A fővárosiak kulturálatlanabbak

mint a püspökladányiak. Arnóth Sándor visszatért a parlamentbe.

Pálinkás József fideszes országgyűlési képviselőt megválasztották a Magyar Tudományos Akadémia elnökének, ezért le kellett mondania mandátumáról. Az ő helyébe lépett Püspökladány polgármestere, Arnóth Sándoraki a legutóbbi országgyűlési választások egyik nagy vesztese volt, mert míg 1998-ban és 2002-ben egyéni választókerületből jutott be a parlamentbe, két képviselői ciklusa után 2006-ban a választók inkább a szocialista Csontos Jánosnak szavaztak bizalmat. Pálinkás távoztával azonban újra megnyílt előtte a parlamenti politizálás lehetősége, ebből az alkalomból készített vele interjút a debreceni Alföld TelevízióAz alább következő néhány részlet bizonysága annak, hogy Arnóth Sándornak határozott véleménye van a világról, szívesen veti össze az országgyűlés működését a ladányi testület munkájával, kategorikus megszólalásainak nem része az árnyaltságra törekvés, kemény ember, a „nagyarcú” budapestieknek is megmondja az egyeneset.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://basahalom.blog.hu/api/trackback/id/tr5511468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bilos 2008.06.09. 18:48:58

Arnóth képviselő úr gyorsabban beszél, mint gondolkodik.

ötker 2008.06.09. 18:57:46

Persze, persze.
Nem akarom bántani a kedves püspökladányiakat, biztosan vannak jóval kulturáltabbak is köztük a polgármesterüknél, de Arnóth képviselő kissé együgyűnek tűnik.

Dr Kangörény 2008.06.09. 19:01:41

Nem vagyok budapesti, de ez az arnóth egy hülye fasz.

Herény 2008.06.09. 19:11:08

Viktorunk ezt a pökhendi kisbírót tette be Pálinkás akadémikus helyett? Nem semmi, azt hiszem nagyot zuhant a frakció IQ átlaga.

HUNKOR 2008.06.09. 19:13:18

Lehet de fölényeskedőbbek is. Vidékiek jobbindulatuak.
A városon viszont nem látszik meg a kultúra.

HUNKOR 2008.06.09. 19:22:31

Igaza van! Na végre valaki meri mondani. Csak igy tovább!

nincs 2008.06.09. 19:47:12

Nincs ezzel semmi baj, és hát úgy is van, ahogy mondja.

Egyébként Derecen még egy pökhendi város...

na 2008.06.09. 19:48:02

Vajon melyik lakótelepet látta? A MOM parkot vagy a Hős utcát? Az ilyen széleslátókörűek miatt fognak a szocik nyerni (már ha).

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.09. 19:50:23

tök igaza van. utca-utca. lakótelep-lakótelep. itt csak nagy arcunk van. DE itt él az ország ötöde!

Nzoltan 2008.06.09. 20:13:05

Hát a taplók fele tényleg itt lakik pesten. Ide gyűlik a söpredék, és a tősgyökeres pestiek annyira el vannak szállva maguktól hogy az már kabaréba illő.
Mondom én, aki már több mint tíz éve itt élek, de már nem sokáig.

civiske 2008.06.09. 20:14:43

Majdnem kibökte, hogy a budapesti lakása környékén szokta látni az utcai állapotokat, de gyorsan félreirányította a mondatot.
Amikor Arnóth úr Budapesten lakik, akkor ő hova tartozik?

Dr Kangörény 2008.06.09. 20:16:05

HUNKOR, szánalmas, tudtalan ember vagy te. Merrefelé laksz? Tudod a városok vonzzák a leszakadó rétegeket. Bp például tele van vidéki szerencsétlenekkel, akik megpróbálják valahogyan túlélni a nyomort és ezért oda telepednek, ahol erre esélyük van.

Thorpedro 2008.06.09. 20:41:11

Én amióta külföldön élek, azóta látom, ha hazamegyek, hogy budapest micsoda koszos, mocskos, és büdös. Nem kellene a tisztelt pestieknek annyira kiakadni, ha egy külföldi összekeveri Bucharest-el, vagy valamelyik balkáni várossal. Éltem is fent két évet, és arra a következtetésre jutottam, hogy Butapest az ország legnagyobb faluja. Miért is van az, hogy a vidéki, pestre megy, a pesti meg menekül vidékre. Olyan szintű kultúrális lemaradás jellemzi az ott élőket, és a várost, amit 50 éven belül sem fognak behozni

avidéki 2008.06.09. 20:49:29

A vidéki + azért megy pestre(sic!), mert otthon nincs munka, mert sajnos bár csak 20% a bp-i lakosság, de az ország javainak 50%-át oda tették/erőltették 200 éve.

