Wass – akarat

Ma letették Wass Albert szobrának alapkövét. Sokan voltak. Sok a kérdés is.  

Szokott-e szobroknak alapkőletétele lenni?

Nem szokás, de van rá példa (Korányi FrigyesTeleki Pál).   

Miért most volt ez az ünnepség?

Mert tíz éve, 1998 februárjában lett öngyilkos Wass AlbertIgaz, inkább születési dátumokra szokás emlékezni, de korábban nagy gyakorlata volt halál kerek évfordulójának ünnepélyes felemlegetése is, például Lenin esetében, s ezt egykor örömmel tette a magyar nép.  

Kósa Lajos milyen minőségében tartott méltató beszédet?

Kósa Lajos Debrecen polgármestere, a Fidesz egyik országos alelnöke, a szobrot állító debreceni Polgári Casino Egyesület tagja. Politikusok esetében ritka dolog, hogy szerepeik szerint „széjjelosszuk” személyiségüket, de erre is volt már példa a közelmúlt magyarországi történéseiben („írói munkásságának része”). Mivel az alapkőletételi ünnepség díszleteként a polgármester mögött látható volt Debrecen város hivatalos zászlaja, így joggal tekinthető hivatalos városi eseménynek. (Az árpádsávos zászló a közönség soraiban tűnt fel.) Mivel politikus tartott beszédet, s nem például egy irodalomtörténész, arra lehet következtetni, hogy Wass Albertnek nem irodalmi munkássága okán állítanak szobrot debreceni hívei. 
Kósa Lajos ünnepi beszédében arról szólt, hogy érjen véget a „szekértáborok kora”. Megfogadják intelmét?
Bár Kósa Lajosnak nagy tekintélye van, nem valószínű, hogy ebben az ügyben bárki is hallgatna a szavára. Az eseményről szóló egyik tudósítás olvasói kommentárjai között például efféléket lehet olvasni: „inkább Száz Wass A. szobor, mint egy hollókoszt emlékmű”, „Magyar ember, nem zsidó? Ez a bajotok?”. Ezekből is úgy tűnhet, hogy a szobor felállítása például biztatást ad antiszemita nézeteket valló embereknek, s nem fékezi az indulatokat.

Hol lehet olvasni a szobor helye ellen tiltakozók levelét és névsorát?

Megtalálható az internetenEzen az oldalon nincs lehetőség kommentárokra, ellenben megtalálható az a mailcím, ahová támogató leveleket várnak a tiltakozók.

Miért nem számolt be az önkormányzati sajtó a tiltakozásról?

Az önkormányzati tulajdonú, tehát közpénzből működő média munkatársainak elmondása szerint Kovács Zoltán kommunikációs ügyekért felelős önkormányzati tanácsnok utasítására nem adhatott hírt a tiltakozásról a városi televízió és a mindenpostaládás városi kiadvány honlapja, így a debreceniek a saját sajtójukból nem szerezhettek tudomást olyan városukat érintő hírről, amiről az egész országos sajtó beszámolt az MTI tudósítása alapján, illetve saját forrásból. Gyakori gyakorlat ez Debrecenben. Az önkormányzati médiában dolgozó egyes munkatársak szerint szerkesztőségeik nem dolgozhatnak önállóan és függetlenül, mert kézi vezérléssel irányítják őket, a cenzúra eszközét is alkalmazva.

Bár a tiltakozásról nem ad(hat)tak hírt a köztulajdonú debreceni médiumok, a mai alapkőletételről már beszámolnak (A tisztánlátás érdekébenLerakták Wass Albert szobrának alapkövét).

A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr56340773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

giftpilz 2008.02.16. 10:36:13

kácsorkám, ha egy firkász felrója egy másik firkásznak, hogy szélsőségesnek nevezhető lapba publikált, akkor miért személyeskedés megkérdezni azt, hogy kegyed mennyivel jobb a népszabójával?

e 2008.02.16. 10:40:23

Már most, a népszavazás előtt zajlik a kormányalakítás – jelentette ki Orbán Viktor, a Fidesz Magyar Polgári Szövetség elnöke a hírTV-nek adott interjújában. A legnagyobb ellenzéki párt első embere elmondta azt is: a demokrácia nem állhat abból, hogy a politika kizárólag négyévenként tart igényt az emberekre.


Videók:
Orbán: Már zajlik a kormány átalakítása


Döntő lehet, hogy az emberek mire támaszkodnak: arra, amit maguk megtapasztaltak, vagy arra, amit olvasnak az újságokban – mondta Orbán Viktor a hírTV Péntek8 című műsorában arra vonatkozólag, hogy legutóbbi évértékelő beszédét sokféleképpen kommentálták. A legnagyobb ellenzéki párt elnöke úgy látja: előbbi azért szerencsésebb, mert például Nyugat-Európában a választópolgárok több mindent tapasztaltak meg, és így előbb ismerik fel azokat a mondatokat, amely alapján egyértelműen felismerik az igazságot és a hazugságot.

Arra a felvetésre, hogy vajon az ország többsége egy ilyen viszonylag nyugodt, derűs beszédre vágyott-e, a polgári kormány miniszterelnöke elmondta: „sok a düh, a harag ma az emberekben”, rengeteg kudarcélményben volt része az utóbbi évek kormányzási gyakorlatának köszönhetően Magyarországnak. Ám Orbán Viktor úgy látja, hogy egy ellenzéki politikusnak az is kötelezettsége, hogy lelkesítsen, amellett, hogy nevén nevezze a nemzetnek ártó jelenségeket.

