lény, mikor deutschot, csak, a fidesz második számú zsidajaként említete a blogjában? na, kire gondolt, mint első számúra? :)

U.V. 2008.02.16. 22:23:56

Antiszemitizmus, kár ezen ennyit pörögni, zsidó és filoszemita barátaink.

Mi az hogy antiszemitizmus?
Akkor szerintetek kétféle ember van,
antiszemiták és - szemiták?

És tényleg, mi az istenért fontos hogy antiszemita, anticigány, antivízigót vagy akármi az ember?

Magyarországon egy számít: hazafi, vagy magyarellenes?
Ha magyarellenes, akkor pedig nincs keresnivalója ebben az országban.
Aki szereti és tiszteli ezt az országot, legyen bármilyen friss állampolgár, biztos lehet benne hogy tárt karokkal fogadja.

S.F. · http://tinyurl.com/6o2cb3a 2008.02.17. 07:52:19

Magyarok Wass Albert ellen

Egy, a balliberális hatalomhoz és kurzushoz sorolt, az internacionalista-globalista fináncoligarchia támogatását élvező magyarországi értelmiségi csoport tiltakozó kampányt kezdeményezett a nagy erdélyi író, Wass Albert debreceni szobrának tervezett felállítása ellen. A magyar nemzeti hírügynökségnek mondott Magyar Távirati Iroda nevetséges módon "nemzetközivé terebélyesedettnek" nevezte az akciót, mivel néhány határon túli, de magát ugyancsak magyarnak tartó személyiség is csatlakozott a város polgármesteréhez írt, interneten körözött tiltakozó levélhez.

Wass Albert szobrát a debreceni Polgári Casino Egyesület magánadományokból készítteti el a városi közgyűlés hozzájárulásával. A szobor alapkövét ma helyezik el a Nagyerdőben lévő Medgyessy sétányon.

"Wass Albert körül még lezáratlan jogi és politikai viták folynak. Helyét még sem a szakma, sem az idő nem jelölte ki" - olvasható a nyilatkozatban, amelynek aláírói szerint az utóbbi másfél évtized legolvasottabb magyar író szobrának nincs helye Fazekas Mihály, Arany János, Ady Endre, Krúdy Gyula, Móricz Zsigmond, Tóth Árpád, Gulyás Pál és Szabó Lőrinc szobra között kapjon helyet. Furcsa módon a debreceni önkormányzat jogát is vitatják a szoborállításhoz. "Tiltakozunk az ellen, hogy politikai testület saját hatáskörében - ha szimbolikusan is - írói rangot adományozzon."

A Borbély Szilárd költő által fogalmazott nyilatkozat úgy vonja meg Wass Alberttől az íróságot, hogy közben olyan aláírókat sorakoztat föl vele szemben, akikről a magyar olvasók zöme nem is hallott, nemhogy a műveiket olvasta volna. Közülük sokan zsidó származásúak, akik Wasst antiszemitának és háborús bűnösnek tartják, másokat kommunista múltjuk sorol az antikommunista író ellen fellépők közé. Jeles erdélyi személyiségek nincsenek tiltakozók között, bár a Kolozsvárról Pécsre költözött Balla Zsófia és Nagyváradról Budapestre elszármazott Kőrössi P. József sietett felsorakozni a Wass-szobor ellenzői mögé. Utóbbit nemrég tüntette ki a "neptunos" RMDSZ Partium Alapítványa a Magyar Kultúra Napja alkalmából.

Nagyváradi Reggeli Újság

Rá Dios 2008.02.17. 09:25:56

Szándékosan nem emelek ki senkit a - még csak nem is ellen-, hanem csak kételkedő - nyilatkozat aláírói közül, de a sommás jellemzésük önmagában lelelplezi az ordas szándékokat, amellyel a "magyar" jobboldal(?) az éppen aktuális ikonját gondolja megvédelmezhetni.

Kiktől is? Akik másképp gondolják? Akik írni, olvasni tudnak? Akik szerint a románok lenézése nem vezet semmire? Akik szerint nem az a jó magyar, aki nyilas lapot szerkesztett?