uncsi 2008.06.09. 21:02:56

Szegény riporter, neki volt ciki...
Bácsi gondolom még hazafelé is mormolta magában "utca-utca! lakóház-lakóház! grrr..."
Kicsit komplexusos.

erenik 2008.06.09. 21:25:19

hát a vége az fantasztikus, ahogy kierőszakolt egy határozott kézfogást és már gombolta is a zakóját

jaya 2008.06.09. 21:30:35

szerintem azért ilyen rögeszmés, mert irígyli a fővárosiakat. engem az vonzott ide, amitől főváros, amit vidéken nem kapok meg. és nem mennék már el, holott látom az árnyoldalát, írtam is a felszínről. nagyonelegemvan@blog.hu

Valaki 2008.06.09. 21:39:44

Budapest tényleg tele van bunkókkal, kulturálatlan segfejekkel. Sajnos már 34 évelt tapasztalom ezt.

Sipi 2008.06.09. 21:46:18

T. avideki

piacgazdasag van, lehet csinalni munkahelyet.
megteheted. oda telepited, ahova akarod...

ennek az otvaros bunkonak meg uzenem, hogy a o parasztjai allami tamogatasat a pestiek fizetik..

hogy tolja meg az ilyen kocsma-templom relacioban mukodo balf@szt egy taliga apromajom...

melegemvan 2008.06.09. 21:46:19

jaya: Mi az amitől főváros, amit vidéken nem kapsz meg?

Sipi 2008.06.09. 21:51:08

T. melegemvan

az, hogy pesten MINDIG tortenik valami.
es aki azt szereti, nem erzi magat jol a nyugalomkent aposztrofalt langyos hugyban azast, annak bizony jo lehet pesten elni...

ezen kivul sokal szinesebbek az emberek, igazi multikulti a varos, barmit megtalalhatsz, amit szeretnel.

avideki 2008.06.09. 21:51:41

Sipi: biztos mert nem vagyok sikeres, de még egy munkahelyet sem csináltam, sőt az (-z többi sikertelen) ismerőseim sem, csak szeretnénk (meg)élni

Sipi 2008.06.09. 21:51:44

azast - azasban

melegemvan 2008.06.09. 21:53:19

T. Sipi: ma mi történt?

(ja kisiklott a vonat)

Sipi 2008.06.09. 21:54:22

T. avideki

az az ido elmult, amikor eleg, ha csak valaki szeretne megelni.
ugy hivtak hogy szocializmus.

most bizony neked kell minden egyes lepest meglepned azert, hogy megelj. senki nem fogja helyetted megcsinalni...

persze, lehet sirni, panaszkodni, a kocsog pestieket szidni, de lofaxt nem adnak ra a kozertben, elore szolok. ha tanulsz, hasznositod, penzze teszed, akkor azert adnak.

picsogasra, nyavajgasra nem.

ugyhogy csinalj magadnak munkahelyet, vagy menj oda, ahol adnak.
mas valasztas nem nagyon van...

ja de megis..
lehet csoroskodni is...

Sipi 2008.06.09. 21:57:10

melegemvan:
milyen kategoriaban szeretned?
mozi, szinhaz, koncertek, kiallitas?
konnyu zene, avagy klasszikus?
sportesemeny?

Manyizga (törölt) 2008.06.09. 22:01:14

1, Budapest lakossága jelenleg 1,6M. És tovább fogy...

2, Érd meg megyei jogú város lett. LOL. NA AZ AZTÁN FALU! :)
Úgy rémlik, még bíróság sincs ott, a budaörsi Bírósághoz tartoznak. :)

3, Ha Magyarországon egy község megkapja a városi (megyei jogú városi) címet, onnantól kezdve nyugodtan visszafejlődhet, mert városi címet nem lehet elvenni tőle. :)

Csak úgy eszembe jutottak ezek a szép gondolatok...

avideki+melegemvan 2008.06.09. 22:03:12

T. Sipi:Igazad van, (csak) ezért vagyok Pesten, mint szerintem jó sokunk.

Őszintén egyik kategória sem érdekel (ezért lennék el egy tanyán is persze internettel:)

Sipi 2008.06.09. 22:08:58

T. Manyiza

hivatalosan 1.6 millio, de tobb, mint 2.5 millio ember eli itt a mindennapjait. lakast berelnek, ismerosnel laknak, kollegistak, hajlektalanok, a kornyekbeli telepulesekrol jarnak be dolgozni, bulizni, elni..

Sipi 2008.06.09. 22:13:18

avideki+melegemvan:

a tanya+internet luxusat el is kell am tartani valamibol..

szuterén latrina · http://szuterenlatrina.blog.hu 2008.06.09. 22:19:15

ha ez a fószer, illetve a patkóba röpítése a jövőt vetíti előre, elég szánalmas évtizedek elé néz az ország. mármint újabb szánalmas évek elé. ez tényleg így lesz? a fidesz bármilyen pöcsöt kiállít, a birkák meg meg is választják, mert fideszes, ugye, akkor itt a vég.