A beszélgetés során a Fidesz elnöke kitért Demján Sándor a napokban adott nyilatkozatára is. A polgári szövetség vezetője felidézte: hogy korábban Demjánban a „jövőben bízó, optimista vállalkozó prototípusát” látta, akire maga is szerette volna építeni az országot és annak gazdaságát. „Ezzel szemben lehangoló a szóban forgó üzletember azon sebészi pontosságú kijelentése amelyben azt mondja: 10 éven belül Európa legszegényebb országa lehet a miénk”. A Fidesz első embere úgy látja: szélsőségesnek tűnő kijelentés ez, de mindenképp figyelni kell rá.

A március 9-én esedékes népszavazás kapcsán megjegyezte: a demokrácia nem állhat abból, hogy a politika kizárólag négyévenként tart igényt az emberekre és rámutatott: Európában számos eszközt ismer a politika, hogy bevonja az embereket a közügyek alakításába. A szociális népszavazás sikerében pedig többek között azért bízik az egykori miniszterelnök, mert – szemben a rendszerváltás óta kiírt referendumokkal –, a márciusi voksolás nem elvont politikai kérdéseket feszeget, hanem nagyon is konkrét, „húsbavágó” kérdésekről dönt. Az esemény esetleges politikai következményeiről pedig azt jegyezte meg Orbán: már most, a népszavazás előtt beindult a kormány átalakítása. Kiemelte: nem mindegy, hogy 40 vagy 60 százalékos lesz-e a részvétel március 9-én.

Magyarország jelenlegi helyzetéről szólva pedig kijelentette: „megbénítja országunkat ha a kormány elutasítja azt, amit az emberek akarnak, az emberek pedig azt utasítják el, amit a kormány akar. Egy másik jövőre van szükségünk.” Meglátása szerint a népszavazás következményeit a kormányzatnak tudomásul kell venni, vagyis azt, hogy „azért a víz az úr”.

(hírTV)

Kácsor Zs 2008.02.16. 10:43:41


Giftplizkém, igaza van! Az Új Hídfő ezek szerint nem különbözik a Népszabadságtól, és én sem különbözöm Wass Alberttől, a "másik firkásztól".

Ujjé!!!

Szobrom lesz!!!

Ace 2008.02.16. 10:48:46

Csak a jobb és csak a jobb, megismétlem, csak a jobboldal hoz vígaszt!

giftpilz 2008.02.16. 10:53:02

jajj, kácsorkám, mi ez a talmudista szófacsarás? :)
Egyébként, különbözik természetesen, a kegyed lapjához, komoly áttételeken eresztül, de mégis, mintegy 120 millió ember vére tapad!
természtesen, kegyed is különbözik wasstól. wass szintén gyengécske író volt, csakúgy mint kegyed, de legalább helyesen gondolkodó, rendes emer, ami kegyedről nem feltétlenül mondható el! :)

Kácsor Zs 2008.02.16. 10:58:31



jajj, giftplizkém, hiszen az előbb még firkász voltam, most pedig írónak tetszett engem nevezni, még ha gyengécskének is?

Köszönöm!

giftpilz 2008.02.16. 11:01:01

Eme régies nyelvezetem öröme még akkoron kapott el, mikoron pesti mulatókban szájjal szórakoztattam a koreai vendégmunkások szerszámait. Írj te is a számba verset Kácsor!

giftpilz 2008.02.16. 11:02:24

kácsorkám! tudtam, hogy hízelegni fog a kis túlzásom! :)

Kácsor Zs 2008.02.16. 11:03:50


Ó, nem vagyok én arra méltó, Giftpliz. De azért köszönöm, hogy felajánlkoztál. Igazán kedves tőled.

giftpilz 2008.02.16. 11:05:13

giftpilz 2008.02.16. 11:01:01
Eme régies nyelvezetem öröme még akkoron kapott el, mikoron pesti mulatókban szájjal szórakoztattam a koreai vendégmunkások szerszámait. Írj te is a számba verset Kácsor!


Nahát, egy duplikátum! :)

giftpilz 2008.02.16. 11:07:16

egyébként. nincs ezen az oldalon technikai védelem az ellen, hogy más is írhasson valaki más nickjét használva?

Ahhhh 2008.02.16. 11:08:00

Buzi jobbos csőcselék...

civiske 2008.02.16. 11:15:49

Ez az egész ügy, hogy hol legyen a Wass-szobor, csak arra volt jó, hogy az antiszemiták megint zsidózhassanak. Kérem a blog íróját, ne foglalkozzon többet ezzel a témával, hogy ezek ne terjeszthessék nézeteiket itt.

giftpilz 2008.02.16. 11:30:04

nem civiske, fordítva ülsz a lovon! ez arra volt jó, hogy a vitát provokáló szerencsétlenek antiszemitázhassanak, és úgy egyáltalán üthessék a magyart, bikacsökként használt tóramutatójukkal! :)

giftpilz 2008.02.16. 11:36:53

Hajrá Magyarország, rohanjuk le Izraelt, Hajrá, hajrá! Tóramutatóujjatokat dugjátok az orromba!

giftpilz 2008.02.16. 11:42:40

Igazából persze az a baj, hogy elvakultak és buták vagyunk - Magyarok, egy elég szar nemzet, és azzal kérkedünk ami a múltban volt, mert a jelenben csak gyűlölködni tudunk.

giftpilz 2008.02.16. 11:54:39

nahát, itt tényleg lehet más nickjével írni! ilyet még nem láttam!

egyébként milyen jellemre vall az, hogy valaki ezt megteszi, mint kácsor?

civiske 2008.02.16. 12:46:50

Szerinted egyesek antiszemitáznak, erre a többiek elkezdenek zsidózni?
Én pont fordítva látom itt is. Előbb jön a zsidózás, aztán az antiszemitázás. Nagyon nem mindegy!
Ennyit Kósa Lajos szekértábor-oszlatásáról.