Who the f*k is "Polgari Casino"????

giftpilz 2008.02.17. 09:31:27

mi vaaan? az aktuális ikon megvédésének "ordas" szándéka? :) :)
beszarás ez a zsíroseszű, lassú járású, cíviskommunizmus!

Rá Dios 2008.02.17. 09:36:41

Nos, kicsit Wass Albertien körülményesre sikerült a jelzős szerkezet, megengedem :-)
Hirtelen felindulásból történt...

giftpilz 2008.02.17. 09:41:17

milyen jó lehetett, mikor ezek a felindult tolulmányok nem egy blogban, hanem a III/III-nál köthettekki!

SM 2008.02.17. 09:57:07

Megint sikerült a "szekértáborokat" kibékíteni.
Csak így tovább !!
Hajrá ..... ?

Rá Dios 2008.02.17. 10:08:42

Ehhh, mérges a gomba, pedig süt a Nap...:-)

giftpilz 2008.02.17. 10:25:39

:9 dehogy mérges! engem kiválóan szórakoztat, ahogy a komcsiliberátorok képesek saját anifasiszta-antimagyarista-antiemberista /sic!/ butaságaik igazolása és harciszellemük fenntartása érdekében egy ilyen szobor ügyből is perpatvart csinálni. mintha a magyaroknak nem lenne joguk egy mégannyira gyengécske írónak is szobrot állítani.
külön mulattató ebben, hogy magukat az irodalom részének vizionáló féltehetségek, lánglelkű alanyi költők szeretnék kijelölni W. irodalmi helyét a politika helyett.
Nem mintha bármilyen hivatalos irodalmi helyet nem a politika jelölne ki. nem kell messzire menni, gondoljunk csak imre kertész wasstehetségű írócska nobel-díjára! :)
és ezek a hőbörgő félirodalmi porcicák mennyire tudnak örülni, ha a csúnya politika kitünteti őket valamely díszes ünnepen, menyire éleseszűnek tűnik akkor számukra a politika.

giftpilz 2008.02.17. 10:37:52

most már aztán végképp vidám vagyok! nem ismerem debrecent, nem tudtam milyen szobrok vannak a medgyessy sétányon. aztán belekukkantottam a kiáltványba amiben arra hivatkoznak a kiáltozók, hogy a sétány rangját kijelölik.... és kit látok? na kit? szabó lőrincet! bizony, őt is meghivatkozzák!
hát nem tudják ezek a barmok, hogy szabó lőrincet is le szokták fasisztzni a kenyéradóik? :)

Rá Dios 2008.02.17. 10:42:56

Aki olvasta Szabó Lőrinc un. kínai verseit, az tudja, hogy bármilyen - casinos, vagy más - indíttatású panthenonban ott a helye.

likőr 2008.02.17. 10:43:47

háthát, azt hittem eddig, hogy a szélsőjobb felkészültebb, de nagyon nem.

giftpilz 2008.02.17. 10:55:38

Rá Dios 2008.02.17. 10:42:56
Aki olvasta Szabó Lőrinc un. kínai verseit, az tudja, hogy bármilyen - casinos, vagy más - indíttatású panthenonban ott a helye.

természetesen. nem is erről volt szó, hanem arról, hogy wassal az volt itt a baja néhányaknak, hogy szerintük náci volt, csak azt felejtették el, hogy megmondóember vezéreik ezt a verdiktet kimondták egy szabó formátumú szerzőre is.
akkor már csak azt szeretném tudni, hogy a wass szobor állításának mi az akadálya?
W. rossz író /az egyébként/, vagy fasiszta?
ha rossz írósága az ok, akkor ne tessenek acsarogni, rossz íroknak is joguk van szobrot kapni, ha nép egy része jó írónak szeretné tudni.
ha a náciság a gond, akkor először tessenek szabót lebontani! :)

remiz 2008.02.17. 11:01:11

a tiltakozók nem a szobor állítása ellen szóltak, hanem a hely ellen. csak a tények kedvéért.