Sipi 2008.06.09. 22:24:18

T. szuteren latrina

no igen..
ha az mszp eleg nagyot bir bukni, viszakapjuk az egypartrendszert...

gyonyoru lesz.

remelem, addigra amszterdamban sz@rok erre az egeszre:-D

bldo 2008.06.09. 22:26:25

Nekem az a tiszteletteljes véleményem, hogy ha valakinek a töke tele van Pesttel, akkor nem kell odamennie, annál kellemesebb lesz az ott élőknek, a hosszú hétvégék alatt egészen élhető volt a város.

bartl 2008.06.09. 22:49:42

Igen, a vidéki paraszt támogatását pest fizeti, pest viszont nem kis mértékben támaszkodik a vidékről bejáró dolgozóira... Ha már ott tartunk, hogy ki húz le kit: pesten miért olcsóbb a távhő? Miért ilyen OLCSÓ a BKV? (hasonlítsd csak össze az árakat a volánokkal...) Mi ez, hogy panelprogram? Akinek családi háza van, az biztos gazdag, neki nem kell pénz a felújításra? Az is meggondolandó, hogy akinek van egy kis pénze, vajon miért költözik ki pesről? Erre a néhány kérdésre adott válaszból simán kiviláglik, hogy pest egy prolitanya, próbálja csak megcáfolni, aki akarja, úgyis esélytelen...

panelproli 2008.06.09. 22:54:22

Visszatérve az eredeti felvetésre, azért szerintem senki sem tagadhatja a pesti "majd mi azt jobban tudjuk" hozzáállást szinte minden területen.

Persze: Bp

Perillustris 2008.06.09. 22:56:32

"a tősgyökeres pestiek annyira el vannak szállva maguktól hogy az már kabaréba illő"

A kabaréba illő inkább az, hogy frusztrált, komplexusos idióták fejükbe vették, hogy létezik bármiféle Budapest-vidék ellentét.

Az ellentét kurvára nem egyenlő a különbséggel.

Ki az a barom, aki azt hiszi, hogy egy kétmilliós város ugyanazokkal a paraméterekkel rendelkezhet, mint egy kétszázezres vagy egy húszezres?

Oszolhatna a köd az agyakban, hiszen ha jó Budapestnek, akkor jó a vidéknek, s ez fordítva is igaz.

De persze értem én, hogy a legkönnyebb megoldás egy közös ellenségképet találni.

Nem vitatom, hogy káros a kialakult Budapest-központúság, de ha ettől elindulva egyesek hasonló megállapításokat tesznek, az leginkább szánalmas.

Üdv, Egy tősgyökeres pesti

Perillustris 2008.06.09. 23:08:34

"Budapest tényleg tele van bunkókkal, kulturálatlan segfejekkel. Sajnos már 34 évelt tapasztalom ezt."

Valamint tele van:
- szőkékkel,
- vörösekkel,
- barnákkal,
- feketékkel,
- zöldekkel,
- pirosakkal,
- lilákkal,
- kékekkel;

Mivel az emberek nem egy gyártósorról érkeznek, egységes szabásminta alapján, a nagy számok törvénye alapján rengeteg bunkó él Budapesten. Ahogy valószínűleg az országban Budapesten él a legtöbb pedofil, drogos, kurva, csöves, gyilkos, rabló.

comedown 2008.06.09. 23:38:35

Nyilván a nagyváros így vagy úgy vonzza/eltartja a sok szerencsétlent/szélhámost.
De a "nóórmáális"-a is úgy viselkedik mint valami "chosen few". És legyünk őszinték a vidéki, de Bpesten dolgozók, tanulók, élők is felveszik ezt a hozzáállást.

Szerintem

The_Rible 2008.06.09. 23:38:44

Budapest az ország szégyene.
legalább egy tucat jobb. ill. sokkal jobb hely van az országban.
Ez az ország szű keresztmetszete, mely sokszor a források elvonásával teszi lehetetlenné az egész ország fejlődését (lásd. pl. 4. metro 450 mrd. HUF-ért, nemzeti színház 35 Mrd. HUF-ért).
Az ország jövedelmének döntő többségét ő költi el (közvetve vagy közvetlenül), jóval többet annál mint amit megtermel.
A Budapesti emberek átlaga igazi balkáni (járdára, fűre parkolástól a kutyaszarig).
Érdekes föl sem merült, hogy kormányzati negyed pl. Székesfehérvárra, Szegedre stb. kerüljön.
A többi magyar nagyvárosnak egyetlen lehetősége a menekülés, részben leszakadva Budapestről a saját (határokon átnyúló) térségükben kell megtalálni a helyüket és abba kell hagyniuk Budapest finanszírozását. Az éljen meg úgy ahogy tud.

stellaz 2008.06.09. 23:47:05

bunkó pesti=bunkó az ország feje= bunkó az ország= bunkóak a vidékiek is

Amúgy vidéken sokszor hallottam a HKCS-ktől (helyi kemény csávók, ugye), hogy te pesti vagy bazze? de itt Budapesten még nem nagyon, hogy te vidéki vagy baszki, ehh sok itt a szarházi, csakúgy mint vidéken, de ide még a vidéki szarháziak is feljönnek paszírozni a szart.