w 2008.02.16. 13:04:08

Lemondást, és idő előtti elnökválasztás kiírását várják el név nélkül nyilatkozó SZDSZ-es politikusok Kóka János szabad demokrata elnöktől, miután bizonyítékok kerültek nyilvánosságra arról, hogy Kóka János javára manipulálták az SZDSZ tavalyi elnökválasztását, írja a Magyar Hírlap.

remiz 2008.02.16. 13:05:41

és ennek mi a fene semmi köze van WA szobrának helyéhez?

w 2008.02.16. 13:12:23

Megtört és előre menekül az SZDSZ elnöke három nappal a bizonyítékok nyilvánosságra hozatala után. Kóka János délben kezdődött sajtótájékoztatóján elismerte, a Hír Televízióban és a Magyar Nemzetben bemutatott dokumentumok alapján erős a gyanú arra, hogy voltak szabálytalanságok a tavalyi elnökválasztáson

remiz 2008.02.16. 13:19:16

és ennek mi a fene semmi köze van WA szobrának helyéhez?

nuel · http://www.hazankert.com 2008.02.16. 13:21:01

Az, hogy mind az aláírók mind eme blog szerzői szdsz-esek. Semmi alapjuk tehát vádaskodni...

Sumérügyben pedig a válasz : talán el kéne olvasni amit az ezt valló történészek írtak... MTA-sok nyavalygása fingot sem ér ezügyben, akár ezen aláíróké, ők uyganis nómenklatúra. Ja, és zsidósak is.

Mo. népessége 1914 című térkép szerint amúgy 2 helyen élt a zsidók zöme : Budapest, és Debrecen. Látom, maradtak még a civis városban is. Civis=Polgári, akár csak a szoborállítók egyletének neve.

Továbbá nem létezik már jobb és baloldal, e helyett a globálcionisták és helyi érdekeket képviselők vannak. Lásd szdsz népszavazás elleni kampánya ahol a szociallizmus szitokszó. Az, hogy velük vannak koalícióban, és az ő hátukon ülve verhetik szét a nemzeti kockázatközösségre épülő egészségbiztosítót, viszont tény.

remiz 2008.02.16. 13:25:21

remek. még egy antiszemita. sose érünk Európába.

w 2008.02.16. 13:26:25

majd kóka elintézi

nuel 2008.02.16. 13:26:36

Mint a példám is mutatja, magyarnak lenni egy kezelhetetlen elmebetegség.

w 2008.02.16. 13:28:25

Csaló Kóka mennyire európai?

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.16. 13:30:15

Wass Albert írói munkássága elismerésre méltó (akárcsak Mihail Solohové, Szilvási Lajosé, József Attiláé, sőt a maga korában Arany Jánosé vagy Jókai Móré; sorolhatnánk). A tehetség nem a politikától függ.

aranyhaj.blogspot.com

Lőrincz Katalin 2008.02.16. 13:30:25

Ezt akarta, polgármester úr? Hogy kiszabaduljanak a zsidógyűlölő indulatok?
Nem hiszem, hogy ez tetszik Kósa Lajosnak, akit még a cigányok is kitűntettek toleranciadíjjal.

w 2008.02.16. 13:31:43

Kérem alássan csak szadesz gyűlölet szabadult el.

SF · http://reakcio.blogspot.com/ 2008.02.16. 13:35:37

EZ CSAK A REAKCIÓ!

Mi volt előbb? Az óbégatás, a fasisztázás.

Ha Európa alatt a szabadkőműves és diktatórikus EU cionista falanszterét érted, nagyot tévedsz. Mi vagyunk Európa.

Lőrincz Katalin : 1 nincs Kósán sapka
2 van Kósán sapka

Nem ő tiltakozik a szobor ellen hanem ez a hazátlan libernyák csürhe.

cityhall 2008.02.16. 13:37:07

Kósa Lajos nagyon jó és bensőséges kapcsolatot ápol a debreceni zsidó hitközséggel. Csak hogy tudjátok.

w 2008.02.16. 13:39:40

Itt Kósát akarja fúrni néhány szadeszos töketlen.De ettől még nem nyertek választásokat.Sőt az ilyen propagandával már a parlamentbe sem kerültök be. Tehát így tovább, előre az úton, cél legyen a 0% szdsz!

Szabóbé 2008.02.16. 13:40:34

Emberek, ti nem voltatok istentiszteleten 10-től (vagy misén)? Nem ebédeltek a családotokkal rendes polgár módjára?

w 2008.02.16. 13:42:11

szombaton?mise?

Szabóbé 2008.02.16. 13:43:10

Debrecenben minden nap van istentisztelet.

w 2008.02.16. 13:44:45

szombaton nincs mise, ebben még merülj el picit

w 2008.02.16. 13:46:14

sőt istentisztelet sincs minden nap, te ezt a blikkben olvastad?

SF 2008.02.16. 13:48:16

Kósa Lajos nagyon jó és bensőséges kapcsolatot ápol a debreceni zsidó hitközséggel. Ezen kívül Fideszes is. A Magyar Horda is szereti, ő is viszont. Mi lehet itt a baj?

w 2008.02.16. 13:49:24

Mert én nem emlékszem, hogy a blikkben lett volna ilyen. Ugyanis azt mindig elolvasom.

Pásztortáska 2008.02.16. 13:49:41

Elolvastam élveteg fasisztáink fentebbi hozzászólásait, meg hogy ne nézze a wassalbert-szobrot, akinek nem teccik. Hát én nem nézem. De ajándékba ezekért a szép hozzászólásokért, amikből látszik, hogy egy kurva szót se akarnak megérteni semmiből, mától minden nap odahordom a kutyámat szarni a szobrotok elé. És szokásomtól eltérően ezeket a kulákat nem fogom felszedni. Tapicskoljatok a saját közegetekben, ez való nektek! (Remélem felfogtátok, mit írtam, igyekeztem a ti szinteteken megszólalni.)

cityhall 2008.02.16. 13:51:51

Kósa egy sunyi állat - ezt akarod mondani? Hát. Ha belegondolok van benne valami. A Magyar Gárda-ügyben betöltött szerepe egy hányinger, ahogyan barátkozik és védi őket, az nem európai - Kósa viszont nem európai, hanem magyar.