Rá Dios 2008.02.17. 11:06:18

Persze, ha már szobor, akkor inkább olvadjon fel az igaziak között egy gyengeként, mint uraljon egyedül valamely jobb sorsra érdemes teret! :-)

giftpilz 2008.02.17. 11:08:47

püffneki, remiz! és ki gondolta ezt másképp? :)

remiz 2008.02.17. 11:15:00

írtad fent:
"ha rossz írósága az ok, akkor ne tessenek acsarogni, rossz íroknak is joguk van szobrot kapni"
a jogot nem vitatták, csak a helyet, püffneki.

giftpilz 2008.02.17. 11:23:51

A rossz íróknak éppen úgy joguk van a szoborra, mint a jóknak! milyen világ az,
ahol a természet szörnyű fintorai, a buzik, házasodhatnak, de a rossz írónak nem jár szobor?
gondoljunk már bele, hogy a világ egyik legrosszabb és legártalmasabb írójának, heminwaynak mennyi szobra van szerte a világban!?
:)

giftpilz 2008.02.17. 11:25:50

jól van remiz! joguk van szobrot kapni, azon a helyen ahol a többinek is... így már jó? :lol: :lol:

Rá Dios 2008.02.17. 11:26:23

Szobrot nekem! Azonnal!

remiz 2008.02.17. 11:37:39

akkor rendben, rossz íróknak is lehet szobruk.
csak azért bátorkodtam ezt ide írni, mert a tiltakozás a helyről szólt, a nagy fenekedés a lakossági kommentekben meg arról, hogy meg akarják akadályozni, hogy szobra legyen. hát nem.
felőlem akár minden utcasarkon lehet szobra.

giftpilz 2008.02.17. 11:47:54

/lakossági kommentek! ez jó, nagyon jó!/

egyébként meg szerencsések vagytok, debreceniek, hogy van egy sétány arra a célra, hogy irodalmi nagyságok, művészi értelemben nulla értékű szobrait el tudjátok helyezni.
más városok többségében az ilyen jellegű vizuális szennyezést, az utcákon, tereken szokták elkövetni.
mikor szokik le a magyar arról, hogy történelmi és művészeti nagyságok szobraival rakja tele a városokat?

Rá Dios 2008.02.17. 12:03:31

Mérgesgombának is szobrot!
Jó étvágyatm! Amúgy régi magyar szokás szerint déli harangszóra asztalhoz ülünk. :-9

(na ja: autóba ülünk és elmegyünk egy kisvendéglőbe. Az is jó, nem? Ma se rántott gomga, se gombaleves nem lesz, az tuti. :-))

Rá Dios 2008.02.17. 12:04:18

Lakossági kommentem nyüzsög az elütésektől. Sorry!

remiz 2008.02.17. 12:11:27

feleségem most terít, kicsit megcsúszott az ebéd, 11 polgári perccel.
van egy rossz hírem a szoborsétány iránt érdeklődőknek, akik szerint szerencsések a debreceniek: a szoborsétányt még az átkosban alkották meg a város akkori vezetői, de harmadrangú komcsi költőt nem tettek oda.

giftpilz 2008.02.17. 12:12:18

off: hogyan lehet elküldött postot módosítani?

giftpilz 2008.02.17. 12:29:05

remiz, ez valóban komolyan befolyásolja azt a vélekedésemet, hogy szerencsések a debreceniek, mert van egy ilyen szobortemetőjük! :)

azért elindítottál bennem egy gondolatot. én már a lottó ötös szerencséjének sem tudnék örülni, hiszen azt is a komcsik indították... :)

remiz 2008.02.17. 12:47:54

a lottójáték nagyon régi találmány, benne van a Nyilas Misi sztoriban is (Móricz Zsigmond műve, a szerzőről van szobor Debrecenben, még az átkosban állították).
a lottót nem a komcsik indították. ők éppen betiltották, aztán - ha jól emlékszem, a "konszolidáció" részeként - mint állami monopólium ÚJRAindították.

giftpilz 2008.02.17. 13:29:08

afenébe! egyszer akarok valamit a komcsiknak adni!

a lottó néven, ma futó játékra gondoltam, nem a lutrira és egyebekre.
és megint vicces vagy! szóval nem indították, hanem betiltás után ujraindították? értem! :)

remiz 2008.02.17. 13:52:01

"A hazafias érzelmű polgárság a gyűlölt osztrák fináncok kezelésében levő lottójátékot egyszerűen bojkottálta."
hu.wikipedia.org/wiki/Lott%C3%B3
Fel kellene szólítani a mai hazafias érzelmű polgárságot, hogy ne lottózzon, mert ezzel csak a gyűlölt kormány bevételeit növeli!