Szóval csak kussoljon be mindenki

bartl 2008.06.09. 23:52:13

bunkó pesti=bunkó az ország feje= bunkó az ország= bunkóak a vidékiek is

ezt ugye nem gondolod komolyan?! :D

nehogymár az átlag prolipestiben lásd a hatalom emberét:D

stellaz 2008.06.09. 23:54:11

The_Rible

Szerintem jobban megél mint viék, a gdp jelentős része itt termelődik, meg még a traktoros is ide jönnek tűnteni, mem falu szélére...

bartl 2008.06.09. 23:55:55

Szerintem meg a vidékből él, szóval ennyi...

bartl 2008.06.09. 23:56:34

A traktoros meg azért megy oda tüntetni, mert azt érzi hazai pályának a sok büdös PARASZT miatt:D

The_Rible 2008.06.09. 23:58:36

nos először is nem mind vidéki aki nem Bp-i. (már amennyire a vidéki az a mezőgazdasági/falusi Magyarországot jelenti ugye). Vannak szép számmal az országban Bp-nél polgárosodottabb, fejletteb tradíciójú városok.
ad 2 engem nem zavarna ha egy város polgárai bunkók - ám legyenek, de ha pont ők tetszelegnek az értelmiségi szerepben, hát az bizony nevetséges. ("hagy" mondjam el - ez pl. egy tipikus Bp-i suttyó tájszólás, helyesen "hadd" lenne)
ad 3. ezek az emberek (Bp-iek) rajtam élősködnek, én fizetem őket évtizedek óta BKV-val, FTC-vel és nemzeti színházzal együtt.

holmer 2008.06.10. 00:00:30

Na jó a traktoros - 10millióértvettemévekótaveszteségestermelővagyokdeérdekesmódonmégmindigjólélünktitotkbangazdákat - nem érdemes ebbe belekeverni

stellaz 2008.06.10. 00:06:18

The_Rible

1, Most akkor te is lenézed a falusiakat???

ejnye

2,amúgy mikor fizeted a bkv-t, gondolj arra, hogy egy nap kiesés a bkv-ból milliárdos kárt okoz nemzetgazdasági szinten, ez van, ha megérted, ha nem

3,és a nemzeti színház pedig.... nos... kultúrált ember nem kérdőjelezi meg a fontosságát

4, ha vidéken úgy beszélnek, hogy érteni sem lehet az tájszólás, meg hagyományőrzés, ha Budapesten " mondnak máshogy valamit az akkor bunkó


5, pestnek csak a suttyók hívják Magyarország fővárosát

The_Rible 2008.06.10. 00:22:29

Ad 2-3:Ismétlem addig nem gond, amíg Bp-iek fizetnek a Bp-i szolgáltatásokért. Én nem akarok.
Ad 5: A Brian élete jut eszembe: te vagy a fővárosunk? ki választott meg? én ugyan nem szavaztam rád!
Ad 6: valószínűleg csak olyan valaki hiszi, hogy Bp. nélkül nincs élet, aki soha ki sem dugta az orrát onnan. A valóság az, hogy az emberek többsége nagyon jól megvan/meg lenne nélküle, ha a terheit nem kellene viselnie és nem bosszantanák őket nap-mint-nap. Csak egy példa: szerinted egy csongrádi, mátészalkai vagy marcali embert érdekel, hogy a Könyves Kálmán körúton dugó van? Miért is kell ezt egy országos rádióban, TV-ben bemondani? Próbáltad már nem Bp-i szemmel nézni pl. a királyi TV híradóját? Tessék mondani mennyi hír van benne az országról? Maximum a kis színes hírekben, vagy a bűnügyi részben jelenik meg 8 millió ember lakhelye. Az a helyzet, hogy az ún. országos média tulajdonképpen Bp-i körzeti stúdió helyi hírekkel, de az egész ország fizeti (nem beszélve a TV stábokról, a hivatalnokokról, minisztériumokról, országos testületekről - Akadémia, Országos Tűzoltó Parancsnokság, MÁV stb. akiknek a fenntartása, fizetése stb. az egész ország terhe, de a jövedelmét Bp-en költi el)
Szóval maradjon csak helyben a megtermelt jövedelem és akkor derül majd ki a nagy csuda! Ki is finanszíroz kit?

bartl 2008.06.10. 00:22:37

De most amúgy nyilvánvalóan hülyeségen vitatkozunk, nem? Egyik az, hogy elbeszélünk egymás mellett, márik pedig, hogy a blog olvasói közül szerintem egyikre sem illik rá a "tipikus panelproli" sem a "traktoros tahó" kategorizálás... Akkor meg miért osztjuk a másikat olyan hangmemben, mintha ezekbe a skatulyákba tartozna? Hagyjuk már abba a klaviatúra-karatét...:)

nalemegyek 2008.06.10. 00:26:34

Na kidobom a csikket a tizedikről, hívom a gyűjtőliftet, oszt kimegyek szántani...