Pell 2008.02.16. 13:53:12

cityhall!

Ez ült, ott van - kösz.

cityhall 2008.02.16. 13:53:59

Most meg az én nickemmel írkál ide valami mókás kedvű provokátor.

w 2008.02.16. 13:54:31

A régi-új liberális SZDSZ-es tagsága ellenére állítja, pártja Drávapiskiben egy voksot sem fog begyűjteni a népszavazáson: a Fidesz álláspontját fogják képviselni az ormánsági település lakói. Bezárták a kórházunkat, megszüntetik a vasútvonalakat, az emberek nem tudják majd orvoshoz vinni a gyerekeiket. Kérdem: ha lesz tandíj, a havi huszonnégyezer forintból épphogy megélő szülők hogyan taníttatják csemetéiket? A pártommal szemben mindenkit arra bíztatok, menjen el és voksoljon igennel - magyarázta.

SF · http://reakcio.blogspot.com/ 2008.02.16. 13:55:34

Pásztortáska : akkor most mi meg hugyozzuk le a jeruzsálemi siratófalat? (igyekeztem a ti szinteteken megszólalni)

Mondom, a goj eleve nem szalonképes, legalábbis a szabadkőműves páholyok szalonjaiban nem az... XD

Kezdem megérteni a legvadabb zsidógyűlölőket is...

w 2008.02.16. 13:57:38

Siker és jövő kéz a kézben járnak, a jövő pedig igennel kezdődik - szögezi le a Fidesz szóvivője. Szijjártó Péter kifejti: a kormány a vizitdíj és a kórházi napidíj bevezetésével arra kényszeríti az embereket, hogy immár másodszor fizessenek azért, amiért egyszer már - járulék formájában - megfizettek. A tandíjjal pedig a kormány azt üzeni a fiataloknak, hogy nem a tudás és nem a szorgalom számít, hanem a szülők pénztárcájának vastagsága - fogalmaz közleményében a politikus.

cityhall 2008.02.16. 13:58:48

Kis tolvaj, nagyon mókás vagy a nevemmel, na én lepihenek szunyálni, ti csak fröcsögjetek tovább! Igazi cityhall kiszállt.

w 2008.02.16. 14:00:07

Szijjártó Péter a példaképem, mert nagyon okos embernek tartom. Olyan kreatív és úgy tetszik nekem, ha nő lennék biztosan lefeküdnék neki.

giftpilz 2008.02.16. 15:15:16

" civiske 2008.02.16. 12:46:50
Szerinted egyesek antiszemitáznak, erre a többiek elkezdenek zsidózni?
Én pont fordítva látom itt is. Előbb jön a zsidózás, aztán az antiszemitázás. Nagyon nem mindegy!
Ennyit Kósa Lajos szekértábor-oszlatásáról"

nem. egyesek, beteg lelkű molekulahalmazok, elkezdenek olyan ügyet feszegetni és olyan módon persze, hogy kinyíljon a jobb érzésű emberek zsebében a bicska. ilyenkor teljes biztonsággal megjelenik a jogos antiszemita hang is. ezek erre várnak, inentől, már ők írják a táncrendet. ezzel már az indexre is lehet kerülni.

giftpilz 2008.02.16. 15:18:25

nahát, az ilyen pásztortáskákat azért jobb helyeken pofán szokták ám vágni! :)

az ilyenek miatt kicsit megengedöen gondol az ember a táborokra!

giftpilz 2008.02.16. 15:40:00

ja, és kósát, ha még áttételesen is, de antiszemitázni, azért röhejes ám! vajon kire gondolt pásztor tibor mszp, v.ker. frakcióvezető lény, mikor deutschot, csak, a fidesz második számú zsidajaként említete a blogjában? na, kire gondolt, mint első számúra? :)

U.V. 2008.02.16. 22:23:56

Antiszemitizmus, kár ezen ennyit pörögni, zsidó és filoszemita barátaink.

Mi az hogy antiszemitizmus?
Akkor szerintetek kétféle ember van,
antiszemiták és - szemiták?

És tényleg, mi az istenért fontos hogy antiszemita, anticigány, antivízigót vagy akármi az ember?

Magyarországon egy számít: hazafi, vagy magyarellenes?
Ha magyarellenes, akkor pedig nincs keresnivalója ebben az országban.
Aki szereti és tiszteli ezt az országot, legyen bármilyen friss állampolgár, biztos lehet benne hogy tárt karokkal fogadja.

S.F. · http://tinyurl.com/6o2cb3a 2008.02.17. 07:52:19

Magyarok Wass Albert ellen

Egy, a balliberális hatalomhoz és kurzushoz sorolt, az internacionalista-globalista fináncoligarchia támogatását élvező magyarországi értelmiségi csoport tiltakozó kampányt kezdeményezett a nagy erdélyi író, Wass Albert debreceni szobrának tervezett felállítása ellen. A magyar nemzeti hírügynökségnek mondott Magyar Távirati Iroda nevetséges módon "nemzetközivé terebélyesedettnek" nevezte az akciót, mivel néhány határon túli, de magát ugyancsak magyarnak tartó személyiség is csatlakozott a város polgármesteréhez írt, interneten körözött tiltakozó levélhez.

Wass Albert szobrát a debreceni Polgári Casino Egyesület magánadományokból készítteti el a városi közgyűlés hozzájárulásával. A szobor alapkövét ma helyezik el a Nagyerdőben lévő Medgyessy sétányon.