Román Petra 2008.02.18. 12:42:04

Úgy látom Basa a gyengénlátókat is be kívánja vonni e fölöttébb emelkedett társalgásba; mással miként magyarázható e bődületes bötűnagyság? Szerencsétlen Wass Albert körül nagyjából az a polémia alakult ki, hogy nagyon jó író volt, de náci vs. nem volt ugyan náci, de harmadrangú szerzőként illetik elkönyvelni. Aztán ebben a szövegösszefüggésben habzott fel a szájtépés; hogy ti. Kósa milyen minőségben mert alapkövezni. Mert az ugyebár tény,hogy irodalmár nem lévén, csak politikusként lehetett jelen. Nos; szigorúan e logika mentén haladva, az elmúlt évben a kommunizmus áldozatainak emléknapján Görömbei András irodalomtörténész tartott beszédet. Tekintve, hogy ő meg ugyebár nem egy politikus, így a tisztelt egybegyűltek nem a kommunista rendszer százhúszmillió halottainak gyújtottak gyertyát, hanem a Gulag-irodalom megszületésének létrejöttére emlékeztek. Erről ennyit. Nem tudom mennyire autentikus Basa értesülése az önkormányzati meédia munkatársaitól, ti. az ott dolgozók többségét korábban ő maga rúgta ki a Naplótól. Senki sem állította, hogy Wass Albert egyenlő lenne Máraival, vagy ha tetszik Nádassal. Az viszont tény, hogy veretes, ízes mondatai sok embernek feltöltődést jelentenek ebben a bikfanyelves magyar jelenben, s hogy ebből mi marad fenn, azt majd stb.stb.
Hergelni viszont az erre mindig ugrókat visszatetsző, nagyon is kilóg a patkó, ilyenekért anno, már párbajra sem méltatták vala a szerzőt.

likőr 2008.02.18. 13:41:49

Olvassad Firefoxban, ott jól működik a blog.hu. A többi dumád is legalább ennyire megalapozott. :)
Azért nem Görömbei Andor mondta a beszédet, mert a Kossuth-díjas akadémikus irodalomtörténész nem vállalta, vállalhatta Wass Albert dicséretét. Néha megkérdezhetnétek a saját tudósaitokat, hogy minek mennyi az értéke.
Kerestem az önkormányzati médiátokban a tiltakozók nyilatkozatát, de erről úgy hallgattok, mint a sír. Mitől féltek? Nekem nem kell Basa ahhoz, hogy lássam miről NEM írtok az adófizetők pénzéből.
Román Petre, te egy nagyon negatív ember vagy, örüljél.

Sz.K. 2008.02.18. 13:51:09

RP, ha tényleg Basa tette ki azokat a Naplótól, akik most az önkormányzatinak csúfolt pártpropaganda médiát csinálják, akkor nem sajnálom őket.
Tudtommal azonban nem így van, (felsorolnád az önkormányzatiban dolgozó kirúgottak nevét?) te csak megint kelted itt a hangulatot szokásodhoz híven a blogger és más kommentelők ellen mert a témában gyenge vagy. Nehéz az agitátorok sorsa, látszik. Vicces.

puliszka 2008.02.18. 14:10:55

még szerencse, hogy van Román Petronella, különben nagyon egyhangúak lennének a kommentek, s nem növelnék a beírók számát! úgyhogy köszönjétek csak meg Petrának, hogy ír, nagyon lapos lenne az egész blogolásotok!