Jójcakát pöstiek

AlexMcCormick 2008.06.10. 00:37:59

Mindenesetre kétségtelen, hogy nem lenne hátrány, ha nem lenne ennyire egyközpontú az ország. Mondom ezt "fővárosban élő vidékiként"

Virág elvtárs 2008.06.10. 01:40:47

Akár hogyan is nézzük Magyarországon egy olyan település van, amit európai értelemben "városnak" lehet nevezni. Ez Budapest. Mondjuk Pécs tökjó hely, meg Kaposvár is, ezek városok, sőt megyeszékhelyek, de nem „városi” emberek lakják. (lásd a blogot.)

Van egy olyan jelenség amit nem értek, amit valaki fentebb (föntebb) már észrevett, mégpedig, hogy csak a vidékiek foglalkoznak a Budapest-Vidék ellentéttel, "bunkó pestiekkel", de fordítva nincs így. Csak a vidékiek idegesek ez miatt. A budapestiek nem is foglakoznak a vidékiekkel. (Szerintem ez is zavarja a viékieket.)

The_Rible:
Igen, okos vagy, abból is látszik, hogy pontokba szedsz mindent, de a BKV-t nem a vidék tartja el, hanem az utasok (jegy, bérlet), Budapest Főváros Önkormányzata, és az állam. Az utóbbi nem egyenlő a vidékkel. (Más városok tömegközlekedésének állami támogatásán miért nem akad ki senki?)
Továbbá azt tanácsolom, ha okoskodsz, és példákat hozol, akkor legalább legyél pontos. Nem a Brian életében van az ominózus rész, hanem a Gyalog-galoppban.
Ja, és azért nem kerül a kormányzati negyed (ami meg sem épül, gondolom erről a hírről lemaradtál) Székesfehérvárra, vagy Szegedre, mert ezek az intézmények miden esetben az ország fővárosában szoktak helyet kapni. Ez nem magyar specialitás, az egész világon így van.

The_Rible, te tényleg komolyan kommentelsz? Mert ha igen, akkor szerintem elég gyökér vagy. Ez útóbbi független attól, hogy hol élsz.

Tisztelettel:
Egy erzsébetvárosi lakos (VII. kerület).

P.s.: Azt a tényezőt sem szabad figyemen kívül hagyni, hogy Budapest nem egy homogén város. Különbző kerületekből és területekből áll össze. (Csak a tisztábban látás kedvéért.)

countrystudy 2008.06.10. 05:40:47

virág et, eddig birtam,amit írtál,de ez nagyon nem jött be.azt figyeld meg, kit választanak a külföldiek (zömmel),
prágát v pestet? szerinted melyik a szerethetőbb? úgy el van telve magától ez a mi kis fővárosunk,úgy le tud sajnálni mindent,ami rajta kívül létezik,de hát ki nem sz..ja le.nem veszed észre,mennyire belterjes,magába forduló és önimádó.szerencsére ez már a ti problémátok.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.06.10. 07:26:26

Virág et.:
Vitatkoznék a kormányzat kötelezô elhelyezésével. Bolíviában a kormány LaPazban székel, de a fôváros hivatalosan Sucre.
Brazíliában az akkori fôvároson kívül kezdték építeni a kormányzat helyét, Brazilia városban, amit utána megtettek fôvárosnak, de továbbra sem a legnagyobb, vagy legnagyobb hatású város.
Mondjuk ezen a két példán kívül nem nagyon jut eszembe más, de van rá példa.

Anyád 2008.06.10. 07:27:16

Az összes budapesti síkhülye köcsög.
pusztuljanak!