"Wass Albert körül még lezáratlan jogi és politikai viták folynak. Helyét még sem a szakma, sem az idő nem jelölte ki" - olvasható a nyilatkozatban, amelynek aláírói szerint az utóbbi másfél évtized legolvasottabb magyar író szobrának nincs helye Fazekas Mihály, Arany János, Ady Endre, Krúdy Gyula, Móricz Zsigmond, Tóth Árpád, Gulyás Pál és Szabó Lőrinc szobra között kapjon helyet. Furcsa módon a debreceni önkormányzat jogát is vitatják a szoborállításhoz. "Tiltakozunk az ellen, hogy politikai testület saját hatáskörében - ha szimbolikusan is - írói rangot adományozzon."

A Borbély Szilárd költő által fogalmazott nyilatkozat úgy vonja meg Wass Alberttől az íróságot, hogy közben olyan aláírókat sorakoztat föl vele szemben, akikről a magyar olvasók zöme nem is hallott, nemhogy a műveiket olvasta volna. Közülük sokan zsidó származásúak, akik Wasst antiszemitának és háborús bűnösnek tartják, másokat kommunista múltjuk sorol az antikommunista író ellen fellépők közé. Jeles erdélyi személyiségek nincsenek tiltakozók között, bár a Kolozsvárról Pécsre költözött Balla Zsófia és Nagyváradról Budapestre elszármazott Kőrössi P. József sietett felsorakozni a Wass-szobor ellenzői mögé. Utóbbit nemrég tüntette ki a "neptunos" RMDSZ Partium Alapítványa a Magyar Kultúra Napja alkalmából.

Nagyváradi Reggeli Újság

Rá Dios 2008.02.17. 09:25:56

Szándékosan nem emelek ki senkit a - még csak nem is ellen-, hanem csak kételkedő - nyilatkozat aláírói közül, de a sommás jellemzésük önmagában lelelplezi az ordas szándékokat, amellyel a "magyar" jobboldal(?) az éppen aktuális ikonját gondolja megvédelmezhetni.

Kiktől is? Akik másképp gondolják? Akik írni, olvasni tudnak? Akik szerint a románok lenézése nem vezet semmire? Akik szerint nem az a jó magyar, aki nyilas lapot szerkesztett?

Who the f*k is "Polgari Casino"????

giftpilz 2008.02.17. 09:31:27

mi vaaan? az aktuális ikon megvédésének "ordas" szándéka? :) :)
beszarás ez a zsíroseszű, lassú járású, cíviskommunizmus!

Rá Dios 2008.02.17. 09:36:41

Nos, kicsit Wass Albertien körülményesre sikerült a jelzős szerkezet, megengedem :-)
Hirtelen felindulásból történt...

giftpilz 2008.02.17. 09:41:17

milyen jó lehetett, mikor ezek a felindult tolulmányok nem egy blogban, hanem a III/III-nál köthettekki!

SM 2008.02.17. 09:57:07

Megint sikerült a "szekértáborokat" kibékíteni.
Csak így tovább !!
Hajrá ..... ?

Rá Dios 2008.02.17. 10:08:42

Ehhh, mérges a gomba, pedig süt a Nap...:-)

giftpilz 2008.02.17. 10:25:39

:9 dehogy mérges! engem kiválóan szórakoztat, ahogy a komcsiliberátorok képesek saját anifasiszta-antimagyarista-antiemberista /sic!/ butaságaik igazolása és harciszellemük fenntartása érdekében egy ilyen szobor ügyből is perpatvart csinálni. mintha a magyaroknak nem lenne joguk egy mégannyira gyengécske írónak is szobrot állítani.
külön mulattató ebben, hogy magukat az irodalom részének vizionáló féltehetségek, lánglelkű alanyi költők szeretnék kijelölni W. irodalmi helyét a politika helyett.
Nem mintha bármilyen hivatalos irodalmi helyet nem a politika jelölne ki. nem kell messzire menni, gondoljunk csak imre kertész wasstehetségű írócska nobel-díjára! :)
és ezek a hőbörgő félirodalmi porcicák mennyire tudnak örülni, ha a csúnya politika kitünteti őket valamely díszes ünnepen, menyire éleseszűnek tűnik akkor számukra a politika.

giftpilz 2008.02.17. 10:37:52

most már aztán végképp vidám vagyok! nem ismerem debrecent, nem tudtam milyen szobrok vannak a medgyessy sétányon. aztán belekukkantottam a kiáltványba amiben arra hivatkoznak a kiáltozók, hogy a sétány rangját kijelölik.... és kit látok? na kit? szabó lőrincet! bizony, őt is meghivatkozzák!
hát nem tudják ezek a barmok, hogy szabó lőrincet is le szokták fasisztzni a kenyéradóik? :)

Rá Dios 2008.02.17. 10:42:56

Aki olvasta Szabó Lőrinc un. kínai verseit, az tudja, hogy bármilyen - casinos, vagy más - indíttatású panthenonban ott a helye.

likőr 2008.02.17. 10:43:47

háthát, azt hittem eddig, hogy a szélsőjobb felkészültebb, de nagyon nem.

giftpilz 2008.02.17. 10:55:38

Rá Dios 2008.02.17. 10:42:56
Aki olvasta Szabó Lőrinc un. kínai verseit, az tudja, hogy bármilyen - casinos, vagy más - indíttatású panthenonban ott a helye.

természetesen. nem is erről volt szó, hanem arról, hogy wassal az volt itt a baja néhányaknak, hogy szerintük náci volt, csak azt felejtették el, hogy megmondóember vezéreik ezt a verdiktet kimondták egy szabó formátumú szerzőre is.
akkor már csak azt szeretném tudni, hogy a wass szobor állításának mi az akadálya?
W. rossz író /az egyébként/, vagy fasiszta?
ha rossz írósága az ok, akkor ne tessenek acsarogni, rossz íroknak is joguk van szobrot kapni, ha nép egy része jó írónak szeretné tudni.
ha a náciság a gond, akkor először tessenek szabót lebontani! :)

remiz 2008.02.17. 11:01:11

a tiltakozók nem a szobor állítása ellen szóltak, hanem a hely ellen. csak a tények kedvéért.