Román Petra 2008.02.18. 14:13:15

András, kedves likör, nem Andor. A beszédet pedig azért mondta Kósa, mert őt kérték fel. Eddig megvan? A Debrecen újságnál dolgozókat pedig nem szakmai okokból távolította el Basa, hanem mert kritikai megjegyzéseket tettek a Porcsin-Pozderka-féle újságírásra. A önkormányzati média szerkesztési politikájáról pedig - fájdalom - én sem tudok semmit. Ebben tényleg gyenge vagyok, ezáltal viszont elismeritek, hogy nincs közöm hozzájuk. Kedves Sz.K., ha az én stílusom hangulatkeltő, akkor olvasd el az előttem szólókat balról haladva jobb felé. Avagy összenőtt a szekértábor?

hlktalan 2008.02.18. 14:15:01

Most fogja a saját közgyűlése megemelni Kósa Lajos polgármesteri fizetését majdnem 600 000 forintra! Nagyon szép, plusz a parlamenti képviselői fizetése, plusz költségtérítés a városházáról és az országházból is, plusz ingyen autó, kaja, külföldi utazások.
Ha a Mr. Tíz Százaléknak nevezett Kósa csúszópénzeit nem számoljuk, a havi jövedelme így is kb. 2 milla.
Ennyi pénzért már nem kéne hülyeségeket csinálni!!!

Sz.K. 2008.02.18. 14:20:06

Hol van "az ott dolgozók többsége", akiket ő rúgott ki? Neveket tessék már írni, az a többség lehet vagy 25-30 ember is, ha összeszámolom az önkormányzati médiában dolgozókat.
Ez csak duma.
Görömbei professzor urat pedig az őt ismerők és tisztelők Andornak hívják. Ezt szokás tudni Debrecenben. Görömbei professzor úr pedig a legjobb ismerője a romániai magyar irodalomnak, és soha nem dicsérné felül Wass Albertet, mert akkor az egész korábbi nemes misszióját hazudtolná meg.

kosuttér 2008.02.18. 14:21:14

Legyetek már fölkészültebbek, testvérek!
Hát mit szólna ehhez Wass Albert?

DrKotasz 2008.02.19. 11:00:34

Az a baj, hogy ebben WASStagon benne van a politika.

Tehéntőgy 2008.02.19. 11:39:20

giftpliz: Szabó Lőrinc vastagon széljobbos volt, "csak" közben zseniális költő. Wass meg bármilyen politikai beállítottságú lehetett volna, akkor is csak egy kaptafára készült, romantikus giccsregényeket írt volna, tele álnépiesen beszélő műszékelyekkel, orvvadászokkal, meg patriarkális, románverő nemesurakkal. Nem baj, hogy sokan olvassák, vannak élvezetes könyvei (pl. A funtineli boszorkány egész jó), de mire fel a kultusza, képtelen vagyok megérteni. Például Makkai Sándor egy Móricz-plagizátor/epigon volt, de ő is összevethetetlenül jobban írt Wassnál. Mégsem állít neki senki szobrot (hálistennek), pláne nem Szabó Lőrinc mellett.

giftpilz 2008.02.19. 13:30:23

tehéntőgy, drága! mint fentebb azt kifejtettem, legyen a rossz íróknak is szobruk és kész! :)
itt, a lihegőknek sem wass tehetségével, és produktumával van bajuk, hanem azzal, hogy egy nem túl széles irodalmi műveltségű és nem túl biztos izlésű, de szinte kizárólag tisztességes magyar ember kultuszt teremtett körülötte. a lihegőknek mindegy is wass, ezeket a tisztességes, de ízlés dolgában szerényen bútorozott fejű jobboldaliakat akarják támadni, hergelni, hátha megjutalmazza majd őket a balodali kultúrhatalom és a mindenkori, idegenszívű megmondóember réteg.
tehát a támadás céljának csak ócska leple az írói kvalitás vizsgálata, az igazi cél a magyarok permanens megalázása, és cionista gazdáik kegyeinek elnyerése! :)

onza 2008.02.21. 13:45:59

A sok angyoniskolázot, Wass Albert tudós, bal-lib-izraelita ellenzőnek ajánlom, hogy nézze meg a W.A.-ről készült filmet. Ott pl. olyanokra is rábukkanhat, hogy s Funtinelli boszorkányok könyvet román(!) irodalomtörténészek az egyik legjobb és legszebb, a románokról szóló könyvnek tartják és kétségbe vonják, hogy ha valaki románokat öletet és gyűlölte volna őket, akkor ilyen szépen írt volna róluk és ennyire ismerte volna a mindennapjaikat és gondolkodásukat.