0xFFFF 2008.06.10. 07:41:51

"Nzoltan 2008.06.09. 20:13:05
Hát a taplók fele tényleg itt lakik pesten. Ide gyűlik a söpredék, és a tősgyökeres pestiek annyira el vannak szállva maguktól hogy az már kabaréba illő.
Mondom én, aki már több mint tíz éve itt élek, de már nem sokáig. "

Tévedni tetszik röghöz kötött barátom. A tős és ezzel egyidőben gyökeres budapestiek régen elköltöztek a "főtt"városból a sok felköltözött vidéki miatt, mint amilyen te is vagy. A városon most a vidék ízlése uralkodik, az nem tetszik neked sem. ;)

Anyad (egy barom volt) 2008.06.10. 07:51:27

Anyad, te egy hulye fasiszta vagy. Nyilvan egy videkrol valo bunko. En a rozsadombon szulettem, egesz eletemben a varban laktam, te meg egy proli vagy akarhol laksz. Nem mindenki bunko aki Bp-en lakik, ahogy az sem igaz, hogy a videkiek rosszabbak vagy jobbak a varosiaknal. Hulye gyerek vagy, a telepulesed szegyene...

lili 2008.06.10. 07:51:38

Sokáig nem a fővárosban éltem, de aj obb munkalehetőség miatt felktöltöztem. A legfurcsább a sok kosz és mocsok volt amit itt tapasztaltam. Csodálkoztam is, hogy ez lenne Budapest? Budapest bizonyos központi helyein akkora szemét áradat van, mint más városokban max. újévkor, amit egy nap alatt el is takarítanak. Az emberek sem különösen kedvesek. Munka van itt, de amint "megszedem magam", menekülni is fogok innen. Ja, a legviccesebbet pedig ki is hagytam. Olyan villamospótló buszokat véltem itt felfedezni, amiket Pécsett már réges rég leselejteztek, de a BKV megvette és azokat állította üzembe. Röhej.

zulu 2008.06.10. 08:12:30

Bunkók vannak mindenhol.

Ami szvsz sok vidékit (engem is zavar), az az, hogy túlzottan fővároscentrikus ez az ország. Ez a beruházásoktól kezdve a közlekedésen át mindenre igaz. Egészségtelen az országunk településszerkezete. Persze az is igaz, hogy Budapest nem egy ilyen kis ország fővárosának indult a XIX. században...

RedRiot 2008.06.10. 08:52:37

"Sokáig nem a fővárosban éltem, de a jobb munkalehetőség miatt felköltöztem. A legfurcsább a sok kosz és mocsok volt amit itt tapasztaltam. Csodálkoztam is, hogy ez lenne Budapest?"

Nálam ugyanez. Rendezetlenség, lepukkantság, rohanó, törtető, már defaultban agresszív emberek.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.06.10. 09:05:08

"a ház 90%val tegező viszonyban vagyok"
"vannak új arcok"
RUTINOS KÉPVISELŐ l:ol

Dr Kangörény 2008.06.10. 09:08:59

Tényleg úgy néz ki, hogy a főváros-vidék ellentét abban merül ki, hogy pár vidéki rühelli a fővárost.
Koszos a város? Igen. De ha 2 millió ember hirtelen mondjuk Kaposváron kezedne tolongani, esetleg Püspökladányban, akkor ott is retek lenne.
Prágát jobban szeretik a turisták, mint Budapestet? Én is. Na és, akkor mi van? Mondjuk én inkább Berlinért vagyok oda, és?
Kedves főváros-gyűlölők, tessék elmenni egyszer Budapestre és beszélgetni emberekkel. Meglepő dolgokat fogtok hallani. Pl. azt, hogy ki hová valósi.
Azon pörögni, hogy ki kit tart el, egyszerűen röhej.
Aki nem tudja mivel nyújt többet egy Budapest méretű város egy kistelepülésnél, az igen beszűkült életet élhet.
Mint írtam én egy vidéki nagyvárosban élek, de Budapesten dolgozom, össze tudom hasonlítani a 2 település nyújtotta előnyöket-hátrányokat.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.10. 09:10:03

"The_Rible 2008.06.10. 00:22:29

Ad 5: A Brian élete jut eszembe: te vagy a fővárosunk? ki választott meg? én ugyan nem szavaztam rád!"

az a Gyalog galopp.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.10. 09:10:56

hopp, közben Virág et. is kommentelt. egyet, lemaradtam...

XL 2008.06.10. 09:13:05

Speciel ez a vidék megnevezés is eleve erősíti a Budapest centralizációt. Szerintem a hülye sztereotípiáktól tartózkodjunk. Bp. egy szempontból kiváló hely (pl. kultúra) más szempontból szar (pl. zaj, szemét.) De a fővárosunk, és egyetértek azzal, hogy központ. Igen máshol is központ a főváros és ez nem baj. Praktikus dolog, hogy a vezetés és az ahhoz kapcsolódó intézmények egy helyen vannak. (Bolíviával és Brazíliával példálózni életszerűtlen én azt gondolom, ez Európa és egész más a történelmünk...)
Én szeretek Debrecenben élni, de nagyon szeretek felmenni Budapestre koncertre, kiállításra, színházba...mikor fent vagyok, nem panaszkodom, nem anyázok. Mindenhol lehet sokmindent utálni, meg utálkozni, de szerintem ez az 1. számú probléma a magyar emberekkel, a szar is keserű...de ha egész életedben szart eszel és kapsz egy csokitortát akkor megkérdezed: miért pont csoki? ...szerintem...
Azt sem gondolnám, hogy a pestiek el lennének szállva maguktól, vannak olyanok is persze, de ez pont annyira hamis kép, mint, hogy minden "vidéki" suttyó paraszt.