Rá Dios 2008.02.17. 11:06:18

Persze, ha már szobor, akkor inkább olvadjon fel az igaziak között egy gyengeként, mint uraljon egyedül valamely jobb sorsra érdemes teret! :-)

giftpilz 2008.02.17. 11:08:47

püffneki, remiz! és ki gondolta ezt másképp? :)

remiz 2008.02.17. 11:15:00

írtad fent:
"ha rossz írósága az ok, akkor ne tessenek acsarogni, rossz íroknak is joguk van szobrot kapni"
a jogot nem vitatták, csak a helyet, püffneki.

giftpilz 2008.02.17. 11:23:51

A rossz íróknak éppen úgy joguk van a szoborra, mint a jóknak! milyen világ az,
ahol a természet szörnyű fintorai, a buzik, házasodhatnak, de a rossz írónak nem jár szobor?
gondoljunk már bele, hogy a világ egyik legrosszabb és legártalmasabb írójának, heminwaynak mennyi szobra van szerte a világban!?
:)

giftpilz 2008.02.17. 11:25:50

jól van remiz! joguk van szobrot kapni, azon a helyen ahol a többinek is... így már jó? :lol: :lol:

Rá Dios 2008.02.17. 11:26:23

Szobrot nekem! Azonnal!

remiz 2008.02.17. 11:37:39

akkor rendben, rossz íróknak is lehet szobruk.
csak azért bátorkodtam ezt ide írni, mert a tiltakozás a helyről szólt, a nagy fenekedés a lakossági kommentekben meg arról, hogy meg akarják akadályozni, hogy szobra legyen. hát nem.
felőlem akár minden utcasarkon lehet szobra.

giftpilz 2008.02.17. 11:47:54

/lakossági kommentek! ez jó, nagyon jó!/

egyébként meg szerencsések vagytok, debreceniek, hogy van egy sétány arra a célra, hogy irodalmi nagyságok, művészi értelemben nulla értékű szobrait el tudjátok helyezni.
más városok többségében az ilyen jellegű vizuális szennyezést, az utcákon, tereken szokták elkövetni.
mikor szokik le a magyar arról, hogy történelmi és művészeti nagyságok szobraival rakja tele a városokat?

Rá Dios 2008.02.17. 12:03:31

Mérgesgombának is szobrot!
Jó étvágyatm! Amúgy régi magyar szokás szerint déli harangszóra asztalhoz ülünk. :-9

(na ja: autóba ülünk és elmegyünk egy kisvendéglőbe. Az is jó, nem? Ma se rántott gomga, se gombaleves nem lesz, az tuti. :-))

Rá Dios 2008.02.17. 12:04:18

Lakossági kommentem nyüzsög az elütésektől. Sorry!

remiz 2008.02.17. 12:11:27

feleségem most terít, kicsit megcsúszott az ebéd, 11 polgári perccel.
van egy rossz hírem a szoborsétány iránt érdeklődőknek, akik szerint szerencsések a debreceniek: a szoborsétányt még az átkosban alkották meg a város akkori vezetői, de harmadrangú komcsi költőt nem tettek oda.

giftpilz 2008.02.17. 12:12:18

off: hogyan lehet elküldött postot módosítani?

giftpilz 2008.02.17. 12:29:05

remiz, ez valóban komolyan befolyásolja azt a vélekedésemet, hogy szerencsések a debreceniek, mert van egy ilyen szobortemetőjük! :)

azért elindítottál bennem egy gondolatot. én már a lottó ötös szerencséjének sem tudnék örülni, hiszen azt is a komcsik indították... :)

remiz 2008.02.17. 12:47:54

a lottójáték nagyon régi találmány, benne van a Nyilas Misi sztoriban is (Móricz Zsigmond műve, a szerzőről van szobor Debrecenben, még az átkosban állították).
a lottót nem a komcsik indították. ők éppen betiltották, aztán - ha jól emlékszem, a "konszolidáció" részeként - mint állami monopólium ÚJRAindították.

giftpilz 2008.02.17. 13:29:08

afenébe! egyszer akarok valamit a komcsiknak adni!

a lottó néven, ma futó játékra gondoltam, nem a lutrira és egyebekre.
és megint vicces vagy! szóval nem indították, hanem betiltás után ujraindították? értem! :)

remiz 2008.02.17. 13:52:01

"A hazafias érzelmű polgárság a gyűlölt osztrák fináncok kezelésében levő lottójátékot egyszerűen bojkottálta."
hu.wikipedia.org/wiki/Lott%C3%B3
Fel kellene szólítani a mai hazafias érzelmű polgárságot, hogy ne lottózzon, mert ezzel csak a gyűlölt kormány bevételeit növeli!