Obszi 2008.02.26. 17:23:03

168 óra:
Wass Albert kapcsán Kósa Lajos debreceni polgármester azt nyilatkozta: a politikai vitákra való tekintettel közpénzből nem támogatná a szoborállítást, de magánemberként szívesen áldoz rá.
Kukorelly Endre:
Sajnálom. Fiatal, értelmiségi, és ha Wass kell neki, akkor vagy nagyon pocsék az ízlése, vagy ideológiai céljai vannak. Rosszabb esetben pártpolitikaiak. Wass neve már-már tényezővé vált a szavazatmaximálás szempontjából. Ez azért – lássuk be – minimum érdekes jelenség. A tömeg ízlése olyan, amilyen, de ahogyan gerjesztik, manipulálják, így visszaélnek vele, ráadásul a szent költészetre hivatkozva. Úriember ilyet nem tesz. Vagy túlzok, és abba, ahogy pártok pozicionálják magukat, belefér ez a fajta, szó szerint ízléstelen marketing? Jó. Viszont Csokonai és Krúdy közé szoborni egy politikai brandet, azt ne, ha kérhetném.
www.168ora.hu/cikk.php?id=9444

Hazugok vagytok basahalom 2008.02.27. 07:46:16

Ha már itt tartunk, ez a bátor társaság miért nem tiltakozott a miniszterelnöknél, miként merészelte a magyar orvosi társadalom és a magyar szellemi élet képviselőinek véleménye nélkül elkezdeni a káoszteremtést, amit egészségügyi reform címén próbálnak ráerőltetni a magyar társadalom minden egyes tagjára?

Seszták Ágnes: Ízlésterroristák

Ha már itt tartunk, ez a bátor társaság miért nem tiltakozott a miniszterelnöknél, miként merészelte a magyar orvosi társadalom és a magyar szellemi élet képviselőinek véleménye nélkül elkezdeni a káoszteremtést, amit egészségügyi reform címén próbálnak ráerőltetni a magyar társadalom minden egyes tagjára?

Wass Albert. Magam nem vagyok Wass-rajongó. Elolvastam néhány könyvét, és mindegyik ugyanazon a hangon ugyanazt üzente, de ez nem jelenti azt, hogy bárki ne lehessen Wass Albert írásainak szerelmese. Nem világos ugyanis a mély ellenszenv eredője, ami Wass Albertet körülveszi.

Ha csak nem arról van szó, hogy az úgynevezett nemzeti oldal talált magának egy szeretni való személyt, amit nem szabad megengedni. Elvégre Wass Albert csak imádott Erdélyét írja meg újra és újra. Kiknek fáj ez annyira, hogy képesek Arany Jánost vagy Szabó Lőrincet (!) pajzsként maguk elé rántani, illusztrálandó, hogy ezeknek a nagy embereknek a szomszédságában Wass Albert nem tartózkodhat.

Már miért nem? Wass Albert nincs akkor a művész, mint Wim Delvoye, aki az Ernst Múzeumban mutatja be az emberi emésztést modelláló gépezetét működés közben az evés, rágás, nyeléstől az oda ürített szarig? Vagy mekkora művész Nitsch, aki a vizeletben ázó Jézust disznóvérrel kevergetve emelte a Kiscelli Múzeum színvonalát. Mennyivel jobbak, mint Wass Albert?

Vagy azok a divatos kiadók és szerzőik, akik gusztustalan, perverz, undorító irodalomnak csúfolt selejtekkel boldogítják azokat, akik pénzt adnak ki ezekért. Wass Albertnek szobra lesz, ami nem tetszik néhány embernek. Másoknak meg nagyon is tetszik. Maradjunk ennyiben!

retek 2008.02.27. 10:24:15

Te előbb szóló elmondanád hol a hazugság a blogpostban? Nagyon érdekelne.
Seszták Ágnes fejében meg nagy a kavar úgy látom. Mi köze van az egészségügynek Wass Alberthez? A szobor helyének az orvosokhoz?
Denagóg badarság.
süti beállítások módosítása