XL 2008.06.10. 09:17:05

Arnóth meg tényleg sötét...szegényke...

jpm 2008.06.10. 09:18:54

A lépcsőházunkban 15 lakás van. 10-ben olyan család lakik, akik vidékről költöztek fel. A melóhelyen 16 emberke dolgozik, 14-en vidékiek. Azt gondolom, a főváros nagyobb hányada vidéki gyökerekkel rendelkezik, úgyhogy eképpen érdemes utálni minket. Én a Parlement mellett nőttem fel, és életemben először egy úttörő táborban néztem értetlenül, hogy miért is utálnak azért, mert én egyedül Budapestről jöttem. Ugyanez volt a seregben is. Soha addig eszembe sem jutott a vidék-főváros ellentét. Most vannak vidéki barátaink is, akikkel rendszeresen találkozunk hol náluk, hol nálunk, de soha egyetlen egyszer sem került szóba ez az ellentét. Bunkók mindenhol vannak, csak nem kellene általánosítani, kedves frusztrált hozzászólók.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.10. 09:20:17

Igaza van, hogy Bp-eseten bunkóbbak az emberek, és pillanatok alatt iszonyat szemetet tudnak hagyni maguk után.
Elég gyenge kifogás, hogy Bp-en él a lakásság ötöde, mert ár ez sem igaz... a legutóbb már csak 1,8 millió?
Egyébként ha 20%-a Budapesten él, a 80%-a nem!

Manyizga (törölt) 2008.06.10. 09:22:49

Főváros-nem főváros adalék:
Sajnos rengeteg megyei intézmény is Budapesten van, pedig lehetne szétszórva a megye többi városában. Példa: a Magyar Államkincstár kezeli többek között a családi pótlékok kifizetését is. Hiába hirdetnek folyamatosan felvételt ügyintézői munkörbe, a fővárosban annyiért nem találnak munkavállalót. Viszik vidékre a feladatot. Az meg persze a fővárosiaknak nem tetszik, mert utazniuk kell a családi pótlék ügyintézése miatt Vácra, Ceglédre.

Ugyanez a helyzet az Egészségbiztosításnál is. Már 110%-os alapbérrel keresnek ügyintézőket (a köztisztviselői bértábla szerint) de nincs elég jelentkező, nagy a fluktáció) megy vidékre az is...

XL 2008.06.10. 09:23:52

Még szerencse, hogy a cégalapításhoz nem kell sok ész...

stellaz 2008.06.10. 10:10:06

hmmm... Budapest látképe a világörökség része, itt van számos egyetem, színház, múzeum, galéria, sportesemény, meg ide jönnek élősködni a vidékiek is valamiért, mégis szídják.

Buták. Meg otthon kell maradni, ha nem tetszik.

ÉS vicces ahogy eszik a kefét.

Béla 2008.06.10. 10:34:24

Az interjú nagy része valójában nem arról szólt, hogy a budapestiek bunkók. De a blog írója ezt tette meg címnek valamiért, így aztán minden hozzászólót csak ez érdekel. Az hogy a parlament működésképtelen, senkit sem zavar, csak az hogy egy képviselő elmondta a magánvéleményét?

erenik 2008.06.10. 10:48:31

A videót lehet látni. Szerintem akkor sem lett volna probléma, ha a blog írója csak a Budapest kontra Püspökladány megnyilatkozást vágja ide. Nem lehet idézni? Arnóth nyomathatja a saját hülyeségét a saját honlapján, ha van neki.
Értitek? Utca, utca...

cityhall 2008.06.10. 10:52:04

Béla, nem tudom, mi a bajod, még az is benne van a felvételben, ahogy Arnóth szidja az őt legyőző szoci Csontos János képviselőt.
Nagyon elegáns egyébként.

XL 2008.06.10. 10:55:19

Béla! Minden blogon a parlament működésképtelenségéről való érdeklődést kéne rögzíteni? Ha az emberek épp Bupadestről kívánnak vitatkozni akkro arról is fognak. Nem kell, hogy a legnagyobb problémák legyenek csak a beszédtémák, rohadt unalmas lenne...

Ipiapacs 2008.06.10. 11:26:53

> Praktikus dolog, hogy a vezetés és az ahhoz kapcsolódó intézmények egy helyen vannak. (Bolíviával és Brazíliával példálózni életszerűtlen én azt gondolom, ez Európa és egész más a történelmünk...)

Nos, tudtommal Észtországban épp a centralizáltság elkerülése végett nem a fővárosba, Tallinnba, hanem vidékre, Tartuba rakták az Oktatási Minisztériumot. És ezt mindenki jó ötletnek tartja. Tartu egyeteme pedig talán még a fővárosinál is jelentősebb.