Román Petra 2008.02.18. 12:42:04

Úgy látom Basa a gyengénlátókat is be kívánja vonni e fölöttébb emelkedett társalgásba; mással miként magyarázható e bődületes bötűnagyság? Szerencsétlen Wass Albert körül nagyjából az a polémia alakult ki, hogy nagyon jó író volt, de náci vs. nem volt ugyan náci, de harmadrangú szerzőként illetik elkönyvelni. Aztán ebben a szövegösszefüggésben habzott fel a szájtépés; hogy ti. Kósa milyen minőségben mert alapkövezni. Mert az ugyebár tény,hogy irodalmár nem lévén, csak politikusként lehetett jelen. Nos; szigorúan e logika mentén haladva, az elmúlt évben a kommunizmus áldozatainak emléknapján Görömbei András irodalomtörténész tartott beszédet. Tekintve, hogy ő meg ugyebár nem egy politikus, így a tisztelt egybegyűltek nem a kommunista rendszer százhúszmillió halottainak gyújtottak gyertyát, hanem a Gulag-irodalom megszületésének létrejöttére emlékeztek. Erről ennyit. Nem tudom mennyire autentikus Basa értesülése az önkormányzati meédia munkatársaitól, ti. az ott dolgozók többségét korábban ő maga rúgta ki a Naplótól. Senki sem állította, hogy Wass Albert egyenlő lenne Máraival, vagy ha tetszik Nádassal. Az viszont tény, hogy veretes, ízes mondatai sok embernek feltöltődést jelentenek ebben a bikfanyelves magyar jelenben, s hogy ebből mi marad fenn, azt majd stb.stb.
Hergelni viszont az erre mindig ugrókat visszatetsző, nagyon is kilóg a patkó, ilyenekért anno, már párbajra sem méltatták vala a szerzőt.

likőr 2008.02.18. 13:41:49

Olvassad Firefoxban, ott jól működik a blog.hu. A többi dumád is legalább ennyire megalapozott. :)
Azért nem Görömbei Andor mondta a beszédet, mert a Kossuth-díjas akadémikus irodalomtörténész nem vállalta, vállalhatta Wass Albert dicséretét. Néha megkérdezhetnétek a saját tudósaitokat, hogy minek mennyi az értéke.
Kerestem az önkormányzati médiátokban a tiltakozók nyilatkozatát, de erről úgy hallgattok, mint a sír. Mitől féltek? Nekem nem kell Basa ahhoz, hogy lássam miről NEM írtok az adófizetők pénzéből.
Román Petre, te egy nagyon negatív ember vagy, örüljél.

Sz.K. 2008.02.18. 13:51:09

RP, ha tényleg Basa tette ki azokat a Naplótól, akik most az önkormányzatinak csúfolt pártpropaganda médiát csinálják, akkor nem sajnálom őket.
Tudtommal azonban nem így van, (felsorolnád az önkormányzatiban dolgozó kirúgottak nevét?) te csak megint kelted itt a hangulatot szokásodhoz híven a blogger és más kommentelők ellen mert a témában gyenge vagy. Nehéz az agitátorok sorsa, látszik. Vicces.

puliszka 2008.02.18. 14:10:55

még szerencse, hogy van Román Petronella, különben nagyon egyhangúak lennének a kommentek, s nem növelnék a beírók számát! úgyhogy köszönjétek csak meg Petrának, hogy ír, nagyon lapos lenne az egész blogolásotok!

Román Petra 2008.02.18. 14:13:15

András, kedves likör, nem Andor. A beszédet pedig azért mondta Kósa, mert őt kérték fel. Eddig megvan? A Debrecen újságnál dolgozókat pedig nem szakmai okokból távolította el Basa, hanem mert kritikai megjegyzéseket tettek a Porcsin-Pozderka-féle újságírásra. A önkormányzati média szerkesztési politikájáról pedig - fájdalom - én sem tudok semmit. Ebben tényleg gyenge vagyok, ezáltal viszont elismeritek, hogy nincs közöm hozzájuk. Kedves Sz.K., ha az én stílusom hangulatkeltő, akkor olvasd el az előttem szólókat balról haladva jobb felé. Avagy összenőtt a szekértábor?

hlktalan 2008.02.18. 14:15:01

Most fogja a saját közgyűlése megemelni Kósa Lajos polgármesteri fizetését majdnem 600 000 forintra! Nagyon szép, plusz a parlamenti képviselői fizetése, plusz költségtérítés a városházáról és az országházból is, plusz ingyen autó, kaja, külföldi utazások.
Ha a Mr. Tíz Százaléknak nevezett Kósa csúszópénzeit nem számoljuk, a havi jövedelme így is kb. 2 milla.
Ennyi pénzért már nem kéne hülyeségeket csinálni!!!

Sz.K. 2008.02.18. 14:20:06

Hol van "az ott dolgozók többsége", akiket ő rúgott ki? Neveket tessék már írni, az a többség lehet vagy 25-30 ember is, ha összeszámolom az önkormányzati médiában dolgozókat.
Ez csak duma.
Görömbei professzor urat pedig az őt ismerők és tisztelők Andornak hívják. Ezt szokás tudni Debrecenben. Görömbei professzor úr pedig a legjobb ismerője a romániai magyar irodalomnak, és soha nem dicsérné felül Wass Albertet, mert akkor az egész korábbi nemes misszióját hazudtolná meg.

kosuttér 2008.02.18. 14:21:14

Legyetek már fölkészültebbek, testvérek!
Hát mit szólna ehhez Wass Albert?

DrKotasz 2008.02.19. 11:00:34

Az a baj, hogy ebben WASStagon benne van a politika.

Tehéntőgy 2008.02.19. 11:39:20

giftpliz: Szabó Lőrinc vastagon széljobbos volt, "csak" közben zseniális költő. Wass meg bármilyen politikai beállítottságú lehetett volna, akkor is csak egy kaptafára készült, romantikus giccsregényeket írt volna, tele álnépiesen beszélő műszékelyekkel, orvvadászokkal, meg patriarkális, románverő nemesurakkal. Nem baj, hogy sokan olvassák, vannak élvezetes könyvei (pl. A funtineli boszorkány egész jó), de mire fel a kultusza, képtelen vagyok megérteni. Például Makkai Sándor egy Móricz-plagizátor/epigon volt, de ő is összevethetetlenül jobban írt Wassnál. Mégsem állít neki senki szobrot (hálistennek), pláne nem Szabó Lőrinc mellett.

giftpilz 2008.02.19. 13:30:23

tehéntőgy, drága! mint fentebb azt kifejtettem, legyen a rossz íróknak is szobruk és kész! :)
itt, a lihegőknek sem wass tehetségével, és produktumával van bajuk, hanem azzal, hogy egy nem túl széles irodalmi műveltségű és nem túl biztos izlésű, de szinte kizárólag tisztességes magyar ember kultuszt teremtett körülötte. a lihegőknek mindegy is wass, ezeket a tisztességes, de ízlés dolgában szerényen bútorozott fejű jobboldaliakat akarják támadni, hergelni, hátha megjutalmazza majd őket a balodali kultúrhatalom és a mindenkori, idegenszívű megmondóember réteg.
tehát a támadás céljának csak ócska leple az írói kvalitás vizsgálata, az igazi cél a magyarok permanens megalázása, és cionista gazdáik kegyeinek elnyerése! :)

onza 2008.02.21. 13:45:59

A sok angyoniskolázot, Wass Albert tudós, bal-lib-izraelita ellenzőnek ajánlom, hogy nézze meg a W.A.-ről készült filmet. Ott pl. olyanokra is rábukkanhat, hogy s Funtinelli boszorkányok könyvet román(!) irodalomtörténészek az egyik legjobb és legszebb, a románokról szóló könyvnek tartják és kétségbe vonják, hogy ha valaki románokat öletet és gyűlölte volna őket, akkor ilyen szépen írt volna róluk és ennyire ismerte volna a mindennapjaikat és gondolkodásukat.

Obszi 2008.02.26. 17:23:03

168 óra:
Wass Albert kapcsán Kósa Lajos debreceni polgármester azt nyilatkozta: a politikai vitákra való tekintettel közpénzből nem támogatná a szoborállítást, de magánemberként szívesen áldoz rá.
Kukorelly Endre:
Sajnálom. Fiatal, értelmiségi, és ha Wass kell neki, akkor vagy nagyon pocsék az ízlése, vagy ideológiai céljai vannak. Rosszabb esetben pártpolitikaiak. Wass neve már-már tényezővé vált a szavazatmaximálás szempontjából. Ez azért – lássuk be – minimum érdekes jelenség. A tömeg ízlése olyan, amilyen, de ahogyan gerjesztik, manipulálják, így visszaélnek vele, ráadásul a szent költészetre hivatkozva. Úriember ilyet nem tesz. Vagy túlzok, és abba, ahogy pártok pozicionálják magukat, belefér ez a fajta, szó szerint ízléstelen marketing? Jó. Viszont Csokonai és Krúdy közé szoborni egy politikai brandet, azt ne, ha kérhetném.
www.168ora.hu/cikk.php?id=9444

Hazugok vagytok basahalom 2008.02.27. 07:46:16

Ha már itt tartunk, ez a bátor társaság miért nem tiltakozott a miniszterelnöknél, miként merészelte a magyar orvosi társadalom és a magyar szellemi élet képviselőinek véleménye nélkül elkezdeni a káoszteremtést, amit egészségügyi reform címén próbálnak ráerőltetni a magyar társadalom minden egyes tagjára?

Seszták Ágnes: Ízlésterroristák

Ha már itt tartunk, ez a bátor társaság miért nem tiltakozott a miniszterelnöknél, miként merészelte a magyar orvosi társadalom és a magyar szellemi élet képviselőinek véleménye nélkül elkezdeni a káoszteremtést, amit egészségügyi reform címén próbálnak ráerőltetni a magyar társadalom minden egyes tagjára?

Wass Albert. Magam nem vagyok Wass-rajongó. Elolvastam néhány könyvét, és mindegyik ugyanazon a hangon ugyanazt üzente, de ez nem jelenti azt, hogy bárki ne lehessen Wass Albert írásainak szerelmese. Nem világos ugyanis a mély ellenszenv eredője, ami Wass Albertet körülveszi.

Ha csak nem arról van szó, hogy az úgynevezett nemzeti oldal talált magának egy szeretni való személyt, amit nem szabad megengedni. Elvégre Wass Albert csak imádott Erdélyét írja meg újra és újra. Kiknek fáj ez annyira, hogy képesek Arany Jánost vagy Szabó Lőrincet (!) pajzsként maguk elé rántani, illusztrálandó, hogy ezeknek a nagy embereknek a szomszédságában Wass Albert nem tartózkodhat.

Már miért nem? Wass Albert nincs akkor a művész, mint Wim Delvoye, aki az Ernst Múzeumban mutatja be az emberi emésztést modelláló gépezetét működés közben az evés, rágás, nyeléstől az oda ürített szarig? Vagy mekkora művész Nitsch, aki a vizeletben ázó Jézust disznóvérrel kevergetve emelte a Kiscelli Múzeum színvonalát. Mennyivel jobbak, mint Wass Albert?

Vagy azok a divatos kiadók és szerzőik, akik gusztustalan, perverz, undorító irodalomnak csúfolt selejtekkel boldogítják azokat, akik pénzt adnak ki ezekért. Wass Albertnek szobra lesz, ami nem tetszik néhány embernek. Másoknak meg nagyon is tetszik. Maradjunk ennyiben!

retek 2008.02.27. 10:24:15

Te előbb szóló elmondanád hol a hazugság a blogpostban? Nagyon érdekelne.
Seszták Ágnes fejében meg nagy a kavar úgy látom. Mi köze van az egészségügynek Wass Alberthez? A szobor helyének az orvosokhoz?
Denagóg badarság.
süti beállítások módosítása