I

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.10. 12:58:19

szerintem teljesen igaza van Arnóthnak.

Vidéki kisvárosban nőttem fel, most Pest egyik szegényebb környékén lakom - ég és föld a két hely lakóinak kulturáltsága, igényessége, viselkedése közötti különbség. A vidéki kisvárosiak javára.

lavoár 2008.06.10. 13:18:03

van ilyen népszokás, hogy a fővárosban nyuszi politikus berezel, ha országos média kérdezi, otthon meg a saját sajtójában a saját népének mondja a vadakat.
azt gondolják, hogy a frusztrált vidéki népek szeretik, ha gyalázzák az ország fővárosát. hát nem szeretik, mert büszkék rá.
a kisvárosi falusi kulturáltság összevetésében pedig magasan vezet a Dunántúl az alföldi helyekhez képest. sajnos. de ez már történelem, nem tartozik a politikai összeugrasztás jelenlegi divatjába. kulturáltság kell a megértéséhez.

vegszo 2008.06.11. 00:39:46

Fásy Ádám:
Mini Dáridó, a Fásy mulató,
De a műfaj jól eladható.

Sláger Tibo:
Hát ez mi a csoda, hol a muzsika?
Ép elmével fel nem fogható.

Együtt:
Hát hallgassátok, hű de jók vagyunk,
Ebben a műsorban csak hárman mulatunk,
Csak hárman mulatunk!
Ez itt a necces hármas, néz a magyar,
Furcsa az ének és furcsa a dal.
Sláger Tibo, Bunyós Pityu együtt pirul Fásy Ádámmal.

És önökkel!

Ez itt a necces hármas, néz a magyar,
Furcsa az ének és furcsa a dal.
Sláger Tibo, Bunyós Pityu együtt pirul Fásy Ádámmal.

The_Rible 2008.06.11. 23:35:19

A magyar Alkotmánybíróság székhelye Esztergom - a Magyar Alkotmány szerint.
Ja, hogy az Alkotmánybíróság alkotmányt sért és nem hajlandó odaköltözni?

Hogy miért nem alakulhat ki többközpontúság és miért koncentrálódik minden Bp-en:
- a kerületek kb. lakosságarányos költségvetéssel rendelkeznek
- ehhez jön még a Főváros büdzséje. Nem tudom most mekkora, de úgy emlékszem korábbról, hogy kb. megegyezik az összes kerület költségvetéséve. Tehát akár már dupla költségvetésnél is tartunk egy lakosra számítva.
- ehhez jönnek még a kormányzati beruházások, az uniós önrészt kipótló adományok, és a veszteséges cégek adóból történő támogatása (az únió ezt elvileg tiltja) Ilyenek a már említett 4. metró, a rengeteg színház, sportlétesítmény, szennyvízkezelő beruházás, Lágymányosi híd, M0.
- ide telepítették az ÖSSZES állami, költségvetési szervet.
- a fentiekből következően és mivel az infrastruktúrát is évtizedekik csak itt fejlesztették a magáncégeknek esélyük sincs pl. Sopronból irányítani a társaságukat. Ott egyszerűen nincs döntéshozó (partner) akivel tárgyalni lehetne és elérhetetlen helyen fekszik (hogy ne említsem Pécset).
- mivel a cégközpont Bp-en van, ezek adójuk jó részét is itt fizetik (persze az adott gyártó telephelyen is kell, de konszolidált bevétel alapján Bp-en is adóznak).
Hát nagyjából így teszi lehetetlenné Bp az ország fejlődését.
Egy kis történet: a 90-es években felmerült egy dunántúli és egy délmagyarországi autópálya gondolata. Mindkettő megbukott. Mindkettő elkerülte volna teljesen Bp-et. Igen, akkor most a logisztikai bázisok most valahol Kaposvár vagy Szeged környékén épültek volna ki és nem Biatorbágytól - Csepel-szigetig az MO mentén.

Persze a fenti kommentek alapján nekem egy vidéki suttyónak kellene lennem, de sajnos saját szülővárosom is mindenben különb Bp-nél és hát volt alkalmam több helyen is külföldön élni. Pl. vagy másfél évig Sydneyben.
Nem probléma, ha a fővárosban koncentrálódnak a közintézmények, kormányzati szervek, de ez nem feltétlenül esik egybe a gazdasági gócponttal. Canberra pl. Sydney és Melbourne között van félúton. Amsterdam sem főváros.

ps. Elnézést a tévedésért Monty Pyton ügyben.

lődörgő 2008.10.01. 00:07:42

Azért nem merte kimondani , hogy van lakása Pesten, mer jó kis pénzt adtak a havi "vonatozásért"
már csak mult időben tegnap óta..
süti beállítások módosítása